Gå til innhold

Jeg sulter, har mista bankkortet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet egentlig? Mangler du penger eller bankkort eller begge deler? 1: lån penger av noen du kjenner. 2: du kan ta ut penger uten bankkort. 3: du overlever til mandag, herregud da. Eller vil du bare tigge etter gratis penger her på KG?

Anonymkode: 97e09...495

TS: når jeg mister bankkort så har jeg ingen penger, går ikke rundt med kontanter, nei jeg kan ikke spørre om å låne penger av folk, så nære venner har jge ikke, da må  det bli slik jeg sa, at jeg overfører til drm.

Anonymkode: 9ac34...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: når jeg mister bankkort så har jeg ingen penger, går ikke rundt med kontanter, nei jeg kan ikke spørre om å låne penger av folk, så nære venner har jge ikke, da må  det bli slik jeg sa, at jeg overfører til drm.

Anonymkode: 9ac34...e81

Et lite tips til en annen gang: ha f.eks 500 kr i nødpenger liggende et lurt sted hjemme. Jeg har 500 kr nederst i smykkeskrinet og 200 kr inni mobildekselet. Da har jeg alltid penger til å komme meg hjem hvis kortet ikke virker eller jeg mister det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut i post i butikk, evt har jo DnB fremdeles en del filialer rundt i landet, har du kanskje en bank i rimelig avstand du kan dra til og ta ut i?

Ja, man kan ta ut penger i bank uten bankkort, det var det man gjorde i gamle dager, og mange gjør det fremdeles.

Bare ta med pass eller førerkort.

 

Anonymkode: 6d7c0...728

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er voksen ja, hvis ikke hadde jeg fått mat av mamma. 

Jeg har DNB,men har nå vippset en venn og tror det fungerer. Prøvde først med 20 og de kom inn men tok litt tid, så må nok vente til i kveld med å få det i orden :)

Anonymkode: 9ac34...e81

Da synes jeg du skal ta voksenansvar og sette deg inn i hvordan banktjenestene dine fungerer. Start med linken du fikk til spørsmål og svar om Vipps, og fortsett med betingelsene for din egen bank.

Har du DNB kan du ta ut penger på Posten, noe som betyr at du kan ta ut penger i dag selv om det er lørdag. Har du ikke DNB kan du fremdeles bruke Vipps, enten til å betale på butikken eller å overføre til noen som kan gi deg kontanter. Og når du har fått tak i kontanter og evt. lagt inn kontonummer som betalingskilde i Vipps sperrer du kortet, så ikke noen andre tømmer kontoen din. 

Anonymkode: d7f58...ba6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta ut i post i butikk, evt har jo DnB fremdeles en del filialer rundt i landet, har du kanskje en bank i rimelig avstand du kan dra til og ta ut i?

Ja, man kan ta ut penger i bank uten bankkort, det var det man gjorde i gamle dager, og mange gjør det fremdeles.

Bare ta med pass eller førerkort.

 

Anonymkode: 6d7c0...728

Bankfilialer er ikke åpne på lørdager. 

Anonymkode: d7f58...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sulter ikke på et par dager, du får ta det som en faste eller spør noen om å få låne en tusenlapp over helga. På mandag går du til banken å tar ut penger og eventuelt bestiller nytt kort, men regner med du har sperret og bestilt nytt allerede.

Anonymkode: 155b6...e71

Selvsagt sulter man på et par dager, selv om man ikke akkurat sulter ihjel. Men for enkelte med ulike helseproblemer som f.eks. diabetes, kan to dager uten mat være farlig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Thyra said:

Selvsagt sulter man på et par dager, selv om man ikke akkurat sulter ihjel. Men for enkelte med ulike helseproblemer som f.eks. diabetes, kan to dager uten mat være farlig.

Jeg nekter å tro at TS har absolutt ingen mat i verken skap, kjøleskap eller fryser. Man klarer seg fint på bare pasta eller ris om det er det eneste man har. Kjipt? Ja, men det er da ikke uvanlig for feks studenter å leve sånn før stipend, eller hvis det plutselig skulle bli trangt økonomisk.

Anonymkode: 97e09...495

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet egentlig? Mangler du penger eller bankkort eller begge deler? 1: lån penger av noen du kjenner. 2: du kan ta ut penger uten bankkort. 3: du overlever til mandag, herregud da. Eller vil du bare tigge etter gratis penger her på KG?

Anonymkode: 97e09...495

Neppe. Hvordan skal vi her inne kunne overføre penger til ts som hen får tilgang til i helgen når problemet er at kortet er borte og hen ikke får ut de pengene hen har?

Hadde problemet vært at kontoen var helt tom og hen ikke får penger på kontoen før om en uke, kunne det ha vært en tiggertråd ...

Anonymkode: 6f264...ad2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fuck deg, å gå 3 dager utenmat, prøv det selv. 

Anonymkode: 9ac34...e81

Har du virkelig ingenting av mat hjemme? Kjøper du kun inn det du spiser til neste måltid når du er på butikken? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bankfilialer er ikke åpne på lørdager. 

Anonymkode: d7f58...ba6

Er de vel, iallfall DnB her jeg bor.

Anonymkode: 6d7c0...728

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter å tro at TS har absolutt ingen mat i verken skap, kjøleskap eller fryser. Man klarer seg fint på bare pasta eller ris om det er det eneste man har. Kjipt? Ja, men det er da ikke uvanlig for feks studenter å leve sånn før stipend, eller hvis det plutselig skulle bli trangt økonomisk.

Anonymkode: 97e09...495

Enig. Alle har vel noe spiselig hjemme. Hvis de da ikke akkurat har flyttet inn eller har kommet tilbake fra en veldig lang reise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du skada eller? Du kan gå i banken eller på posten, evt post i butikk å ta ut penger UTEN kort. Eller overfør til en venn da, er det så jævla vanskelig?

Fuck deg din lille drittunge, jeg har vært student jeg også. Dog fremstår du overhodet ikke oppegående nok til å ha klart å komme inn på et universitet eller høyskole.

Du er intet mindre enn en tigger og snylter som prøver å få folk her inne til å gi deg penger.

Anonymkode: 97e09...495

Ja, du har sant, jeg går ikke på skole. Jobber, men man behøver ikke å være dum av den grunn. Nei, jeg lurte på hvordan vipps funka. Eller måter å fikse det på.Ønsker ingen penger av dere, da jeg ikke heøøer har bankkort så ingen steder å få putta pengene deres innn. 

Man kan ikke gå i banken å ta ut penger, man kan ikke gå i posten å ta ut penger. Derelever 10 år tilbake i tiden. Nei, det er ingen som gidder, alle er opptatte. Men har fiksa det, får pene i kveld. 

Anonymkode: 9ac34...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de vel, iallfall DnB her jeg bor.

Anonymkode: 6d7c0...728

Ts. bank er nedlagt i vår kommune, eller den er revet ned, anner ikke, kommer ikke inn der iallefall. Dette er dnb, jeg har dnb.

Anonymkode: 9ac34...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS: KAN MAN BRUKE VIPPS TIL Å BETALE PÅ BUTIKKEN? 

Anonymkode: 9ac34...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Er de vel, iallfall DnB her jeg bor.

Anonymkode: 6d7c0...728

Samme her, filial på ene kjøpesenteret.

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, du har sant, jeg går ikke på skole. Jobber, men man behøver ikke å være dum av den grunn. Nei, jeg lurte på hvordan vipps funka. Eller måter å fikse det på.Ønsker ingen penger av dere, da jeg ikke heøøer har bankkort så ingen steder å få putta pengene deres innn. 

Man kan ikke gå i banken å ta ut penger, man kan ikke gå i posten å ta ut penger. Derelever 10 år tilbake i tiden. Nei, det er ingen som gidder, alle er opptatte. Men har fiksa det, får pene i kveld. 

Anonymkode: 9ac34...e81

Du evner ikke sette deg inn i helt enkle ting og norskkunnskapene dine er helt latterlige. Evt så er du bare lat?

JO, du kan gå på posten å ta ut penger uten kort. Hvorfor gjør du dette så jævla vanskelig?

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts. bank er nedlagt i vår kommune, eller den er revet ned, anner ikke, kommer ikke inn der iallefall. Dette er dnb, jeg har dnb.

Anonymkode: 9ac34...e81

Jeg nekter å tro at dere ikke har post i butikk.

Anonymkode: 97e09...495

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

TS: KAN MAN BRUKE VIPPS TIL Å BETALE PÅ BUTIKKEN? 

Anonymkode: 9ac34...e81

Noen har allerede svart på det tidligere i tråden. Du fortjener ikke mer hjelp når du ikke en gang leser svarene du får

Anonymkode: 97e09...495

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter å tro at TS har absolutt ingen mat i verken skap, kjøleskap eller fryser. Man klarer seg fint på bare pasta eller ris om det er det eneste man har. Kjipt? Ja, men det er da ikke uvanlig for feks studenter å leve sånn før stipend, eller hvis det plutselig skulle bli trangt økonomisk.

Anonymkode: 97e09...495

Ts: jeg har kun pasta men jeg liker det ikke, sulter i hjel før jeg rører det. Har bare pasta, hater å handle så gjør det hver dag. 

Anonymkode: 9ac34...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inge som dør av sult i løpet av lørdag og søndag om en ikke har mat.....

Anonymkode: 8fedf...126

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: jeg har kun pasta men jeg liker det ikke, sulter i hjel før jeg rører det. Har bare pasta, hater å handle så gjør det hver dag. 

Anonymkode: 9ac34...e81

Hvis du hater å handle, så lurer jeg på hvorfor du gjør det hver dag? Da er det bedre å handle en dag i uken. :fnise:

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts: jeg har kun pasta men jeg liker det ikke, sulter i hjel før jeg rører det. Har bare pasta, hater å handle så gjør det hver dag. 

Anonymkode: 9ac34...e81

Hvis du faktisk har mat, men ikke spiser det fordi du ikke "liker" er det egentlig ikke så synd på deg. Og hvis du hater å handle kan det anbefales å gjøre det 1gang i uka istedenfor å dra på butikken hver dag.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...