Gå til innhold

Hun hjalp ikke til med oppvasken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt ei dame på date hjemme hos meg (tredje date hvis det har noe å si). Vi lagde mat sammen og hadde det hyggelig. 

Hun vasket opp selv det som hun brukte (kniv, fjøl, en bakebolle) mens jeg steke maten slik at det ikke var noe å vaske opp. 

Når hun skulle hjem spurte jeg om hun ikke hadde tenkt til å hjelpe meg med å rydde opp på kjøkkenet (da hadde hun allerede tatt på sko og jakke, og var klar til å gå ut døra). Hun svarte "er det så mye da?" og "jeg kan da det'. Da sa jeg at jeg ikke ville ha hjelp og hun spurte om jeg var sikker. Før hun gikk spurte hun meg om jeg ville møtes til uka. Jeg sa jeg hadde planer og hun sa jeg kunne si i fra om når jeg kunne. 

Jeg har ikke lyst til å ta kontakt for å møte henne igjen når hun ikke hjelper til med å rydde opp på kjøkkenet etter at vi har laget mat og spist sammen. 

Hvordan hadde du reagerert i denne situasjonen? Ville du møtt henne igjen?

Anonymkode: 52cfc...ddf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må legge til at jeg også hadde brukt en form til å lage maten i ovnen med. Slik at det ble mer enn stekepanna. I tillegg måtte jeg tømme oppvaskmaskinen.

Når jeg har hatt gjester tidligere har dem alltid hjulpet til med å vaske opp. 

Ts 

Anonymkode: 52cfc...ddf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nediugennivK

Det er ikke normalt å forvente at gjestene kan hjelpe til med oppvasken, hadde du vært gjest hos meg hadde jeg ikke forventet hjelp... man er jo tross alt gjest, og bare på besøk.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke møtt deg igjen. 
Hvorfor spør du om hun ikke har tenkt å hjelpe, når du uansett ikke vil ha hjelp ? 

Anonymkode: b8425...1ab

Fordi hun selv må innse at det var dårlig å bare gå uten å hjelpe til.

Anonymkode: 52cfc...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Amawhatsnot skrev:

Du gadd ikke engang å lage mat til gjesten din, og på toppen av det hele må hun hjelpe deg å rydde kjøkkenet? Uff.

Vi skulle lage mat sammen. Det var slik dagen foregikk.

Anonymkode: 52cfc...ddf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Tidligere gjester...

Snakker du om din mor nå?

Jeg snakker om venner. Når jeg er på besøk hos dem hjelper jeg til med å rydde opp når vi har laget mat sammen.

Anonymkode: 52cfc...ddf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må faktisk si meg enig med ts. Dette var en date der de lagde mat sammen, og da inngår oppvasken etterpå også. Det ville for meg vært mest naturlig å bidra til oppvask selv om jeg kom til dekket bord og ferdig mat. 

Det sier faktisk endel om personens innstilling til samarbeid i forholdet, dersom forholdet hadde utviklet seg til full pakke med hus og barn.

 

 

Anonymkode: 17d65...6eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun vasket opp selv det som hun brukte (kniv, fjøl, en bakebolle) mens jeg steke maten slik at det ikke var noe å vaske opp. 

 

Anonymkode: 52cfc...ddf

Hvorfor skriver du i overskriften at hun ikke vasket opp, og i innlegget at hun vasket opp og du ikke? Nei, hun bør ikke treffe deg igjen.

Anonymkode: b0d59...d54

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...