Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Hehe, ja man blir så sykt trøtt! 😴😂 Bra du klarer å regulere kvalmen med mat da om ikke annet, får håpe det fortsetter sånn 😊

Åh, 2uker og 2 dager igjen. Skjønner godt at du er spent. Litt av et nervedrama det her 😍

Blir nervøs av all den ventingen hele tiden altså. Nå har jeg vært smart nok til å legge meg i baden-baden stolen for å sole meg. Må virkelig ikke sovne nå altså😯😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+0:

Graviditets apper er fint lesestoff ;) Blir like fascinert og imponert denne gangen over kroppen og hva den klarer å få til.

Siden mannen har vært så "hvorfor må du booke time hos jordmor med en gang, jeg vil se hjertebank først", har jeg ikke fått meg til å booke timen enda. Han er usikker = Jeg blir usikker.. Men i dag ringte jeg de allikevel. De hadde ikke noen stor pågang om dagen og de hadde fått enda en jordmor dit nå, så det var ikke noe problem at jeg ringte etter TUL for å booke time. Så da får vi tro at jeg fortsatt kan få en time der raskt etter TUL slik at vi får ordnet papirmølla. Jordmoren jeg hadde for tre år siden jobber der fortsatt, så da blir det henne jeg velger denne gangen også. 2 uker igjen til TUL.. tiden snegler seg avgårde.

Ellers føler jeg meg som en hvalross :fnise: Men har bare gått opp 100g siden jeg veide meg rett etter positiv test da. Heldigvis har jeg fem dager sammenhengende fri nå, så kanskje jeg får hentet frem mer energi og får gått meg noen lengre turer på flatmark eller til fjells. Når jeg kommer hjem fra jobb om dagen er jeg så sliten at jeg gjør vanlige gjøremål og legger meg på sofaen. Holder på litt inne i og utenfor huset utover ettermiddagen, men orker liksom ikke ta meg en lengre gåtur. Men i dag skal jeg tvinge meg ut på tur, har ingenting som må gjøres i heimen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det går bra :-) 

Her har det vært litt småblødninger de siste dagene, fått litt panikk. Men har gått over nå, så jeg får bare vente og se.

Og jeg sliter veldig med å jobbe og den her varmen. Hjemme ser det ikke ut, og middagene som er mitt ansvar er bare ferdigpizza og slike retter..

Gleder meg også til fri, skal til hytta hvor det er litt svalere enn i byen og håper å gå med minst mulig klær. Jeg er jo så varm ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Fortunatus skrev:

Så fint at det går bra :-) 

Her har det vært litt småblødninger de siste dagene, fått litt panikk. Men har gått over nå, så jeg får bare vente og se.

Og jeg sliter veldig med å jobbe og den her varmen. Hjemme ser det ikke ut, og middagene som er mitt ansvar er bare ferdigpizza og slike retter..

Gleder meg også til fri, skal til hytta hvor det er litt svalere enn i byen og håper å gå med minst mulig klær. Jeg er jo så varm ;-)

Åh herregud så skummelt. Jeg har helt angst for å begynne å blø. Det er jo ganske vanlig, men tror vel egentlig ikke det roer noen oss. I hvert fall bra det har gitt seg nå da, så krysser jeg fingrene for at det IKKE kommer tilbake. Kanskje det hjelper å slappe av litt på hytta ;) Det er så varmt, ja selv på landet hvor jeg bor :fnise:  Er så glad vi kjøpe hus 300 meter unna boligfeltet nær sentrum her. Har bare en nabo og innimellom endel turgåere som kan se meg sprade rundt:mynona: hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2:

Innomellom føler jeg meg «normal» og det skremmer meg litt. Men jeg må jo bare være glad for lite symptomer denne gangen også. At det er lite symptomer behøver jo absolutt ikke være negativt. I hele går var puppene litt mer vanlige, men så kom kvelden og de ble til murstein. I dag er de mer vanlige igjen. For to dager siden var det endel aktivitet i/rundt livmoren, følelse av tøying og strekking. Hadde dette sist jeg var gravid også rundt slutten av uke 6, 8 og 10. Ellers er jeg fortsatt trøtt og dupper av ved en hver anledning som byr seg😴 

@Fortunatus  Håper blødningene har holdt seg unna og at temperaturen på hytta er behagelig😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det hjelper å klage over å føle seg «normal».... vært driiit kvalm i en times tid nå, ikke hjulpet å spise. Kjennes ikke ut som jeg må kaste opp, er bare skikkelig kvalm og uggen😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+3: 

Puppene er «normale», innimellom litt tyngre. Både i går og i dag når puppene har vært mer normale har kvalmen vært mer tilstede. Kommet og gått hele dagen. Kjenner det spesielt når jeg røren på meg, ligger jeg rolig går det bedre. Kaster ikke opp, men er skikkelig uggen og det hvelver seg i magen. Leste et sted at det også er vanlig at symptomene roer seg når en slapper mer av og er uthvilt.. hvis det er tilfelle stemmer det ganske godt, siden jeg omtrent sov hele 17.mai mens mannen var på jobb😅  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har blødningene stoppet opp og jeg nyter livet på hytta :-) Merker også symptomene er mildere og det er deilig.. brystene er ømme og jeg blir trøtt flere ganger om dagen, men ellers er det meste greit :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fortunatus skrev:

Her har blødningene stoppet opp og jeg nyter livet på hytta :-) Merker også symptomene er mildere og det er deilig.. brystene er ømme og jeg blir trøtt flere ganger om dagen, men ellers er det meste greit :-)

Det er bra blødningene er stoppet altså!😊 Slik må det fortsette. Er spent på hvordan symptomene blir på tirsdag og utover i uken når det er jobb igjen, hvis de roer seg når jeg slapper av, så eksploderer de vel igjen på onsdag. Hehe.. Nyt de siste fridagene i solen☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+6:

For to dager siden forsvant alle symptomene, skal si jeg skvatt til! Jeg vet jo (og har googlet meg i hjel) at dette er helt vanlig. Men det er ganske skummelt allikevel. Har hverken hatt smerter eller blødd, så har prøvd å se det positive i det. 

I går var brystvortene ganske ømme igjen og det samme er de i dag, samt at puppene begynner å bli litt tunge igjen. Kvalmen har kommet i to små bølger i natt, nok til at jeg våkner av det, og jeg kjenner litt på uggenheten nå på morgenen. DEILIG😁  La det bare komme mer! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja man vil ha ALT av symptomer så lenge alt er bra!!! ;) Jeg føler nesten ikke at jeg kjenner noen ting som helst lenger. Jo, jeg må tisse og har bittelitt ømme pupper om natten bare. Men, vi er visst bare heldige har jeg skjønt. Det kommer til å gå bra det her :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Hehe, ja man vil ha ALT av symptomer så lenge alt er bra!!! ;) Jeg føler nesten ikke at jeg kjenner noen ting som helst lenger. Jo, jeg må tisse og har bittelitt ømme pupper om natten bare. Men, vi er visst bare heldige har jeg skjønt. Det kommer til å gå bra det her :) 

Ja dette må jo bare gå bra nå😊🤞 Er så spent på TUL neste onsdag. Tiden går såååå sakte nå. Spesielt når symptomene forsvant, da ville jeg bare ha UL med en gang. Men er litt roligere nå som de er litt tilbake, så får vel smøre meg med tålmodighet og vente til neste uke vel.. Skal jo gå bra🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hva en dag på jobb gjør med gravid-kroppen. Hvalrossen er tilbake, tett i tarmene, trøtt og omtrent gått opp en bh størrelse igjen😅👍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+2: 

Bare 5 dager igjen til TUL !! Og vipps etter helgen er vi plutselig der. Kjenner fortsatt på ømme, tunge, oppblåste pupper med litt såre brystvorter. Tisser ofte og er mye tørst og sulten, og magen står rett ut. Føler meg ofte litt tung og større i livmor området. For å ikke glemme trøtt! Skal kjøre tre timer til hytta etter jobb i dag, alene, tror nok jeg må legge inn noen ekstra stopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tuppelene skrev:

7+2: 

Bare 5 dager igjen til TUL !! Og vipps etter helgen er vi plutselig der. Kjenner fortsatt på ømme, tunge, oppblåste pupper med litt såre brystvorter. Tisser ofte og er mye tørst og sulten, og magen står rett ut. Føler meg ofte litt tung og større i livmor området. For å ikke glemme trøtt! Skal kjøre tre timer til hytta etter jobb i dag, alene, tror nok jeg må legge inn noen ekstra stopp. 

ÅH, kun fem dager til TUL? Herregud så gøy, spennende og nerveprirrende!! Oioi, gled deg til en god nyhet, for det er jeg sikker på at det kommer til å bli. Det å bli bekreftet at der er hjertebank, åh, det er den beste følelsen! 

Skal du kjøre tre(!) timer etter jobb? Oi, ja da tror jeg det er lurt at du legger inn et par pauser 🙈😅 Kjør forsiktig, sier jeg bare 😊

Spennende at du allerede er i din åttende uke ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

ÅH, kun fem dager til TUL? Herregud så gøy, spennende og nerveprirrende!! Oioi, gled deg til en god nyhet, for det er jeg sikker på at det kommer til å bli. Det å bli bekreftet at der er hjertebank, åh, det er den beste følelsen! 

Skal du kjøre tre(!) timer etter jobb? Oi, ja da tror jeg det er lurt at du legger inn et par pauser 🙈😅 Kjør forsiktig, sier jeg bare 😊

Spennende at du allerede er i din åttende uke ❤️

Ja det må være så deilig å bare se det slår ❤️ Vil så gjerne se det slå... skikkelig nervepirrende ja! Man vet jo aldri liksom, og kjenner vi er ekstra skeptiske siden vi har mistet tidligere. Mannen holder på å gå av skaftet hver gang jeg nevner det 😅 Skal kjøre forsiktig ja! Kjører jo faktisk (forhåpentligvis) rundt på et par liv ekstra, så da må jeg passe på 😊

1 time siden, Azumarill skrev:

Tidlig ultralyd er stas! Var på onsdag selv og det var kult å se den lille reka med det blinkene hjertet :hjerte:

Kjør pent og god helg :nigo: 

Åh, så herlig med blinkende hjerte❤️ Håper jeg får følge etter deg og oppleve det samme. God helg i varmen 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det litt opp og ned..

Startet dagen med frisk blødning 😝 ikke særlig smerter, men har blitt veldig bekymret for morgendagen. 

Formen min er upåklagelig, føler meg overhodet ikke gravid! Men det bekymrer jeg meg ikke så mye over, synes det er helt greit.  Er jo trøtt som en strømpe flere ganger om dagen.. Men disse småblødningene kunne kroppen min spart meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fortunatus skrev:

Her går det litt opp og ned..

Startet dagen med frisk blødning 😝 ikke særlig smerter, men har blitt veldig bekymret for morgendagen. 

Formen min er upåklagelig, føler meg overhodet ikke gravid! Men det bekymrer jeg meg ikke så mye over, synes det er helt greit.  Er jo trøtt som en strømpe flere ganger om dagen.. Men disse småblødningene kunne kroppen min spart meg for.

Skal du på TUL i morgen? Småblødning trenger heldigvis ikke være noe farlig, jeg er et levende bevis på det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...