Gå til innhold

Tuppelene’s dagbok


tuppelene

Anbefalte innlegg

41+2:

Alt bra hos jordmor i dag. Hodet er lenger ned enn sist, langt nede, men ikke festet. Krysser fingrene for er stort bekken her😅 

Ringte sykehuset for å få tid til overtidskontroll. Der var de fullbooket på mandag når jeg egentlig burde kommet inn, så da blir det på tirsdag. Mulig de setter i gang da, eller venter to dager til. Aiai.. håper ikke alle skal føde samtidig nå da😅

Etter dette begynner mannen å demontere krana på kjønnenet som har dryppet en stund. Fått god beskjed om hva han skal gjøre fra rørlegger..uten det med å slå av vannet! Når han løsner siste delen står vannspruten i taket omtrent. Herregud så stress det ble med å få slått av vannet i huset. Klarte ikke å tenke klart og slo av alle andre kraner i kjelleren bortsett fra hovedkranen. Til slutt løper mannen ned og får slått av mens jeg står på alle fire etter å ha vært inni et skap hvor jeg tror det er en kran. Sklir selvfølgelig i alt vannet og magen får en liten dult🤭 heldigvis kun liten dult før jeg får krøket meg sammen så jeg ikke legger hele vekten min på lille baby. Huff det var skummelt og jeg la meg på sofaen og kjente etter liv. Heldigvis begynte hun og røre på seg etter 15 minutter, men det var et laaangt kvarter! Ringe sykehuset siden jeg ble så redd og fikk til svar at det gikk helt fint så lenge jeg hverken blødde eller hadde vondt, og kjente liv som før. Så da trengte jeg ikke komme på noen sjekk, bare ringe om noe endret seg. Stakkar mannen ble så sint på seg selv, hvorfor måtte han begynne med dette akkurat nå og hvorfor klarte han ikke tenke på vannet selv🤦🏼‍♂️ Jaja, gjort er gjort og alt gikk tross alt bra til slutt, heldigvis. Bare litt for mye spenning på kort tid her. Krana drypper i hvert fall ikke lenger da😝 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mens vi venter kan vi jo ta noen bilder av kula vår😉 Bare så synd at mac’n min døde forrige uke så jeg ikke får redigert bildene nå. Får ta det om noen år da😅

8033CBFF-7F24-4657-9C26-3C6EBA413469.thumb.png.96a6b41bc1690ad9b06271d9d6789f03.png

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke etter termin. 

Er det noe på gang eller driver hun bare og tuller med oss🤔 Svært aktiv, så blir det rolig og hun strekker/spenner seg. Rumpa kommer utover og jeg får et belte med smerter i nedre del av mage og korsrygg. Når hun har gjort dette tidligere har jeg ikke fått vondt, men heller blitt litt ør. Kan det bare være at hun treffer nerver i ryggen? De samme hver gang🤔 Prøver å huske smertene fra når vi mistet. Synes smertene som kommer nå ligner litt på slik det startet før det tok seg opp skikkelig. Har holdt på sånn passe jevnt og trutt siden 15.30 etter min lille trappeøkt😉 varer bare i ca 10-20 sekunder om gangen. Noen ganger er det smertefritt i mellom og andre ganger murrer det som kraftige menssmerter i mellom. La det være begynnelsen på noe🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste jenta kom i rekord fart kl 17.

3.975g og 55 cm lang💗

Vannet gikk kl 12, sterkt misfarget og var i fødeseng kl 13. Fra 4-10 cm åpning gikk det en time. Fødselen gikk raskt og fint med lystgass. Men livmoren ville ikke trekke seg sammen etter morkaka var ute. Mistet raskt en liter blod og ble hastet inn til operasjon. Mistet totalt 2,3 liter og ligger nå på obs post, mens mann og baby ligger på barsel uten meg. De har det fint, men ønske jeg kunne være med de😍 Fikk besøk av de for fire timer siden og fikk ammet så vidt før hun sovnet. Foruten blødningen en fantastisk fødsel💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen!! Oi!!! Det gikk fort når det først skjedde da😲hjølpes!!!! Tøffa😍

Gratulerer så masse med jenta❤🎈håper du snart kommer på barsel og får være sammen med dem hele tiden😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, TeamWP skrev:

Næmmen!! Oi!!! Det gikk fort når det først skjedde da😲hjølpes!!!! Tøffa😍

Gratulerer så masse med jenta❤🎈håper du snart kommer på barsel og får være sammen med dem hele tiden😘

Kom på barsel for to timer siden. Da fjernet de ballongen med 5 liter veske fra livmora. Så nå ligger jeg og ser på en små kvalm frøken, fikk i seg litt brunt fostervann, mens gubben har sovna. Klarte ikke sove når det bare var de to her da.. Jeg prøver også å duppe av, men 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, tuppelene skrev:

Kom på barsel for to timer siden. Da fjernet de ballongen med 5 liter veske fra livmora. Så nå ligger jeg og ser på en små kvalm frøken, fikk i seg litt brunt fostervann, mens gubben har sovna. Klarte ikke sove når det bare var de to her da.. Jeg prøver også å duppe av, men 😍

Åh..det er ikke så lett å sove de første dagene🤭trodde jeg endelig skulle få sove når lille kom ut,men det er vanskelig. Mye pga at man må bare se..og se..og se😍❤ og plutselig er baby våken igjen og du får ikke lov å sove😂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere💗 Det går bedre nå og jeg ligger på barsel. Ble kjørt hit første natten. Nå får jeg enda litt ekstra blod også, så da må det jo bare gå en vei👍🏻 Lille frøken har gått ned nesten 10% og får nan i tillegg til meg. Endelig kom de med hemoroidekrem til meg også!! Dæven det burde jo vært standard vare på disse rommene. Får tru det hjelper på😝 Elsk på lille frøken som har bursdag på samme dag som prinsessen💗

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia. Det er vel i dag du skal hjem fra sykehuset? ❤️

Hvordan går det med vekta til jenta di? Bra det finnes erstatning altså!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Heia. Det er vel i dag du skal hjem fra sykehuset? ❤️

Hvordan går det med vekta til jenta di? Bra det finnes erstatning altså!! 

Vi kom hjem torsdag kveld. Jordmor var her i går for å veie og hun hadde lagt på seg 50g på 24 timer. Det var visst veldig bra👍🏻 I hele går ettermiddag og i natt har frøkna vært helt umettelig og utrøstelig. Uff det er så vondt inni mammahjertet når ingenting hjelper. Synes nesten det virket litt bedre etter mat nå, men plutselig ikke så sikker læll🤭 får vel prøve å sove Og spise før hun evnt går bananas igjen. 

Går det bra hjemme hos dere da? Ordnet det seg med amming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tenk at det er 3 uker og 1 dag siden frøkna kom til verden😍 det har gått fort og tiden har vært sånn passe grøtete. Hun har fått så mye personlighet i det siste, en liten luring med masse uttrykk og mange smil, og hun er så våken! Torsdag forrige uke sluttet vi med mme og kjører nå kun pupp. Endelig passerte hun fødselsvekten sin og det gikk fort siste uken. 50 gram om dagen! Helgen var tøff, men ser ut til at det er på bedringens vei med mer morsmelk og lyst hos frøkna. Jeg slapper veldig av nå som jeg slipper å amme først og så styre med den flaska etterpå. Ny veiing på torsdag, og det blir veldig spennende! Men vi sover fortsatt begge to på stua da.. frøkna oppå meg, klarer ikke sove alene. Håper det bedrer seg, savner senga mi, og gubben savner kjerringa si😯 

I går kom moren min på besøk og siden da har frøkna oppført seg såååå fint😅 Sovnet i mormors armer med en gang. Synd hun bor så langt unna, men heldigvis er hun en stund når hun først kommer da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

6 ukerskontroll gikk jo helt etter boka. 4.910 gram og fin som bare det. Vi har måtte gi litt mme i tillegg siden hun ikke gikk opp nok når vi sluttet med det for 3-4 uker siden. Så nå er det mme to ganger daglig. Fungrer ganske greit synes jeg. Fikk også d-vitamindråper siden jeg har mistanke om at tranen gir luft i magen. Svært lite fising de dagene jeg droppet tran🤔 Skal også kutte ut melkeprodukter for å se om hun kan reagere på dette også. Hun har så mye vondt i magen og skriker halve kvelden😕 Men hva i alle dager kan jeg spise? Føler jeg ikke kan spise noe uten at det er melk i. Må nok ta meg en tur på butikken å kikke litt. Skal bare holde meg unna til neste tirsdag i første omgang, så får vi håpe det ikke må fortsette🤞🏻 

Også har hun lært seg å sove i sprinkelsenga si🥰 helt fantastisk å sove i senga mi igjen! Litt urolig etter nattammingen i natt og måtte sove litt på stua men det får gå. Legger oss rundt midnatt og står opp for pupp rundt 0430, så sover vi til 8-10 tiden👍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har du lest denne?:) https://ammehjelpen.no/artikkel/99/Hva-kan-du-spise

Er det helsesøster som har rådet deg til å kutte matvarer? De første tre mnd har ofte baby vondt i magen pga umodent tarmsystem.  Mine har slitt med luft i forskjellig grad frem til ca da. Jeg husker med første barnet mitt at jeg trodde det var noe jeg spiste,men har funnet ut at det er sjeldent. Man leser jo mange som sier at baby reagerer på mye, og jeg påstår absolutt ikke at de lyver,men det er ofte lett å hoppe til den konklusjonen hvis det skjer rett etter man har spist noe. 😊

Med de to andre har jeg spist absolutt alt jeg har hatt lyst på og det har gått veldig fint 😊 på kvelden har jeg relatert uroen til kveldsuro som er vanlig de har de første ukene. 

Håper IKKE du tar dette som en pekefinger eller noe. 😊Jeg bare husker hvor mye tid det tok med førstemann å vurdere om jeg spiste noe "feil" istedenfor å bare godta at de første ukene/mnd var litt urolige.  

Btw, høres fantastisk ut at hun sover i egen seng 😊 måtte det bare fortsette 👌👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, blomst12 skrev:

Hei! Har du lest denne?:) https://ammehjelpen.no/artikkel/99/Hva-kan-du-spise

Er det helsesøster som har rådet deg til å kutte matvarer? De første tre mnd har ofte baby vondt i magen pga umodent tarmsystem.  Mine har slitt med luft i forskjellig grad frem til ca da. Jeg husker med første barnet mitt at jeg trodde det var noe jeg spiste,men har funnet ut at det er sjeldent. Man leser jo mange som sier at baby reagerer på mye, og jeg påstår absolutt ikke at de lyver,men det er ofte lett å hoppe til den konklusjonen hvis det skjer rett etter man har spist noe. 😊

Med de to andre har jeg spist absolutt alt jeg har hatt lyst på og det har gått veldig fint 😊 på kvelden har jeg relatert uroen til kveldsuro som er vanlig de har de første ukene. 

Håper IKKE du tar dette som en pekefinger eller noe. 😊Jeg bare husker hvor mye tid det tok med førstemann å vurdere om jeg spiste noe "feil" istedenfor å bare godta at de første ukene/mnd var litt urolige.  

Btw, høres fantastisk ut at hun sover i egen seng 😊 måtte det bare fortsette 👌👌

Hei😊 helsesøster som rådet meg til å kutte melk for å se. Så tenker jeg får gi det et forsøk, Men selv tviler jeg jo litt på at det er grunnen. Magefølelsen sier ikke at det er grunnen. Som helsesøster også sa, som du skriver, er jo tarmsystemet litt ømfintlig i starten. Det er jo også ørten andre ting som kan få henne til å være så urolig, men ser hun ofte har veldig magesmerter, trykker og trykker og vrir seg i smerte. Så da får vi se. Endelig en grunn til og ikke spise sjokolade midt i uka🤣 

nå sover hun på fanget mitt på stua. La hun fortsette å sove når jeg bærer henne inn på soverommet🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, den trykkinga. Spesielt på natta mens de egentlig sover. 😩 Litt godt at det er en tid for alt!😂 

Og ja,godt du finner noe positivt med det, selvom sjokolade er veldig godt da 🙈 

Ønsker dere ei god natt med masse søvn!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...