Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, Fortunatus skrev:

Gratulerer!! Er jo helt fantastisk 😄

 

40 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Hipp hurra og gratulerer. For en herlig dag 😍

Ja for en herlig dag❤️ Klarer ikke slutte å smile, og er vel typ 30% fokusert på jobb😅 Nå blir det godt å komme hjem å legge seg på sofaen, for jeg holder på å sovne her jeg sitter og drømmer om hjerteslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Waldfee skrev:

Herlig!! Gratulerer så mye 💗 Nå kan du slappe litt av, og glede deg!

Takk, dette var utrolig godt altså. Vært så urolig, nervøs og spent de siste dagene. Masse følelser i sving, og får gledestårer i øya bare jeg tenker på hvor heldige vi var i dag. Krysser fingrene for at du snart kommer etter og at kort protokoll gjør underverker denne gangen🤞💛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ett bankende hjerte 💕 Det virker helt fantastisk å få oppleve, håper jeg får det samme om to uker 🤞🏻 Stas med jordmortime allerede 👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juni15 skrev:

Gratulerer så mye med ett bankende hjerte 💕 Det virker helt fantastisk å få oppleve, håper jeg får det samme om to uker 🤞🏻 Stas med jordmortime allerede 👏🏻

Bankende blinkende hjerte var veldig fint😍 Er bare å glede seg🤞 To uker går fort og super sakte på samme tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+2:

Kroppen altså. Sist jeg var gravid var jeg fryktelig tett i tarmene helt til uke 11-12. Nå derimot startet det med tett og har gått gradvis over til normalen. Ganske deilig om jeg må få si det! Det lille jeg gikk opp i vekt har nå forsvunnet igjen, men det tror jeg har mer sammenheng med mangel på styrketrening enn noe annet. Måten puppene er ømme på er også litt anderledes kontra sist, i hvert fall som jeg kan lese meg frem til. Ellers er jeg bare mest trøtt trøtt trøtt. Er så glad det er fredag i dag😊 Om en uke er det time hos jordmor og det blir veldig hyggelig. 

Passerte frikort grensen til helfo på medisiner på siste forsøket. Tok litt tid før de fikk registrert papirene, men etter det gikk det veldig fort. Dagen etter godkjent vedtak var pengene på konto👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg har også magen vært ganske grei, bare litt tregt i begynnelsen. Så håper det fortsetter slik 😄

Jeg har vært litt sen med å sende inn tiø HELFO. Vi har ikke nådd grensen, men legen anbefalte å sende inn nå uansett, tilfelle det skjer noe og vi må fortsette med forsøk 1. Så får vel somle meg til å skanne papirene snart 🙈

Har du mange ting å spørre jordmor om? ?Jeg leser overalt at «hos lege og jordmor kan du få svar på alle dine spørsmål», men egentlig er det ikke så mye jeg lurer på, annet enn om embryoet har det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Juni15 skrev:

Hos meg har også magen vært ganske grei, bare litt tregt i begynnelsen. Så håper det fortsetter slik 😄

Jeg har vært litt sen med å sende inn tiø HELFO. Vi har ikke nådd grensen, men legen anbefalte å sende inn nå uansett, tilfelle det skjer noe og vi må fortsette med forsøk 1. Så får vel somle meg til å skanne papirene snart 🙈

Har du mange ting å spørre jordmor om? ?Jeg leser overalt at «hos lege og jordmor kan du få svar på alle dine spørsmål», men egentlig er det ikke så mye jeg lurer på, annet enn om embryoet har det fint.

Hehe, Helfo papirer er skikkelig tiltak å begynne på.. men går veldig greit da😉

Nei, jeg har vel ikke så mye spørsmål akkurat nå.. Er som deg mest nysgjerrige på embryo og vil sende avgårde søknad til fødested. Vi kommer til å søke Ahus denne gangen. Faren min bor i nærheten, så da kan vi sjekke inn der først. Det er vel ikke så mye jordmor får svart på der bortsett fra svarene hun får på urinprøven. Mener å huske at det kom mens vi var der.. også kan hun lytte etter lyd da. Men jeg ønsker ikke at hun gjøre det denne gangen. Ellers var det en hyggelig samtale med endel generell info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3:

Et lite tips hvis du er veldig gravid-trøtt.. ikke dra til frisøren. Bøy hodet frem sa damen og det var rett før jeg sovnet😂 

Vært mye tøying og små stikking i livmoren de siste dagene. Nesten alle sommerklærne er trange, så i dag ble det rask shopping av capri/skjørt/shorts med strikk i livet 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt ei flott helg 🙂

Kjenner meg igjen i trøttheten, den er verst når jeg er på jobb.

Hvordan er kostholdet forresten? Jeg synes det er vanskelig å vite hvor mye man skal spise. Jeg spiser også det samme hver dag nesten, for er redd for å få en reaksjon på ny mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fortunatus skrev:

Håper du har hatt ei flott helg 🙂

Kjenner meg igjen i trøttheten, den er verst når jeg er på jobb.

Hvordan er kostholdet forresten? Jeg synes det er vanskelig å vite hvor mye man skal spise. Jeg spiser også det samme hver dag nesten, for er redd for å få en reaksjon på ny mat.

Trøtt ja, huff. Sov omtrent hele lørdagen bortsett fra når jeg var hos frisøren og på butikken. Helt latterlig utslitt etter en uke på jobb. Har skjønt at det ikke er noe vits å planlegge så mye de neste ukene fremover😅 Gleder meg til ny helg allerede jeg.. 

Kosthold ja.. i varmen nå har det ikke vært så lett synes jeg, lite av mat som frister enda jeg er sulten som en hest. Spiser noen super tynne knekkebrød med brunost til frokost og kvelds. Mellom frokost/lunsj og lunsj/middag er jeg såååå sulten så da spiser jeg et eple og gulrøtter eller annen frukt/grønt. Jeg lager eget brød av hele korn, så jeg spiser det til lunsj. Det metter veldig godt og hjelper på tette tarmer😉 Middagene er vel det som er vanskelig i varmen synes jeg. Det går mye i salat med fisk eller kylling, grillet pizza med ulikt innhold, gryteretter.. Ja, alt som er raskt og enkelt å lage. Prøver å spise variert, men er ikke alltid så lett. Ellers har jeg fått dilla på løkringer, ikke akkurat det sunneste.. Har heller aldri vært noe glad i det, helt frem til nå😅 Siden jeg ikke drikker melk prøver jeg å få i meg melkeprodukter på andre måter, enten som pålegg eller kjøleskapsgrøt. Kjøleskapsgrøt med havregryn, chiafrø, gresk yoghurt og blåbær er veldig godt😋 Bør prøves. Hva spiser du til middag, har du noen gode og enkle mat tips til meg? Hvis andre har middags forslag til meg så kom gjerne med dem.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så flink til å spise sunt.. Spiser ikke usunt, men er dårlig på grønnsaker nå for tiden. 

Går mye i brødmat, enkle middager, som pasta, enkel grillmat og ferdigretter..  Og jeg spiser halvparten av porsjonene jeg spiste før.

Jeg elsker også det søte.. Juice, frukter og sukker.

Drikker nesten bare vann, og det drikker jeg flere liter av om dagen.

Jeg har slitt med appetitten og dermed tillatt meg å spise alt jeg får lyst på, men merker at jeg nå har fått større appetitt. På jobb i dag har jeg spist 2 epler og 1 skål med druer i tillegg til vegetarburger til lunsj. 

Tror egentlig kostholdet er greit sånn bortsett fra sukkeret. 😉 Merker det også hjelper på trøttheten  å spise sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i varmen er favoritten min grillmat som er raskt å lage. Kyllingfilet og svin marinert, sammen med grillede grønnsaker, potetsalat eller lignende. Men forsøker også å fokusere på fisk, da jeg i utgangspunktet ikke er så glad i det. I forrige uke spiste vi fiskeburger, og det var overraskende godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vann drikker også jeg veldig mye av om dagen, er kjempe tørst. Ikke bare for at det er varmt, for inne på jobb fryser jeg og sitter fult påkledd pga aircondition. Porsjonene jeg spiser varierer veldig. Noen ganger er det virkelig ingen bunn i meg. Også har jeg ofte veldig sug etter salt lakris, tror det er fordi jeg er små uggen. Sliter ikke med kvalme, bare litt uggen innimellom. Tror vi er godt innenfor kostholdsmessig jeg.. Det ble jo barn ut av de som bare spiste bark en gang i tiden også🙊  Når skal du på første kontroll hos lege/jordmor?

Oh, fiskeburger var et godt tips @Juni15. Det er jo kjempegodt og lenge siden jeg har spist. Jobbet en gang i en ferskvaredisk hvor vi lagde lakseburgere, det var godt 😋 Hvordan er formen om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Samme gamle», trøtt, vondt i hofta og litt stikninger i magen i blant 😊 puppene vokser også, ser det litt, men merker det mest av alt på bhene 🙈 ellers er det deilig at det har vært litt kjøligere i dag, det har gjort at jeg har orket å gjøre litt på ettermiddagen før vi slang oss på sofaen i kveld 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+6: 

Det skjer liksom noe oppi hodet nå når jeg har kommet til 8+6.. Livredd for at den der inne skal stoppe utviklingen denne dagen også. Allikevel er den gode magefølelsen fortsatt med meg i bunn, så når jeg kjenner godt etter på den blir tankene litt lystigere. Pga mannens turnus ser det ikke ut som vi får til UL før neste torsdag, så det får gå greit. Vil ikke reise uten han i hvert fall. Også vil det jo også være et forster vi ser og ikke lenger embryo😉🤞🏻

Endret av tuppelene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Juni15 skrev:

«Samme gamle», trøtt, vondt i hofta og litt stikninger i magen i blant 😊 puppene vokser også, ser det litt, men merker det mest av alt på bhene 🙈 ellers er det deilig at det har vært litt kjøligere i dag, det har gjort at jeg har orket å gjøre litt på ettermiddagen før vi slang oss på sofaen i kveld 😄

Er ganske godt med litt kjøligere vær nå ja, men nå fryser jeg om jeg står i skyggen nå da😅 Helt tullete altså. Det er rart disse puppene skal blåse seg opp så mye..jeg har måtte finne frem noen litt større bh’er fra sist gang. 

Jepp, da er klokken 13. Klarer ikke stoppe å gjespe som vanlig rundt disse tider😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2:

I dag har vi vært hos jordmor, og der så alt fint ut. Siden det fortsatt er veldig tidlig droppet vi og forsøke å høre etter hjerteslag. Fødeplass er søkt og jordmor regnet termin til 9. januar. Nyttårsbarn som hun så fint sa det 😉  Misforstå meg rett.. men det "fine" med jordmoren min er at hun selv har slitt med å få barn og har mistet flere ganger. Det er godt å kunne lufte tankene til noen som forstår hvordan du tenker. For selv om mange kan prøve å forstå, blir det ikke helt det samme..

Har også bestilt TUL neste uke når jeg er 10+1 uker. Det blir veldig spennende! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du hadde en veldig fin time. :yvonne:Tror lett på at det er godt med en jordmor som virkelig kan forstå din situasjon.

TUL. :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+5:

Endelig kom uken for ny TUL, og jeg er like nervøs som sist og tiden går virkelig ikke fort nok. Fortsatt lenge til torsdag ettermiddag🙈 Det er under to uker siden forrige TUL men det føles ut som en liten evighet siden. Symptomene er som vanlig trøtt, sulten, oppblåst, innimellom ømme pupper og tarmene begynte å bli litt tette igjen forrige uke. Uggen innimellom men det er ikke mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...