Gå til innhold

Hvor masse penger brukte du til bryllupet? Sånn sirka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg om 3 år, og lurte på hvor mye du brukte på ditt bryllup, eller evt hva dere mener er vanlig pris å bruke på et bryllupsfeiring.!

skriv gjerne hva slags kultur/land dere tilhører 

Anonymkode: b58a4...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norske. Brukte rundt 75.000 på hele kalaset. Vi var 54 gjester. Fri bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal bruke det man har råd til. Ikke ta opp lån til bryllup. 

Vi har god økonomi, tar ikke opp en eneste krone i lån og får ikke hjelp av foreldre. 
Vi bruker 300.000 inkludert bryllupsreise. Vi har bryllupet (middels stort) på et hotell som ordner nesten alt.

Anonymkode: e0dd0...3a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte røflig 175.000 kr, med 65 gjester. Uten åpen bar etter middagen, men 2 drikkebonger til alle. Nå har vi nok å rutte med da, og fikk hjelp av mine foreldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting, våre foreldre betalte alt. :)

Anonymkode: 6cd57...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes man skal bruke det man har råd til. Ikke ta opp lån til bryllup. 

Vi har god økonomi, tar ikke opp en eneste krone i lån og får ikke hjelp av foreldre. 
Vi bruker 300.000 inkludert bryllupsreise. Vi har bryllupet (middels stort) på et hotell som ordner nesten alt.

Anonymkode: e0dd0...3a5

Helt enig der, man skal bruke det man har rød til. Lån blir bare tullete for bryllup. 

Anonymkode: b58a4...d92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal gifte oss i juni i Søreuropa.  Med fest (alt inkludert som transport for gjester, blomster, kake, vin til maten, tapas  og cava  før vielsen, DJ, fotograf, vier osv) + ringer og klær er vi opp i ca 145 000 kr.  33 gjester, fri bar. 

Anonymkode: a3603...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal gifte oss i juni i Søreuropa.  Med fest (alt inkludert som transport for gjester, blomster, kake, vin til maten, tapas  og cava  før vielsen, DJ, fotograf, vier osv) + ringer og klær er vi opp i ca 145 000 kr.  33 gjester, fri bar. 

Anonymkode: a3603...604

Kan jeg få spørre hvilket land dere skal gifte dere i? Hvor mange overnattinger er det for gjester? Eller betaler de hotell selv?
Utrolig billig til så mange gjester + utenlands bryllupp+ transport og fri bar! :)

Anonymkode: 45547...d54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2018 den 13.28, MrsBrenner skrev:

Vi brukte røflig 175.000 kr, med 65 gjester. Uten åpen bar etter middagen, men 2 drikkebonger til alle. Nå har vi nok å rutte med da, og fikk hjelp av mine foreldre

Så mye penger og ikke ens fri bar?? 

Anonymkode: 1e528...75d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2018 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Så mye penger og ikke ens fri bar?? 

Anonymkode: 1e528...75d

Det var fri bar frem til selve «festen», det vil si fri alkohol gjennom hele middag og til kaffe/kaker. I tillegg hadde vi festen på et lokale som betydde veldig mye for oss, og pga. sikkerhet for lokalet etc så måtte vi bruke et spesifikt cateringfirma som ikke var et av de billigste. 

Men for all del, man kan fort få det billigere med like fin ramme rundt det hele som vi hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte rundt 100.000 kr for tre år siden. Det var for lokalet, klær til oss, fotograf, innbydelser, takkekort, buffetmiddag og fri bar til 50 gjester og nattmat.

Brukte 700 kr på brudebukett og brukte arvede gifteringer. 

Anonymkode: b902a...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ca 300.000,- inkludert bryllupsreise. Giftet oss på en herregård/hotell i Sverige, og hadde også fri bar..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

180.000, vi er norske og hadde bryllup i Norge. 80 gjester. Tok ikke opp lån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.5.2018 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Kan jeg få spørre hvilket land dere skal gifte dere i? Hvor mange overnattinger er det for gjester? Eller betaler de hotell selv?
Utrolig billig til så mange gjester + utenlands bryllupp+ transport og fri bar! :)

Anonymkode: 45547...d54

Gifter oss på sørøstkysten av Spania, populært kalt Solkysten.  Gourmetrestauranten ligger et bittelite stykk inn i landet oppi fjellene.  Gjestene betaler både opphold og reise selv.  Noen gjester tar en langweeken fri mens andre blir en uke. Transporten jeg skrev om er for gjestene fra hoteller og leiligheter og opp til restauranten og tilbake etter festen.. Ca 30-35 minutters kjøring. 

Anonymkode: a3603...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er norske begge to og brukte 250.000 kr (fikk en del dekket av familie). Syns det er det reneste galskap, men det var en fantastisk dag (og heller ikke så overdådig som det høres ut, men det var dyrt ja) :) 

Anonymkode: 5dad1...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er norske begge to og brukte 250.000 kr (fikk en del dekket av familie). Syns det er det reneste galskap, men det var en fantastisk dag (og heller ikke så overdådig som det høres ut, men det var dyrt ja) :) 

Anonymkode: 5dad1...59b

Vi har ikke fått en krone fra famile.  Spart hver krone selv.  Hadde kanskje håpet de skulle komme med et tilbud om å f.eks kanskje betale baren men ikke hørt noe enda.......

Anonymkode: a3603...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke fått en krone fra famile.  Spart hver krone selv.  Hadde kanskje håpet de skulle komme med et tilbud om å f.eks kanskje betale baren men ikke hørt noe enda.......

Anonymkode: a3603...604

Er vel ikke så vanlig lenger, vi forventet ingenting - men det lå en konvolutt på sengen etter festen der det stod at mamma betalte dette, pappa dette, svigermor og svigerfar dette osv. De hadde snakket sammen. Veldig søtt av de!  

Anonymkode: 5dad1...59b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.5.2018 at 1:31 PM, AnonymBruker said:

Vi skal gifte oss i juni i Søreuropa.  Med fest (alt inkludert som transport for gjester, blomster, kake, vin til maten, tapas  og cava  før vielsen, DJ, fotograf, vier osv) + ringer og klær er vi opp i ca 145 000 kr.  33 gjester, fri bar. 

Anonymkode: a3603...604

Vil du fortelle hvor i Sør-Europa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss om 1 år. Har et budsjett på 100 000kr. Får se om vi klarer å overholde budsjettet eller ei. Vi syns det er veldig gøy å finne billige og gode løsninger på ting😊 Vi gifter oss på hytta mi som ligger på en øy på hvaler. Har en stor tomt ved vannet, altså gratis location. Skysser folk i båt over.

Anonymkode: 65af5...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...