Gå til innhold

Når livet et perfekt, men et barn mangler..


Gjest Klokkeblomst90

Anbefalte innlegg

Gjest Klokkeblomst90

Har prøvd siden august 2017, og jeg synes det er rart at jeg enda ikke har blitt gravid... Alle mine venner blir gravide med en gang, mens jeg derimot må bruke laaang tid. Jeg er akkurat ferdig utdannet vernepleier, og samboer ferdig utdannet ingeniør. Vi har nettopp kjøpt oss enebolig med stor plass. Vi har begge fast jobb, og alt er perfekt. 

Har vært gjennom utredning hos gyn, men alt så perfekt ut. Sæden til samboer er også perfekt.. Så hvorfor i all verden skjer det ingenting da?

Har gått 31 dager over tiden nå, men testene er fortsatt negative..  Trodde jeg virkelig var gravid, men mensen er vel bare veeeldig forsinket igjen..

Synes det er litt merkelig at jeg bruker så lang tid, når jeg er i min beste alder.. Begynner å tro at det ikke er meningen at jeg skal ha noe barn. Så fra nå av orker jeg ikke å kjøpe noen tester eller noe, det om skjer det skjer!

 

Endret av Klokkeblomst90
skivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo bare prøvd i åtte måneder. Slapp av.

Anonymkode: 7bf97...234

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har jo bare prøvd i åtte måneder. Slapp av.

Anonymkode: 7bf97...234

Jeg synes det er lenge.. Spesielt lenge er det når 3 av mine venninner ble gravide innen 3 måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90

Til dere som mener at 8 måneder ikke er lang tid.. Mener dere virkelig dette? Aner dere hvor lenge det føles når man tester hver uke, sjekker el hele tiden, leser om andre som blir gravide med en gang, og i tillegg har foreldre som maser og spør om vi kanskje skal begynne å få barn snart. 

Ja, jeg vet at noen bruker lengre tid. Men jeg må få lov å klage fordi. 8 måneder er faktisk litt lenge, da flere blir gravide langt før denne tiden. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 måneder er ikke lang tid. Særlig etter prevensjonsslutt er det ikke unormalt at det går 12 måneder. 

Og jada, jeg har erfaring. Har prøvd 7 år. Begge er friske og alle tester viser at alt er i orden. 

Så vi har satt strek, og lever et veldig godt liv uten barn.

Anonymkode: c92dd...195

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i helt nøyaktig samme situasjon og har holdt på like lenge. 
Her kommer ene venneparet etter det andre med nyheten om at de venter barn, og de startet etter oss å prøve. 
Jeg kjenner at jeg blir veldig sliten og lei av hele situasjonen og frustrert over at det ikke skjer noe. Ene venninnen min har vært gravid 2 gagner, men dessverre mistet. Men de kan bli gravide hvertfall, her skjer det ingenting, vi blir ikke gravid en gang. 

Har også sjekket at alt er i orden med meg og mannen. Så skjønner heller ikke hvorfor det ikke skjer noe. 
Rart du er så langt over tiden og ikke gravid, det har du vel sjekket ut?
Her kommer mensen som en klokke hver mnd. Er i venteperioden nå på å sjekke, men kjenner at det er "mensenmurring" bak i korsryggen nå, så det skjer ikke noe denne mnd heller.

Anonymkode: a6c25...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Klokkeblomst90
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8 måneder er ikke lang tid. Særlig etter prevensjonsslutt er det ikke unormalt at det går 12 måneder. 

Og jada, jeg har erfaring. Har prøvd 7 år. Begge er friske og alle tester viser at alt er i orden. 

Så vi har satt strek, og lever et veldig godt liv uten barn.

Anonymkode: c92dd...195

Jeg er litt utålmodig, men jeg tror at grunnen til at jeg føler det så ille er fordi de rundt meg får barn ganske kjapt. Føler derfor at det er noe galt med meg, siden jeg bruker så lengre tid. 

Håper dere får det til snart, hvis ikke så går det an å leve et fint liv uten. 

Håper det går bra med dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

8 måneder er ikke lang tid. Særlig etter prevensjonsslutt er det ikke unormalt at det går 12 måneder. 

Og jada, jeg har erfaring. Har prøvd 7 år. Begge er friske og alle tester viser at alt er i orden. 

Så vi har satt strek, og lever et veldig godt liv uten barn.

Anonymkode: c92dd...195

8 mnd er en liten evighet. Har ikke brukt prevensjon på over 2 år. 
TS, jeg er enig det er lang tid, all denne prøvingen, testingen og ventingen. Sliten og lei. Da kjenner du jo til det som har prøvd så lenge. Er noe dritt når det pågår. 

Anonymkode: a6c25...374

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i helt nøyaktig samme situasjon og har holdt på like lenge. 
Her kommer ene venneparet etter det andre med nyheten om at de venter barn, og de startet etter oss å prøve. 
Jeg kjenner at jeg blir veldig sliten og lei av hele situasjonen og frustrert over at det ikke skjer noe. Ene venninnen min har vært gravid 2 gagner, men dessverre mistet. Men de kan bli gravide hvertfall, her skjer det ingenting, vi blir ikke gravid en gang. 

Har også sjekket at alt er i orden med meg og mannen. Så skjønner heller ikke hvorfor det ikke skjer noe. 
Rart du er så langt over tiden og ikke gravid, det har du vel sjekket ut?
Her kommer mensen som en klokke hver mnd. Er i venteperioden nå på å sjekke, men kjenner at det er "mensenmurring" bak i korsryggen nå, så det skjer ikke noe denne mnd heller.

Anonymkode: a6c25...374

Hei. Så godt å høre at jeg ikke er alene. 

Ja, det er ganske tøft når de rundt deg får det til med  en gang.. Det blir nesten en slags konkurranse over det til slutt, noe som overhode ikke er bra.. Jeg har sluttet å fortelle folk at vi prøver, slik at ingen får forventninger til oss. Synes det er ganske trist at folk hele tiden spør om vi har blitt gravide, når det faktisk ikke går. 

Ja, jeg har tatt test men begge var negative. Skal til gyn på mandag får å ta blodprøve, men det er nok bare at mensen er forsinket. Veeeldig forsinket. 

Orker ikke å bry meg så veldig mye lengre, fordi det tar så unødig mye tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

8 mnd er en liten evighet. Har ikke brukt prevensjon på over 2 år. 
TS, jeg er enig det er lang tid, all denne prøvingen, testingen og ventingen. Sliten og lei. Da kjenner du jo til det som har prøvd så lenge. Er noe dritt når det pågår. 

Anonymkode: a6c25...374

Jepp!

Man føler at det er noe biologisk feil med en, fordi alle andre får det jo til. 

Samboer har tilogmed begynt å tro at det er noe galt med han, men det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 mnd er helt normalt, spesielt etter prevensjonslutt, kan ta lang tid før det er ute av systemet ditt.

Anonymkode: 77de9...6bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90

Jeg har ei venninne som ble gravid en måned etter p-pillestopp. Hun vet at jeg prøve, og hun spør hele tiden om jeg har blitt gravid. 

Jeg har begynt å lyve til henne, da jeg har fortalt at jeg og samboer ikke prøver lengre fordi vi ikke har tid pga hus osv. Sannheten er jo at vi prøver for harde livet.. Orker rett og slett ikke at alle andre skal vite om at jeg bruker lang tid!

Fra nå av skal jeg kun snakke med dere her inne om at jeg prøver. Ingen andre får vite om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8 mnd er helt normalt, spesielt etter prevensjonslutt, kan ta lang tid før det er ute av systemet ditt.

Anonymkode: 77de9...6bd

Jeg sluttet i august. Så har vi prøvd siden da.. Hvor lang tid skal det egentlig ta da? Min gynekolog har sagt at folk på min alder blir som regel gravide innen 6 måneder, og noen blir det innen 12 måneder. Jeg kommer sikkert til å bruke flere år.. Jeg bare har det på følelsen at jeg kommer til å bruke kjempe lang tid. 

Er så redd for at det er noe galt med meg, selv om gyn sier at alt ser bra ut. Har på følelsen at jeg har pcos eller noe.. Men dette skulle vel gyn har sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Klokkeblomst90

Jeg har ønsket meg barn siden jeg var 17 år, og jeg har ventet nettopp fordi jeg ønsket meg hus, fast jobb, utdanning, stabilt forhold osv. Nå når jeg har alt, så går det ikke. 

Vurderer å kjøpe meg en hund til!

Jeg tror at når man må bruke lang tid på å få barn så er det kanskje en grunn til det. Kanskje kroppen min ikke er sterk nok til å overleve en graviditet. Jeg er liten av vekst, og derfor kan det hende at jeg ikke er sterk nok for en slik belastning av kroppen. 

Endret av Klokkeblomst90
skivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Jeg synes det er lenge.. Spesielt lenge er det når 3 av mine venninner ble gravide innen 3 måneder..

Det er ikke lenge, slapp  av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Klokkeblomst90 said:

Hei. Så godt å høre at jeg ikke er alene. 

Ja, det er ganske tøft når de rundt deg får det til med  en gang.. Det blir nesten en slags konkurranse over det til slutt, noe som overhode ikke er bra.. Jeg har sluttet å fortelle folk at vi prøver, slik at ingen får forventninger til oss. Synes det er ganske trist at folk hele tiden spør om vi har blitt gravide, når det faktisk ikke går. 

Ja, jeg har tatt test men begge var negative. Skal til gyn på mandag får å ta blodprøve, men det er nok bare at mensen er forsinket. Veeeldig forsinket. 

Orker ikke å bry meg så veldig mye lengre, fordi det tar så unødig mye tid!

Det hadde også vært så kjekt å få barn samtidig som de andre, for da er alle på samme alder. Men nå er det jo sånn at de første har begynt å føde og vi er ikke gravide en gang. 
Nå er jo ikke 1-2 år all verden av forskjell, de er fortsatt i samme alder. Men likevel...

Jeg forteller til alle som spør, at vi prøver men at vi ikke får til. Jeg føler at på den måten så spør de ikke mer, da vet de at vi prøver men at vi har litt problemer, så får de tilfredstilt sin nysgjerrighet, og det blir ikke så mye prating bak ryggen (kanskje)

De sier jo at "normalen" er å bli gravid innen 3 mnd. Noen må vente i 6 mnd, men man sier innen et år, for å ha litt å gå på. Men har også lest at hvis man ikke er gravid innen 6 mnd, så er man "treg" og at det kan være noe galt. 
Det er ikke noe galt med våre tester, men må innrømme (dessverre) at det er litt godt å høre at noen er i samme situasjon som oss. For som du også sier, alle vennene våre blir jo gravid med en gang. Flere på første forsøk også. 

Anonymkode: a6c25...374

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Jeg har ønsket meg barn siden jeg var 17 år, og jeg har ventet nettopp fordi jeg ønsket meg hus, fast jobb, utdanning, stabilt forhold osv. Nå når jeg har alt, så går det ikke. 

Vurderer å kjøpe meg en hund til!

Jeg tror at når man ikke får barn kjapt, så er det kanskje en grunn til det. Kanskje kroppen min ikke er sterk nok til å overleve en graviditet. Jeg er liten av vekst, og derfor kan det hende at jeg ikke er sterk nok for en slik belastning av kroppen. 

Hvor liten av vekst er du da? Asiatere er feks generelt sett små og de blir jo gravide for det. Tviler på at det er årsaken så lenge du ikke har en diagnose som gjør at du er liten. 

Anonymkode: ca2a2...0c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor liten av vekst er du da? Asiatere er feks generelt sett små og de blir jo gravide for det. Tviler på at det er årsaken så lenge du ikke har en diagnose som gjør at du er liten. 

Anonymkode: ca2a2...0c3

Neida, jeg er ikke så liten. Jeg er ca 160, og jeg har ingen diagnose. Jeg har bare begynt å lete etter feil..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde også vært så kjekt å få barn samtidig som de andre, for da er alle på samme alder. Men nå er det jo sånn at de første har begynt å føde og vi er ikke gravide en gang. 
Nå er jo ikke 1-2 år all verden av forskjell, de er fortsatt i samme alder. Men likevel...
 

Anonymkode: a6c25...374

Hjelpes, er du virkelig så uselvstendig at du må gjøre alt i samme takt som venninnene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
2 minutter siden, O.G. skrev:

Hjelpes, er du virkelig så uselvstendig at du må gjøre alt i samme takt som venninnene dine?

Jeg vil få barn, fordi jeg ønsker barn. Og når mine venner får barn uten å prøve lenge, så fører dette til at  jeg blir lei meg fordi jeg tenker at det kanskje er noe galt med meg.

Hva er så rart med det?

Så hvis alle dine venner ble gravide med en gang, mens du ikke fikk det til så hadde du ikke brydd deg? 

Endret av Klokkeblomst90
skivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...