Gå til innhold

Når livet et perfekt, men et barn mangler..


Gjest Klokkeblomst90

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Klokkeblomst90 skrev:

Jeg vil få barn, fordi jeg ønsker barn. Og når mine venner får barn uten å prøve lenge, så fører dette til at blir lei meg fordi jeg tenker at det kanskje er noe galt med meg

Hva er så rart med det?

Så hvis alle dine venner ble gravide med en gang, mens du ikke fikk det til så hadde du ikke brydd deg? 

Jeg hadde nok brydd meg hvis jeg var opptatt av å ha et perfekt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Klokkeblomst90
2 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg hadde nok brydd meg hvis jeg var opptatt av å ha et perfekt liv.

Hva er galt med å sammenligne seg med andre? Er det ikke naturlig at vi mennesker gjør slikt nettopp fordi vi er flokkdyr, og at det å få barn er en naturlig del av livet. 

Alle vil vel ha det de ønsker seg mest.. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. said:

Hjelpes, er du virkelig så uselvstendig at du må gjøre alt i samme takt som venninnene dine?

Ja, vi gjør alt sammen er. Bestevenninner. 
Vi har også plukket ut de samme bodyene til barna. Sånn at de kan være helt like. 
Vi skal også ha nesten samme navn på barna, eller hvertfall samme forbokstav. Så blir det som at de er søsken. 

NEI, det har ikke noe med det å gjøre. 
Men vi er alle i en alder hvor det er naturlig å få barn. 
Flere er allerede på barn nr 2. Så ja, det hadde faktisk vært fint å ha et par i samme alder som vennene. Jeg husker jeg alltid var litt eldre en alle barna vi besøkte da jeg var liten. Det gikk greit, men 3-4 år kan være litt for stor forskjell.  Mine foreldre var tidlig ute og fikk barn først. Så når vi får vår nr 2, og de andre har sin nr 1 så er det faktisk for stort aldersprang på 10 år til at de skal kunne leke sammen. Derofor har jeg lyst til å "ta innpå" dem nå ja. 

Anonymkode: a6c25...374

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Neida, jeg er ikke så liten. Jeg er ca 160, og jeg har ingen diagnose. Jeg har bare begynt å lete etter feil..

 

Den bekymringen kan du ihvertfall legge fra deg, jeg er på din høyde og ble gravid etter 3 måneder. Tror du virkelig at de som er rundt 160 eller under ikke blir gravide? Da hadde det vært mange som ikke fikk barn da gjennomsnittshøyden for kvinner i verden er 161 cm.  

Anonymkode: ca2a2...0c3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den bekymringen kan du ihvertfall legge fra deg, jeg er på din høyde og ble gravid etter 3 måneder. Tror du virkelig at de som er rundt 160 eller under ikke blir gravide? Da hadde det vært mange som ikke fikk barn da gjennomsnittshøyden for kvinner i verden er 161 cm.  

Anonymkode: ca2a2...0c3

Neida, jeg har bare begynt å lete etter feil. Har blitt litt deppa så er ikke helt i vater for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. said:

Jeg hadde nok brydd meg hvis jeg var opptatt av å ha et perfekt liv.

Perfekt liv?????
Så det å ha en familie på mer en 2 stk er det perfekte livet?
Jeg har det helt supert nå uten barn også, men det hadde vært hyggelig å ha en til med i gjengen vår. 

Anonymkode: a6c25...374

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Klokkeblomst90 skrev:

Hva er galt med å sammenligne seg med andre? Er det ikke naturlig at vi mennesker gjør slikt nettopp fordi vi er flokkdyr, og at det å få barn er en naturlig del av livet. 

Alle vil vel ha det de ønsker seg mest.. 

 

 

 

Og du får det nok også, du må bare vente litt. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi gjør alt sammen er. Bestevenninner. 
Vi har også plukket ut de samme bodyene til barna. Sånn at de kan være helt like. 
Vi skal også ha nesten samme navn på barna, eller hvertfall samme forbokstav. Så blir det som at de er søsken. 

NEI, det har ikke noe med det å gjøre. 
Men vi er alle i en alder hvor det er naturlig å få barn. 
Flere er allerede på barn nr 2. Så ja, det hadde faktisk vært fint å ha et par i samme alder som vennene. Jeg husker jeg alltid var litt eldre en alle barna vi besøkte da jeg var liten. Det gikk greit, men 3-4 år kan være litt for stor forskjell.  Mine foreldre var tidlig ute og fikk barn først. Så når vi får vår nr 2, og de andre har sin nr 1 så er det faktisk for stort aldersprang på 10 år til at de skal kunne leke sammen. Derofor har jeg lyst til å "ta innpå" dem nå ja. 

Anonymkode: a6c25...374

Jeg forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90

For alle dere andre som har prøvd i mange år, jeg har stor respekt for dere og jeg vet at jeg har ingenting å klage over. 

Min mor brukte 2 år på å få meg, og 3 år på å få min bror. Hun slet veldig pga dette, og hun hadde nesten gitt opp. Det å ikke få barn innen "normal" tid kan virkelig gå utover helsen.

Jeg håper at jeg blir gravid snart, fordi jeg ønsker det så inderlig. Jeg har så mye kjærlighet å gi, og jeg ønsker så gjerne å få barn fordi jeg føler meg klar for det. 

Til dere som mener at 8 måneder ikke er lang tid,, jeg er uenig!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at det er flere enn man tror som bruker tid på å bli gravide, fordi de ikke forteller om det. For meg virket det også som alle andre ble gravide raskt og uten problemer. Men da vi etter hvert svarte ærlig på spørsmål om ikke vi skulle ha barn snart - at vi håpet på det, men det skjedde ikke noe, var det flere enn jeg hadde trodd som var eller hadde vært i samme situasjon. Det høres ikke noe greit ut med en omgangskrets hvor det nesten blir litt "konkurranse" da. Da ville jeg også sagt at vi hadde prøvepause for å slippe maset. Det er altså mer normalt enn man kanskje skulle tro at det tar tid. Det kan jo være problemer som ligger bak også. Hvis det går over et år, er det på tide å begynne å tenke på det. Men i så fall er det hjelp å få. Og sjansene, både for at det går av seg selv snart, eller at dere lykkes med hjelp, er veldig gode når dere er unge, og de foreløpig ikke har funnet noe galt. Vi måtte få hjelp til slutt, men all ventetiden og styret er definitivt verdt premien :)

Anonymkode: 90a59...b12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Babyverden, hvor mange som blir gravide:

Innen 1 måned: 25 prosent

Innen 6 måneder: 60 prosent

Innen 9 måneder: 75 prosent

Innen 12 måneder: 80 prosent

Innen 18 måneder: 90 prosent
 
 
 
En venninne brukte 15 mnd på å bli gravid med første. Tok  lang tid før hun fikk stabil syklus etter p-pilleslutt.

Anonymkode: 74f35...5a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Neida, jeg har bare begynt å lete etter feil. Har blitt litt deppa så er ikke helt i vater for tiden.

Ikke gjør det. Det eneste man oppnår med å lete etter feil er unødvendig tidsbruk, unødvendig pengebruk, og unødvendig frustrasjon. 

Jeg googlet i timesvis, prøvde ut absolutt alt, innbilte meg alle mulige diagnoser... Men så er sannsynlig årsak kromosonfeil som ikke er synlig på noen tester. Og ingen medisin i verden hjelper mot. 

En venninne gjorde det samme. Googlet alt. Prøvde alle kjerringråd, maste seg til pergo, lå med beina høyt, drakk hostesaft, brukte tusenvis av kroner og sikkert flere døgn i tid. Så var årsaken en feil med mannens sperm som ikke vises på ordinær sædprøve. 

Anonymkode: c92dd...195

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, synes du skal ta til deg alle svarene om at 8 mnd ikke er unormalt lang prøvetid. Ikke begynn å lete etter feil. Jeg brukte rundt 9 mnd begge gangene, både jeg og mannen er friske og fertile :) Det er faktisk litt som skal klaffe før man blir gravid! Prøv å se det sånn, at når du blir gravid så er det akkurat den babyen som er ment å komme til dere. Jeg syntes også prøvetiden føltes lang, men det hjalp litt å se det sånn. 

Anonymkode: e89f5...b3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tipse om SMEP, http://spermmeetseggplan.com. For noen vil det lønne seg å ha sex i perioden etter man tror EL har vært, i tilfelle egget ikke har sluppet enda. Og 8 mnd er lang tid. 12 mnd regelen er satt som en grense for når man skal bruke fellesskapets midler til utredning. Etter 3 mnd har 65 % av de som prøver blitt gravide. Jeg tenker det kan lønne seg å prøve å gjøre noe annerledes. Hvor ofte har dere sex? 

Anonymkode: 28143...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

Til dere som mener at 8 måneder ikke er lang tid.. Mener dere virkelig dette? Aner dere hvor lenge det føles når man tester hver uke, sjekker el hele tiden, leser om andre som blir gravide med en gang, og i tillegg har foreldre som maser og spør om vi kanskje skal begynne å få barn snart. 

Ja, jeg vet at noen bruker lengre tid. Men jeg må få lov å klage fordi. 8 måneder er faktisk litt lenge, da flere blir gravide langt før denne tiden. 

 

 

Ja, jeg vet hvordan det er å prøve lenge.

Selvsagt er det sårt - og jeg har familie hvor samtlige søsken ble gravide med mange barn hver(inkludert min mor) ved pp2-3, og de har alt fra 2-6 barn hver.

Jeg prøvde i 9 pp aktivt første barn, og hadde gått uten prevensjon i 7 år. Det var ikke stressende i forhold til nå som vi har prøvd i 2 år og vært uten prevensjon i 3 år med barn nummer 2. Vi er i en alder hvor det haster - og DET er stressende.

Jeg har forståelse for at mange synes prøving er vanskelig, men om jeg sammenlikner prøving i 9 mnd i starten av 30 årene med flere års prøving i slutten av 30 årene så er det helt definitivt mye tyngre for psyken og fysisk(med mye stimulering av hormoner, gynekologiske undersøkelser++++) nå.

Så selv om jeg jo har forståelse, så vet jeg av erfaring at under 1 års prøving før man har startet med operasjoner, stimuleringer og ørten gynekologbesøk og sparing til privat IVF virkelig ikke er stress - selv om det er skuffende når det ikke klaffer raskt. 

Stresset og den psykiske belastningen kommer først ordentlig når en må gjennomgå alle disse operasjonene og undersøkelsene(og bruke mye penger) på noe som ikke gir resultater. 

Foreløpig er du jo helt innenfor normalen, og skulle det ikke få resultater så har dere rett på offentlig IVF :) 

Lykke til! :) 

 

Anonymkode: 043b1...9f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

Til dere som mener at 8 måneder ikke er lang tid.. Mener dere virkelig dette? Aner dere hvor lenge det føles når man tester hver uke, sjekker el hele tiden, leser om andre som blir gravide med en gang, og i tillegg har foreldre som maser og spør om vi kanskje skal begynne å få barn snart. 

Ja, jeg vet at noen bruker lengre tid. Men jeg må få lov å klage fordi. 8 måneder er faktisk litt lenge, da flere blir gravide langt før denne tiden. 

 

 

Når du styrer på på den måten så er 8 mnd lenge.. 

Slutt å stress, pass heller på å ha god sex på eggløsning dagene, pluss dagene i forkant og etterkant. Kos dere, ta et glass vin til god mat o.l.

Anonymkode: 56e62...618

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

For alle dere andre som har prøvd i mange år, jeg har stor respekt for dere og jeg vet at jeg har ingenting å klage over. 

Min mor brukte 2 år på å få meg, og 3 år på å få min bror. Hun slet veldig pga dette, og hun hadde nesten gitt opp. Det å ikke få barn innen "normal" tid kan virkelig gå utover helsen.

Jeg håper at jeg blir gravid snart, fordi jeg ønsker det så inderlig. Jeg har så mye kjærlighet å gi, og jeg ønsker så gjerne å få barn fordi jeg føler meg klar for det. 

Til dere som mener at 8 måneder ikke er lang tid,, jeg er uenig!

 

 

8 måneder kan nok føles som lang tid, det kan jeg være enig i. Selv tok det 1,5 år før jeg ble gravid. Meeeen, så skriver du at du ikke har blitt gravid innen normal tid. Det er der du må slutte å skrive bullshit! 8 måneder er innen rimelig og normal tid. 12 måneder er rimelig tid. Er du ikke gravid da så kan du søke utredning. Og finner man ikke noe spesielt så er det faktisk sånn at så mange som 90% allikevel blir gravide innen 2 år. Ting er ikke unormalt bare fordi det ikke går så raskt som du ønsker. 

Anonymkode: f02ef...422

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

Jepp!

Man føler at det er noe biologisk feil med en, fordi alle andre får det jo til. 

Samboer har tilogmed begynt å tro at det er noe galt med han, men det er det ikke.

Du vet ikke om det et noe galt med samboeren din, det kan faktisk godt hende han har dårlige svømmere. Når det har gått 1 år med prøving har dere rett på utredning for infertilitet. Og deretter går det slag i slag før man får prøverør. Hvor gammel er du/dere?

Jeg forstår frustrasjonen din, og oppnå en graviditet kan ta lenger tid enn man først tenkte. Alle andre blir gravide rundt seg, jeg har også flere venninner som venter både nummer barn nr 3 og 4. Jeg anbefaler deg og legge bort EL testingen, den stresser deg mer opp enn nødvendig.

Jeg og sambo har vært prøvere selv i 16 måneder, (29 år begge to) ennå ikke blitt gravid og er under utredning. Skal gjennomføre en laproskopi snart fordi det er mistanke om såkalte sjokoladecyster/endocyster på begge eggstokkene. Gruer meg veldig til kikkhullsoprasjonen. Var ikke dette jeg så for meg, hadde aldri i min villeste fantasi trodd at det skulle være så vanskelig å bli gravid.

Anonymkode: fbe2e...cb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært prøver siden august 2017 og forstår frustrasjonen din godt. Jeg vet jo at mange kan bruke noe tid eller lang tid på å bli gravid, men jeg trodde selvfølgelig ikke at jeg skulle bruke lang tid. Jeg har hatt en SA i løpet av disse månedene.

Anonymkode: 71a50...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...