Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

Prøvere siden april 2013. Ble gravide i 2015 etter lap, men mistet spiren i uke 12. MA uke 8+6.

ICSI forsøk #1, oktober -17: 13 egg ut, 9 befruktet. Ett satt inn og ett på frys. Begge 2-dagers. Endte negativt. Tok to måneder før neste mens kom. 

TIN forsøk, Februar -18: egget tålte ikke opptining. 

ICSI forsøk #2, april -18: 19 egg ut, 10 befruktet. 5 dyrket til dag 5, to blasto satt inn. De tre resterende hang litt etter og skulle dyrkes til neste dag. Ingen var av frysekvalitet.

 

Endret av Perelandra
Endret tittel på dagboka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 dpo: Positiv test morgen og kveld 😍

Test morgen, streken ble synlig etter 1 min.

BD4C436D-7A21-49DC-A092-6DE85E7471AC.thumb.jpeg.e8e82637fa1f56b394c4f534b82b5115.jpeg

Test kveld, streken ble synlig med en gang.

85AB5BD0-677F-4A91-8870-44A942D97424.jpeg.631caef8aa3847b87f4ac8188c7204d6.jpeg

Endret av tuppelene
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, tuppelene said:

13 dpo: Positiv test morgen og kveld 😍

Test morgen, streken ble synlig etter 1 min.

BD4C436D-7A21-49DC-A092-6DE85E7471AC.thumb.jpeg.e8e82637fa1f56b394c4f534b82b5115.jpeg

Test kveld, streken ble synlig med en gang.

85AB5BD0-677F-4A91-8870-44A942D97424.jpeg.631caef8aa3847b87f4ac8188c7204d6.jpeg

Gratulerer! Flotte streker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gakkepus skrev:

Gratulerer! Flotte streker! 

Takk☺️ Helt fantastisk. Skal ta blodprøve hos riksen i morgen, så blir det spennende å høre hva de sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dpo: Startet dagen med å ta en digital test som jeg har hatt liggende siden første forsøk. Nå går ferden til Riksen for blodprøve. Vil ha svar fra de i dag og ikke om tre dager.. 😉 Også slipper blodbanken her i bygda å sende prøven for sent slik de gjorde med en annen prøve en gang. 

6FA2D7A2-A5FC-47E8-B7E1-4228384494CA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, dagbok på deg også :nordvesta: Gleder meg til å følge deg fremover, og håper du kan flytte dagboken din etter hvert.

Lykke til med blodprøven, selv om vi vet hva den sier :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Juni15 skrev:

Jippi, dagbok på deg også :nordvesta: Gleder meg til å følge deg fremover, og håper du kan flytte dagboken din etter hvert.

Lykke til med blodprøven, selv om vi vet hva den sier :yvonne:

Hehe.. ja jeg tror jeg vet svaret på den prøven etter dagens digitale test😉 Er bare så uvirkelig læll. Kjenner ingenting bortsett fra at jeg er litt trøtt. Masse lykke til med uttak idag🙏 Spennende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er du jo, med egen dagbok å greier!!! Grattis :) Testene ser jo kjempefine ut. Med så fine tester så er nok blodprøven som den skal, med høyt nivå av hcg! Så ja, jeg tror nok du bare kan slappe av :) 

Så gøy dette her er <3 

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Der er du jo, med egen dagbok å greier!!! Grattis :) Testene ser jo kjempefine ut. Med så fine tester så er nok blodprøven som den skal, med høyt nivå av hcg! Så ja, jeg tror nok du bare kan slappe av :) 

Så gøy dette her er <3 

Sitter fortsatt her å venter på telefon da.. Ringte inn klokken 13.00. Glad jeg ikke har super svake tester eller noe annet slik at jeg MÅ ha svar fra de i dag. Men er jo så nysgjerrig og har noen spørsmål om crinonen. I morgen er det begravelse hele dagen så da får jeg ikke snakket med de.

Når sluttet du med progesteron støtten? Jeg mener legen sa jeg skulle ta siste i dag. Men så har jeg igjen litt fra fryseforsøket som gikk i dass. Så det jeg lurer på er om jeg IKKE skal ta i morgen, eller kan jeg like så godt bruke opp det jeg har? hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tuppelene skrev:

Sitter fortsatt her å venter på telefon da.. Ringte inn klokken 13.00. Glad jeg ikke har super svake tester eller noe annet slik at jeg MÅ ha svar fra de i dag. Men er jo så nysgjerrig og har noen spørsmål om crinonen. I morgen er det begravelse hele dagen så da får jeg ikke snakket med de.

Når sluttet du med progesteron støtten? Jeg mener legen sa jeg skulle ta siste i dag. Men så har jeg igjen litt fra fryseforsøket som gikk i dass. Så det jeg lurer på er om jeg IKKE skal ta i morgen, eller kan jeg like så godt bruke opp det jeg har? hmm..

Hæ? skal du ta siste progesteronen allerede i dag? Jeg går fortsatt på progesteron. Men jeg går på Cyclogest da, kanskje det er forskjell fra merke til merke? Sist jeg var på ul fikk jeg beskjed om at jeg i hvert fall skulle gå på progesteron til ultralyden som jeg skal ha nå på fredag, å da er jeg 9+1. Jeg synes det er skummelt å skulle slutte, og vil helst gå på det til jeg er 12 uker på vei. Men jeg skal snakke med klinikken når jeg skal dit på mandag. Men dobbeltsjekk med de om hva som er grunnen til at du skal slutte på progesteron allerede nå...

Jeg hadde i hvert fall ville brukt opp det jeg har hadde jeg vært deg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Hæ? skal du ta siste progesteronen allerede i dag? Jeg går fortsatt på progesteron. Men jeg går på Cyclogest da, kanskje det er forskjell fra merke til merke? Sist jeg var på ul fikk jeg beskjed om at jeg i hvert fall skulle gå på progesteron til ultralyden som jeg skal ha nå på fredag, å da er jeg 9+1. Jeg synes det er skummelt å skulle slutte, og vil helst gå på det til jeg er 12 uker på vei. Men jeg skal snakke med klinikken når jeg skal dit på mandag. Men dobbeltsjekk med de om hva som er grunnen til at du skal slutte på progesteron allerede nå...

Jeg hadde i hvert fall ville brukt opp det jeg har hadde jeg vært deg :)

Jeg stoler på magefølelsen, som sier jeg skal fortsette. Et raskt søk på nett og ditt svar gjorde meg enda tryggere. Vet jo at ved fryseforsøk skal man fortsette til uke 12. Kan vel ikke være sååå stor forskjell på disse merkene?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chickenwings85 skrev:

JA! Fortsett :) Det gjør i hvert fall ikke skade! 

Ser det er vanlig ved Riksen og Ullevål og kun bruke i 14-15 dager uansett utfall. Mens alle andre steder er det gjerne ut uke 12, og spesielt hvis man har mistet før.. Så da fortsetter jeg lett, og henter nok ut litt til også ;)  Har du fortsatt samme dose eller begynt å trappe ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar fortsatt samme dose, både morgen og kveld :) 

Endret av Chickenwings85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tuppelene skrev:

Ser det er vanlig ved Riksen og Ullevål og kun bruke i 14-15 dager uansett utfall. Mens alle andre steder er det gjerne ut uke 12, og spesielt hvis man har mistet før.. Så da fortsetter jeg lett, og henter nok ut litt til også ;)  Har du fortsatt samme dose eller begynt å trappe ned?

Jeg har fått beskjed om det samme på Riksen, altså gå på Crinone frem til blodprøvedag, altså 14 dager. Men virker ikke som det er krise at du fortsetter :) 

Ringte de aldri tilbake? :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Juni15 skrev:

Jeg har fått beskjed om det samme på Riksen, altså gå på Crinone frem til blodprøvedag, altså 14 dager. Men virker ikke som det er krise at du fortsetter :) 

Ringte de aldri tilbake? :( 

Nei de ringte ikke tilbake. Så jeg sendte de en melding på minjournal om at jeg er opptatt og at de gjerne må gi meg svaret på melding. Håper de svarer meg der i morgen, får jo ikke akkurat tatt telefonen i en begravelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, tuppelene skrev:

Nei de ringte ikke tilbake. Så jeg sendte de en melding på minjournal om at jeg er opptatt og at de gjerne må gi meg svaret på melding. Håper de svarer meg der i morgen, får jo ikke akkurat tatt telefonen i en begravelse. 

Kjipt, men heldigvis skal jo alt se bra ut på prøven :nordvesta: Og «lykke til» med begravelsen 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Juni15 skrev:

Kjipt, men heldigvis skal jo alt se bra ut på prøven :nordvesta: Og «lykke til» med begravelsen 💕

Ja jeg er glad ikke dette skjedde sist, for da testet jeg ikke selv i forkant. Eller om testene hadde vært litt tvilsomme nå, hadde nok flydd på veggen😯 

Takk💛 blir en lang tung dag. Men den må vi bare igjennom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 dpo: Riksen ringte mens vi kjørte inn til byen i dag, det var visst 40 stykk de ikke hadde fått ringt tilbake til i går.. kanskje vurdere en person ekstra som kan ta telefon?! 

Damen kunne bekrefte graviditet og hcg lå på 208 (hvis vi ikke husker helt feil, husker vi feil var det evnt 280). Jeg kunne godt bruke opp crinone jeg har liggende, men det var visst ikke noe problem å slutte med det. Forsto som det ikke var behov for å fortsette med det. Hun mente at hvis det gjorde meg trygg var det bare å bruke opp. Kommer også til å hente ut litt til. Har jo igjen på resept.

TUL blir 30.mai, da er jeg 8 uker på vei. Det er en måned til. Virker både kort og lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at blodprøven var fin. Veldig glad på dine vegne. Gratulerer ❤️❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...