Gå til innhold

Flere som opplever dette? Folk på Finn.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det flere som opplever dette? Hva tenker dere om slik oppførsel? 

Flere ganger nå har jeg lagt ut noe for salg til en allerede lav pris, la oss si 100 kr. I utgangspunktet er det gjerne en pris som er veldig lav i forhold til hva det ble kjøpt for. Så er det noen som kommer på at Det er helt greit å sende melding der de skriver f.eks: "jeg byr *sum* for denne" altså selv om det ikke står noenting om å gi bud i annonsen, så tar de seg retten til å tenke at dette er helt greit.. og ikke nok med det, enkelte er frekke nok til å forlange at jeg skal betale porto i tillegg!! Hva faen.

Er det bare meg eller er dette veldig frekt? Er jo bare å ignorere vedkommende selvsagt, men blir jo passe provosert.. 

Anonymkode: 3be9f...499

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte selvsagt å nevne det, men "budene" de gir er da langt under det som er oppgitt som pris i annonsen! - TS 

Anonymkode: 3be9f...499

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange som prøver seg. Søsteren min la ut en bil for 80 000. Så var det en fyr som bød 20 000 for den og mente hun kunne kjøre bilen til døra hans. 😂

  • Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser det på facebook hele tiden. Folk skriver "HBO 1000 kr" for eksempel som betyr da høyest bud OVER og så byr folk 80 kroner for eksempel. Kalles skambud. 

Anonymkode: 13fbd...414

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, atropos skrev:

Ja, det er mange som prøver seg. Søsteren min la ut en bil for 80 000. Så var det en fyr som bød 20 000 for den og mente hun kunne kjøre bilen til døra hans. 😂

Hahahahaha

Anonymkode: 13fbd...414

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, atropos skrev:

Ja, det er mange som prøver seg. Søsteren min la ut en bil for 80 000. Så var det en fyr som bød 20 000 for den og mente hun kunne kjøre bilen til døra hans. 😂

Herregud, er det mulig. Frekt synes jeg! Ser ikke helt den at det skulle være morsomt om det var kødd heller.. - TS

Anonymkode: 3be9f...499

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å by under prisforlangende er så vanlig på Finn at det tenker jeg egentlig ikke på lenger, men alt har en grense, så klart. Jeg skriver alltid i mine annonser at kjøper må betale portoen hvis varen skal sendes. Selv da er det folk som byr sånn ca halvparten av prisforlangende OG samtidig vil ha portoen inkludert. På de lavest prisede tingene vil jo det i praksis si at jeg skal gi bort tingen, eller kanskje til og med tape penger på det. Da gir jeg heller tingene til Fretex! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha, ser det på facebook hele tiden. Folk skriver "HBO 1000 kr" for eksempel som betyr da høyest bud OVER og så byr folk 80 kroner for eksempel. Kalles skambud. 

Anonymkode: 13fbd...414

Ja det er også frekt! Og på en Finn-annonse der det ikke er noe mulighet for bud engang.. 

Anonymkode: 3be9f...499

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også lagt merke til en god del sånn oppførsel. 

Jeg gidder aldri skrive noen kommentar tilbake til sånne folk. Hvis de virkelig ønsker å kjøpe det jeg skal selge, så får de betale prisen jeg har satt opp. Eller iallefall gi noen ordentlige bud...

Anonymkode: a7ff7...16e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ullvott skrev:

Det å by under prisforlangende er så vanlig på Finn at det tenker jeg egentlig ikke på lenger, men alt har en grense, så klart. Jeg skriver alltid i mine annonser at kjøper må betale portoen hvis varen skal sendes. Selv da er det folk som byr sånn ca halvparten av prisforlangende OG samtidig vil ha portoen inkludert. På de lavest prisede tingene vil jo det i praksis si at jeg skal gi bort tingen, eller kanskje til og med tape penger på det. Da gir jeg heller tingene til Fretex! 

Ja, samme var det jeg opplevde nå sist! Skrev rett ut til denne personen at jeg like gjerne kan gi bort tingen heller enn å stresse til postkontoret for en slikk og ingenting!! - TS 

Anonymkode: 3be9f...499

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg haropplevd det, men ser ingen problem over det. Hva er det verdtesom man skje?! De får nei! 

Jeg gir skambud selv. Haropplevd at ting er lagt ut for en peis, gitt bud og ble møtt med samme holdning du viser her, kjøpte ikke varen, den ble ikke solgt og selger kontaktet meg for å selge til «skambudet mitt». 

Anonymkode: 2ccb1...84f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg haropplevd det, men ser ingen problem over det. Hva er det verdtesom man skje?! De får nei! 

Jeg gir skambud selv. Haropplevd at ting er lagt ut for en peis, gitt bud og ble møtt med samme holdning du viser her, kjøpte ikke varen, den ble ikke solgt og selger kontaktet meg for å selge til «skambudet mitt». 

Anonymkode: 2ccb1...84f

Du kan få svare på spørsmålet ditt selv: hva er det verste som kan skje om folk opptrer frekt uten folkeskikk og manerer?

Anonymkode: 3be9f...499

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere som opplever dette? Hva tenker dere om slik oppførsel? 

Flere ganger nå har jeg lagt ut noe for salg til en allerede lav pris, la oss si 100 kr. I utgangspunktet er det gjerne en pris som er veldig lav i forhold til hva det ble kjøpt for. Så er det noen som kommer på at Det er helt greit å sende melding der de skriver f.eks: "jeg byr *sum* for denne" altså selv om det ikke står noenting om å gi bud i annonsen, så tar de seg retten til å tenke at dette er helt greit.. og ikke nok med det, enkelte er frekke nok til å forlange at jeg skal betale porto i tillegg!! Hva faen.

Er det bare meg eller er dette veldig frekt? Er jo bare å ignorere vedkommende selvsagt, men blir jo passe provosert.. 

Anonymkode: 3be9f...499

Nei du er absolutt ikke alene om å møte alt mulig av folk på finn.no. 

Jeg skriver nå enten; besvarer ikke henvendelser med bud, eller ønsker ikke bud. 

Et kvinnemenneske kom med et skambud forleden på en helt ny vare. Så skulle hun i tillegg ha tingsten sendt, ergo ville jeg gå i minus ved å selge til kvinnemennesket. Makan :raven:

Anonymkode: 45b84...93c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei du er absolutt ikke alene om å møte alt mulig av folk på finn.no. 

Jeg skriver nå enten; besvarer ikke henvendelser med bud, eller ønsker ikke bud. 

Et kvinnemenneske kom med et skambud forleden på en helt ny vare. Så skulle hun i tillegg ha tingsten sendt, ergo ville jeg gå i minus ved å selge til kvinnemennesket. Makan :raven:

Anonymkode: 45b84...93c

Lurt å skrive som du gjør, kort og konkret. Men jeg forøvrig møter på både menn og kvinner som tar seg slike friheter.. - TS 

Anonymkode: 3be9f...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja opplever det hver gang. Noen ganger gidder jeg ikke å svare de engang fordi det er så frekt, andre ganger skriver jeg at prisen er ferdig prutet og kjøper betaler porto (pleier også å skrive i annonsen at kjøper betaler porto) 

Men tenker at det er lov å prøve seg da, jeg blir ikke sur eller noe og pruter ofte selv.

Anonymkode: f8880...800

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

Har en tendens til å legge ut ting til langt mindre enn hva jeg egentlig kunne fått for det. Sist la jeg ut en helt ny hylle til 500kr (den kostet 2500) og kort tid etter fikk jeg melding om at personen tok den for 100kr og kom for å hente den den ettermiddagen. Gadd ikke svare engang. Ble så satt ut av hvor frekk det gikk an å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mye rart ute og går. Noen jeg kjenner skulle selge en ting til 50 kr, og ble spurt om hun skulle til oslo s og kunne ta den med seg dit. Noen gjør alt for å spare hentekostnader... 

Anonymkode: 9d722...183

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tenker at det er lov å spørre. Men skikkelige skambud er jo  bare teit. 
Noen ganger lar jeg være å svare. 
Jeg synes også det er irriterende når jeg gir bort ting på finn. Det er stort sett ting som jeg tenker ikke har stor verdi, men som fortsatt er fult bruktbart. Så er veldig for gjenbruk på slike ting. 
Men her skjer det jo også at folk forventere at jeg skal betale porto, for at de skal få noe gratis!
Eller de kan komme å hente det om en måned eller to... Jeg gir det jo bort nå forde jeg vil bli kvitt det... :P 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut en gang ett par votter som var helt nye med lappen på. De kostet nypris 199 og jeg la de ut på finn for 80kr. Da fikk jeg melding av en som ville at jeg skulle betale porto. Det vil si at jeg hadde tjent 30kr på de vottene.  

En annen gang la jeg ut en helt ny lue til 60 kr. Nypris vas 150. Han ville ha den for 20kr. 

Noen folk er veldig rare. 

Anonymkode: 7e7e9...3eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fruktfest skrev:

Har en tendens til å legge ut ting til langt mindre enn hva jeg egentlig kunne fått for det. Sist la jeg ut en helt ny hylle til 500kr (den kostet 2500) og kort tid etter fikk jeg melding om at personen tok den for 100kr og kom for å hente den den ettermiddagen. Gadd ikke svare engang. Ble så satt ut av hvor frekk det gikk an å bli.

Men det kan  jo hende at den personen ikke vet hvor mye den hyllen egentlig koster med mindre du skrev det i annonsen. Så da puter han ned på den prisen som du har satt. 

Anonymkode: 7e7e9...3eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...