Gå til innhold

Oppgaver i bryllup - jeg synes ikke dette er greit!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syntes ikke TS skal hjelpe til ned noe som helst. Å hjelpe med oppgaver er en tjeneste man gjør for venner. Bruden har gjort det klart for TS at de ikke er venner.

Bare den utakknemlige drittholdnibgen til bruden holder for meg. Om du velger å gjøre noe i bryllupet så ikke forvent takknemlighet.

Jeg hadde helt ærlig ikke stolt på at bruden hadde fiksa flere folk heller. Plutselig står du der med brudens mor som sier "Dorthe sa at du skulle ta med pynten fra kirken til lokalet, for å så fikse gavebordet" . Om du syntes det er vanskelig å si fra deg oppgaver nå blir det ikke noe lettere da.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her igjen.

Takk for alle svar hittil i tråden, jeg er nå overbevist om at det er bruden som forlanger for mye her. Hadde en lang prat med min mann i går kveld, hvor jeg forklarte hvordan jeg følte det og hva bruden sa til meg i telefonen. Han er enig med meg, og synes det er frekt at jeg skal gjøre så mye fordi de andre vennene hennes skal få kose seg. Jeg sa at jeg egentlig har mest lyst å droppe bryllupet, men det blir vanskelig mtp at han er forlover og barna våre gleder seg sånn. Sendte en SMS til bruden i formiddag der jeg sa jeg kunne bake, synge i kirken og bidra med gavebordet hvis hun i tillegg finner flere som kan hjelpe meg med det, men at jeg synes det blir for mye med alt det andre i tillegg. Har foreløpig ikke fått svar, men min svigermor, som altså er søsteren til brudgommmens mor, ringte nå og lurte på hva jeg hadde stelt i stand. Bruden har altså allerede spredd ordet om at det er JEG som lager drama og bevisst prøver å ødelegge deres bryllup. Jeg forklarte min svigermor hva det var som hadde skjedd og fikk heldigvis mye støtte fra henne. Men når jeg vet at bruden går og sprer disse ryktene har jeg enda mer lyst til å droppe hele greia. Min mann har lovet å ta dette opp med sin fetter, men jeg aner jo ikke hvor langt han kommer med det. Jeg synes bare dette er veldig kjedelig, har ikke hatt dette inntrykket av bruden tidligere, og hadde sett frem til mange år med hyggelige middager og kanskje også ferieturer på sikt. Ser jo nå at det blir uaktuelt...

Anonymkode: a1500...a7f

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

TS her igjen.

Takk for alle svar hittil i tråden, jeg er nå overbevist om at det er bruden som forlanger for mye her. Hadde en lang prat med min mann i går kveld, hvor jeg forklarte hvordan jeg følte det og hva bruden sa til meg i telefonen. Han er enig med meg, og synes det er frekt at jeg skal gjøre så mye fordi de andre vennene hennes skal få kose seg. Jeg sa at jeg egentlig har mest lyst å droppe bryllupet, men det blir vanskelig mtp at han er forlover og barna våre gleder seg sånn. Sendte en SMS til bruden i formiddag der jeg sa jeg kunne bake, synge i kirken og bidra med gavebordet hvis hun i tillegg finner flere som kan hjelpe meg med det, men at jeg synes det blir for mye med alt det andre i tillegg. Har foreløpig ikke fått svar, men min svigermor, som altså er søsteren til brudgommmens mor, ringte nå og lurte på hva jeg hadde stelt i stand. Bruden har altså allerede spredd ordet om at det er JEG som lager drama og bevisst prøver å ødelegge deres bryllup. Jeg forklarte min svigermor hva det var som hadde skjedd og fikk heldigvis mye støtte fra henne. Men når jeg vet at bruden går og sprer disse ryktene har jeg enda mer lyst til å droppe hele greia. Min mann har lovet å ta dette opp med sin fetter, men jeg aner jo ikke hvor langt han kommer med det. Jeg synes bare dette er veldig kjedelig, har ikke hatt dette inntrykket av bruden tidligere, og hadde sett frem til mange år med hyggelige middager og kanskje også ferieturer på sikt. Ser jo nå at det blir uaktuelt...

Anonymkode: a1500...a7f

Som vi var flere som forutså, har bruden gjort deg til den store stygge ulven. Bra du fortalte din svigermor om hvordan det egentlig er! Håper him forteller det videre! 

Anonymkode: 0b8ef...d27

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en lenke til denne tråden til både brudgommen, hans mor og i tillegg til alle andre som måtte lure på hva som har skjedd. Hvis de fortsatt lurer på «hva du har stelt i stand» etter å ha lest her, vet du i hvertfall at narsissismen runs in the family.

 

Anonymkode: 0404a...d91

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, dropp hele greia. Hun oppfører seg som et troll, så da får hun stå alene i møkka si! Mannen din får gå alene, ungene tåler en skuffelse. Du og de kan gjøre noe annet hyggelig den dagen, badeland eller tivoli eller noe.

Hvorfor i alle dager vil du gjøre noe som helst for ei som setter slekta opp mot deg?? Vær glad du finner ut hva slags heks hun er såppas tidlig og ikke om 10 år. Etter dette kommer dere aldri til å bli omgangsvenner uansett.

Og mannen din på komme på banen! Hallo! Ettersom han er forlover regner jeg med han er gude busser med brudgommen. Hadde min fetter/kusines partner spredt stygge rykter til slekta om min mann hadde jeg blitt forbanna!

Å jeg blir så sint på dine vegne!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen av tråden tenkte jeg som så at dette kunne du takke deg selv for. Du hadde tross alt sagt ja. Etter å ha lest oppdateringene dine TS så er det helt tydelig at bruden utnytter deg og du har gjort helt rett i å sette ned foten! Det er bare hyggelig at du ønsker å hjelpe til, men det er en stor forskjell på å hjelpe til og på å bli regelrett utnyttet! Du har håndtert dette helt korrekt, håper det løser seg!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.4.2018 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Det har seg slik at min mann skal være forlover i et bryllup til sin fetter nå i mai, og jeg er også invitert. I den anledning har bruden spurt meg om jeg kan hjelpe litt til. De har et forholdsvis lavt budsjett og er veldig avhengige av hjelp for å få gjennomført bryllupet slik de vil ha det. Det hele startet med at jeg ble spurt om å bake, noe jeg selvfølgelig sa ja til - det skulle jo bare mangle. Så kom forespørselen om jeg kunne ta ansvar for gavebordet, noe jeg også synes bare var hyggelig å kunne bidra med. Men etter det har det bare ballet på seg. Nå skal jeg i tillegg pynte i kirken og ta ansvar for å få med pynten fra kirken og sette den på plass i lokalet. I tillegg har bruden bedt meg om å fremføre en sang i kirken, og nå kom det jammen meg en forespørsel om jeg kan være med dagen før og sette ut bord og dekke dem, samt være med på rydding dagen etter. I tillegg mente bruden nå at hvis jeg først skulle bake én kake, kunne jeg jo kanskje lage to i samme slengen... Jeg unner jo selvfølgelig brudeparet sitt drømmebryllup, og har jo derfor sagt ja til alt dette, men jeg kjenner at dette rett og slett bare blir stress. Det hele toppet seg da vi var i utdrikningslag til bruden for noen uker siden, og jeg fant ut at ingen av de andre vennene hennes (foruten forloveren) har fått noen oppgaver overhodet. Jeg føler meg nærmest som en lakei, og er veldig usikker på om jeg skal ta dette opp med bruden. Jeg synes jo på ingen måte at det er greit å be én person om å gjøre så mye, men det er jo jeg selv som har sagt ja, og jeg vil jo ikke stresse bruden mer enn nødvendig så nærme bryllupet. What to do? Har jeg rett og slett bare melet min egen kake her? 

Anonymkode: a1500...a7f

Hvorfor i alle dager har du svart ja til dette? 

Bak to kaker og be de fikse noen andre til å hjelpe til.

Skal du bake samme dag som du skal være med å rigge til? Eller skal du gjøre det på selve bryllupsdagen? Jobber du ikke?

Anonymkode: c71de...7be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at hun ikke spør deg om å gifte deg med mannen hennes, siden hun har pålagt deg så mye arbeid

Anonymkode: 8aa8a...db3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye å bidra med, annet enn å repetere det en annen bruker lenger opp i tråden sa;
FY FAEN for en FITTE av en bridezilla den kjerringa er. Stakkars fetteren til mannen din tenker nå jeg....

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare utnytting.

Trenger ikke være tankeleser for å skjønne at så mange oppgaver på en og samme person blir for mye.

Hvorfor i all verden kunne du ikke fordele oppgavene mer jevnt slik at det ble maks 1 oppgave per person når du sier du hadde andre å spørre? Selvsagt ville ikke venninnen din være avvisende og negativ ovenfor deg siden dere var venninner,og hun sikkert ønsket at du skulle få en fin dag. Hun prøvde nok etter beste evne å hjelp til. Men bare det å bake en enkelt kake kan være mer enn nok arbeid i seg selv. Skjønner godt at denne venninnen følte seg utnyttet.

 

Anonymkode: 94675...494

Enig, sett i ettertid. 

Men hun viste stor takknemlighet over å få oppgaver, da hun er usikker sosialt og helst ville være opptatt med noe under minglingen rett etter kirka. Jeg trudde helt ærlig at jeg gjorde henne en tjeneste. 

Og da tilbakemeldingen om at det var for mye kom, omfordelte jeg selvfølgelig oppgavene med en gang. Hører dog med til historien at hun først uttrykte at det var bra, for så noen dager senere være dritsur fordi jeg ikke "stolte på henne med gavene". Og det etter at hun selv fikk velge hva hun helst ville gjøre av ingenting, kake, bordkort og/eller gaver.

Anonymkode: 9e292...ab1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blondie65 skrev:

Jeg er vant med at man hjelper hverandre, også i bryllup. Jeg ser ikke helt problemet med det. Men det vanlige er at det er de nærmeste familiemedlemmene som hjelper, ikke "B-gjester" ("vedheng" til pliktgjester).

Da jeg giftet meg var vi en hel gjeng med venninner som var like gamle og som giftet seg i en toårs periode. Mødrene våre stilte som serveringsdamer til hverandres barn, naboer bakte kaker selv om de ikke var bedt i bryllup. Osv. Men her var det mange personer å dele oppgavene på og alle fikk lik glede av "gratis" hjelpen i og med at alle hadde døtre som var i samme alder og som ble gift og fikk samme hjelpen.

Blir noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

Takk for alle svar hittil i tråden, jeg er nå overbevist om at det er bruden som forlanger for mye her. Hadde en lang prat med min mann i går kveld, hvor jeg forklarte hvordan jeg følte det og hva bruden sa til meg i telefonen. Han er enig med meg, og synes det er frekt at jeg skal gjøre så mye fordi de andre vennene hennes skal få kose seg. Jeg sa at jeg egentlig har mest lyst å droppe bryllupet, men det blir vanskelig mtp at han er forlover og barna våre gleder seg sånn. Sendte en SMS til bruden i formiddag der jeg sa jeg kunne bake, synge i kirken og bidra med gavebordet hvis hun i tillegg finner flere som kan hjelpe meg med det, men at jeg synes det blir for mye med alt det andre i tillegg. Har foreløpig ikke fått svar, men min svigermor, som altså er søsteren til brudgommmens mor, ringte nå og lurte på hva jeg hadde stelt i stand. Bruden har altså allerede spredd ordet om at det er JEG som lager drama og bevisst prøver å ødelegge deres bryllup. Jeg forklarte min svigermor hva det var som hadde skjedd og fikk heldigvis mye støtte fra henne. Men når jeg vet at bruden går og sprer disse ryktene har jeg enda mer lyst til å droppe hele greia. Min mann har lovet å ta dette opp med sin fetter, men jeg aner jo ikke hvor langt han kommer med det. Jeg synes bare dette er veldig kjedelig, har ikke hatt dette inntrykket av bruden tidligere, og hadde sett frem til mange år med hyggelige middager og kanskje også ferieturer på sikt. Ser jo nå at det blir uaktuelt...

Anonymkode: a1500...a7f

Du må slutte å være snill nå når hun har avslørt at hun ser ikke på deg som ei venninne, men kun ei hun kan bruke. Hun lager jo til og med bråk innad i familien for å kunne få bruke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt dette høres for mye ut, og tenker at de er på grensen til frekke som har spurt deg om alt dette (at du har sagt ja til det, er ikke så rart. De fleste synes det er vanskelig å si nei). Hva med å ta en telefon til bruden og si at du synes det er hyggelig å kunne bidra litt, men at du nå har innsett at du har sagt ja til veldig mye, og tenker at det rett og slett blir vanskelig å gjennomføre alt. F.x er kan det bli stress å både skulle frakte pynten fra kirka, og samtidig skulle pakke opp gaver. Du kan jo også si at hvis du skal få tid til å bake to kaker, blir det vanskelig å skulle rigge bord kvelden før. Spør pent om det kanskje er mulig at noen andre kan overta noen oppgaver, og så er det en lærdom for både deg og andre å bare bli litt tøffere på å si nei (meg selv inkludert, så det er ikke ment som kritikk). 

Anonymkode: 60ebe...9b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo bare galskap.. 

Må si du håndterte det bedre enn jeg hadde gjort, etter den greia fra bruden om at venninnene hennes måtte få kose seg i hennes bryllup (og dermed ikke du), så hadde jeg ventet til siste liten og skyldt på spysjuke. Det var vel ikke veldig overraskende at hun skyldte på deg for dette, og det kan nok bli ganske kleint i diverse familiesammenkomster framover.. Bra at svigermor får høre din side av saken. 

Det som nevnes tidligere i tråden angående å hjelpe til vs kjøpe tjenester, så er det stor forskjell på hjelpe til med å bake EN kake ELLER være en del av flere som styrer med gaver ELLER synge i kirken ELLER rydde etterpå. TS ble behandlet som en slave omtrent, og det er ikke greit. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha-  Men seriøs TS- hva slags konsekvenser får du hvis du droppe hele greia? INGEN unntatt selv respekt.   Egentlig er det brudens sin skyld at du føler som du gjøre nå og uansett hva skjer blir hun nok ikke takknemlig for alt du har sagt du vil gjøre - helt motsatt, hun er sur fordi du IKKE vil gjøre mer.   Jeg er egentlig ganske snill og empatisk men jeg tuller ikke når jeg sier at jeg ville ha ringt henne umiddelbart og sagt at du er ikke dørmatten hennes og hvis du hadde vist at når du takket ja til å komme i bryllupet ville dette ha betydd å være slaven hennes hele kvelden ville du ha takket nei med engang.  Be henne å få forloveren å fikse.  

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvor lenge er det til bryllupet? Håper noen andre rundt bruden kanskje kan gi henne en alvorsprat, slik hun holder på er jo utnytting og veldig ufint! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper virkelig at du dropper dette bryllupet så du ikke mister ansikt. Husk på å beholde stoltheten din! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Outlander skrev:

hahaha-  Men seriøs TS- hva slags konsekvenser får du hvis du droppe hele greia? INGEN unntatt selv respekt.   Egentlig er det brudens sin skyld at du føler som du gjøre nå og uansett hva skjer blir hun nok ikke takknemlig for alt du har sagt du vil gjøre - helt motsatt, hun er sur fordi du IKKE vil gjøre mer.   Jeg er egentlig ganske snill og empatisk men jeg tuller ikke når jeg sier at jeg ville ha ringt henne umiddelbart og sagt at du er ikke dørmatten hennes og hvis du hadde vist at når du takket ja til å komme i bryllupet ville dette ha betydd å være slaven hennes hele kvelden ville du ha takket nei med engang.  Be henne å få forloveren å fikse.  

Jeg er i utgangspunktet helt enig, men samtidig gifter bruden seg inn i TS sin familie og skal sannsynligvis være der en stund. Skjønner godt at TS ønsker å løse dette på en måte som ikke skaper ugreie i familien.

TS: nå som alt er «ute» håpe jeg din mann og svigermor støtter deg. Synes du har vært ryddig og mer enn fair mot bruden, dette er på ingen måte din skyld!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er vel mer som et vitnesbyrd om at hvor konfliktfylt det kan bli når du egentlig ikke har penger til digert bryllup og skal ha 100 stk til bords...

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bokdamen skrev:

Jeg er i utgangspunktet helt enig, men samtidig gifter bruden seg inn i TS sin familie og skal sannsynligvis være der en stund. Skjønner godt at TS ønsker å løse dette på en måte som ikke skaper ugreie i familien.

TS: nå som alt er «ute» håpe jeg din mann og svigermor støtter deg. Synes du har vært ryddig og mer enn fair mot bruden, dette er på ingen måte din skyld!

Nå er det ikke ts, men kun bruden som har skapt ugreie i drn familien!

Anonymkode: 79da9...acb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...