Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

På 11.12.2018 den 15.55, tuppelene skrev:

På fredag👍 Spent altså. Blir godt å få et svar slik at jeg kan forberede meg på en av delene.

Lykke til i dag da, spent på å høre hva det blir 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Juni15 skrev:

Lykke til i dag da, spent på å høre hva det blir 😍

Ja herregud! Drømt om KS utallige ganger siden forrige kontroll. Så da får vi se om jeg er sanndrømt🤔 Har time litt ut på dagen i dag.. så det blir noen lange timer å vente. 

Håper vekstkontrollen gikk fint🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+2:

Kontroll av morkaka gikk fint. Den har flyttet seg såpass at det blir vaginal fødsel👍 Kan ikke settes i gang med ballong siden morkaka er nær åpningen da. Så får tro det setter gang av seg selv. Estimert fødselsvekt ved termin er 3,8 - 4 kg. Har ligget på snittet helt til hun har skutt i været nå😯 Jeg veide selv 3.850 og var stjernekikker. Håper virkelig jeg slekter litt på min mor som har hatt veldig enkle fødsler🤞🏻 Ellers ligger hun med hodet godt nede i bekkenet, men det har ikke festet seg. Hun ligger med ryggen mot min høyre side og jeg har lest at mange føder stjernekikkere da. Krysser fingra for at det ikke skjer! Aiaiai.. hvordan skal denne kroppen klare å presse ut en diger unge tenker jeg.. hehe.. er jo så slitsomt å gå opp trappa😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra morkaka har flyttet seg 🙂 Jeg sliter med høyt blodtrykk og ene ungen faller på vekstkurven, så her blir det keisersnitt på tirsdag! Jeg synes igangsettelse høres skummelt ut, spesielt når det enda egentlig er 3 uker til termin...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Fortunatus skrev:

Så bra morkaka har flyttet seg 🙂 Jeg sliter med høyt blodtrykk og ene ungen faller på vekstkurven, så her blir det keisersnitt på tirsdag! Jeg synes igangsettelse høres skummelt ut, spesielt når det enda egentlig er 3 uker til termin...  

Oi, her skjer det ting ja. Tenk nå får du snart møte smårollingene dine😍 håper alt går bra med begge når de kommer ut. Det er bra de har fått så mange uker i magen😊 Masse lykke til med keisersnitt og kos dere masse alle fire👨‍👩‍👧‍👦💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med vanlig fødsel👍👍👍 Og da blir det januarbaby også💗😊👍. Ønsker deg en veldig fin vente-jul 🎄 Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Waldfee skrev:

Så bra med vanlig fødsel👍👍👍 Og da blir det januarbaby også💗😊👍. Ønsker deg en veldig fin vente-jul 🎄 Stor klem!

Takk for det😊 Ja nå er det veldig store sjangser for januarbaby ihvertfall🤞🏻 Stor Juleklem til deg🎄 neste år er det din tur🙏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+2:

22 dager igjen til termin og i dag starter permisjon☺️ Hadde time hos jordmor i dag og alt var tipp topp. Hodet har festet seg og alt ligger klart og tilrettelagt til januar😉 Magen er god og lav og det presser innimellom skikkelig på nedover. Sover fortsatt ok om natta, men hofta er ikke god om det blir for mange timer. 

I går fikk vi også tatt gipsavstøpning av magen, som jeg har utsatt i mange uker. En klissete affere men gøy å ha akkurat nå i hvert fall. Fikk mannen til å ta et bilde av meg mens vi holdt på.. og herregud jeg ser jo ut som den pluggen😲😂  16 kg opp og ja, det synes! Hehe.. bra det ikke er ni måneder til😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+1:

Julekulehilsen her i fra. Noe skjedde med kroppen etter juleaften. Enda tyngre, sover veldig dårlig og halsbrann halve natta. Dupper av og sover 2-3 ganger på dagtid. Ellers trives frøkna godt og rører masse på seg, strekker ut beina og skyter rumpa i været. Snakk om skeiv mage😅 Fortsatt litt engstelig for fødsel, men kjenner det skal bli godt å få henne ut også. Så spent på hvordan hun ser ut. Bare det blir 2019 på kalenderen er hun hjertelig velkommen😉 

8BEEA3F6-37BA-4503-9BCD-14B569DD8891.thumb.jpeg.c95fcd0bdef8d3dd3c0531d975dbe037.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme her... bare "bææm" så utslitt og tung og ...klarte såvidt å holde meg våken 2t for en film med datteren🤔 

Kan bli en heavy opplevelse å gå fram til termin😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, TeamWP skrev:

Akkurat samme her... bare "bææm" så utslitt og tung og ...klarte såvidt å holde meg våken 2t for en film med datteren🤔 

Kan bli en heavy opplevelse å gå fram til termin😲

Aiaiai.. ja, og evnt gå over termin. Må bare prøve å stille inn hodet på å gå over slik at det evnt blir litt lettere. Så får det bare bli bonus om hun kommer før🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres akkurat ut som meg, sliten av jula (mye folk hele tiden), tungt og må sove litt hver dag. Og ikke minst halsbrann, det garn kommet skikkelig de to siste dagene 😭 det er så ekkelt, og er desperat etter å finne noe som kan lindre det. 

Spennende med mange modningstegn, plutselig er hun her 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Juni15 skrev:

Høres akkurat ut som meg, sliten av jula (mye folk hele tiden), tungt og må sove litt hver dag. Og ikke minst halsbrann, det garn kommet skikkelig de to siste dagene 😭 det er så ekkelt, og er desperat etter å finne noe som kan lindre det. 

Spennende med mange modningstegn, plutselig er hun her 😍

Jeg spiser gaviscon mot halsbrann, men synes ikke det fungerer lenge om gangen. Men heldigvis nok til at jeg sovner om natten. Kullsyre, kaffe, sjokolade og krydder gir meg halsbrann tvert. 

Vi har «heldigvis» ikke hatt så mye folk rundt oss i jula. Kjenner jeg savner mor som snakker hull i hodet på meg innimellom, men litt godt allikevel og slappe av også. 

Har du kjent mye til kynnere? Her er de ikke eksisterende. Altså, kjenner dem i hvert fall ikke. Magen er hard innimellom men kjenner ikke noe. Føler det er litt rart, men flere jeg snakker med har vært slik og ikke kjent noe før fødselen er i gang. Så må vel bare være glad😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, tuppelene skrev:

Jeg spiser gaviscon mot halsbrann, men synes ikke det fungerer lenge om gangen. Men heldigvis nok til at jeg sovner om natten. Kullsyre, kaffe, sjokolade og krydder gir meg halsbrann tvert. 

Vi har «heldigvis» ikke hatt så mye folk rundt oss i jula. Kjenner jeg savner mor som snakker hull i hodet på meg innimellom, men litt godt allikevel og slappe av også. 

Har du kjent mye til kynnere? Her er de ikke eksisterende. Altså, kjenner dem i hvert fall ikke. Magen er hard innimellom men kjenner ikke noe. Føler det er litt rart, men flere jeg snakker med har vært slik og ikke kjent noe før fødselen er i gang. Så må vel bare være glad😉 

I dag har halsbrannen heldigvis ikke kommet *bank i bordet*.

Nei, jeg har heller ikke kjent noen kynnere. Det er akkurat som du sier, at magen i blant er helt hard, men ikke at det er noen tak eller ubehagelig som andre beskriver. Så er veldig spent på hvordan riene kjennes ut, om det er som jeg har forestilt meg. Angående kynnere, så svarte jordmora mi at det ikke spiller noen rolle om man kjenner de eller ikke, det har ingenting å si for modning og fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Juni15 skrev:

I dag har halsbrannen heldigvis ikke kommet *bank i bordet*.

Nei, jeg har heller ikke kjent noen kynnere. Det er akkurat som du sier, at magen i blant er helt hard, men ikke at det er noen tak eller ubehagelig som andre beskriver. Så er veldig spent på hvordan riene kjennes ut, om det er som jeg har forestilt meg. Angående kynnere, så svarte jordmora mi at det ikke spiller noen rolle om man kjenner de eller ikke, det har ingenting å si for modning og fødsel.

Så bra👍 Har hatt to små runder, men har heldigvis forsvunnet raskt igjen. 

Hver time siden klokken 12 i dag har det vært en stikkende følelse under magen, hvor trusestrikken er. Varer ikke lenge, stikker kanskje til 3-4 ganger og noen ganger går det litt nedover mot beina. Kanskje det kommer fra ligamentene🤷‍♀️

Er også spent på riene. Når vi mistet for tre år siden fikk jeg en form for rier i flere timer før fosteret kom ut. Husker jeg leste at de smertene kunne ganges opp med ca 10! Så er litt spent på om det er ti ganger så vondt, for synes egentlig det var ganske vondt. Det var ikke som mange sa at det kunne sammenlignes med sterke menssmerter men mye heftigere. Husker det var masse mage-/ ryggsmerter. Var best å sitte i en slags froskestilling eller med krom rygg og fokusere på å puste rolig. Jeg håper bare ikke jeg reagerer med å få «panikk» etter forrige opplevelse. Denne gangen skal det heldigvis komme verdens beste premie etter smertene blir borte💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fødsel er vondt, men ettersom smertene fører til noe veldig bra og nesten umiddelbart blir borte i samme øyeblikk er det så verdt det. Det er også en helt unik opplevelse på alle måter så fokuset er ikke konsentrert om smertene. Anbefaler å ha med noe å spise/drikke for det er veldig krevende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Fødsel er vondt, men ettersom smertene fører til noe veldig bra og nesten umiddelbart blir borte i samme øyeblikk er det så verdt det. Det er også en helt unik opplevelse på alle måter så fokuset er ikke konsentrert om smertene. Anbefaler å ha med noe å spise/drikke for det er veldig krevende. 

Må bare prøve å henge med i svingene og lytte til kroppen🤞🏻 Vi er jo laget til dette. Jeg har pakket noen brus og en pakke kjeks, men må ha med litt til tenkte jeg. Noe som kan gi litt mer energi enn kjeks😉 tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tuppelene skrev:

Må bare prøve å henge med i svingene og lytte til kroppen🤞🏻 Vi er jo laget til dette. Jeg har pakket noen brus og en pakke kjeks, men må ha med litt til tenkte jeg. Noe som kan gi litt mer energi enn kjeks😉 tips?

Dette klarer du :)

Jeg var mer glad for knekkebrød, brødskiver og annen vanlig mat, men kun fordi jeg ble kvalm og da fristet ikke sjokolade eller kjeks. Brus er lurt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Dette klarer du :)

Jeg var mer glad for knekkebrød, brødskiver og annen vanlig mat, men kun fordi jeg ble kvalm og da fristet ikke sjokolade eller kjeks. Brus er lurt. 

Ok, da blir det litt av hvert, så blir det bra😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...