Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

Ja det er så vanskelig. Har kjøpt klær brukt i str 50/56, fikk mye for 50kr av hun jeg kjøpte close caboo av👍 Men det er kun bomull, så ull trengs. Veldig vanskelig å vite hvor mye. Må nok vente til nærmere termin for å se hvor stor hun blir, men da blir det kjøpt og ikke hjemmelaget da.. noen Ullbukser i 56 skal jeg ihvertfall få laget😊 

Nå har jeg endelig fått målt opp litt på pikerommet skikkelig også. Herregud mye mindre plass enn jeg har sett for meg😧 så da blir det en mindre kommode og mindre stæsj. Den gjesteseng ødelegger mye, men tenker hun skal rett over i den når hun blir stor nok. Og med familie langt unna så får den bare bli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arrene etter kikkehulla mine klør noe infernalsk,men ser helt ok ut.. har bare litt deformert navle 😋  jeg har sånn "hull"navle, nå ser den ut som en grop,med arret som noen armer , noe som prøver å klatre ut😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+0:

Siste uken har bare flydd avgårde! Frøkna er ganske så aktiv om dagen og romsterer mye😅 Noen ganger så mye at jeg blir litt uvel. Timen hos jordmor forrige fredag gikk veldig fint, og innimellom alle saltoene fikk hun fanget opp sterke hjerteslag. Det er så herlig å høre på altså. Formen er veldig fin slik som den har vært i det siste. Kjenner at magen er litt mer i veien nå en tidligere og jeg våkner mye om nettene uten at jeg blir enda trøttere på dagen heldigvis.

Til helgen jobber mannen natt, så da skal jeg ta med meg faren min på shopping. Han ville absolutt kjøpe Stokke Steps stolen til meg i bursdagsgave, så da skal han få lov til det😉 Skal også kjøpe en kommode til pikerommet, så da blir det litt ryddigere der inne, også kan jeg begynne å legge nyvaskede klær i kommoden😍

@Chickenwings85 Haha.. skal si det jeg skvatt litt for et par dager siden. Da satt mannen og kikket på Fødeavdeligen, og det har han gjort hver dag de siste dagene😅 Synes det var litt interessant og lærerikt han da. Så da sitter han i kjelleren og ser på det hver kveld mens jeg holder på med andre ting. haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 dager igjen til termin!!😊

Mye herlig sparking og herjing i magen om dagen😍 Rommet hennes tar jeg litt og litt, synser og mener, blir gal av meg selv og så går det over og blir morro igjen😂 Blir nok i denne stilen for oss. 

08B31DD2-85C0-4FEA-B2C6-360D3A7557A3.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går virkelig unna her nå😀100 dager var jeg i går,kult tall, men fant ut i mårrest at det er jo enda kulere idag,det er bare tosifret😍👏🏻👏🏻

Liker stilen😍 blir litt sånn stil her og til lillegutt,men det grå og hvite blanda med litt dus grønn , istedetfor de rosa blomstene 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mye kulere med 99 og tosifret da😉 Hva!? Skal ikke lillegutt få rosa blomster😂 Dus grønn blir veldig fint til vet du👍 Skal du på 3D ultralyd? Sitter å lurer litt på det om dagen..

Endret av tuppelene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh jeg er såååå frem og tilbake på det der...skal,skal ikke... tenker jeg har litt lyst hvis jeg får ha med storesøster på 12..barn er jo i hovedsak ikke så velkomne på UL har jeg hørt...men har jo vært på 3 stk.tidligere og VET  alt er bra med lille... fikk bare ikke sett nok på han,og så dårlig bilde av profilen😂 men så er det dyrt da...hm.... hva tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi også har jo vært på noen (4) ultralyder og vet det er bra😅 skal på ny UL i uke 32 for å sjekke morkaka, så får sikkert tatt en fin kikk da også selv om det ikke er det samme som 3D. Har venninner som ikke har vært på det, som angrer på at de ikke gjorde det. Men jeg er sååå spent på hvordan hun ser ut og er av en eller annen grunn nervøs for å se det før hun kommer ut🙈 Hjelper heller ikke på at jeg har blitt ekstremt vinglepetter i denne graviditeten, klarer jo ikke ta en eneste avgjørelse selv omtrent😂 Får nesten litt flass av meg selv for å være ærlig🤦🏼‍♀️ Godt vi har noen uker til å bestemme oss på altså😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, tuppelene skrev:
 

Ja, vi også har jo vært på noen (4) ultralyder og vet det er bra😅 skal på ny UL i uke 32 for å sjekke morkaka, så får sikkert tatt en fin kikk da også selv om det ikke er det samme som 3D. Har venninner som ikke har vært på det, som angrer på at de ikke gjorde det. Men jeg er sååå spent på hvordan hun ser ut og er av en eller annen grunn nervøs for å se det før hun kommer ut🙈 Hjelper heller ikke på at jeg har blitt ekstremt vinglepetter i denne graviditeten, klarer jo ikke ta en eneste avgjørelse selv omtrent😂 Får nesten litt flass av meg selv for å være ærlig🤦🏼‍♀️ Godt vi har noen uker til å bestemme oss på altså😜

Får litt flass😂😂😂artig uttrykk.... ja..har noen få..men kan vel ikke ta 3d for sent eller?🤔 må forske litt😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TeamWP skrev:
 

Får litt flass😂😂😂artig uttrykk.... ja..har noen få..men kan vel ikke ta 3d for sent eller?🤔 må forske litt😁

Ser Volvat anbefaler mellom 25 og 28 for best bilder. Ikke så lang tenkepause da nei..  Får høre litt med mannen hva han tenker i helga. Det er jo ikke noe must, men tror det hadde vært fint allikevel. Som det alltid er når vi får ta en titt😉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

27+6:

Vi bestemte oss for å droppe 3D ultralyd. Skal jo på en ekstra sjekk en om måned og fant ut at det holder for oss.

Formen er ganske god og jeg jobber fortsatt fult. Men kjenner jeg begynner å bli litt tyngre, og nå som sjefen er på ferie legger jeg meg litt ned på sofaen her inni mellom😉 Våkner mer om nettene en tidligere, fordi jeg må snu meg eller må på do. Som regel er det koselig aktivitet i magen når jeg våkner, så kanskje det også gjør at jeg våkner. Jeg kjenner henne godt mange ganger daglig. For det meste er det at hun flytter på seg og hele magen buler hit og dit, innimellom kommer det noen kraftigere spark. Mannen har fått flere spark i ansiktet og kommende mormor har fått kjenne på et lite dult. Jeg kjenner godt forskjell på aktiviteten hennes i uken vs helger. Lurer på om det kan komme av at jeg har det litt bedre i helgene, uten små stress og at jeg er sliten.. Er jeg aktiv og har godt med energi er hun også det. Midt i uken når jeg er sliten er hun roligere. Kan jo bare være at hun ligger en annen vei, men dette har vært tilfelle i noen uker nå.

De siste ukene har jeg gått opp ca 1 kg i uka, lurer på om det skal fortsette slik eller om det roer seg litt etterhvert. Hehe.. Spiser like mye nå som for 10 uker siden føler jeg. Men har hatt litt mindre matlyst siste dagene. På torsdag skal jeg til jordmor igjen, og det blir så koselig å høre hjertebankene😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28+1:

Vipps så er jeg i 3.trimester! Tiden går så fort! i dag var vi hos jordmor. Hjertet slår veldig fint og hun lå på tvers. Noe jeg forsto hun ofte gjør om dagen siden mye av sparkene er langt ute på siden. I går og i dag har hun vært så innmari aktiv, føler jeg kjenner henne hele tiden. Har også hatt en del halsbrann siste dagene og brystene har begynt å lekke. I går var det flekk på lakenet og i dag i bhen. Har tidligere kommet litt, men ikke blitt flekker slik som nå. Det er også blitt svært ubehagelig å støvsuge og ene beinet blir helt numment. Samme skjedde når jeg gikk i en nedoverbakke i dag. Så nå har mannen fått støvsuger-tjeneste😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

30+0:

Allerede uke 30! Og allerede opp 12,4 kg på vekta😲 Trodde og håpet jeg skulle holde meg innenfor 15 kg, men det skjer nok ikke. Ligger fortsatt i snitt på en kilo i uka. De siste ukene har jeg hatt et sinnsykt sukkersug og det hjelper vel ikke akkurat på vekta at det blir litt sjokolade hver dag heller.

Lille frøkna koser seg i hvert fall inni hulen sin og romsterer masse hver dag. Jeg kjenner henne stort sett hver gang jeg våkner ila natten. Våkner rundt 5 ganger hver natt, en fordi jeg må på do og resten når jeg snur meg eller har smerter i hofta. Hun blir også aktiv når jeg spiser, setter meg ned og slapper av. Kjenner henne nok en gang i timen tenker jeg, uten at jeg har startet og notere. Det er mest bevegelse og innimellom kommer det noen spark. I går tror jeg kanskje hun snudde seg med hodet ned. Ble plutselig full aktivitet laaaangt nedenfor trusestrikken og spark litt ut mot siden litt over navlehøyde. Har også kjent endel bevegelse nede der i dag. 

Ellers begynner ting å bli litt tungt og ryggen verker etter for mye ståing og aktivitet, men også hvis det blir for mye sitting på jobb. Ta på seg sko er såååå kjett😂 og det blir jo ikke bedre fremover! Føttene har også vokst litt og nå passer ikke de ferdig-knytte skoene lenger. Det er sommersko, så det går jo bra egentlig. Men det store spørsmålet er om jeg skal kjøpe nye vintersko eller bruke noe gammelt. De gamle er tungvinte å få på med mage i veien, men har virkelig ikke behov for nye. Kanskje jeg bare får gå i fora støvler til og fra jobb og ha tøfler på jobb.. hehe.. er jo ikke sååå lang tid igjen. 

2 uker til ny jordmor time og ultralyd på sykehuset. Kjenner jeg er litt spent nå som det nærmer seg, og håper virkelig morkaka har trukket seg tilbake og vi kan ha en naturlig fødsel🤞 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk det, allerede i uke 30. Tida går altså SÅ fort. Nesten litt skremmende å tenke på! Hehe, den vekta altså. Jeg fikk beskjed om at midt utgangspunkt ville være å gå opp mellom 12-16 kg. Sist jeg sjekket hadde jeg allerede nådd 16kg, så siden det så har ikke jeg orket å veie meg. Får bare dårlig samvittighet for jeg får bare følelsen av at jeg burde gjort med for å holde me innen de anbefalte 12-16kg. Når det er sagt så begynner jeg å drite litt mer i det. Vi er gravid for pokker. La oss kose oss, ta i mot kiloene, så lenge vi er sunne og friske og spiser grei sunn mat så får det være greit! ;) 

Hehe, jeg heier på fora støvler asså. Jeg har fått en del vann i kroppen, spesielt i føtter og hender. Det er vel kanskje ikke nå man skal gå til innkjøp av nye sko. Kjøp deg heller noen fine når januar-salget har startet :) 

Blir spennende angående ul på sykehuset ja. Jeg kan ikke huske å ha fått beskjed om hvor min ligger en gang jeg. Den ligger vel der den skal tenker jeg, hvis ikke hadde jeg vel fått beskjed. Håper virkelig at morkaken din trekker seg tilbake slik at du kan ha en naturlig fødsel. Krysser fingrene for det. 

Har du tatt influensavaksine forresten? Jeg kom på det i dag, har ikke tenkt på det i det hele tatt. Skal bestille legetime å gå fjort det så fort som mulig tenkte jeg. 

Håper ellers at alt er bra med deg :) Hyggelig med oppdatering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja de kiloene får bare komme så lenge 90% er sunn og fornuftig mat som du sier. Hadde det bare vært godis hadde det vært noe helt annet! Enig med tiden, for det er litt skremmende hvor fort det går. Føler jeg gjentar meg selv hele tiden, men jeg må faktisk klype meg litt i armen noen ganger.. for jeg ER jo gravid❤️ Noen ganger er det fortsatt så uvirkelig. Elsker det, elsker magen min, kontakten med lille der inne og mannen som er både snekker og husmor i tillegg til å jobbe turnus. Visste han kom til å sette inn et gir ekstra, men enda et par til😍

hehe.. vann i kroppen ja. Jeg la merke til at ene ringen min satt fryktelig stramt for to uker siden, så tok den av tvert😅 jeg har nesten alltid kalde hender, men nå koker de. Influensa vaksine har jeg ikke tatt og kommer nok ikke til å ta den heller. Har vinglet mye frem og tilbake. Jordmor er veldig for vaksiner, men ikke denne til gravide. Den skal jo være trygg, men vi er skeptiske allikevel. Siden jeg så å si aldri er syk og har et godt immunforsvar fant vi vel egentlig ut at det ikke var noen vits. Så håper virkelig ikke det er nå jeg plutselig skal bli syk altså🤞 

Morkaka di ligger nok fint plassert siden du ikke har fått noen beskjed😉 Jeg husker de to UL jeg hadde på Volvat, så sa de at den lå nede mot ryggen min. Så hvorfor den plutselig var for nærme sist gjør at jeg blir litt ekstra spent. Selv om jeg gruver meg til fødsel og smertene, vil jeg allikevel heller det en keisersnitt. 

Er det 5 uker igjen til terminen din nå? Herregud det har gått så fort, tenk nå er du snart i mål med denne etappen💙 Alt klappet og klart?

Jeg har begynt så smått å pakke fødebagen. Gleder meg til permisjonen starter 24.desember. Har begynt opplæring av han som skal ha endel av mine oppgaver i dag, og herregud så slitsomt når mottaker er litt treg😲 nesten mer sliten nå enn når det koker hele dagen😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

32+0:

I dag har vi vært på UL for å sjekke morkake plassering og den ligger fortsatt foran. Ny kontroll om fire uker for å se om den har flyttet på seg, flytter den seg ikke blir det keisersnitt. Kjenner jeg er veldig spent nå altså. Blir det KS, blir jo dette før termin for å være sikker på at fødselen ikke setter i gang først... så vi håper det da evnt kan bli planlagt etter nyttårsaften og ikke i romjula🤞

Formen er fortsatt fin men blir fort sliten. I går sov jeg omtrent hele ettermiddagen/kvelden på sofaen før jeg la meg i senga. Frøkna er aktiv og rører mye på seg. Hun har fortsatt god plass og bytter på hvordan hun ligger. I går lå hun med hodet til høyre og i dag til venstre. Skikkelig sug i magen når hun snur seg rundt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...