Gå til innhold

Jeg sulter, har mista bankkortet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neppe. Hvordan skal vi her inne kunne overføre penger til ts som hen får tilgang til i helgen når problemet er at kortet er borte og hen ikke får ut de pengene hen har?

Hadde problemet vært at kontoen var helt tom og hen ikke får penger på kontoen før om en uke, kunne det ha vært en tiggertråd ...

Anonymkode: 6f264...ad2

Ts: Fantastisk, takk, for et oppegående og flott menneske du er, som ser begge sider :)   

Anonymkode: 9ac34...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyfader så tafatt du er Ts. Du leser jo ikke noe av det folk skriver, å du tar hvertfall ikke til deg informasjon vi kommer med.

Anonymkode: d919c...3a8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter :) 
Har du  post i butikk der du bor?
Har du pass eller førerkort?

Anonymkode: dd87b...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke har så naiv tillitt til at bankkortet alltid fungerer at noe slikt kunne skjedd meg. Det får ikke hjelpe at dere kaller meg paranoid siden jeg sørger for å ha kontanter liggende.

Anonymkode: 6522a...c18

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Fantastisk, takk, for et oppegående og flott menneske du er, som ser begge sider :)   

Anonymkode: 9ac34...e81

TS: NP HAR ALT FIKSA SEG OG JEG FÅR EN NY SOFA I DAG OGSÅ :) :D jeg har panteflasker da, fatisk i 193 kroner, men turte ikk eå pante de. 

Anonymkode: 9ac34...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS: NP HAR ALT FIKSA SEG OG JEG FÅR EN NY SOFA I DAG OGSÅ :) :D jeg har panteflasker da, fatisk i 193 kroner, men turte ikk eå pante de. 

Anonymkode: 9ac34...e81

Fant du bankkortet ditt? Gratulerer med ny sofa :yvonne:

Anonymkode: dd87b...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, heipådegsann skrev:

Hvis du faktisk har mat, men ikke spiser det fordi du ikke "liker" er det egentlig ikke så synd på deg. Og hvis du hater å handle kan det anbefales å gjøre det 1gang i uka istedenfor å dra på butikken hver dag.

TS: Maten går tom etter 1 dag, så da ma jeg handle hver dag. Jeg synes i grunn det er litt rart at de ser rart på meg i butikk når eg handle rhver dag,men forstå det da, om du butikkmedarbeider sitter å leser i denne tråd at jeg må hA mat 7 dager i uken. Jeg har diabetes.

Anonymkode: 9ac34...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du, Ts? Dette må være årets mest tafatte tråd

Anonymkode: 44a11...6b5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke gå i banken å ta ut penger, man kan ikke gå i posten å ta ut penger. Derelever 10 år tilbake i tiden. 

Anonymkode: 9ac34...e81

Dnb-kunder kan det, jo. Jeg utfører slike transaksjoner hver dag for kunder uten kort, hilsen PiB-ansatt. 

Endret av FantasDick
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts: hæ? hvordan vet du dette??

Anonymkode: 9ac34...e81

Jeg vet det fordi jeg måtte ta ut penger selv for ikke så lenge siden. 

Anonymkode: 13b15...a0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden jeg ler høyt av en tråd her inne, men denne var underholdende!

Jeg tror det er viktig å huske på at ens egne erfaringer ikke gjelder for alle, det er sjelden man kan gi fasitsvar på ting som dette uten å vite detaljene.

Legger ved en link til en annen tråd. De to trådene burde snakke sammen..

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid litt kontanter liggende, så jeg ikke står helt på bar bakke om kortet slutter å uke eller forsvinner. 2000 kr hjemme og en 500-lapp inni mobildekselet. 

Har du konto i DNB kan du ta ut penger på Posten eller i Post-i-butikk. Det eneste du trenger er gyldig legitimasjon (førerkort eller pass) og å vite kontonummeret ditt. 

Anonymkode: de5ed...55a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Sperr kortet ditt umiddelbart! Finner noen andre det, risikerer du at hele kontoen blir tømt. Bestill så nytt bankkort, det kan du gjøre på telefon eller i nettbank.

2: Vipps penger før du får sperret bankkortet, eventuelt overfør i nettbank, så noen tar ut penger for deg. Med DNB kan du også ta ut penger i posten om du har gyldig legitimasjon.

3: Hvilket voksent menneske har ikke noe mat liggende hjemme, slik at de klarer seg noen dager?

Anonymkode: 65c24...d3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS: Maten går tom etter 1 dag, så da ma jeg handle hver dag. Jeg synes i grunn det er litt rart at de ser rart på meg i butikk når eg handle rhver dag,men forstå det da, om du butikkmedarbeider sitter å leser i denne tråd at jeg må hA mat 7 dager i uken. Jeg har diabetes.

Anonymkode: 9ac34...e81

Jeg er ikke butikkmedarbeider.

Tror heller ingen dømmer deg for å handle hver dag. Men hvis du hater det så mye kan det være en fordel å handle så du har mat for flere dager om gangen, da bruker du alt i alt mindre tid i butikken. Hvis du har diabetes er det jo ekstra viktig at du har noe liggende til kriser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS: NP HAR ALT FIKSA SEG OG JEG FÅR EN NY SOFA I DAG OGSÅ :) :D jeg har panteflasker da, fatisk i 193 kroner, men turte ikk eå pante de. 

Anonymkode: 9ac34...e81

Du turte ikke (!) å pante flasker?? Nei da kunne du jammen fått gå sulten. Herlighet. 

Anonymkode: d919c...3a8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS: Maten går tom etter 1 dag, så da ma jeg handle hver dag. Jeg synes i grunn det er litt rart at de ser rart på meg i butikk når eg handle rhver dag,men forstå det da, om du butikkmedarbeider sitter å leser i denne tråd at jeg må hA mat 7 dager i uken. Jeg har diabetes.

Anonymkode: 9ac34...e81

Du har diabetes, men kan ikke pante flasker så du får i deg mat?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest chisandra
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS: NP HAR ALT FIKSA SEG OG JEG FÅR EN NY SOFA I DAG OGSÅ :) :D jeg har panteflasker da, fatisk i 193 kroner, men turte ikk eå pante de. 

Anonymkode: 9ac34...e81

Da synes jeg du har kastet bort tiden til de i tråden som faktisk har forsøkt å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å tro at Ts snakker sant er. Det er da vel ingen som er så tafatte at de ikke går å panter flasker for å få kjøpt seg mat, å som ikke har snøring på hvordan man kan få tak i penger dersom kortet er borte. 

Anonymkode: d919c...3a8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke noe annet enn en tiggetråd gone wrong lol

Anonymkode: 37ede...16e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke å pante flasker og liker ikke pasta du - vet du, da kan du vel egentlig bare sulte for min del.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...