Gå til innhold

Hvorfor forlovelsesring skal jeg kjøpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære deg. Dette finnes det ingen regel på, og det må nødvendigvis avhenge litt av økonomi. Det absolutt viktigste er vel at du legger litt tid i å finne en ring som du tror din kjære kommer til å like. (Konferer gjerne med venninner ad. stil om du er usikker selv). Når det gjelder pris, må du, som sagt, ta hensyn til økonomien din. Om mulig, ville jeg imidlertid forsøkt å "ta i" litt, for å gjøre litt ekstra stas på henne. Da snakker jeg ikke om tre månedslønner, snarere at du heller sparer litt og legger ned en del mer enn det du vanligvis bruker på gaver, bruker opp på noen kvelder på byen etc. . 

Anonymkode: cb59b...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

regel er minst tre månedslønner . (av den inntekten man har)

Anonymkode: 26c3c...58c

Lol. Ring til 500.000 + er uaktuelt 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

regel er minst tre månedslønner . (av den inntekten man har)

Anonymkode: 26c3c...58c

Tull. Ikke tro alt du hører på amerikanske filmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dedikert faktisk.. håper du mener dedisert, greit å vite forskjellen når du først skal gjøre deg så unødvendig kostbar. 

Anonymkode: 08128...f5e

Tror du må Google de to ordene, for dedikere er faktisk rett i denne sammenhengen.. Når det er sagt så er det trist og se at AB over her måler kjærlighet i penger.. Så missforstått at jeg blir helt matt!! 

Anonymkode: 78114...72b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

regel er minst tre månedslønner . (av den inntekten man har)

Anonymkode: 26c3c...58c

Største tull jeg har hørt. Kjøp en ring du synes er fin og som du føler du har råd til. Er ikke den bra nok, så er ikke partneren din det heller! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, FrodeF skrev:

Lol. Ring til 500.000 + er uaktuelt 

Snikskryt

Anonymkode: c849b...7e5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:


Kanskje for en gjerrig og lat mann.

Greia med forlovelsesring og pris er jo at det skal vise hvor dedikert han er til å ville gifte seg med deg. Innsats. Nedprioritere andre ting og prioritere forholdet. Hard arbeidsinnsats og pris på ringen beviser den innsatsen han har nedlagt.
Jeg ville aldri tatt i mot en ring som kosta 3999 , og ville seriøst begynt å lure på hvorfor han latterliggjorde forholdet på den måten og tenkt at han ikke var særlig dedikert eller målretta hvertfall.

Anonymkode: 26c3c...58c

Spiller da virkelig ingen rolle hva ringen koster, så lenge den er fin å se på (og ikke blir "grønn" over tid, naturligvis). Når en ring til fire lapper ikke er bra nok begynner jeg å lure....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutto eller nettolønn?

Anonymkode: 94145...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Hvorfor du skal kjøpe forlovelsesring ? Jo, det skal jeg fortelle deg...Du skal vel fri til noen da vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 2.5.2018 den 15.14, AnonymBruker skrev:


Kanskje for en gjerrig og lat mann.

Greia med forlovelsesring og pris er jo at det skal vise hvor dedikert han er til å ville gifte seg med deg. Innsats. Nedprioritere andre ting og prioritere forholdet. Hard arbeidsinnsats og pris på ringen beviser den innsatsen han har nedlagt.
Jeg ville aldri tatt i mot en ring som kosta 3999 , og ville seriøst begynt å lure på hvorfor han latterliggjorde forholdet på den måten og tenkt at han ikke var særlig dedikert eller målretta hvertfall.

Anonymkode: 26c3c...58c

Akkurat det sier vel mer om deg enn om noen andre... 

Men for å snu litt på det da; Hva er det som gjør at akkurat du er verdt så mye penger? Hva tilfører du forholdet som er så unikt at noen skal legge ut over 100.000 kroner på noe så trivielt som en ring? 
Og hvorfor skal ringer koste så mye? Blir forholdet bedre av en dyr ring? Tydeligvis har jo forholdet vart en stund når man har kommet så langt som til å forlove seg. Og da UTEN latterlig dyr ring til og med :P

Anonymkode: 1ad0b...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2018 den 15.14, AnonymBruker skrev:


Kanskje for en gjerrig og lat mann.

Greia med forlovelsesring og pris er jo at det skal vise hvor dedikert han er til å ville gifte seg med deg. Innsats. Nedprioritere andre ting og prioritere forholdet. Hard arbeidsinnsats og pris på ringen beviser den innsatsen han har nedlagt.
Jeg ville aldri tatt i mot en ring som kosta 3999 , og ville seriøst begynt å lure på hvorfor han latterliggjorde forholdet på den måten og tenkt at han ikke var særlig dedikert eller målretta hvertfall.

Anonymkode: 26c3c...58c

Jeg hadde blitt sur for en ring til 4000 kroner også, men fordi jeg syns det er for mye. Mange tusen for en liten ring, liksom. Vi har vært forlova i et år uten ring fordi begge syns det er så dyrt. 

Anonymkode: d9797...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.5.2018 den 15.14, AnonymBruker skrev:


Kanskje for en gjerrig og lat mann.

Greia med forlovelsesring og pris er jo at det skal vise hvor dedikert han er til å ville gifte seg med deg. Innsats. Nedprioritere andre ting og prioritere forholdet. Hard arbeidsinnsats og pris på ringen beviser den innsatsen han har nedlagt.
Jeg ville aldri tatt i mot en ring som kosta 3999 , og ville seriøst begynt å lure på hvorfor han latterliggjorde forholdet på den måten og tenkt at han ikke var særlig dedikert eller målretta hvertfall.

Anonymkode: 26c3c...58c

Det synes jeg virker veldig rart, å dømme en manns lyst på deg på hvor mye penger han vil legge i en ring..! Noe så egentlig ubetydelig. Tror virkelig at du bør se etter andre kvalieter :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, beyonce_1 skrev:

Det synes jeg virker veldig rart, å dømme en manns lyst på deg på hvor mye penger han vil legge i en ring..! Noe så egentlig ubetydelig. Tror virkelig at du bør se etter andre kvalieter :fnise:

Enig! 

Anonymkode: f6f1d...e58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den du syns er fin og ynskjer å gje kjæresten din. Eg brukte mykje tid på å vise fyren min kva type ring eg ville ha i forkant, men dette høyrte han lite på når han fann ringen han ville fri til meg med. Det er eg veldig glad for :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.5.2018 den 21.56, Peonjenta skrev:

Forholdet deres er herved latterliggjort og han er verken dedikert eller målrettet!:laugh:

Våre kosta 13 500 kr.  De er i hvitt gull med 5 diamanter på min.  Frierringen kosta 9000 kr.  Syns det var nok i massevis. 

Ehhh, har du et problem med deg selv? 

Det er ikke alle mennesker som bryr seg så mye om penger og materialisme, men nå trengs det også mennesker som nettopp deg for å utfylle det overfladiske i samfunnet ;) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...