Gå til innhold

Trenger tips til spennende og nervepirrende krimbøker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 25.4.2018 den 19.58, AnonymBruker skrev:

Jeg likte veldig godt serien av Chris Tvedt om Mikael Brenne som er advokat. Han havner borti alt mulig forskjellig som strafferettsadvokat, og jeg sitter alltid gjemt under et pledd på slutten fordi det er alltid like spennende :laugh:. Fare for gjentagelse er bok nr 1 i serien. 

Jeg likte også godt serien fra Sandhamn av Viveca Sten. Den er ikke så grotesk, men veldig spennende.

Akkurat nå holder jeg på med Glemt av Alnardur Indridason og så langt liker jeg den godt. 

Anonymkode: e94f5...9cb

Chris Tvedt er ikke så verst, faktisk, lest et par av de i det siste. Kepler som mange nevner er ren møkk.

Anonymkode: 28f28...77c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Sebastian Bergman-bøkene av Hjort & Rosenfeldt. (Rosenfeldt står bak serien "Broen".)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AJ Kazinsky (DK).

Har lest de to første i serien om Niels Bentzon, samt den frittstående "En hellig allianse".

Anbefales.

Anonymkode: 610bc...0d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler «Det henger en engel alene i skogen» og «Uglen» av Samuel Bjørk. 

Likte derimot ikke «Guden» av Jørgen Jæger noe særlig, selv om den har fått god kritikk. Er noe med at fortellerstemmen ligger utenfor handlingen (allvitende på et vis) og ikke til enkeltkarakterene i boken som får den til å virke så kunstig. 

Endret av gohege
Feil tittel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøkene til Chelsea Cain, må leses i rekkefølge. De fleste bøkene til Moo Hayder og hun som har skrevet Elle melle. Har skrevet flere så søk de opp. Les i rekkefølge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
På 25.4.2018 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Er ute etter en krimbok som er altoppslukende. Jo mer skummel og grotesk jo bedre 🙈

Hva er ditt beste krimtips?

Anonymkode: 292c9...46d

Harry Hole - serien til Jo Nesbø er jo en klassiker med mange godbiter! Ikke akkurat en nyhet, men virkelig noen knallgode bøker! 🙂

Stieg Larssons Millenium-trilogi er også virkelig bra! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jernvognen - Stein Riverton 

Ti små negerbarn - Agatha cristie 

De likte jeg godt ihvertfall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry Hole serien er fantastisk! Ellers så er serien til Kristina Ohlssons serie om Alex recht og fredrika bergman ganske bra. Og orla os bøkene av jotun thørring. Jeg leser vanvittig mye krim men dette har vært de mest fengende den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, miaw skrev:

jernvognen - Stein Riverton 

Ti små negerbarn - Agatha cristie 

De likte jeg godt ihvertfall!

Enig, disse to må leses om man liker krim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke helt nye, men jeg liker Tony Hill & Carol Jordan bøkene til Val McDermid godt. Også det meste av Ruth Rendell :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av Jeffery Deaver! 👍🏻

Peter James skriver også godt, og «Dead Simple» («Levende begravet») var fantastisk. Jeg grøsset på ryggen gjennom store deler av boka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/25/2018 at 8:14 PM, devy79 said:

Kristina Ohlsson sine bøker.  Har lest det meste av krim,men disse var noe av det bedre på lenge. :)

Jeg har lest de tre første og likte dem veldig godt!

On 4/26/2018 at 10:52 PM, Thildamor said:

Jeg liker godt bøkene til Jussi Adler-Olsen......og de som er nevnt over her!

Jeg liker også disse. I tillegg syns jeg de to jeg har lest av Ingar Johnsrud var bra. De fenget i hvert fall meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Svindleren av John Grisham. Intellektuell krim som ikke er så grotesk, men den er så smart og spennende at man ikke kan legge den fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det henger en engel alene i skogen" er fantastisk!

Anonymkode: fd09f...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/26/2018 at 10:48 PM, AnonymBruker said:

Noen som har lest «Det som aldri skjer» av Anne Holdt? Vurderte å kjøpe den i pocket tidligere i dag 😊

Anonymkode: 292c9...46d

Ja, mener jeg har lest den, spennende nok til at man leser den ganske kjapt, men den er allikevel ganske forutsigbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...