Gjest Catalina Culès Skrevet 1. mai 2018 #21 Del Skrevet 1. mai 2018 Sånt er bare å ignorere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #22 Del Skrevet 1. mai 2018 1 time siden, tøydokka skrev: Synes du bør gi naboen din en leksjon i privatøkonomi. Litt sånn Jon Almås ville gjort det som karakteren han spilte i "side om side". Vet du hva "etternavn": Å kjøpe en bil med lånte penger er det dummeste du kan gjøre! Nå skal du høre, blablabla... Haha! Gleder meg til renta går opp;) Dama hans har ikke råd til lappen engang stakkar Anonymkode: 822b5...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #23 Del Skrevet 1. mai 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Du virker egentlig mest smålig Ts. Som må inn hit og fortelle om naboens gjeld og forsvare din 9 år gamle bil (som neppe er verdt 120’). Det gikk nok inn på deg ja, bare innrøm det. Anonymkode: 68749...534 Uff, ja, fryktelig smålig å diskutere en nabo som forsøker å mobber de som ikke låner penger til pipa for å kjøpe prestisjeting. Anonymkode: bd2a5...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #24 Del Skrevet 5. mai 2018 On 1.5.2018 at 12:31 PM, AnonymBruker said: Uff, ja, fryktelig smålig å diskutere en nabo som forsøker å mobber de som ikke låner penger til pipa for å kjøpe prestisjeting. Anonymkode: bd2a5...517 Denne naboen har ikke lånt penger til pipa for å kjøpe en dyr bil, for han har ikke noe hus å låne på. Det er jo det som er virkelig tragisk. Anonymkode: 59ba9...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #25 Del Skrevet 5. mai 2018 Mange finansielle "genier" i denne tråden ja... Jeg kan opplyse om at det ofte er rentekampanjer på nybillån fra de forskjellige importørene, det siste året har man kunnet kjøpe dyrere biler med rente helt ned i 0,25%. Og en drøss forskjellige tilbud på godt under 2%: Altså godt under renta på huslånet, og godt under det man kan forvente av avkastning i aksjefond. Da er det hverken spesielt smart å sette bilen på huslånet eller å betale kontant selv om man har kontantene tilgjengelig. Men det er lite høflig å kommentere andres biler negativt da. Det reflekterer bare tilbake på en selv. Anonymkode: bd1ac...88a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #26 Del Skrevet 5. mai 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange finansielle "genier" i denne tråden ja... Jeg kan opplyse om at det ofte er rentekampanjer på nybillån fra de forskjellige importørene, det siste året har man kunnet kjøpe dyrere biler med rente helt ned i 0,25%. Og en drøss forskjellige tilbud på godt under 2%: Altså godt under renta på huslånet, og godt under det man kan forvente av avkastning i aksjefond. Da er det hverken spesielt smart å sette bilen på huslånet eller å betale kontant selv om man har kontantene tilgjengelig. Men det er lite høflig å kommentere andres biler negativt da. Det reflekterer bare tilbake på en selv. Anonymkode: bd1ac...88a Nåja, vet ikke helt om jeg er enig det du sier. Anonymkode: 36d0f...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #27 Del Skrevet 5. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nåja, vet ikke helt om jeg er enig det du sier. Anonymkode: 36d0f...d51 Hva er du ikke enig i? At det er finansielt smartere med billån med f.eks 1,49% rente fremfor å sette det på huslånet som kanskje har 2,3% eller å bruke kontanter som man kan få minimum 1,95% rente på på høyrentekonto (og sannsynligvis mye mer i fond)? Det er jo bare enkel matematikk... Eller at det er uhøflig å kommentere andres biler negativt? Anonymkode: bd1ac...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #28 Del Skrevet 5. mai 2018 På 1.5.2018 den 0.22, AnonymBruker skrev: Synes hn var jøvlig frekk og svarte bare at jeg eier den iallefall selv! Sjekket i etterkant opp regnummeret på vedkommendes bil og dusten har tatt opp lån på 681000 kr på bilen "sin"! Bør jeg kommentere det tilbake? Vet de har gjeld opp til pipa. Synes hn var bra frekk. Kan føye til at jeg og mannen kun har gjeld på 300000 på boligen som er verdt 4,7 mill. Vi har alltid brukt penger med fornuft og er fornøyd med bilen vi har som er verdt ca 120000 og er 9 år gammel. Anonymkode: 822b5...75e Angår hans økonomi deg mer enn din økonomi angår han? Hvordan folk organiserer sine økonomiske valg er en privatsak. Du er en snushane når du undersøker hva andre har i lån på sine biler uten en berettiget grunn. For mange er det gunstig å ha lån, på skattemeldingen. Hans nye bil er nok mer trafikksikker det det gamle vraket ditt, det bør bekymre deg mest i denne situasjonen. Så pass dine egne saker. Anonymkode: 4eb37...1cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid78 Skrevet 5. mai 2018 #29 Del Skrevet 5. mai 2018 Man skal ha passe stort behov for å markere seg når man tar opp millioner i lån for å vise seg fram, og i tillegg har behov for å rakke ned på andre som ikke gjør det. Hadde vel bare frydet meg over å vite at han er en dust som sitter i gjeld, og bare ikke gjort noe mer ut av det. Hadde noen slengt en sånn kommentar her, så hadde jeg nok svart noe ala det du gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #30 Del Skrevet 6. mai 2018 21 timer siden, Ingrid78 skrev: Man skal ha passe stort behov for å markere seg når man tar opp millioner i lån for å vise seg fram, og i tillegg har behov for å rakke ned på andre som ikke gjør det. Hadde vel bare frydet meg over å vite at han er en dust som sitter i gjeld, og bare ikke gjort noe mer ut av det. Hadde noen slengt en sånn kommentar her, så hadde jeg nok svart noe ala det du gjorde. For noe sludder. En mann i sin beste alder, med god inntekt tjener både på å ha gjeld og på å ha en trafikksikker bil. At ts ikke begriper det skyldes sikkert at hun er ung(dom). Har dere sett på en selvangivelse fy! Skattemelding! hvordan lån og formue settes opp i regnestykket? Anonymkode: 4eb37...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #31 Del Skrevet 6. mai 2018 På 1.5.2018 den 0.33, AnonymBruker skrev: Ok, forstår. Trodde da ingen tok opp billån? Det normale er jo å sette det på bolig Anonymkode: 3cbab...d64 Det er da ikke alle som eier bolig. Anonymkode: f8019...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 7. mai 2018 #32 Del Skrevet 7. mai 2018 På 1.5.2018 den 0.22, AnonymBruker skrev: Synes hn var jøvlig frekk og svarte bare at jeg eier den iallefall selv! Sjekket i etterkant opp regnummeret på vedkommendes bil og dusten har tatt opp lån på 681000 kr på bilen "sin"! Bør jeg kommentere det tilbake? Vet de har gjeld opp til pipa. Synes hn var bra frekk. Kan føye til at jeg og mannen kun har gjeld på 300000 på boligen som er verdt 4,7 mill. Vi har alltid brukt penger med fornuft og er fornøyd med bilen vi har som er verdt ca 120000 og er 9 år gammel. Anonymkode: 822b5...75e Er dette virkelig noe du tenker så mye på at du er nødt til å dele og spørre om råd på nettet? Da er livet ditt nokså godt altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå