Gå til innhold

Hun hjalp ikke til med oppvasken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Du hadde ikke trengt å spørre da hun sto ved døren.

Du skal skille på venner og kompiser og en jente du vil date. At du ikke har mye erfaring er gitt ut fra det du skriver. Derfor håper jeg du tar til deg rådene og kommentarene du får her så du kan heve standarden på deg selv litt.

Det er hun som spurte om jeg ville møte henne igjen. Hun tok initiativ og jeg svarte ja om å møte henne. 

Anonymkode: 52cfc...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du Ts, du burde ta til deg endel gode råd fra denne tråden. Du skriver at du har vært singel lenge og har lite erfaring med dating. Det skinner også gjennom ved det du skriver. Husk til neste gang at man behandler daten på en annen måte enn kompisene. 

Men er du egentlig interessert i denne daten din? Siden du skriver at det er hun som tar initiativet og at du ikke trenger å imponere henne..? 

Anonymkode: c3a3b...ece

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye var det å vaske opp etter måltidet da ts? 2 kniver, 2 gafler, 2 tallerkener, 2 glass + 1 stekepanne?

Anonymkode: e88f1...11f

En form og tømme oppvaskmaskinen. 

Anonymkode: 52cfc...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytt i helv.. så frekke og stygge dere er. 

Hvert eneste svar er fullt i hån, diagnosesetting, hets og spekulasjoner. Fy faen. Dere burde alle bli dumpa på bakgrunn av hvordan dere hetser ts her. 

Anonymkode: 17d65...6eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Dr. A. Kula said:

Tidligere gjester...

Snakker du om din mor nå?

:skratte:Klassiker!

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er hun som har vært "på" og spurt om jeg vil møtes de 3 gangene vi har møttes. Da tolker jeg det som at hun er interessert og derfor trenger jeg ikke å imponere så mye. Det er vel heller hun som burde gjøre en innsats (som f.eks hjelpe til med å rydde) for at jeg skal bli mer interessert i henne også.

Anonymkode: 52cfc...ddf

Du tror altså at du ikke trenger å gjøre noen ting siden hun er interessert i deg.

Men at hun må "gjøre en innsats" - det betyr jo at du ikke er interessert i henne.

Hvorfor gidder du da å lage denne tråden?

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. 

Jeg mener ikke at det er kvinnens ansvar å ta oppvasken. Heller at det hadde vært greit om hun hjalp til oppvasken før hun gikk, slik at jeg ikke hadde trengt å spørre når hun var på vei ut døra. 

En annen ting er at jeg har vært singel en stund og ikke har så mye erfaring med dating. Og når da vennene mine og jeg hjelper hverandre med å rydde så trodde jeg at det var helt standard når man er på besøk hos hverandre. 

Jeg er ingen guttunge eller mammagutt som forlanger alt mulig heller. 

Anonymkode: 52cfc...ddf

Jeg skal være så grei at jeg gir deg noen hint:

Det er UHØFLIG å spørre gjester om oppvaskhjelp når de er på vei ut døra. Det er ENDA MER UHØFLIG å avslå hjelpen når den tilbys! Slik du gjorde.

Dating er NOE HELT ANNET enn å samles med venner du har kjent over lengre tid.

ALT du forteller i tråden motsier den siste setningen din. Eventuelt er du den norske klonen av Sheldon Cooper.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ber ikke gjester om å ta oppvasken, spesielt en date! Hadde jeg vert henne hadde jeg ikke villet møte deg igjen til ny date...

Anonymkode: 37c1b...70b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fytt i helv.. så frekke og stygge dere er. 

Hvert eneste svar er fullt i hån, diagnosesetting, hets og spekulasjoner. Fy faen. Dere burde alle bli dumpa på bakgrunn av hvordan dere hetser ts her. 

Anonymkode: 17d65...6eb

Såså... :troest:

Anonymkode: a1b8f...7d6

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Fytt i helv.. så frekke og stygge dere er. 

Hvert eneste svar er fullt i hån, diagnosesetting, hets og spekulasjoner. Fy faen. Dere burde alle bli dumpa på bakgrunn av hvordan dere hetser ts her. 

Anonymkode: 17d65...6eb

For det første: det du påstår, er ikke sant engang, ts får mange gode råd. For det andre: du må føle deg skikkelig truffet for å bli så sinna.

Anonymkode: 856c8...502

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du fornøyd  med daten, bortsett fra at hun ikke vasket og ryddet koppene?

Anonymkode: e88f1...11f

 

Innlegget er ryddet for sitering av spekulasjon

Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Jeg mener ikke at det er kvinnens ansvar å ta oppvasken. Heller at det hadde vært greit om hun hjalp til oppvasken før hun gikk, slik at jeg ikke hadde trengt å spørre når hun var på vei ut døra. 

En annen ting er at jeg har vært singel en stund og ikke har så mye erfaring med dating. Og når da vennene mine og jeg hjelper hverandre med å rydde så trodde jeg at det var helt standard når man er på besøk hos hverandre. 

Jeg er ingen guttunge eller mammagutt som forlanger alt mulig heller. 

Anonymkode: 52cfc...ddf


For å si det sånn så kommer du til å være singel en goooood stund til om det er sånn her du er mot damer.
Hvorfor kunne du ikke bare si takk for besøket og ta oppvasken selv?
Hun tok jo til og med sin del av oppvasken , så du hadde en usedvanlig hjelpsom date på besøk. Besøket skal ikke ta oppvasken når man har vært på date. På en date skal den som holder den imponere og yte. Og det er ikke imponerende om du hadde tatt oppveksten selv, men en helt normal selvfølge. At du ikke sa til hun "neida, la det ligge, jeg tar det senere jeg" er egentlig en skam.

Hva du og vennene dine gjør får være deres greie, en date er ikke en venn uansett.

Anonymkode: 9107a...c45

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er hun som har vært "på" og spurt om jeg vil møtes de 3 gangene vi har møttes. Da tolker jeg det som at hun er interessert og derfor trenger jeg ikke å imponere så mye. Det er vel heller hun som burde gjøre en innsats (som f.eks hjelpe til med å rydde) for at jeg skal bli mer interessert i henne også.

Anonymkode: 52cfc...ddf

...

IMG_5650.PNG

Anonymkode: 37c1b...70b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan tenke på det slik at nå var hun din gjest, hvor du viser deg som god vert og hyggelig selskap. Du spanderer maten, ordner fint hjemme, rydder og vasker opp etterpå. Det er del av å delta i sosialt liv, selv om du og vennene dine er mer innbodd hos hverandre. Hun som gjest skal bidra med å skape god stemning, og helst ha med seg en oppmerksomhet til verten. En flaske vin, en blomst eller slikt.

Så bytter man på å være vert og gjest ca annenhver gang, og da blir det likt likevel. Det er ikke én som sitter med større utgifter eller arbeid enn den andre. Når dere blir bedre kjent, så er det kanskje naturlig å være sammen hele dager, og da er det naturlig å dele på oppvask også mer som om man bodde der.

Når du påpekte at oppvasken ikke var tatt idet hun var på vei ut døra, så fremsto du smålig, lat, og redd for å få 1 cm mer arbeid enn rett. Det er ikke særlig gode egenskaper å fronte. Vær heller raus og fleksibel, og ha tiltro til at hun vil gjøre gjengjeld senere.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Ichiko skrev:

:skratte:Klassiker!

Du tror altså at du ikke trenger å gjøre noen ting siden hun er interessert i deg.

Men at hun må "gjøre en innsats" - det betyr jo at du ikke er interessert i henne.

Hvorfor gidder du da å lage denne tråden?

Jeg skal være så grei at jeg gir deg noen hint:

Det er UHØFLIG å spørre gjester om oppvaskhjelp når de er på vei ut døra. Det er ENDA MER UHØFLIG å avslå hjelpen når den tilbys! Slik du gjorde.

Dating er NOE HELT ANNET enn å samles med venner du har kjent over lengre tid.

ALT du forteller i tråden motsier den siste setningen din. Eventuelt er du den norske klonen av Sheldon Cooper.

Jeg var interessert i henne. Jeg møtte henne jo og hjalp henne med å finne ut hvilken buss hun kunne ta hjem. 

Men jeg møtte henne også de dagene jeg ikke hadde avtaler med venner. Da prioriterte jeg henne før jeg gjorde en annen avtale.

Hvorfor er det frekt å avslå hjelp når hun tilbydde seg å vaske opp når hun egentlig skulle gå. Da var jeg jo snill så hun slapp.

Anonymkode: 52cfc...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første: det du påstår, er ikke sant engang, ts får mange gode råd. For det andre: du må føle deg skikkelig truffet for å bli så sinna.

Anonymkode: 856c8...502

Jeg? Jeg er ikke truffet. Dere oppfører dere som en mobb. 

Anonymkode: 17d65...6eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ber ikke gjester om å ta oppvasken, spesielt en date! Hadde jeg vert henne hadde jeg ikke villet møte deg igjen til ny date...

Anonymkode: 37c1b...70b

Jeg har ikke tenkt til å ta kontakt med henne igjen, eller svare om hun tar kontakt. Hun mistet sjansen sin. 

Anonymkode: 52cfc...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var du fornøyd  med daten, bortsett fra at hun ikke vasket og ryddet koppene?

Anonymkode: e88f1...11f

Jeg var fornøyd helt til det på slutten.

Anonymkode: 52cfc...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å lure på om dette her ikke er en trolletråd, men at TS mangler kunnskap OG erfaring innenfor sosiale setninger. Ting vi tar som en selvfølge, stiller han spørsmål til - og ikke har innsikt nok til å forstå hvordan man skal håndtere en situasjon. Han ønsker å være snill, men aner ikke hvordan han skal forholde seg til de rundt seg. Jeg vet ikke, det blir bare spekulering. Ellers så spiller han dum?

Anonymkode: ffaae...8c4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tømmer heller ikke oppvaskmaskinen hos folk jeg ikke kjenner noe godt. Ingenting er så frustrerende som å konstant måtte spørre om hvor ting skal hen fordi en ikke kjenner til kjøkkenet og systemet som personen har.

"Hvor skal denne?"

"Og denne?"

"Hva med denne?"

osv. osv.

Endret av Fluttergork
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var interessert i henne. Jeg møtte henne jo og hjalp henne med å finne ut hvilken buss hun kunne ta hjem. 

Men jeg møtte henne også de dagene jeg ikke hadde avtaler med venner. Da prioriterte jeg henne før jeg gjorde en annen avtale.

Hvorfor er det frekt å avslå hjelp når hun tilbydde seg å vaske opp når hun egentlig skulle gå. Da var jeg jo snill så hun slapp.

Anonymkode: 52cfc...ddf

Du avslo hjelp fra henne, for så å lage en tråd på KG om hvor dårlig gjort det var av henne å ikke hjelpe til. Ser du ikke at det blir litt selvmotsigende?

Du var interessert, men er det ikke lenger, så da får det være punktum.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...