Gå til innhold

Tusvik & Tønne


Viking-girl

Anbefalte innlegg

Gjest Macimba

De er tøffe, men hvis de tror buskapene kommer bedre frem med faen, helvete og jævlig i annenhver setning så gjør det ikke det. Min mor sa at det var mangel på ordforråd da jeg bannet som barn, og jeg tror jammen meg hun har rett. De høres bare vulgære ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Macimba skrev:

De er tøffe, men hvis de tror buskapene kommer bedre frem med faen, helvete og jævlig i annenhver setning så gjør det ikke det. Min mor sa at det var mangel på ordforråd da jeg bannet som barn, og jeg tror jammen meg hun har rett. De høres bare vulgære ut.

Jeg er enig med deg. Dersom de hadde ordlagt seg på en bedre måte ville budskapet deres nådd ut til flere.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg er enig med deg. Dersom de hadde ordlagt seg på en bedre måte ville budskapet deres nådd ut til flere.

Det er jeg helt enig i.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pøbelsara skrev:

jeg vil hevde å ha ganske god innsikt i T&Ts retorikk og virkemidler. Jeg hører på dem hver uke og har gjort det ganske lenge.

Jeg synes det er lite stråmenn og whataboutism hos T&T. De er veldig direkte, og de banner mye mer enn jeg gjør, men de er rett på sak. I episoden om Humorprisen var det også helt tydelig hva Sigrids budskap var - nemlig at det er trist at det ikke er likestilling her i landet. Hun var ikke sur for at HUN ikke fikk noen pris. Hun var lei seg og forbanna for et INGEN kvinner fikk noen pris. Hun var lei seg for at det liksom er helt greit i Norge i dag at kvinner fortsatt er litt annenrangs.  Som hun sa - menn liker menn, damer liker menn - men ingen er så veldig begeistret for kvinner - verken kvinner eller menn. Det ser man jo i rikt monn her inne på kvinneforumet også.

Jeg ler ofte av dem, og jeg synes de har et ganske klokt syn på mange ting her i livet. Og jeg synes hatet særlig Sigrid får, er veldig skremmende og helt ufortjent.

100% enig med deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

jeg vil hevde å ha ganske god innsikt i T&Ts retorikk og virkemidler. Jeg hører på dem hver uke og har gjort det ganske lenge.

 Jeg synes det er lite stråmenn og whataboutism hos T&T. De er veldig direkte, og de banner mye mer enn jeg gjør, men de er rett på sak. I episoden om Humorprisen var det også helt tydelig hva Sigrids budskap var - nemlig at det er trist at det ikke er likestilling her i landet. Som hun sa - menn liker menn, damer liker menn - men ingen er så veldig begeistret for kvinner. Det ser man jo i rikt monn her inne på kvinneforumet.

 Jeg ler ofte av dem, og jeg synes de har et ganske klokt syn på mange ting her i livet. Og jeg synes hatet særlig Sigrid får, er veldig skremmende og helt ufortjent.

Enig med deg. Har hørt på dem i fire år. Skjønte ikke greia deres i starten, men i mangel av andre ting å høre på den tiden (podcast var ikke like stort den gang) fortsatte jeg å lytte. Nå er det favoritt-podcasten min. 

Er ikke enig med dem om absolutt alt.  Mye er jeg enig i, mye av det de snakker om er ikke mine hjertesaker og kan være noe jeg ikke finner interessant. Noen ganger har de klønete uttalelser. Eller gode meninger som fremstår klønete. Men jeg beundrer dem fordi de har så sinnsykt mye mot i seg. Har selv lyst til å bli en person som tør å si ifra, og syns at T&T sånn sett er gode forbilder. Ikke minst fordi de fortsetter å si ifra, selv om det får motbør.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusvik & Tønne er kloke kvinner! Mye banning, litt mye rølp men fy fader så mye rett og forstandig de klarer å putte sammen med dette og alt annet de har for seg! Jeg elsker dem hardt og inderlig, både Sigrid og Lisa går det an å snakke normalt og rolig med. De er ikke cray-cray hele tida, det hadde vært slitsomt. Begge showene de har hatt burde vært pensum for ungdommer FØR de har sex feks. Tusvik og Tønne har bøttevis med erfaringer og tonnevis med gode råd. Men det er ikke dermed sagt at jeg elsker alt de sier, gjør eller står for. De blir som to ekstra søstre, som man bare MÅ treffe hver tirsdag. Sånn har det vært siden første episode av podcasten. Hilsen #phungfolk 🥰

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silketeppe skrev:

Enig med deg. Har hørt på dem i fire år. Skjønte ikke greia deres i starten, men i mangel av andre ting å høre på den tiden (podcast var ikke like stort den gang) fortsatte jeg å lytte. Nå er det favoritt-podcasten min. 

Er ikke enig med dem om absolutt alt.  Mye er jeg enig i, mye av det de snakker om er ikke mine hjertesaker og kan være noe jeg ikke finner interessant. Noen ganger har de klønete uttalelser. Eller gode meninger som fremstår klønete. Men jeg beundrer dem fordi de har så sinnsykt mye mot i seg. Har selv lyst til å bli en person som tør å si ifra, og syns at T&T sånn sett er gode forbilder. Ikke minst fordi de fortsetter å si ifra, selv om det får motbør.

Ikke sant? De har jo fortsatt å si fra i ØB-saken også - selv om folk mente Sigrid bare var ute etter oppmerksomhet og at det måtte være grenser for hvor furten man skal blir bare for å bli tatt litt på tissen.

Og når de fikk pes i VG for å ha kommentert Frithjof Jacobsens avgang temmelig høylytt - og følelsesmessig ganske sårt - så spurte de - med rette, synes jeg - hvor alle de indignerte journalistene var når de snakket mye verre dritt om Per Sandberg og Bahare i fjor sommer. :Knegg:

 

jeg vil for øvrig anbefale Sigrids kronikk om overnevnte Per og Bahare. https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/hjelp-vi-er-på-ferie-i-iran-1.1183783

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, pøbelsara skrev:

Ikke sant? De har jo fortsatt å si fra i ØB-saken også - selv om folk mente Sigrid bare var ute etter oppmerksomhet og at det måtte være grenser for hvor furten man skal blir bare for å bli tatt litt på tissen.

 Og når de fikk pes i VG for å ha kommentert Frithjof Jacobsens avgang temmelig høylytt - og følelsesmessig ganske sårt - så spurte de - med rette, synes jeg - hvor alle de indignerte journalistene var når de snakket mye verre dritt om Per Sandberg og Bahare i fjor sommer. :Knegg:

  

jeg vil for øvrig anbefale Sigrids kronikk om overnevnte Per og Bahare. https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/hjelp-vi-er-på-ferie-i-iran-1.1183783

Enig. Den mediestormen provoserte meg voldsomt. Syns den var ensidig og kjip. 

Orka ikke å gå inn i noen diskusjon på det den gang, men podcasten til Gievær og gjengen om dette provoserte meg noe sinnsykt. Jeg kan selv Vær Varsom-plakaten som Gievær og co diskuterte om podcaster må følge, og de fulgte den ikke i sin egen podcast en gang.. Og de lager et journalistisk/redaksjonelt produkt og skal følge den. De brøt regler om direkte sitat når de "leste" fra Sigrid sin oppfordring om å sende melding til Erle OG når de "siterte" hva som ble sagt i podcasten. I tillegg trodde de tydeligvis at det er regler mot banning i VVP, så det unngikk de. Men det står ingenting om banning i de retningslinjene..

Enten er de sinnsykt dårlig på å researche temaene de skal diskutere, noe som sjokkerer meg litt. Har alltid ansett dem som flinke folk. Ellers var de altfor personlig inne i denne saken med Joffen og det hele.. Flere av de som uttalte seg i VGs kanaler hadde jo enten en personlig relasjon til Fridtjof eller Jette, så det plaget meg at det fikk så mye spalteplass i VG uten at VG nevnte inhabiliteten til noen av dem med et eneste ord.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pøbelsara skrev:

jeg vil hevde å ha ganske god innsikt i T&Ts retorikk og virkemidler. Jeg hører på dem hver uke og har gjort det ganske lenge.

Jeg synes det er lite stråmenn og whataboutism hos T&T. De er veldig direkte, og de banner mye mer enn jeg gjør, men de er rett på sak. I episoden om Humorprisen var det også helt tydelig hva Sigrids budskap var - nemlig at det er trist at det ikke er likestilling her i landet. Hun var ikke sur for at HUN ikke fikk noen pris. Hun var lei seg og forbanna for et INGEN kvinner fikk noen pris. Hun var lei seg for at det liksom er helt greit i Norge i dag at kvinner fortsatt er litt annenrangs.  Som hun sa - menn liker menn, damer liker menn - men ingen er så veldig begeistret for kvinner - verken kvinner eller menn. Det ser man jo i rikt monn her inne på kvinneforumet også.

Jeg ler ofte av dem, og jeg synes de har et ganske klokt syn på mange ting her i livet. Og jeg synes hatet særlig Sigrid får, er veldig skremmende og helt ufortjent.

Jeg er også enig med deg! Hørt alle episodene. Du har helt rett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2019 den 12.50, Macimba skrev:

De er tøffe, men hvis de tror buskapene kommer bedre frem med faen, helvete og jævlig i annenhver setning så gjør det ikke det. Min mor sa at det var mangel på ordforråd da jeg bannet som barn, og jeg tror jammen meg hun har rett. De høres bare vulgære ut.

Det samme tenkte jeg. 

Jeg var innom for første gang i går og ble bare irritert over det dårlige språket. Man får ikke nødvendigvis frem poenget bedre ved å banne og være sååååå sinna. 

Jeg kommer ikke til å høre på de igjen, de var bare slitsomme. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, BethD said:

Å være phungfolk er ikke for alle :) å heldigvis for det, jeg elsker dem! Stolt phungfolk her!

Samma her.

Som noen sa over, jeg elsker dem fordi de har GUTS. De tørr, de har mot, de står i stormen og de legger seg flate når de angrer på noe. Mest av alt står de opp for folk som trenger det, og det er innmari viktig.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Scherbatsky skrev:

Samma her.

Som noen sa over, jeg elsker dem fordi de har GUTS. De tørr, de har mot, de står i stormen og de legger seg flate når de angrer på noe. Mest av alt står de opp for folk som trenger det, og det er innmari viktig.

Der har du det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, minimymlen skrev:

 

Dette I seg selv burde være nok for at alle medier og tidligere venner og bekjente tar avstand. Tenk på alle de som ikke tør å fortelle sin historie... Det er snakk om 20 år med lignende saker... Tenk på alle mørketallene... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, DianaV skrev:

Dette I seg selv burde være nok for at alle medier og tidligere venner og bekjente tar avstand. Tenk på alle de som ikke tør å fortelle sin historie... Det er snakk om 20 år med lignende saker... Tenk på alle mørketallene... 

Ikke sant.. helt sykt at noen fortsatt forsvarer han der... og at kona fortsatt er sammen med han er så sjokkerende i seg selv at jeg har ikke ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er slitsomme og hører ikke på de til vanlig. Hørte opplesningen av brevet til kemma som var meget drøyt. Masete fremført men budskapet kom frem.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke kalle meg phungfolk akkurat, synes de har gått langt over streken flere ganger. Og da tenker jeg på de karakterbeskrivelsene de har gjort på andre, uskyldige mennesker.  Som foreksempel Tore Strømøy og Nini Stoltenberg, hvor de kommer med stygge bemerkninger om deres utseende. Bare noen eksempler, mange andre som har også fått gjennomgå. Kall det gjerne humor, men jeg synes ikke det er morsomt når humor skal gå på bekostning av andre.  Jeg synes ikke de tar helt innover seg at de faktisk har såret andre. (Nå snakker jeg ikke om tilfellene som har vært tatt opp i media som utrosaken, listhaug og burøe, helt enig med dem i de tilfellene) For ikke å nevne det dårlige språket. Hvor mange ganger skal Sigrid si "fuckings jævla" egentlig iløpet av en episode?

Når det er sagt, så synes jeg de kan være morsomme (jeg savner også historiene fra Lisa's ungdomstid), kloke og ta aktuelle saker på kornet. Også synes jeg de skal ha skryt for at de tar opp vanskelige saker. Sånn som Ørjan Burøe saken foreksempel, de har virkelig vært tøffe og stått i det, og de baner vei for andre kvinner. Så jeg vil alikevel applaudere dem for at de kjemper for vår alles sak, sextrakkasering.

Endret av miaw
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...