Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som om serien har mistet litt retning allerede, spør du meg. 3 episoder på at hun løper rundt og flykter.... så blir hun tatt igjen? Nå vet vi ikke hva som vil skje, men om hun går inn i nærmest nøyaktig samme situasjon som vi så gjennom hele sesong 1, så ser jeg ikke helt vitsen med en sesong 2.... Hva nytt skal vi lære eller oppleve om alt er det samme igjen? Hva blir sesong 3? Et nytt fluktforsøk der hun blir tatt tilbake igjen?

Får se hva som skjer i neste episode, dette kan gå enten bra eller veldig, veldig dårlig (mtp kvaliteten på serien)

Anonymkode: ba502...5e8

Enig, jeg ble så oppgitt når hun ble tatt. Hun er gravid og er vel ca 3 mnd på vei når hun ble tatt i flyet, siden hun var 2 mnd i det kontorbygget. Det begynner å synes snart. Hun vil få det vanskelig med å flykte når magen vokser seg større. Skal hun drasse rundt med et lite spedbarn? Nei la hun komme seg til Canada, få barnet, det blir litt intriger når Luke må forholde seg til et barn som ikke er hans. Så kan serien fokusere på Emily og Janine, frem til June er klar for å hente Hannah. 

Anonymkode: aab53...397

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det spennende! Måtte jo bare regne med at hun ble tatt. Jeg håper fokuset snur litt mot Luke og Moira. Virket sånn i den siste episoden. Kan bli interessant å se hva som skjer om resten av verden tar affære og hvordan dette samfunnet sees utenfra.

Anonymkode: 8e400...3f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som om serien har mistet litt retning allerede, spør du meg. 3 episoder på at hun løper rundt og flykter.... så blir hun tatt igjen? Nå vet vi ikke hva som vil skje, men om hun går inn i nærmest nøyaktig samme situasjon som vi så gjennom hele sesong 1, så ser jeg ikke helt vitsen med en sesong 2.... Hva nytt skal vi lære eller oppleve om alt er det samme igjen? Hva blir sesong 3? Et nytt fluktforsøk der hun blir tatt tilbake igjen?

Får se hva som skjer i neste episode, dette kan gå enten bra eller veldig, veldig dårlig (mtp kvaliteten på serien)

Anonymkode: ba502...5e8

Syns gårdagens episode var dritkjedelig. Må skje noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hind
On 5/2/2018 at 1:33 PM, AnonymBruker said:

Jeg er også fan av serien, MEN: Det irriterer meg veldig at de må ha så mange og lange sex-scener. Det går bort mye tid på de scenene, og jeg synes det er ganske merkelig at det kan være så mye fokus på sex i det hele tatt fra hovedpersonens side, når hun faktisk er truet, i fangenskap, med fare for livet til både henne og datteren. Først tippet jeg at hun hadde sex med sjåføren for å knytte ham til seg så hun kunne bruke ham. Nå virker det som hun har et voldsomt behov for det selv. Uansett føler jeg at det er litt irrelevant for oss å følge så nøye med på den sexen.

Anonymkode: e0665...e3c

Tipper at det er mest for å få flere mannlige seere. Sex selger, og særlig i USA. Det hadde i alle fall holdt med 1/10 av den ufrivillige sexen for å få oss kvinner til å forstå hennes følelse av avmakt og ydmykelse. Den frivillige blir det også i overkant mye av etter min smak, men det skaper jo en sterk kontrast til at det fæle og minner oss om at hun er et menneske med behov for nærhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige episode var kjedelig. Hvis hun virkelig blir tatt tilbake som handmaid så er jeg redd det blir en kjedelig sesong. 

Anonymkode: 87323...18d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var kjedelig, men så utrolig skuffet jeg ble over at hun ble tatt. Lurer på hva som skjer nå? Ender hun opp som hun andre som hadde vært "ulydig" kanskje?

Ville så gjerne at hun skulle komme seg til Canada :( Jeg har ikke lest boka så det blir spennende å se, men jeg tror liksom ikke på at ikke et eller annet komme til å skje som gjør at hun kommer seg unna eller noe sånt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Jeg synes ikke det var kjedelig, men så utrolig skuffet jeg ble over at hun ble tatt. Lurer på hva som skjer nå? Ender hun opp som hun andre som hadde vært "ulydig" kanskje?

Ville så gjerne at hun skulle komme seg til Canada :( Jeg har ikke lest boka så det blir spennende å se, men jeg tror liksom ikke på at ikke et eller annet komme til å skje som gjør at hun kommer seg unna eller noe sånt.

Tipper hun blir stengt inne et sted til hun har fått ungen også blir hun sendt til the colonies og klarer til slutt å rømme.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/2/2018 den 13.33, AnonymBruker skrev:

Jeg er også fan av serien, MEN: Det irriterer meg veldig at de må ha så mange og lange sex-scener. Det går bort mye tid på de scenene, og jeg synes det er ganske merkelig at det kan være så mye fokus på sex i det hele tatt fra hovedpersonens side, når hun faktisk er truet, i fangenskap, med fare for livet til både henne og datteren. Først tippet jeg at hun hadde sex med sjåføren for å knytte ham til seg så hun kunne bruke ham. Nå virker det som hun har et voldsomt behov for det selv. Uansett føler jeg at det er litt irrelevant for oss å følge så nøye med på den sexen.

Anonymkode: e0665...e3c

Alle mennesker har behov for å være nær en annen, og særlig i tunge tider. Den frivillige sexen er ganske intim og litt rå, som viser at det er store følelser i sving. Har du aldri hatt slik sex selv? 

Anonymkode: 8bf16...e1c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle mennesker har behov for å være nær en annen, og særlig i tunge tider. Den frivillige sexen er ganske intim og litt rå, som viser at det er store følelser i sving. Har du aldri hatt slik sex selv? 

Anonymkode: 8bf16...e1c

Enig, og sexscener i serien er ikke akkurat dominerende og jeg er uenig i at sexscenene er der for å tiltrekke seg mannlige seere. Jeg tror de har en mening.

Slik jeg så det når hun rømte og hadde sex med han sjåføren i den nyhetsredaksjonen, så var det en del av det å føle seg fri. Ikke tvunget sex for å avle frem barn og ikke i skjul om natten. Her kunne hun gjøre det rett og slett fordi hun begjærte han, og fordi hun ønsket det.

Edit: Man ser også på de scenene at det er en befrielse for henne, fordi hun kan være den som bestemmer og når man ser på slutten at han sier at han ikke orker mer så tar hun styringen og sier "prøv" eller noe sånt.

 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå irriterende og skuffende at hun ble tatt, men jeg ble ikke overrasket. Hun blir vel sperret inne slik som vi så en annen ulydig gravid, så blir det straffarbeid eller noe etter hun har fått ungen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så den nå :(

Uff, virket som hun bare ga helt opp og ble til en robot omtrent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2018 den 18.18, Minion91 skrev:

Elsker serien! En ting jeg lurer på er hva det var dom tok bort på Ofglen, hun kunne jo fortsatt bli med barn? Var det klitoris da? Men skjønner ikke helt straffen med det egentlig ettersom di blir voldtatt så er vel ingen nytelse i sexen uansett? 

Ja, det var klitoris. 

Håper vi får se mer av de ute på fangeleiren. 

Anonymkode: af2a2...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bahh.. kommer til å gå lei av denne serien snart hvis ikke noe kan gå deres vei. Blir litt som Game of Thrones etter et par sesonger = serien er bra, men du blir bare deppa og oppgitt, og mister noe interesse.

Anonymkode: aab53...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faennn at ho ble tatt altså! Ho var altfor uforsiktig, måtte jo skje. Men lurer på hvorfor ho har slippi unna straff to ganger nå? Både for å nekte steininga og å rømme. 

Anonymkode: e2369...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, jeg er fra Østfold🙊 - ble litt mye dialekt følte jeg.

Anonymkode: e2369...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faennn at ho ble tatt altså! Ho var altfor uforsiktig, måtte jo skje. Men lurer på hvorfor ho har slippi unna straff to ganger nå? Både for å nekte steininga og å rømme. 

Anonymkode: e2369...07c

Fordi hun er gravid. De må være forsiktige så at hun ikke mister barnet. 

Anonymkode: 87323...18d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun er gravid. De må være forsiktige så at hun ikke mister barnet. 

Anonymkode: 87323...18d

Tipper hun blir sent til koloniene så fort barnet er født. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Peonjenta said:

Tipper hun blir sent til koloniene så fort barnet er født. 

Huff, det er det jeg tipper også.  :(

1 hour ago, AnonymBruker said:

Og ja, jeg er fra Østfold🙊 - ble litt mye dialekt følte jeg.

Anonymkode: e2369...07c

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun er gravid. De må være forsiktige så at hun ikke mister barnet. 

Anonymkode: 87323...18d

De går ikke av veien for å pine gravide på andre måter -ref binde til senga blant annet. Fjerne et øye, brenne en arm osv er vel ting de også kunne gjort/har gjort?

Anonymkode: e2369...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...