Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

En iskald redbull mellom slagene i dusjen, var gull verdt for meg! Og frukt var forfriskende og deilig etter epiduralen var satt 😅 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fylt bagen med en pose nøtter (løsvekt med de typene jeg liker godt, blant annet yoghurtnøtter), ferdigsmurte lefser med sukker og kanel, to ulike sjokolader og noen energibarer. Tenkte i tillegg å smøre noen skiver med brød som vi tar med til igangsetting, for regner med å måtte vente mye. Skal også kjøpe inn litt energidrikke og iste som vi tar med 😄 jeg pleier aldri å ha med for lite ting 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Juni15 skrev:

Har fylt bagen med en pose nøtter (løsvekt med de typene jeg liker godt, blant annet yoghurtnøtter), ferdigsmurte lefser med sukker og kanel, to ulike sjokolader og noen energibarer. Tenkte i tillegg å smøre noen skiver med brød som vi tar med til igangsetting, for regner med å måtte vente mye. Skal også kjøpe inn litt energidrikke og iste som vi tar med 😄 jeg pleier aldri å ha med for lite ting 😂

Hehe.. bedre med litt for mye enn for lite😜 Har mest lyst til å ha med ei diger spekeskinke! Gleder meg til å spise det igjen altså. Skal handle litt i dag og har skrevet opp ferdigsmurte knekkebrød og energibarer på lappen. Tar det veldig lang tid og jeg spiser opp alt får jeg sende mannen på shopping😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Hehe.. bedre med litt for mye enn for lite😜 Har mest lyst til å ha med ei diger spekeskinke! Gleder meg til å spise det igjen altså. Skal handle litt i dag og har skrevet opp ferdigsmurte knekkebrød og energibarer på lappen. Tar det veldig lang tid og jeg spiser opp alt får jeg sende mannen på shopping😉 

Ja, forresten, vi har også med en elgpølse og kniv som vi skal feire vel overstått med på barsel 😂

Det er jo en Kiwi rett ved Ahus, så vi får sende mennene dit hvis det er noe som mangler 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Juni15 skrev:

Ja, forresten, vi har også med en elgpølse og kniv som vi skal feire vel overstått med på barsel 😂

Det er jo en Kiwi rett ved Ahus, så vi får sende mennene dit hvis det er noe som mangler 😄

Hehe, genialt😅👍 mmmm.. Jammen greit å ha noe mat å glede seg til etter endt rugeperiode også😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+0: Godt nyttår🎉

Makan til aktiv baby om dagen. Virker som hun prøver å sparke seg ut i fra hulen sin😍😅  Hodet er nede, rumpa til høyre og beina er mye ut mot venstre. Når hun tar i presser det skikkelig godt på i bekkenet. I går hadde jeg flere runder med litt murring i ryggen og tenkte at nå nærmer det seg kanskje. Men spørs nok om det bare hadde litt sammenheng med at jeg bare ryddet bort jula og var litt mer aktiv enn vanlig. Sov så utrolig godt forrige natta og fikk nok ekstra energi av det. Reagerte ikke en gang på fyrverkeriet ved midnatt! Verdens kjedeligste nyttårsaften på oss, her la vi oss 22.30😂 Mannen skulle på jobb kl 06 dagen etter og jeg var bare trøtt, så passet jo egentlig godt å være kjedelige sammen😉

I natt har jeg bare ligget vondt og ventet på at klokken skulle bli mange nok til å stå opp. Deilig med blå himmel og sol i dag, så må sette på meg piggskoene å gå en tur slik at jeg får myket opp hofta litt. 

Neste time hos jordmor er på fredag👍 17 kg opp på vekta så langt. Det går litt tregere oppover på vekta nå enda jeg spiser masse. Føler magen ikke har vokst på mange uker, men målene hos jordmor sier noe annet😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39+4:

Nå er det en uke til termindatoen jeg fikk av Riksen for maaaange måneder siden. Den gang turte jeg nesten ikke tro på at det ville gå hele veien og jeg var så redd for å miste den lille. Heldigvis slapp angsten slik at jeg har fått nye noen fine måneder med voksende mage. Jeg er klar for å møte frøkna nå, men på en annen måte vil jeg ha henne inne i magen hvor hun er trygg. Det er 50/50 på dager hvor jeg synes fødsel er helt ok og resten ikke ok. Jeg gruver meg, og det er en liten blanding hvorfor jeg gruver meg. Hvordan takler jeg smerten, tenk om noe skjer med frøkna underveis og hun skal ut en veldig trang vei da😮😅 Alt som skal forgå der nede er litt ekkelt å tenke på. Men jeg synes det er like ekkelt og skulle på en GU. Det er bare tanken på det. Jeg minner meg selv på at jeg fint klarte å komme meg igjennom to IVF forsøk, et forsøk med lite smerter og et med mye smerter. Det er selvfølgelig en helt annen smerte, men det var jo kjempe skummelt. Angsten for å miste frøkna mi kommer litt tilbake igjen nå som det nærmer seg fødsel, hva om noe skjer som ikke skal skje. Oddsen er liten og jeg prøver å ikke tenke på det, men kjenner på at jeg ikke føler meg trygg før hun ligger i armene mine og jeg vet at alt er bra med henne. Dette skal gå bra!💗

Hos jordmor 21.12 hadde hodet festet seg, men når jeg var hos jordmor 04.01 blir hun plutselig litt rar i ansiktet og sier hun kan bevege hodet litt. Lurer på om hun kjente feil første gangen🤔 Hun ligger veldig dypt i bekkenet så det er jo mulig hun ikke har klart å kjenne skikkelig. Fikk en følelse av at jeg kommer til å gå over termin pga det, men det trenger jo ikke gå over bare fordi hodet ikke er festet da. Jeg vet ikke om det er pga det med hodet at jeg plutselig føler at hun har endret litt leie. Altså, hodet er ned..men føler hun har rotert bittelitt. Ikke godt å si. Der rumpa pleier å skyte ut er kulen bittelitt mindre, i hvert fall i går. Akkurat nå når hun gjør det virker det likt som tidligere. Når hun skyter rumpa ut og jeg ikke kjenner beina på venstre side blir jeg helt ør i hodet. Kommer av at hun presser på vena cava ifg jordmor. Ny kontroll hos jordmor neste fredag. Håper jeg slipper å møte opp på den timen eller at det blir den aller siste jeg drar på🤞🏻

Er også veldig spent på om jeg slekter på moren min når det kommer til selve fødselen. Hun dro på sykehuset og da hadde hun 1cm åpning, 5,5timer senere var jeg (stjernekikkeren) ute, fem dager over termin. Håper vi er litt like der altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40+0☺️

Setter det i gang snart? Virker ikke slik.. Men har en plan om å føde i helga🤞🏻😉 Moren min er så spent at hun snart sprekker, får ikke sove om natta stakkar😂 

Det blir mye avslapning om dagen. Fra og hatt bittelitt energi er jeg bare trøtt og slapp igjen. De to siste dagene har jeg til og med sovet litt etter frokost😂 Og jeg er så varm!

Ellers er frøkna aktiv som bare det selv om plassen er dårlig. Kommer nok til å savne de koselige bevegelse😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40+2:

Hvorfor kan ikke bare det hodet feste seg?! Fortsatt på stedet hvil, men hodet er da heldigvis nedover. Må bare være glad for det da! Alle prøver var tipp topp👍 Neste fredag er jeg satt opp på ny time hos jordmor, og jeg skal ringe sykehuset for å få time til overtidskontroll. Håper jeg føder før den tid altså. Har ikke lyst til å bli satt i gang. Vil at det skal gå av seg selv..nå!😅 På Ahus er det vanlig med overtidskontroll 8-10 dager etter termin. Så da må de jo sette i gang ganske raskt etter den kontrollen da.. Jess, da er det bare å vente litt til.................

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ringe sykehuset selv for overtidskontroll? Jeg fikk ny time til vikar for fastlegen,på legesenteret neste fredag,som han sa var overtidskontroll🤔rart de gjør det så forskjellig asså.

Men yes   ..... waiting game is on......

Gode ønsker og lykke til 🍀🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, TeamWP skrev:

Skal du ringe sykehuset selv for overtidskontroll? Jeg fikk ny time til vikar for fastlegen,på legesenteret neste fredag,som han sa var overtidskontroll🤔rart de gjør det så forskjellig asså.

Men yes   ..... waiting game is on......

Gode ønsker og lykke til 🍀🙂

Ja, jordmoren ble nesten litt forundret selv, for slik er det ikke der jeg egentlig «sokner» til, da booker jordmor/lege. Men samma det, skal jo føde før det uansett😜 

lykke til med dag/time/minutt tellingen du også😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, tuppelene skrev:

Ja, jordmoren ble nesten litt forundret selv, for slik er det ikke der jeg egentlig «sokner» til, da booker jordmor/lege. Men samma det, skal jo føde før det uansett😜 

lykke til med dag/time/minutt tellingen du også😉

Hahaha jaaaa det er sant,samma her! Har ikke gidd til å hilse på denne vikar 😝

Takk🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TERMIN🤰🏼

Og fortsatt like gravid. Feirer dagen med en sinnsykt vond hofte, sjokolade og en dansende frøken i magen☺️ Nå må hun snart bare forstå at det blir koselig utenfor magen som inni💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41+1:

At det går an å ha sånn nedpress. Skikkelig ubehagelig å stå, litt bedre å sitte godt bakoverlent. Holdt på siden 12 i dag, men det presser bare veldig på og er ikke noe annen action. Halsbrann som har vært så og si borte i flere dager er plutselig tilbake for fult😖 takk for deeet liksom. I morgen er det time hos jordmor, igjen, og jeg skal ringe å bestille time til overtidskontroll. Spent på når det blir.. håper det setter i gang før den timen i hvert fall🤞🏻 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Nedpress er veldig ubehagelig. Håper fødselen setter i gang veldig snart. 

Ja nå var det verre enn tidligere. Hadde skikkelig trua på at det ville skje noe i natt, men neida... sparkende glad baby fortsatt i magen🤦🏼‍♀️😅

8 timer siden, TeamWP skrev:

Lykke til hos JM imorgen🍀 

Håper du slipper å gå lenger før den kontrollen🤞🤗

Takk😊 Får tro det skjer noe i helgen🙏🏻 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...