Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Så godt å høre at blodprøven var fin. Veldig glad på dine vegne. Gratulerer ❤️❤️❤️

Takk❤️ Skikkelig god følelse dette her. Vi er heldige🙏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

👏🏻 Godt å få bekreftet det du allerede visste :) Gratulerer 💕

Får alle TUL når man gjennomfører IVF på Riksen, eller er det fordi du har hatt mislykkede forsøk tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Juni15 skrev:

👏🏻 Godt å få bekreftet det du allerede visste :) Gratulerer 💕

Får alle TUL når man gjennomfører IVF på Riksen, eller er det fordi du har hatt mislykkede forsøk tidligere?

Alle skal få det😉 Kunne ta det nærmere her jeg bor hvis jeg ville. Men vi må allikevel kjøre et stykke og da tenkte vi at det er like greit å kjøre til Riksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, tuppelene skrev:

Alle skal få det😉 Kunne ta det nærmere her jeg bor hvis jeg ville. Men vi må allikevel kjøre et stykke og da tenkte vi at det er like greit å kjøre til Riksen. 

Så «digg» at man får TUL :) har alltid tenkt at jeg ville ha det for å se at alt er bra før man forteller om graviditeten, men kan jo hende man vil ha en til uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+3:

At det går an å være så trøtt og sløv hele dagen. I dag har vært ekstra ille, og nå ligger jeg i senga etter å ha sovet noen timer på sofaen😅 Trøtt og sulten er symptomene jeg har nå. Sist jeg var gravid begynte det rundt uke 5 med sulten, litt etter kom såre brystvorter og deretter trøtt. Jammen godt det er noen ekstra fridager i mai😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner igjen den trøttheten altså. Det som er positivt med det er at jeg for en gangs skyld sovner så fort jeg har lagt hodet på puta på kvelden (vanligvis ligger jeg i timesvis før jeg får sove) :fnise: Sulten og trøtt, jepp det er godt det er ekstra fridager i mai, så får vi håpe at det ikke er så lenge til du skal ha sommerferie heller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Hehe, kjenner igjen den trøttheten altså. Det som er positivt med det er at jeg for en gangs skyld sovner så fort jeg har lagt hodet på puta på kvelden (vanligvis ligger jeg i timesvis før jeg får sove) :fnise: Sulten og trøtt, jepp det er godt det er ekstra fridager i mai, så får vi håpe at det ikke er så lenge til du skal ha sommerferie heller :) 

Har sjelden vanskelig med å sovne, men nå må jeg bare legge meg før. Orker ikke å sitte oppe. Veldig glad vi har tidlig ferie i år, så får jeg ta meg noen langhelger om det blir for gæli😅 

Huff i natt våknet jeg med tårer i øynene, drømte at jeg begynte å blø. Er så vondt med slike dømmer. Det skal ikke skje denne gangen! 

Så du skrev litt om at du er redd for å trene for hardt. Jeg og! Har ikke trent på senteret på en måned, fryste abn forrige måned. Jeg har kun gått på sal- og spinningtimer. Har funnet ut at jeg må droppe alle saltimene jeg liker, for de er altfor tøffe. Spinning skal gå, men er svært få «lette» timer pr nå ser jeg. Heldigvis kan man kjøre litt mer eget tempo på spinning da. Må prøve meg på det en dag, men kjenner jeg synes det er litt skummelt. Får sette meg bakerst og tråkke lett første timene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :-D  Koselig med egen dagbok.

Skal ta blodprøve i dag jeg, selv om vi satt inn samme dag. Jeg vil ikke vente 5 dager ekstra på å dra på ultralyd.. 

Formen min er ganske grei, er bare litt trøtt. Løp også en etappe på Holmenkollstafetten i helga ;-)

Tror jeg skal ta meg en tur i svømmehallen denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Fortunatus skrev:

Gratulerer :-D  Koselig med egen dagbok.

Skal ta blodprøve i dag jeg, selv om vi satt inn samme dag. Jeg vil ikke vente 5 dager ekstra på å dra på ultralyd.. 

Formen min er ganske grei, er bare litt trøtt. Løp også en etappe på Holmenkollstafetten i helga ;-)

Tror jeg skal ta meg en tur i svømmehallen denne uka.

Hei :) Håper de rekker å ringe deg tilbake i dag da. De har visst veldig trøkk om dagen.. Og håper du slipper å vente fem dager ekstra på UL, da er du jo 8+5 på vei, og det er jo mer en sent nok spør du meg. Wow, spreka ;) Jeg gikk tur i en god oppoverbakke i helgen og har vel aldri pesa så mye:fnise:  Gleder meg til å høre fra Riksen sier, krysser fingra for UL samtidig som meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+5: I natt begynte puppene å bli ekstra følsomme, måtte opp for å sette på meg en trenings bh for at ikke gnissingen skulle bli for ille. Føler også at de er litt tyngre en tidiligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy, jeg lurer på når puppene mine endrer seg, de føles litt større, men er ikke særlig ømme..

Sykehuset har ikke ringt tilbake i dag, så må vente til i morgen.. Da er det ikke sikkert jeg er tilgjengelig. Jaja, nå som jeg bare all fortsette på medisinene har det ikke så mye å si :-) En dag nærmere TUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fortunatus skrev:

Gøy, jeg lurer på når puppene mine endrer seg, de føles litt større, men er ikke særlig ømme..

Sykehuset har ikke ringt tilbake i dag, så må vente til i morgen.. Da er det ikke sikkert jeg er tilgjengelig. Jaja, nå som jeg bare all fortsette på medisinene har det ikke så mye å si :-) En dag nærmere TUL.

Så kjedelig at de ikke ringer tilbake når det står de skal altså. Jeg mener de ringte meg litt over klokken 10 dagen etter.

Hihi, ja en dag nærmere TUL ;)  DET blir spennende det! Håper på gode nyheter der altså. Ja, nå er puppene følsomme, tyngre og ser litt større ut. Klarte ikke dy meg i går og lastet ned gravid app. Litt tidlig men.. gøy og følge med. Må jo bare ha troa på at det går hele veien denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, tuppelene skrev:

Har sjelden vanskelig med å sovne, men nå må jeg bare legge meg før. Orker ikke å sitte oppe. Veldig glad vi har tidlig ferie i år, så får jeg ta meg noen langhelger om det blir for gæli😅 

Huff i natt våknet jeg med tårer i øynene, drømte at jeg begynte å blø. Er så vondt med slike dømmer. Det skal ikke skje denne gangen! 

Så du skrev litt om at du er redd for å trene for hardt. Jeg og! Har ikke trent på senteret på en måned, fryste abn forrige måned. Jeg har kun gått på sal- og spinningtimer. Har funnet ut at jeg må droppe alle saltimene jeg liker, for de er altfor tøffe. Spinning skal gå, men er svært få «lette» timer pr nå ser jeg. Heldigvis kan man kjøre litt mer eget tempo på spinning da. Må prøve meg på det en dag, men kjenner jeg synes det er litt skummelt. Får sette meg bakerst og tråkke lett første timene. 

Huff, ja de drømmene (eller, marerittene) har jeg hatt mange av. De er helt grusomme!!! :( 

Ja, det med trening synes ikke jeg er lett i det hele tatt. Hvordan vet man at man har "riktig" tempo? Drar ikke man på trening for å bli sliten? Jeg synes det er håpløst, eller kanskje det er jeg som er håpløs, fordi jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal gjøre det. Men ja, spinning er jo litt enklere å holde i sitt eget tempo, men jeg synes det og er vanskelig jeg. Hvor sliten kan man bli? 

Hehe, man blir sikkert litt mer avslappet etter hvert (forhåpentligvis). Akkurat nå føler jeg meg som et nervevrak som er livredd for alt :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde hcg på over 3000 i går. Oi oi oi, nå er jeg redd for at det er to der inne :-o

Fikk lov å komme på ultralyd 29. mai :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fortunatus skrev:

Jeg hadde hcg på over 3000 i går. Oi oi oi, nå er jeg redd for at det er to der inne :-o

Fikk lov å komme på ultralyd 29. mai :-D 

Oi oi oi, ja det kan du si ;) Nå blir det spennende på TUL om nøyaktig tre uker da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0:

Nå er det nøyaktig 3 uker til TUL. Fy flate det blir såååå spennende. Men hvorfor føles plutselig ikke puppene like ømme/følsomme ut nå idag🤔 Håper det ikke er et dårlig tegn, bare at det fortsatt er tidlig🤞 

For snart tre år siden samlet vi alt som hadde med baby å gjøre i en pose som mannen la langt inne i sitt klesskap. Der har det ligget urørt siden dagen vi fikk beskjed om at det ikke var liv allikevel. Tenkte jeg skulle se igjennom boken og brosjyrene fra sist, tilfelle det sto noe der av gode råd og tips. Hadde nesten glemte hvor søt, liten og herlig bodyen vi kjøpte i slutten av uke 11 var. Håper så inderlig at det kommer noen som kan bruke den i januar🙏 💛 Om alt går bra denne gangen blir det ikke shopping før om maaaange måneder i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, Azumarill skrev:

Ser ut til at du har hatt litt av en reise før skipet ble sjøsatt- Gratulerer så masse med graviditeten :) Vi er helt likt, er også 5+0 i dag, så vil følge deg videre til vi kommer i havn begge to :)

Takk og selv gratulerer så mye :) Virkelig spennende tider i møte altså. Friket litt ut over at jeg følte meg litt mer "normal" i puppene i dag tidlig, men er jo fryktelig vanlig at det svinger litt da. Forrige gang jeg var gravid kjente jeg ikke noe før ute i uke 5, trenger jo absolutt ikke gå i samme tralten denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny uke :-D Jeg har mistet alle symptomer, men tenker egentlig ikke så mye på det. Nyter det heller. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Fortunatus skrev:

Gratulerer med ny uke :-D Jeg har mistet alle symptomer, men tenker egentlig ikke så mye på det. Nyter det heller. :-)

Det er bra du klarer å nyte ;) ALT er jo normalt når det kommer til symptomer etc.. men så kommer tankene innimellom og gjør meg litt små-gal:fnise: Hadde litt mer energi i går, og det utnyttet jeg til det fulleste og fikk vasket terrassen og litt attått. Det var godt å få den klar til sommeren! På fredag tenker jeg at jeg skal ringe jordmor å få booket meg en time der i uke 9-10, slik at jeg kan få sendt inn søknad på fødeplass og kan få lytte på hjertebank om den/de ligger riktig. Håper det er samme jordmoren som er der nå som sist, for hun var så koselig. Har du bestilt time enda? Føler det er skikkelig tidlig å booke time, men så er det snart ferie på mange, også er det en ting mindre jeg trenger å tenke på da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...