Gå til innhold

Nabo som kjører ny lekker bil kommenterte at bilen min er gammel og stygg!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes hn var jøvlig frekk og svarte bare at jeg eier den iallefall selv! Sjekket i etterkant opp regnummeret på vedkommendes bil og dusten har tatt opp lån på 681000 kr på bilen "sin"! Bør jeg kommentere det tilbake? Vet de har gjeld opp til pipa. Synes hn var bra frekk. Kan  føye til at jeg og mannen kun har gjeld på 300000 på boligen som er verdt 4,7 mill. Vi har alltid brukt penger med fornuft og er fornøyd med bilen vi har som er verdt ca 120000 og er 9 år gammel.

Anonymkode: 822b5...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Haha, ja.

Si at du har forstått det slik at hans familie faktisk må ta opp lån for å bekoste den råflotte begravelsen han tydeligvis ser ut til å ha planlagt..

Anonymkode: 9e6f4...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke orket å bry meg med en nabo som tydeligvis er så tragisk og opptatt av eiendeler at han følte han måtte kommentere bilen min. Jeg hadde gledet meg over at jeg ikke var den med så mye gjeld på en bil istedet. Det viser bare hvor mye større økonomisk sans dere har enn han. En bil er ikke en verdigjenstand, men en bruksgjenstand, som taper verdi mye pr år. Jeg hadde aldri i verden betalt så mye som han har gjort for en bil om jeg så hadde vunnet i Lotto. 

Anonymkode: f12f1...8b4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Heftelser på motorvogn brønnøysundregisteret:) Lånebeløpet står oppført her dersom det er tatt pant i bilen og ikke i feks bolig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Heftelser på motorvogn brønnøysundregisteret:) Lånebeløpet står oppført her dersom det er tatt pant i bilen og ikke i feks bolig;)

Ok, forstår. Trodde da ingen tok opp billån? Det normale er jo å sette det på bolig ;) 

Anonymkode: 3cbab...d64

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, forstår. Trodde da ingen tok opp billån? Det normale er jo å sette det på bolig ;) 

Det er i så fall en dyr bil. Billån er ofte billigere og betales over færre år. Jeg ville ikke tatt opp lån for å kjøpe bil, men hadde jeg gjort det ville jeg ikke tatt det på boliglånet. 

Anonymkode: 68749...534

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du virker egentlig mest smålig Ts. Som må inn hit og fortelle om naboens gjeld og forsvare din 9 år gamle bil (som neppe er verdt 120’). Det gikk nok inn på deg ja, bare innrøm det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er i så fall en dyr bil. Billån er ofte billigere og betales over færre år. Jeg ville ikke tatt opp lån for å kjøpe bil, men hadde jeg gjort det ville jeg ikke tatt det på boliglånet. 

Du tenker helt feil. 

I mange tilfeller får man lavere rente med sikkerhet i bolig. Da er det selvfølgelig bedre å øke boliglånet i stedet for å ta billån. Man kan allikevel nedbetale denne delen på færre år enn boligen...... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, FrodeF skrev:

Du tenker helt feil. 

I mange tilfeller får man lavere rente med sikkerhet i bolig. Da er det selvfølgelig bedre å øke boliglånet i stedet for å ta billån. Man kan allikevel nedbetale denne delen på færre år enn boligen...... 

Det er det de færreste som tenker. Å ta opp lån for bil er uansett en dårlig investering. Heller betale cash, dvs HA penger før man kjøper. Så slipper man slike smålige folk som Ts som sitter foran skjermen og sjekker bilnummer mot heftelser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det de færreste som tenker. Å ta opp lån for bil er uansett en dårlig investering. Heller betale cash, dvs HA penger før man kjøper. Så slipper man slike smålige folk som Ts som sitter foran skjermen og sjekker bilnummer mot heftelser. 

Tror nok jeg må si meg enig med han brukeren over her. Tror nok du surrer litt :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det aller meste man bruker penger på er en dårlig investering, lånte penger eller ikke.. Med dagens rente nivå er det forøvrig bare marginalt dyrere å handle med lånte penger. Men det er uansett en annen diskusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes hn var jøvlig frekk og svarte bare at jeg eier den iallefall selv! Sjekket i etterkant opp regnummeret på vedkommendes bil og dusten har tatt opp lån på 681000 kr på bilen "sin"! Bør jeg kommentere det tilbake? Vet de har gjeld opp til pipa. Synes hn var bra frekk. Kan  føye til at jeg og mannen kun har gjeld på 300000 på boligen som er verdt 4,7 mill. Vi har alltid brukt penger med fornuft og er fornøyd med bilen vi har som er verdt ca 120000 og er 9 år gammel.

Gratulerer 🤠🤠🤠🤠🤠🤠

party på gang her.....? 

Nå er spørsmålet. Skal du ta naboen din på alvor? 

Hvis du tar ham på alvor må du bli sint, sur, la deg prege, klikke litt, bli ustabil, innlagt, ruse deg

ETC ! 

Dette vil glede naboen din til maksimal nytelse. Ikke bare er du taperen når det kommer til bil (buhu), men taperen på ALLE områder. 

Hvis du er egoistisk driter du i ham. 

Hvis du er altruistisk følger du oppskriften over. 

Da sender du ham gratulasjonskort og gratulerer ham med hvor sinnssykt bra han er. 

Han farter ut på en mental reise og glemmer å takke deg for oppofrelsen. Hver gang han deiser med den SUPERVAKRE stortåen ned i den omtenksomme asfahhhlten (aaaaaaah, orgasme!) fullender han en elegant promp som skal sette spissen for tilværelsen. Andres promper suger, men naboens promp.... men det er fordi det er menneskerettigheten hans!

storetåen i seg selv unnskylder alle vimsene til naboen. Storetåen som craver ny bil som lukter ny bil. Storetåen har sinnssykt høy iq og! Visste dere det? Helt sant. Men det er jo fordi jeg er ALLER BEST I HELE VERDEN, IKKE SANT?

takk for den vakre opplæringen. Nydelig oppsett. 

Anonymkode: 2f230...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan cashe ut det meste av ny-bil i Norge, kjører rundt i en 2001-modell. Ser OK ut, lav km, trenger ikke å være forsiktig hvis jeg kjører på grusveier og verkstedregningene er småpenger sammenlignet med "prestisje-biler".

Anonymkode: e8520...404

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt seriøst; trodde du at ingen tok opp billån? :fnise:

Anonymkode: 442bd...21a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt seriøst; trodde du at ingen tok opp billån? :fnise:

Anonymkode: 442bd...21a

Man er rimelig dust om man låner 700.000 til bil uten å faktisk eie bolig. Eier man bolig setter man såklart bilen på boligen hvor man har minimal rente ;) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slike mennesker er det overalt. Blir gjeldsslaver for å se bra ut, og er stolte, men egentlig ler alle. 

Ja, det er provoserende. Ihvertfall når du ikke kan ta igjen. Men det tror jeg er fordi du ikke skjønner hvordan disse menneskene ikke ser selv hvor tragiske og stakkarslige de er. Hev deg over det. Tenk på hvor tragiske de er som kommer med slike kommentarer, vil du at noen skal tenke slik om deg?

Anonymkode: 1d355...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du bør gi naboen din en leksjon i privatøkonomi. Litt sånn Jon Almås ville gjort det som karakteren han spilte i "side om side". :fnise: Vet du hva "etternavn": Å kjøpe en bil med lånte penger er det dummeste du kan gjøre! Nå skal du høre, blablabla...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...