Gå til innhold

Hun hjalp ikke til med oppvasken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fyflate for en særing du er 😂😂

Anonymkode: 8cdc5...cc5

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært henne hadde jeg ikke gått med på en date til med deg for å si det sånn. Hun stod med jakka på for svarte, var på vei ut døra. Og da spør du om hun ikke skal hjelpe til?! Hun hadde jo tilogmed hjulpet deg med å lage mat! Har aldri vært borti folk som forventer hjelp når jeg er på besøk. Jeg hjelper gjerne til altså, men er det ikke vanlig å prøve å gjøre litt stas på daten sin da? Hun har sikkert nok av matlaging og oppvask hjemme. Blir man bedt på middagsdate håper man gjerne å bli varta opp litt. Men det ligger visst ikke for deg.. Begynner å lure på om du bare ba henne på date for å få hjelp til matlaging og oppvask, jeg.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt god ts? Kanskje du har dine trekk som ikke er så fine. Hvis det er galt for deg, så er det vel ellers lite som skal til før du påpeker neste "feil". Er du generelt en person som henger deg opp i andre folk og deres mangler og feil ellers også?

Jeg forventer ikke at noen gjeste skal rydde hos meg. Ikke engang se nærmeste.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ler og kaller meg særing. Det er da ren høflighet å hjelpe til når man har fått spandert middag og får lov til å dra hjem til noen. 

Vel, nå har jeg iallefall sett hvordan hun er å være i forhold med; hun er lat. Hun gidder jeg ikke å ta kontakt med igjen. 

Ts

Anonymkode: 52cfc...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det faktisk ikke. Folk har ulike forventninger til hva det innebærer å være gjest/vert. Jeg hadde aldri forventet at gjester skal vaske opp hjemme hos meg! Ikke vil jeg det heller.

Ts vil jo at daten hans skal ta hele oppvasken og tømme vaskemaskinen hans. Hun hadde jo faktisk tatt halve oppvasken allerede. Han er faktisk utrolig frekk. 

Ærlig talt! Ts burde få seg et kurs i sosial intelligens. 

Anonymkode: c3a3b...ece

Må du lese alt på nytt, det er slettes ikke det han sier.

Jeg har jeg blitt oppdratt til at alle skal bidra når de er på besøk. Rydde av bordet, sette ting på plass, vaske opp osv. Noe annet er regelrett uhøflig snylting. Men så er jeg oppdratt av mennesker som lærte meg verdien av å bidra i en tid hvor ingen hadde oppvaskmaskiner. Men selv om man har det.. Det er altfor mange som går på besøk og forventer å bli disket opp til og som etterlater verten med all oppvask og søppel etterpå. 

Bla har jeg en bror med sin kone's familie som besøkte min eldre far i julen. De satt rett opp og ned og gjorde ikke en dritt for å hjelpe min far. En annen søster kom på besøk og tok seg av alt sammen. 90 % alene. Min far skulle nemlig ikke overanstrenge seg noe alle skjønte bortsett fra min brors familie.

Det er ren folkeskikk å bidra til oppvask og rydding av bord, date eller ei. Dere er da hverken konger eller dronninger.

Anonymkode: 17d65...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha fy ikke rart folk ender opp alene med alle de sære kravene folk har

Anonymkode: 5a2ed...6fa

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ler og kaller meg særing. Det er da ren høflighet å hjelpe til når man har fått spandert middag og får lov til å dra hjem til noen. 

Vel, nå har jeg iallefall sett hvordan hun er å være i forhold med; hun er lat. Hun gidder jeg ikke å ta kontakt med igjen. 

Ts

Anonymkode: 52cfc...ddf

Du sier jo at hun vasket etter seg, forventer du seriøst at hun skal vaske etter deg også etter at hun har vært med å lage maten? 

Jeg hadde aldri giddet å ta en Date til med deg tror jeg 😂 det er faktisk normalt å gjøre litt stas på den man har på besøk. Å du oppfører deg som en unge. Først spør du (når hun er på tur ut døra) om hun ikke skal vaske opp, å når hun sier «Joda det kan hun» så furter du og kommer med «nei du behøver ikke allikevel, jeg vil ikke ha hjelp». Herrefred voks opp! 

Anonymkode: 8cdc5...cc5

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Million skrev:

Dette er nødt til å være en trolletråd. Det er ingen med vettet i behold som krever og forventer av en middagsgjest at de skal rydde opp og vaske etterpå. Det er vertens oppgave når gjesten(e) er gått, det vet jo alle.

 

Nettopp! Ts mangler fullstendig sosiale antenner. 

Anonymkode: c3a3b...ece

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ler og kaller meg særing. Det er da ren høflighet å hjelpe til når man har fått spandert middag og får lov til å dra hjem til noen. 

Vel, nå har jeg iallefall sett hvordan hun er å være i forhold med; hun er lat. Hun gidder jeg ikke å ta kontakt med igjen. 

Ts

Anonymkode: 52cfc...ddf

Det betyr da IKKE at hun hadde gjort dette om dere var i et forhold. Hvor gammel er du egentlig, TS? Jeg og samboeren min hjelper hverandre alltid på kjøkkenet, men hadde vi stilt tiden tilbake og jeg hadde vært på date hjemme hos han, hadde han ikke forventet at jeg skulle hjelpe til, og jeg hadde også sett på det som veldig spesielt om han gjorde det. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke er trolletråd for de som tror det.

Saken er at jeg har ofte venner på besøk (og er ofte hos dem også) og vi hjelper alltid hverandre med å lage mat og vaske opp. Hun er den første som går før alt er ferdig vasket. 

Men som jeg skrev i første innlegg så vasket hun det som hun selv hadde brukt (hun hadde ingen andre ting og gjøre, og gjorde det uten at jeg spurte.) Det som var igjen var tallerken, bestikk, glass, stekepanne og form. I tillegg til oppvaskmaskinen som var full.

Ts

Anonymkode: 52cfc...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må legge til at jeg også hadde brukt en form til å lage maten i ovnen med. Slik at det ble mer enn stekepanna. I tillegg måtte jeg tømme oppvaskmaskinen.

Når jeg har hatt gjester tidligere har dem alltid hjulpet til med å vaske opp. 

Ts 

Anonymkode: 52cfc...ddf

Høres ut som du sliter fælt. Stakkars deg

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke er trolletråd for de som tror det.

Saken er at jeg har ofte venner på besøk (og er ofte hos dem også) og vi hjelper alltid hverandre med å lage mat og vaske opp. Hun er den første som går før alt er ferdig vasket. 

Men som jeg skrev i første innlegg så vasket hun det som hun selv hadde brukt (hun hadde ingen andre ting og gjøre, og gjorde det uten at jeg spurte.) Det som var igjen var tallerken, bestikk, glass, stekepanne og form. I tillegg til oppvaskmaskinen som var full.

Ts

Anonymkode: 52cfc...ddf

Hva er du egentlig ute etter her Ts? Du er jo ikke interessert i å ta innover deg at noen har et helt annet syn på dette enn deg. Du maler jo bare videre og videre på ditt. 

Var dette første gang du hadde en dame hjemme hos deg på middagsbesøk??

Mannen min inviterte meg på middag mange ganger før vi ble kjærester og senere samboere og gift. Han laget middag til meg, serverte og avslo tilbud om hjelp med rydding og oppvask. Som en ekte gentleman. At jeg ikke tok oppvasken den gang betyr jo ikke at jeg ikke gjør det i samlivet vårt senere. Faktisk er det jeg som står for det meste av rydding og oppvask. 

At du gjør denne situasjonen til en stor sak og problem viser bare at det er du som har et problem. Det sier mye om dine sosiale antenner. 

Anonymkode: c3a3b...ece

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg har alle dere høner pms i dag?

Anonymkode: 17d65...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...