Gjest lillemy36 Skrevet 24. april 2018 #1 Del Skrevet 24. april 2018 Har tykk slimete gult innhold i hele frost veske systemet på bilen min..... hva kan det være ? har automat, om det har noe og si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 24. april 2018 #2 Del Skrevet 24. april 2018 Har du blandet to forskjellige typer frostvæske? Du må etterfylle med samme type som er der fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillemy36 Skrevet 24. april 2018 #3 Del Skrevet 24. april 2018 Komisk at du skulle si det men ville høre først hva folk svarer . saken er.... termostaten min røyk, så jeg byttet... da var det gult og slimette i hele systemet, så jeg spylte hele systemet før jeg byttet termostat... helte oppi blå som det skal være i den bilen. men så ville en nabo som er mekanikker se over jobben jeg hadde gjort og måtte etterfylle frost veske.... og tok rød oppi , og sa det ikke var farlig for den gamle mercedesen min (w210 96mod) tålte det (😮) .... så ja jeg tenkte, han kan vel dette bedre enn meg som faktisk er mekanikker. sjekket tanken her om dagen og det var masse gul slimette masse oppi der igjen, mye mer enn før jeg byttet termostaten. bør jeg spyle over systemet igjen og bytte til blå igjen så er det borte igjen, eller kan det være no topp pakning som er gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 25. april 2018 #4 Del Skrevet 25. april 2018 8 timer siden, Alina82 skrev: Komisk at du skulle si det men ville høre først hva folk svarer . saken er.... termostaten min røyk, så jeg byttet... da var det gult og slimette i hele systemet, så jeg spylte hele systemet før jeg byttet termostat... helte oppi blå som det skal være i den bilen. men så ville en nabo som er mekanikker se over jobben jeg hadde gjort og måtte etterfylle frost veske.... og tok rød oppi , og sa det ikke var farlig for den gamle mercedesen min (w210 96mod) tålte det (😮) .... så ja jeg tenkte, han kan vel dette bedre enn meg som faktisk er mekanikker. sjekket tanken her om dagen og det var masse gul slimette masse oppi der igjen, mye mer enn før jeg byttet termostaten. bør jeg spyle over systemet igjen og bytte til blå igjen så er det borte igjen, eller kan det være no topp pakning som er gåen? Tøm og spyl gjennom igjen, og hold denna mekaniker’n langt unna!! Det er noen typer kjølevæske som aldri skal blandes. Bruker du den blå, så skal ikke noe anna oppi den! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 25. april 2018 #5 Del Skrevet 25. april 2018 Fortell naboen din at det er barnehagelærdom at man ikke blander to forskjellige kjølevæsker. Og ikke la ham komme i nærheten av bilen din igjen (og ikke bruk det verkstedet han jobber på...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #6 Del Skrevet 25. april 2018 Det kan være en uheldig blanding av kjølevæske, men det kan også være at toppakningen har røket slik at kjølevannet og oljen lekker ut til hverandre. Da får man en gul gugge som kan minne om majones. Er oljen også gul? Bobler det i kjølevæskesystemet når motoren går? Vanndamp i eksosen? Anonymkode: c41bd...fda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #7 Del Skrevet 25. april 2018 Æsj, naboer. Hadde en nabo som var så bombastisk skråsikker på at han kunne justere ventilene på gamle-Volvoen min. Når bilen kom på verksted med overoppheting som problem viste deg seg at han hadde justert ventilene etter malen for sekssylinder, men det var en firesylindret bil. Da ga meg mye trøbbel og ekstra utlegg. Anonymkode: d8343...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillemy36 Skrevet 25. april 2018 #8 Del Skrevet 25. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan være en uheldig blanding av kjølevæske, men det kan også være at toppakningen har røket slik at kjølevannet og oljen lekker ut til hverandre. Da får man en gul gugge som kan minne om majones. Er oljen også gul? Bobler det i kjølevæskesystemet når motoren går? Vanndamp i eksosen? Anonymkode: c41bd...fda Er vel helvettes mye jobb for og få byttet topp pakning ? Off 😢 jeg tror det er kombo... altså topp pakning og at to forskjellige frost vesker kom oppi tanken. For det var jo gult og slimette før jeg byttet termostaten også. Og jeg har alltid hatt oppi blå frost veske (hatt bilen i 5 år) off kjenner jeg er så lei bil for tiden... vifta til bilen har også ryki i tilegg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #9 Del Skrevet 25. april 2018 3 minutter siden, Alina82 skrev: Er vel helvettes mye jobb for og få byttet topp pakning ? Off 😢 jeg tror det er kombo... altså topp pakning og at to forskjellige frost vesker kom oppi tanken. For det var jo gult og slimette før jeg byttet termostaten også. Og jeg har alltid hatt oppi blå frost veske (hatt bilen i 5 år) off kjenner jeg er så lei bil for tiden... vifta til bilen har også ryki i tilegg nå. Det er ihvertfall dyrt! Anonymkode: 9da0a...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillemy36 Skrevet 25. april 2018 #10 Del Skrevet 25. april 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ihvertfall dyrt! Anonymkode: 9da0a...512 Off 😢😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #11 Del Skrevet 25. april 2018 Hvis det er en 96-modell du har og det er toppakningen som har gått, så spørs det om det er verdt å reparere. Det er gjerne en 20000-kroners affære å få det fikset. For jeg tror ikke det bare er skru av toppen på motoren, bytte pakning og skru på igjen. Mener at dette må overhales og slipes til for å passe ordentlig og for at ventilene skal fungere ordentlig igjen. En ganske omfattende jobb, og selv da har man ingen garanti for at motoren ikke begynner å sluke olje etter reparasjonen. Så med mindre bilen har en stor affeksjonsverdi for deg og du ellers har tro på at den er i god stand så ville jeg nok ha vurdert å skrote bilen for vrakpant og sett meg rundt på finn etter en annen bil. Dessverre :-( Man kan få en grei eldre bruktbil for 20000kr. Men forhør deg gjerne med andre hva de mener det er og vil koste å få fikset, for jeg er ingen mekaniker. Snakker bare fra erfaring der jeg hadde en bil der toppen røk pga. lekkasje på kjølevæsken, og en annen bil der registerreimen røk slik at toppen måtte skiftes. Den med registerreimen begynte å sluke olje etter skiftet. Den andre ble solgt som den var og jeg aner ikke om ny eier klarte å fikse den. Anonymkode: c41bd...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå