Gå til innhold

Merkelige ting middagsverter/vertinner gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ti10
10 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

De som krever penger etter at man har spist. 'Ok, så da vippser du 200 kr for maten?' Når man er invitert til middag.. 

 

Høres ut som du har opplevd det flere ganger. Er det virkelig mange som gjør det? Eller noen som alltid gjør det?

Jeg hadde syntes det var ekstremt rart og hadde tenkt meg godt om før jeg svarte på neste invitasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, ti10 skrev:

Høres ut som du har opplevd det flere ganger. Er det virkelig mange som gjør det? Eller noen som alltid gjør det?

Jeg hadde syntes det var ekstremt rart og hadde tenkt meg godt om før jeg svarte på neste invitasjon.

Har opplevd det et par ganger med samme person. Har også hørt om andre som har opplevd det. 

Ja, jeg er obs på det nå...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er vegetarianer, og et annet par vi kjenner legger alltid ut om all den gode maten de skal lage til meg hver gang de inviterer oss på middag. Jeg tar gjerne med mat selv siden det jo er mitt valg å ikke spise kjøtt, men hver gang blir jeg forsikret om at dette ikke er nødvendig og får høre (flere ganger, i ukesvis i forveien) om vegetarmaten de skal lage spesielt til meg. Og hver gang jeg kommer på middag så har de ikke laget noe som helst og jeg må spise salat eller ris (uten dressing eller saus, for i sausen er det jo kjøtt) 

Neste gang er jeg fristet til å bare ta med egen mat likevel, men det blir vel kanskje sett på som frekt. 

Anonymkode: 495b9...0a5

Ha det liggende gjemt i bilen eller i veska? 

Evt, så istedetfor å spørre om du skal ta med, skriv at du tar med. Dvs "jeg kommer gjerne, tar med noe vegetarisk så du slipper stresse" istedetfor "skal jeg ta med egen mat?"

Anonymkode: 7b73d...d85

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To medlemmer i min svigerfamilie lager også bestandig for lite mat. Dvs ofte blir det akkurat nok for vi som er der begrenser oss jo når vi ser hvordan det minker... også er de sååå fornøyde etterpå fordi de beregnet så godt og slapp å kaste noe mat. Sist gang hadde hun laget spagetti og kjøttsaus som skulle være nok til 3 voksne og 5 barn. Og kom med en halvfull 2 liters isboks... er det bare meg som synes det er lite?

Anonymkode: 8993b...b3e

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To medlemmer i min svigerfamilie lager også bestandig for lite mat. Dvs ofte blir det akkurat nok for vi som er der begrenser oss jo når vi ser hvordan det minker... også er de sååå fornøyde etterpå fordi de beregnet så godt og slapp å kaste noe mat. Sist gang hadde hun laget spagetti og kjøttsaus som skulle være nok til 3 voksne og 5 barn. Og kom med en halvfull 2 liters isboks... er det bare meg som synes det er lite?

Anonymkode: 8993b...b3e

Hadde hun det i isboksen også? Tror nesten jeg hadde reagert mer på det enn på mengden

Anonymkode: 2641e...03e

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vertinnegaver! Det at vertinnen deler ut rare små gaver, som såpe eller et melkehjerte eller noe, og forventer at alle skal være så glade for det...

Anonymkode: a0e1f...096

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...