Gå til innhold

Oppgaver i bryllup - jeg synes ikke dette er greit!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære TS. den lille djelvelen på skulderen min sier du skal sende barna i bryllupet allikevel... så kan bruden kose seg med å ha 2 barn der som blir sånn "semi"-passet på av faren sin som skal være forlover.... Bruden mente jo det var uproblematisk at foreldrene til barna hadde mange forskjellige oppgaver i løpet av dagen, så da klarer hun sikkert at de løper litt rundt uten mamma også.... spøk til side - jeg skjønner dette er tøft for deg, men det går nok over. I det lange løp er det kanskje værst for mannen din. For med mindre bruden bare har fått et akutt anfall av bridzilla... så ser jeg for meg at mannen din etterhvert kommer til å miste en god venn, som i tillegg er hans fetter.. For var det der hennes "sanne natur".. så kommer dere jo ikke til å henge mye med de i årene som kommer..  

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.5.2018 den 9.24, funginger skrev:

Kan ikke barna dra med far og bestemor i bryllupet? I hvert fall i kirken? Festen er jo uansett ikke noe gøy for barn.

Tenke seg til hva bruden skulle gjort om du faktisk skulle gjøre alt dette og ble syk. 

 

Jeg regner vel egentlig med at barna gleder seg mer til festen enn til kirken :fnise: jeg har aldri møtt et barn som syns religiøse seremonier er stas :klo:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Skogkløver skrev:

 

Jeg regner vel egentlig med at barna gleder seg mer til festen enn til kirken :fnise: jeg har aldri møtt et barn som syns religiøse seremonier er stas :klo:

Og jeg har opplevd at små jenter har gledet seg veldig til bryllupet, som faktisk skjer i kirken eller et annet sted. De sier ja, kysser og sånt. Det er stas.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, funginger skrev:

Og jeg har opplevd at små jenter har gledet seg veldig til bryllupet, som faktisk skjer i kirken eller et annet sted. De sier ja, kysser og sånt. Det er stas.

Ah! Når du sier det sånn er det ikke helt umulig nei! :) men de aller fleste syns vel lekene og de andre barna på festen er midtpunktet 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skogkløver skrev:

Ah! Når du sier det sånn er det ikke helt umulig nei! :) men de aller fleste syns vel lekene og de andre barna på festen er midtpunktet 😄

Er det vanlig at det er så mange barn i bryllup, da? Var det barn i bryllupene du har vært i? "Festen" er jo ofte dørgende kjedelig for oss voksne også. Mat, vin, masse interne taler fra folk du (kanskje) ikke kjenner. Etter middagen er det kanskje mer gøy, men da er det gjerne sent eller folk er slitne etter en lang dag.

Leker? Hva slags leker har voksne folk i sitt bryllup som er barnevennlige?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, funginger skrev:

Er det vanlig at det er så mange barn i bryllup, da? Var det barn i bryllupene du har vært i? "Festen" er jo ofte dørgende kjedelig for oss voksne også. Mat, vin, masse interne taler fra folk du (kanskje) ikke kjenner. Etter middagen er det kanskje mer gøy, men da er det gjerne sent eller folk er slitne etter en lang dag.

Leker? Hva slags leker har voksne folk i sitt bryllup som er barnevennlige?

Vi har garantert ulike tradisjoner 😊 i min familie blir alle familie (med barn) og nærmeste venner invitert i bryllupet. Talene holdes til et minimum. De som har alkohol begrenser dette til et glass per rett. Etter maten (som begynner senest kl 18) er det gjerne leker. Da type stolleken, hattelek eller noe i den duren. 

 

Jeg hatet virkelig disse lekene (egentlig bryllup generelt) da jeg var yngre og singel 😂 nå som jeg selv har familie setter jeg pris på det. Bryllup er anledninger hvor vi treffer slektninger som gjerne bor et stykke unna. Barna legger seg stort sett 22-23, da blir det voksenfest. Bryllup er gøy for ungene her i familien altså. Verre for unge voksne 😏 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du håndterte dette veldig bra, TS. Du går ut av det med hevet hode, i motsetning til bruden. Et hvert fornuftig menneske forstår at det er umulig for én person alene å klare alle de oppgavene hun prøvde å få deg til å gjøre - og at det er både frekt og ufint å gjøre deg til "slave" så de nære vennene hennes kan kose seg max i bryllupet. Godt du har mannen din og svigermor på din side, jeg er helt sikker på at resten og familien også vil innse at det ikke er du som er problemet når de får høre din side av saken.

Det er selvsagt trist for mannen din som står fetteren sin nær at du ikke kommer overens med bruden, men en løsning er jo at de to finner på ting sammen uten konene på slep. I alle fall inntil ting roer seg. Kan jo håpe at bruden blir kvitt bridezillanykkene når bryllupet er overstått og at hun kanskje innser hvor urimelig hun var. 

Anonymkode: 7f63f...6d0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/1/2018 den 18.04, AnonymBruker skrev:

TS her igjen! 

Vel, det har vært noen vanskelige dager, dette her. Som sagt så har jeg diskutert saken med både min mann og svigermor som støtter meg fullt ut, men det er verst for mannen ettersom han er forlover. Jeg har kommet frem til at jeg ikke ønsker å bidra eller delta i dette bryllupet. Min mann tok det opp med brudgommen og forklarte situasjonen og hvordan jeg følte meg tråkket på og utnyttet. Brudgommen er nok litt mer forståelsesfull, men mente at siden jeg selv hadde sagt ja hadde jeg jo heller ikke så mye jeg skulle sagt. Brudens forlover har også ringt og skjelt meg ut og beskyldt meg for sabotasje, så jeg skjønner jo at bruden allerede har spredd ordet om hvordan jeg først sa ja for deretter å nekte. Forsøkte å forklare at jeg simpelthen ikke har nok timer i døgnet til å kunne klare alle disse oppgavene og at som gjest i bryllup hadde jeg jo lyst til å kose meg litt også. Da ble jeg beskyldt for å være egoistisk. Så jeg har sagt til min mann at jeg og barna blir hjemme, noe han forstår fullt ut. Samtidig føler han selv at han må delta, og det er jo helt greit. Min mann har også formidlet dette til brudeparet, noe som endte med at jeg fikk en kjempesint SMS fra bruden om at jeg uansett ikke lenger er invitert i dette bryllupet. Vet ikke helt hva jeg føler om dette akkurat nå, det er utrolig trist siden de er min manns familie, men samtidig er jeg jo lettet over å slippe disse oppgavene og å ha innsett hvordan bruden faktisk er slik at vi er klare over det for fremtiden. Jeg håper jo at de får et fint bryllup, men jeg synes virkelig ikke dette var måten å gjøre det på, og jeg håper at både min svigermor og min mann forteller folk dette dersom det skulle bli tema i bryllupet.

Anonymkode: a1500...a7f

Utrolig bra og sterkt av deg å ta denne avgjørelsen som selvsagt ikke var enkel! Det står stor respekt av dette!  :takke:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Missfitness skrev:

Utrolig bra og sterkt av deg å ta denne avgjørelsen som selvsagt ikke var enkel! Det står stor respekt av dette!  :takke:

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et eksempel på hvor ko-ko enkelte damer blir når de skal gifte seg og hvor fjern brudgommen ofte er.. 

Men støtter deg fullt ut TS. Hadde du fortsatt godtatt det, hadde du sittet med et enormt ansvar og fått skylda om noe ikke gikk etter planen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist

Kjenner jeg blir helt himmelfallen. Tenk at hun så for seg at du kunne ta fri fra jobb for å rekke over alle oppgavene, hvem i alle dager foreslår noe slikt. Håper du og ungene har hatt en fin dag i dag uansett :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Og der glemte jeg visst å krysse av som anonymbruker. 

Jaja, jeg har heldigvis ikke en gjenkjennbar profil. Takk for alle støttende ord til dere som har fulgt med i tråden :) 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
3 minutter siden, Cheerypie skrev:

Under velkomsttalen i selve bryllupet presterte toastmasteren å si noe sånt som at "det var fantastisk at bryllupet i det hele tatt ble gjennomført, så mye motbør og sabotasje som brudeparet hadde opplevd de siste ukene".

Dette var virkelig drøyt. Er de sosialt amputerte hele gjengen? Det er sjelden den slags drittslenging om personer som ikke er tilstede og kan forsvare seg gir annet enn forakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spør de bare damene om sånt? Haha ble litt nysgjerrig, for føler det er litt typisk at det er vi som blir bedt om å "bake en kake", eller "hjelpe til med å pynte". Jeg har sagt nei til ting før, ene og alene fordi disse tingene bare har blitt et "krevd" av de  kvinnlige som skal i selskapet  

Anonymkode: d9da8...afc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dette beviser at du tok den riktige avgjørelsen ts. Kjenner jeg blir helt matt på dine vegne.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppdatering! 

Jeg digger at din svigermor forsvarte deg 😄 Flott at du stod opp for deg selv. 

Anonymkode: b9799...9ce

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cheerypie skrev:

Hei igjen, TS her. 

 

Fredag ringte brudens forlover meg igjen og spurte om jeg ikke kunne være litt real og bake to kaker likevel, flere av de som skulle bake hadde blitt syke. Både hun og bruden mente visst jeg skyldte dem såpass "for all oppstandelsen jeg hadde laget". Jeg sa rett ut at det kom ikke på tale og at jeg ikke finner meg i slik behandling.

 

Forloveren er pinadø ikke god. 

2 timer siden, Cheerypie skrev:

 

Under velkomsttalen i selve bryllupet presterte toastmasteren å si noe sånt som at "det var fantastisk at bryllupet i det hele tatt ble gjennomført, så mye motbør og sabotasje som brudeparet hadde opplevd de siste ukene". Og at det "sikkert var like greit at slike personer ikke var til stede uansett". Både min mann og svigermor reagerte kraftig på dette, og ga beskjed til både toastmaster og brudepar at dette ikke var greit. Flere de snakket med i løpet av kvelden sa at de også synes dette var merkelig, og da hadde min svigermor fortalt dem hvordan det hele hang sammen. Mange var rystet - men ikke overrasket - da de fikk høre hvordan bruden har holdt på. Både mann og svigermor dro for øvrig tidlig hjem. 

 

Bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...