Gå til innhold

Når livet et perfekt, men et barn mangler..


Gjest Klokkeblomst90

Anbefalte innlegg

On 20.4.2018 at 1:45 PM, Klokkeblomst90 said:

Til dere som mener at 8 måneder ikke er lang tid.. Mener dere virkelig dette? Aner dere hvor lenge det føles når man tester hver uke, sjekker el hele tiden, leser om andre som blir gravide med en gang, og i tillegg har foreldre som maser og spør om vi kanskje skal begynne å få barn snart. 

Ja, jeg vet at noen bruker lengre tid. Men jeg må få lov å klage fordi. 8 måneder er faktisk litt lenge, da flere blir gravide langt før denne tiden. 

 

 

Gjennomsnitt og standardavvik bestemmer hva som er lang tid. Ikke dine subjektive oppfatninger. 

Anonymkode: 4c109...e68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg sluttet på prevansjon tok det 1,5 år før kroppen fikk regelmessig EL. Det var først da jeg begynte prøvingen og spiren satt på 3 forsøk. 

Bruker du EL-tester? Siden du ikke vet om du har EL i det store og hele? Har du lest deg opp på tilstander som endometriose og pcos? Noen bruker bare lengre tid enn andre. Hvis moren din brukte lang tid kan det være du gjør det samme. Kanskje har du kort lutealfase og egget ikke klarer å få festet seg i tide. Kanskje er det noe annet med vev, slimhinner osv som ikke lett lar seg avdekke. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt dette med legen igjen :) kanskje du trenger noe hormonstimulerende medisin bare. Kanskje sitter den på første forsøk da :) Bedre å spørre om hjelp igjen, enn å grave seg ned i enn-hvis..

Anonymkode: f148e...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på pillen i overgangen til januar 2018. Vi prøver, men har ikke begynt med tester osv enda. Er litt det at skjer det så skjer det, men vil ikke drøye alt for lenge heller. 

Har ikke hatt en eneste menstrasjon siden pilleslutt, så regner med det vil ta litt tid før kroppen er på rett kjør igjen. 

Lykke til videre med prøvingen! Håper den sitter for dere snart 💪🏻😉👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 13.49, AnonymBruker skrev:

8 måneder er ikke lang tid. Særlig etter prevensjonsslutt er det ikke unormalt at det går 12 måneder. 

Og jada, jeg har erfaring. Har prøvd 7 år. Begge er friske og alle tester viser at alt er i orden. 

Så vi har satt strek, og lever et veldig godt liv uten barn.

Anonymkode: c92dd...195

Det her leser jeg på dette forumet hele tiden, har du noe belegg for å si det? Jeg spurte gynekologen min om det da jeg tok ut spiralen og hun sa at det bare var tull, at moderne hormonprevensjon er så fininnstille at de går ut av kroppen med en gang. 

Anonymkode: 70a0f...178

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det her leser jeg på dette forumet hele tiden, har du noe belegg for å si det? Jeg spurte gynekologen min om det da jeg tok ut spiralen og hun sa at det bare var tull, at moderne hormonprevensjon er så fininnstille at de går ut av kroppen med en gang. 

Anonymkode: 70a0f...178

Det er jo mange som sliter med lange/korte sykluser og må vente på mens i lange tider etter prevensjonsslutt, så tydeligvis gjør det jo noe med kroppen. Har selv flere venninner som måtte vente i lange tider på normal syklus etter p-pilleslutt, to av dem ventet 1 år. 

Anonymkode: e89f5...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mange som sliter med lange/korte sykluser og må vente på mens i lange tider etter prevensjonsslutt, så tydeligvis gjør det jo noe med kroppen. Har selv flere venninner som måtte vente i lange tider på normal syklus etter p-pilleslutt, to av dem ventet 1 år. 

Anonymkode: e89f5...b3a

Hvis vi skal gå etter hvem vi kjenner, så kan jeg slenge på at jeg kjenner ingen som ikke fikk mensen igjen innen et par mnd. Etter prevensjonsslutt. 

Men har du noe forskningsmessig belegg for å hevde dette? Personen jeg siterte ( ser det ikke er det) mente det ikke var unormalt at det går 12 mnd!

Anonymkode: 70a0f...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sikkert at du trenger enda flere forslag til ting du kan sjekke ut, men har du hatt innvendig ultralyd og sett at du ikke har arrdannelser/tette eggledere? 

Har selv endometriose, og bittelitt arrdannelse i den ene egglederen. Venter på at 3 av 5 endometriomer/cyster skal krympe før vi begynner å prøve. Må jo hoppe over mensen for at de skal krympe, og når jeg slutter på prevensjon så håper jeg at det går fort å bli gravid selv med litt arrdannelse, slik at cystene ikke får vokse fritt igjen for hver menstruasjon. Arg, dumt at de ikke bare kan fjerne dem. 

Anonymkode: 684b4...b19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...