Gå til innhold

FrP vedtar forbud mot bønnerop


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke pokker om vi skal ha tårn som roper ut bønner i Norge. Har hatt hotell rett ved noe slikt faenskap i Tyrkia. Fikk ikke sove. Det var mange ganger i døgnet så begynte det å rope høyt derifra. 

Det har vi ikke behov for i i vårt land. Heller ikke i andre land med den teknologien som finnes nå. Dette kan folk høre på mobiltelefonen med ørepropper. 
Det blir som at folk som liker heavy metall skal få lov til å ta med høyttalerene sine ut på balkongen hver tredje time og dra av et par låter på full guffe. Eller jobbe med motorsag hele natta lang i et tett nabolag. 

Selv om kirkeklokkene spiller bare en gang i uka. Så er det jo fullstendig unødvendig når alle nå er utstyrt med klokke. 
Så det er gammeldags og unødvendig støy. De få som er kristne og faktisk går i kirka på søndager. Har nok peiling på når gudstjenesten starter. 

En annen gang kom isbilen her og jallet kl 23:00. Da hadde jeg lagt minstemann på 3år etter barnetv. Hverken han eller vi fikk et sekund på øynene resten av natta. 

Minner om første strofa i kardemommeloven. MAN SKAL IKKE PLAGA ANDRE...
 

Anonymkode: c3b35...b87

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig å være så naive som mange av dere er her. *klask i panna*

 

Anonymkode: 1ff0b...758

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støyen er en ting, noe annet er at folk ikke vil at islam skal få bre ut sin makt i Norge. Islam er 20% religion og 80% politikk (dette sier muslimske ledere selv - google it). I Norge er religion et personlig anliggende, i motsetning til i de muslimske diktaturene hvor islam styrer alle aspekter av menneskenes liv. Det å tillate slike ting som bønnrop er å gi politisk islam mer makt.

Anonymkode: 1ff0b...758

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Overrasket said:

 

Da bør vi nok forby folk å kjøpe skarpe kjøkkenkniver, for de kan brukes til å drepe andre med. Og folk bør ikke få drikke alkohol, fordi det kan føre til at noen fyllekjører. Og vi bør egentlig også forby is i gatene om vinteren, fordi folk kan skli og skade seg. Det er jo skikkelig føre var. Jeg lurer også litt på om vi skal forby sommer, slik at ingen barn eller hunder dør mens de er innesperret i varme biler. 

I bunn og grunn holder det ikke å forby alt vi ikke liker, det er et steg i riktig retning, men det er ikke nok. Vi bør nok også forby alt vi potensielt ikke kommer til å like.

Du mener slik det er forbudt å bære kniv på åpen gate? Det er ekstremt uvanlig, ingen gjør det og likevel er det forbudt. Burde det da være lov å gå med kniv overalt?

Anonymkode: bd86d...7f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Støyen er en ting, noe annet er at folk ikke vil at islam skal få bre ut sin makt i Norge. Islam er 20% religion og 80% politikk (dette sier muslimske ledere selv - google it). I Norge er religion et personlig anliggende, i motsetning til i de muslimske diktaturene hvor islam styrer alle aspekter av menneskenes liv. Det å tillate slike ting som bønnrop er å gi politisk islam mer makt.

Anonymkode: 1ff0b...758

Du begrenser jo ikke akkurat en gruppes innflytelse ved å forby noe de uansett ikke gjør. Jeg er f.eks. ikke så veldig glad i sosialisme, men løsningen på det er jo ikke å forby væpnet revolusjon – det er jo ikke noe de driver med i Norge uansett. 

Nei, jeg er faktisk litt skuffet over FrP her. Jeg føler at de prøver å forføre befolkningen med litt ufarlig og kosete tullepolitikk. De burde stå frem med rak rygg og vedta det de egentlig har lyst til å vedta, nemlig å rett og slett forby moskeer generelt. Siden argumentasjonan fra han hyggelig fyren i Buskerud er at han bryr seg ikke så mye om menneskerettigheter og slikt, og siden Per Willy mener at man ikke kan sammenligne religioner når den ene er en gammel og den andre er en ny religion i landet, og ikke minst fordi jeg tror på å kalle en spade for en spade, ja så synes jeg at det eneste reale fra FrP ville vært å forby hele konseptet moské. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener slik det er forbudt å bære kniv på åpen gate? Det er ekstremt uvanlig, ingen gjør det og likevel er det forbudt. Burde det da være lov å gå med kniv overalt?

Anonymkode: bd86d...7f2

Man har nok lov til å bære rundt på kjøkkenknivene og biffknivsettet og ikke minst brødkniven man har kjøpt på Glassmagasinet på lørdagshandelen i bæreposene sine. Men det burde være ulovlig, for vi må være føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FrP-logikk dette. Man skal ikke bruke føre var prinsippet på f.eks global oppvarming hvor skadene kan bli enorme og uopprettelige, men man skal benytte det når det er snakk om bønnerop som  hverken skader noen eller som med førerer uopprettelige skader. 

FrP er partiet for mest mulig forbud. Bare tanken om bønnerop irriterer frepperne og da gjelder det å forby bønnerop likevel.  

Anonymkode: 9f2d0...92e

Feil. Ikke er jeg frper og ikke har jeg stemt på de. For min del kunne alle religiøse bygg og bøker brennes og forsvinne fra jordens overflate for godt.

 

Anonymkode: ccc3c...ed0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Overrasket said:

Man har nok lov til å bære rundt på kjøkkenknivene og biffknivsettet og ikke minst brødkniven man har kjøpt på Glassmagasinet på lørdagshandelen i bæreposene sine. Men det burde være ulovlig, for vi må være føre var.

Siden vi allerede har etablert at visse ting er greit å forby etter føre-var prinsippet. Hva med nazismen da? Hvorfor er det greit å forby en totalitær ideologi som nazistiske markeringer? Disse skjer tilnærmet aldri og utgjør ikke noe problem for samfunnet. Dersom det skal være lov å forkynne totalitær ideologi ved islam 5 ganger for dagen, da føre-var prinsippet ikke gjelder her, så burde det jo også være lov å hylle Hitler og nazismen, da føre-var ikke gjelder der heller? Eller er du kanskje inkonsistent i forhold til dine proklamerte prinsipper?

Anonymkode: bd86d...7f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Siden vi allerede har etablert at visse ting er greit å forby etter føre-var prinsippet. Hva med nazismen da? Hvorfor er det greit å forby en totalitær ideologi som nazistiske markeringer? Disse skjer tilnærmet aldri og utgjør ikke noe problem for samfunnet. Dersom det skal være lov å forkynne totalitær ideologi ved islam 5 ganger for dagen, da føre-var prinsippet ikke gjelder her, så burde det jo også være lov å hylle Hitler og nazismen, da føre-var ikke gjelder der heller? Eller er du kanskje inkonsistent i forhold til dine proklamerte prinsipper?

Anonymkode: bd86d...7f2

Du Hitlet debatten? BAM! Jeg vinner. Alle vet at når man trekker Hitler-kortet har man innrømmet nederlag. Men, jeg skal være så ydmyk å si godt forsøk! Det skal du ha.

Men siden du tar opp nazismen, hvordan startet man egentlig å forby (les: rydde ut) jøder? Var ikke det med sånne kose-lover som ikke egentlig virket til å ha noen betydning. Sånn, du vet, at jøder f.eks. ikke kunne jobbe for statsforvaltningen (lov av 1933). Det var jo knapt noen jøder ansatt i offentlige embeter uansett, så forslaget hadde jo ikke noe betydning, egentlig?

For å fullføre argumentasjonen om kniver, egentlig burde ingen ha lov til å kjøpe flere kniver i Norge. Handletur til IKEA? Forbudt å kjøpe spisebestikk er jeg redd, for vi kan ikke selge kniver i Norge mer.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Overrasket said:

Du Hitlet debatten? BAM! Jeg vinner. Alle vet at når man trekker Hitler-kortet har man innrømmet nederlag. Men, jeg skal være så ydmyk å si godt forsøk! Det skal du ha.

For å fullføre argumentasjonen om kniver, egentlig burde ingen ha lov til å kjøpe flere kniver i Norge. Handletur til IKEA? Forbudt å kjøpe spisebestikk er jeg redd, for vi kan ikke selge kniver i Norge mer.

Med andre ord så greier du ikke engang forsvare ditt eget standpunkt når dobbelmoralen og den inkonsekvente retorikken din tas tak i. Det var vel ikke særlig overraskende at typer som deg hopper rundt og lesser av seg tull uten å bry seg om hva de sier eller at det skal ha rot i den virkelige verden.

At du videre utdyper din mangel på innsikt er forbløffende, men, dessverre ikke uventet.

Anonymkode: bd86d...7f2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Loven sier vel man har krav på fred og ro på søndager så da burde vel vi slippe kirkeklokkene? 

Kirkene bråker jo faktisk. Det er ingen moskeer som  har bønnerop klokka fem om natta. 

Dette er en tullelov fra et tulleparti.  Ingen har blitt plaget av bønnerop likevel lager de en lov som forbyr det. Mange har blitt forstyrret av kirkeklokkene, men de vil de ikke røre. 

 

Anonymkode: 9f2d0...92e

Din uvitenhet gjør meg nesten målløs: http://www.muslimpro.com/ Men du hadde delvis rett, det er ikke kl.5, men kl.4 det første er. Dette er for Oslo.

Endret av Drizzt
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter en opphetet debatt ble det klart at FrP nå ønsker å forby bønnerop fra landets moskeer. En gledens dag!

Så får vi se om stortinget støtter vedtaket... Eller er det en menneskerett å proklamere sin tro til en hel bydel?

 

https://resett.no/2018/04/29/frp-vedtar-forbud-mot-bonnerop/

Anonymkode: c7f21...ae5

Fint! Dette er Norge - ikke Tyrkia eller Iran...

Anonymkode: 0805d...14d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Drizzt skrev:

Din uvitenhet gjør meg nesten målløs: http://www.muslimpro.com/ Men du hadde delvis rett, det er ikke kl.5, men kl.4 det første er. Dette er for Oslo.

Hvor står det at de skal ha bønnerop fra moskeene? Dette er jo bare klokkeslettene for bønnene,  og Frp har vel ikke tenkt å forby muslimene å be. Muslimer i moderne land trenger ikke bønnerop, de har en app på telefonen sin! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir det forbud mot kirkeklokker også da? 

Anonymkode: 877ef...22d

Ja fordi kirkeklokker har stemmer som roper i høyttalere mener du? Nei vet du hva, stor forskjell. Uansett er dette et latterlig forbud da bønnerop er så å si ikke eksisterende i Norge. De burde heller fokusere tiden sin på gjengkriminalitet og kriminalitet blant ungdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter en opphetet debatt ble det klart at FrP nå ønsker å forby bønnerop fra landets moskeer. En gledens dag!

Så får vi se om stortinget støtter vedtaket... Eller er det en menneskerett å proklamere sin tro til en hel bydel?

 

https://resett.no/2018/04/29/frp-vedtar-forbud-mot-bonnerop/

Anonymkode: c7f21...ae5

Hvilket bønnerop? Aldri hørt noe til dette jeg?

Anonymkode: 72974...068

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Apex skrev:

Ja fordi kirkeklokker har stemmer som roper i høyttalere mener du? Nei vet du hva, stor forskjell. Uansett er dette et latterlig forbud da bønnerop er så å si ikke eksisterende i Norge. De burde heller fokusere tiden sin på gjengkriminalitet og kriminalitet blant ungdom.

Kringkastede bønnerop er da på ingen måte uvanlig i Norge.

Anonymkode: f2a65...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kringkastede bønnerop er da på ingen måte uvanlig i Norge.

Anonymkode: f2a65...218

Jeg syntes første sortering burde være om landene og regimene som finansierer disse moskeene tillater at andre utøver annen religion, altså fri religionutøvelse, vis ikke steng hele skitten, så må det da være tekniske løsninger slik at de som vil høre bønnerop kl 4 på morgenen kan det og de som ikke ønsker kan slippe, og dra inn kirkeklokker som kimer kl 11 på søndags formiddag blir feil i denne sammenhengen, tenker jeg, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit.  De kan holde religion for seg selv og ikke skrike den ut til alle og enhver.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel FRP som er historieløse. Men de kan spørre Carl I. Hagen som ønsket forbud tilbake i 2000, da hadde nemlig en moske på Grønland i Oslo et prøveprosjekt med bønnerop til fredagsbønnen. I dag, 18 år senere, har de ikke bønnerop lenger, helt uten at det ble vedtatt noe forbud da. Som flere her sier, moskeene bruker i stedet apper for å kalle inn til bønn. 

Anonymkode: c8ac4...d03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...