Gå til innhold

Jeg sulter, har mista bankkortet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En muligløsing er å vippse penger til noen så kan de ta ut i kontant, har hatt vipps en stund men kun vippset en person. Forstår ikke hvordan vipps fungerer. På min vipps er det automats hele telefonlista mi, men må jeg ha kontonummeret deres også? Eller kan jeg bare sende til deres telefonnummer? Det sto ingen ting om dette på vipps på nettet. 

En annen mulig måte å få penger uten bankkort? Jeg kan nemlig ikke sette over penger til folk på den gamle måten, nettbanken fordi at jeg husker ikke kortnummeret mitt.

Anonymkode: 9ac34...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du DNB så kan du ta ut penger på posten. Da bruker du bare pass som legitimasjon.

Anonymkode: 13b15...a0b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å sulte foran brødboksen🙄

Du kan vel betale med vipps i butikken. Det har jeg gjort, de gangene jeg har glemt kortet. 

Anonymkode: 9ee5b...11b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å Vippse trenger du bare telefonnummeret til den som skal ha pengene,

Hvis du har kontonummer til den som skal ha penger kan du overføre i nettbanken, direkte fra din konto.

I Post i Butikk kan du ta ut penger hvis du har DnB/Postbanken (de har slått seg sammen) og gyldig legitimasjon, og vet kontonummeret ditt (du trenger ikke kortnummeret).

Du kan bruke Vipps i noen butikker.

Og se og få sperret kortet ditt NÅ!

Anonymkode: 0fbaf...1f8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kortet er sperret så får man ikke brukt Vipps heller. Vipps er knyttet opp mot bankkortet. 

Anonymkode: 78384...b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis kortet er sperret så får man ikke brukt Vipps heller. Vipps er knyttet opp mot bankkortet. 

Anonymkode: 78384...b95

Nei, vipps er knyttet opp mot kontoen :)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt:

1. du overfører penger til en venn via nettbank, og h*n tar ut kontanter for deg i minibank, eller betaler for deg i butikken hvis ikke det er minibank i nærheten.

2. Du går på posten og tar ut kontanter.
 

Anonymkode: b3867...f59

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MarenogAron skrev:

Nei, vipps er knyttet opp mot kontoen :)

Dette stemmer ikke. Du legger inn kortet ditt for å få vippset penger til andre, og kontonummeret for å få penger inn på riktig konto. Med andre ord vil du kunne motta, men ikke sende, dersom kortet ditt er sperret. Skjedde meg ganske nylig :) 

Anonymkode: c66ad...100

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gir ingen mening. Du kan jo bare logge deg inn i nettbanken, du trenger ikke vite kortnummeret ditt for å gjøre det.

Anonymkode: 5f280...ab6

ts: Da får ikke hennepenger før påmandag. Fordi det er helgen. Det er veldig lang tid, det er derfor jeg vil at vipps skal funke.

Anonymkode: 9ac34...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke. Du legger inn kortet ditt for å få vippset penger til andre, og kontonummeret for å få penger inn på riktig konto. Med andre ord vil du kunne motta, men ikke sende, dersom kortet ditt er sperret. Skjedde meg ganske nylig :) 

Anonymkode: c66ad...100

Ts: Er det både kortnummer og kontonummer?

Anonymkode: 9ac34...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sulter ikke på et par dager, du får ta det som en faste eller spør noen om å få låne en tusenlapp over helga. På mandag går du til banken å tar ut penger og eventuelt bestiller nytt kort, men regner med du har sperret og bestilt nytt allerede.

Anonymkode: 155b6...e71

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke. Du legger inn kortet ditt for å få vippset penger til andre, og kontonummeret for å få penger inn på riktig konto. Med andre ord vil du kunne motta, men ikke sende, dersom kortet ditt er sperret. Skjedde meg ganske nylig :) 

Anonymkode: c66ad...100

Ts: det går bra, mottar har mottat penger :) Nei, jeg kunne ikke få penger av noen, men jeg måtte sende penger til noen så de kan ta ut for meg, jeg sperret ikke kortet, i tilfelle jeg fant det allikevel, mne finner det nok aldri :)

Anonymkode: 9ac34...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du sulter ikke på et par dager, du får ta det som en faste eller spør noen om å få låne en tusenlapp over helga. På mandag går du til banken å tar ut penger og eventuelt bestiller nytt kort, men regner med du har sperret og bestilt nytt allerede.

Anonymkode: 155b6...e71

Ts: Kan man ta ut penger uten bankkort på banken? Jo, herregud har vondt i hodet og er sur. 

Anonymkode: 9ac34...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du DNB så kan du ta ut penger på posten. Da bruker du bare pass som legitimasjon.

Anonymkode: 13b15...a0b

Ts: hæ? hvordan vet du dette??

Anonymkode: 9ac34...e81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Er det både kortnummer og kontonummer?

Anonymkode: 9ac34...e81

Det kommer an på. Noen kan betale fra kontonummer også, men sånn var det ikke før: 

"Du kan legge til Visa, Mastercard eller norsk bankkonto som betalingskilder til din Vipps-profil. Bankkonto som betalingskilde i Vipps er en nyhet, og du vil motta informasjon i Vipps-appen om når du kan benytte din bankkonto som betalingskilde i løpet av 2018." Jfr. DNB

Anonymkode: d7f58...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Kan man ta ut penger uten bankkort på banken? Jo, herregud har vondt i hodet og er sur. 

Anonymkode: 9ac34...e81

Ja. Hvis du har gyldig legitimasjon, f.eks pass eller førerkort.

Anonymkode: 0fbaf...1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: hæ? hvordan vet du dette??

Anonymkode: 9ac34...e81

Fordi han/hun er voksen i hodet i tillegg til av år, og har satt seg inn i betingelsene for bankkontoene sine, tenker jeg? 

Les mer her. Men dette gjelder altså DNB, og betyr ingen verdens ting om du bruker en annen bank. Derfor må du lese på sidene til DIN bank, og finne ut hvilke muligheter DU har. 

Anonymkode: d7f58...ba6

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet egentlig? Mangler du penger eller bankkort eller begge deler? 1: lån penger av noen du kjenner. 2: du kan ta ut penger uten bankkort. 3: du overlever til mandag, herregud da. Eller vil du bare tigge etter gratis penger her på KG?

Anonymkode: 97e09...495

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han/hun er voksen i hodet i tillegg til av år, og har satt seg inn i betingelsene for bankkontoene sine, tenker jeg? 

Les mer her. Men dette gjelder altså DNB, og betyr ingen verdens ting om du bruker en annen bank. Derfor må du lese på sidene til DIN bank, og finne ut hvilke muligheter DU har. 

Anonymkode: d7f58...ba6

Jeg er voksen ja, hvis ikke hadde jeg fått mat av mamma. 

Jeg har DNB,men har nå vippset en venn og tror det fungerer. Prøvde først med 20 og de kom inn men tok litt tid, så må nok vente til i kveld med å få det i orden :)

Anonymkode: 9ac34...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...