Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

Just now, Lumos said:

Kunne hun ikke se til å komme seg til H ut!😡 Utrolig irriterende at hun driver og rømmer, blir tatt, rømmer, blir tatt... På tide med noe nytt snart. Veldig fornøyd med at Emily kommer seg ut da, stakkars dame. 

Ja, Emily har vært helt ødelagt, ikke så rart heller!

1 hour ago, AnonymBruker said:

Litt redd for Nick nå. Og Rita, selvfølgelig, siden Fred tydelig så at noe skjedde og at de var med på det.

Anonymkode: aab53...397

Ja og i tillegg enda et argument for at ting ikke kan fortsette som før.  

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en liten mistanke og et lite håp om at Serena er den som tar livet av Fred til slutt. Men det er jo mulig sesong 3 starter med Serena i koloniene. Hvem vet.. 

Anonymkode: aab53...397

Er mulig Fred også blir drept av sine egne i serien.  Det hadde kanskje vært like passende som at Serena dreper han. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint Serena skjønte at Gilead ikke er godt for datteren "hennes", men Serena virker jo helt mentalt tilbakestående. For bare noen episoder siden pisket Fred henne som straff for at hun hadde gjort "menns arbeid" og trolig reddet livet til hele familien. Så tror hun at hun bare kan møte opp foran alle kommandørene og trosse forbudet mot å lese. 

Stygt å si, men kan være at denne fingeren hun mistet er en passende måte å minne henne på at Gileads forferdelige regler gjelder for alle kvinner og det ikke gjøres noe unntak for henne. 

Serena vet jo også at det er kvinner som får lov til å lese og skrive som f.eks Aunt Lydia.  Hun burde skjønne tegninga at  selv der det gjøre unntak så er ikke hun en av de som får unntak. 

Serena vet også at Fred og andre kommandører slipper unna de harde reglene. 

Endret av Skolebolle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det kommet ny episode på hbo nordic? Har bare den 12 der jeg,postpartum...

Anonymkode: 2ba4b...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har det kommet ny episode på hbo nordic? Har bare den 12 der jeg,postpartum...

Anonymkode: 2ba4b...22d

Den kommer opp hos meg.  HBO Nordic.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til sesong 3! 

Kjøpte ikke helt historien om Serena som stod opp mot Gilead og leste høyt fra bibelen. Hun hadde akkurat blitt banket av mannen sin og sett en 15-åring bli henrettet, likevel gjør hun noe så naivt. 

Fred har endt opp som skikkelig kvinnehater. Han er fullstendig hjernevasket av Gilead nå. 

Spent på hvordan historien blir videre mellom fred og serena!

Kjedelig om june ender opp tilbake hos waterfords. Fred lokket jo med flere treff med Hannah, det kan føre henne tilbake dit. Men jeg vil se june i motstandskamp, krysser fingre for at hun ikke er handmaid neste år.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, murray said:

Gleder meg til sesong 3! 

Kjøpte ikke helt historien om Serena som stod opp mot Gilead og leste høyt fra bibelen. Hun hadde akkurat blitt banket av mannen sin og sett en 15-åring bli henrettet, likevel gjør hun noe så naivt. 

Fred har endt opp som skikkelig kvinnehater. Han er fullstendig hjernevasket av Gilead nå. 

Spent på hvordan historien blir videre mellom fred og serena!

Kjedelig om june ender opp tilbake hos waterfords. Fred lokket jo med flere treff med Hannah, det kan føre henne tilbake dit. Men jeg vil se june i motstandskamp, krysser fingre for at hun ikke er handmaid neste år.

Tror Serena lever i sin egen verden akkurat som Fred. Jeg kan heller ikke skjønne hvordan hun trodde det var greit å lese høyt fra Bibelen. Var jo også klart at de ande fruene forstod at det ikke var greit. 

Ja, Fred sier jo rett ut på et tidspunkt at han hater kvinner. Det viser vel også at absolutt makt korrumperer absolutt.  Om man mener at kvinner skal være mannens slave og ikke få lov til å tenke selv så kan man jo ikke respektere kvinner. 

Håper June havner hos han kommandør-professoren eller noe. Så får man bli mer kjent med den karakteren samtidig som man slipper å ha June som Freds handmaid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, den så jeg ikke komme. Jeg regnet med at hun kom til å få hjelp til å komme seg ut men når jeg så at hun ga fra seg babyen og skjønte at hun kom til å bli - skrek jeg nei!! 

Jeg gleder meg til sesong 3!!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer sikkert til å se mer ifra Emily i Canada og forhåpentligvis June som går under "jorden" aka mayhem i Gilead. Tror det blir vanskelig for henne å få Hanna, da det er sikkert tusenvis av vakter som passer på datteren nå. Enda en retur for June til Freds hus orker jeg ikke. Hvem vet. Synes det var trist det med Tante Lydia, fikk en følelse av at det var to sider ved henne, det radikale og det menneskelige. Blir spennende ihverfall. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så at June til slutt kalte datteren for Nichole og ikke Holly... Blir spennnde å se Emily i Canada, hvor ødelagt hun er, om kona hat gått videre, om sønnen husker henne... Elkset når kommandøren-professoren sier at nå skaper han så mye shit for seg selv 😅 tenker at ting ikke skulle foregå sånn så fort, men de måtte fremskynde alt når Emily drepte Aunt Lydia...

Anonymkode: 801b0...d27

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og så at June til slutt kalte datteren for Nichole og ikke Holly... Blir spennnde å se Emily i Canada, hvor ødelagt hun er, om kona hat gått videre, om sønnen husker henne... Elkset når kommandøren-professoren sier at nå skaper han så mye shit for seg selv 😅 tenker at ting ikke skulle foregå sånn så fort, men de måtte fremskynde alt når Emily drepte Aunt Lydia...

Anonymkode: 801b0...d27

Ukrutt forgår ikke så lett, så det er ikke sikkert vi har sett det siste av Aunt Lydia. Fred overlevde jo bomben... 

Det at June ble igjen vil jo si at det er mer sjanse for at det blir henne og Nick i hvert fall. Håper det skjer, men så er jo hele serien dyster, og det at Emily kom seg ut er vel det eneste lyspunktet sånn sett. Jeg er så glad for at magefølelsen ift Emilys kommandant stemte. 

At hun ba Emily om å kalle datteren for Nichole og ikke Holly... Vet ikke hvorfor, men kanskje for å hedre Serena fordi hun var modig og selvoppofrende ift babyen? 

Kommandør Lawrence kommer nok på beina igjen også, jeg tror ikke han ble skrevet inn i serien bare for de to siste episoden i denne sesongen. Jeg leste et sted på nettet at han var castet som ond, men... han er kanskje både ond og medfølende. 

Anonymkode: b6eab...52d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere at June ville at barnet skulle hete Nichole, fordi hun kanskje tror Serena har en sjans til å komme seg ut og så få se igjen Nichole, for igjen å se hvor fin avgjørelse det var å hjelpe hun ut 😊

Anonymkode: 95d79...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere at June ville at barnet skulle hete Nichole, fordi hun kanskje tror Serena har en sjans til å komme seg ut og så få se igjen Nichole, for igjen å se hvor fin avgjørelse det var å hjelpe hun ut 😊

Anonymkode: 95d79...a2c

Serena reddet livet til Nicole ved å la henne rømme ut av Gilead, så jeg tror det var for å hedre avgjørelsen til Serena.

Serena kan ikke rømme, da vil jeg anta hun blir dømt for terror, voldtekt, frihetsberøvelse, medvirkining til drap og sikkert mer.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, murray skrev:

Serena reddet livet til Nicole ved å la henne rømme ut av Gilead, så jeg tror det var for å hedre avgjørelsen til Serena.

Serena kan ikke rømme, da vil jeg anta hun blir dømt for terror, voldtekt, frihetsberøvelse, medvirkining til drap og sikkert mer.

Hun fikk jo et tilbud av en mann i Canada, om hun ville bort. Hun kastet kontaktinformasjon i peisen, men Serena er smart, det gikk nok ikke helt tapt. Hvis hun klarer det, noe jeg tror, så gjør det ingenting å bli dømt i et land/samfunn hun ikke er i lenger. Hun er gravid på ordentlig og hvordan skal dette passe inn i serien tro?  

Anonymkode: 95d79...a2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun fikk jo et tilbud av en mann i Canada, om hun ville bort. Hun kastet kontaktinformasjon i peisen, men Serena er smart, det gikk nok ikke helt tapt. Hvis hun klarer det, noe jeg tror, så gjør det ingenting å bli dømt i et land/samfunn hun ikke er i lenger. Hun er gravid på ordentlig og hvordan skal dette passe inn i serien tro?  

Anonymkode: 95d79...a2c

Jeg mente at hun blir dømt i landet hun flykter til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, murray skrev:

Jeg mente at hun blir dømt i landet hun flykter til. 

Hehe beklager misforståelsen, du har rett 😂

Anonymkode: 95d79...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om Serenas lesing av Bibelen også kommer til å gå utover Fred. Det virker jo som at "orden i familien" er viktig for ens karriere i Gilead.  Fred sin rolle som "ambassadør"  har jo også alltid fungert ved at han har med seg sin kone,  både Mexico og Canada var jo Serena en viktig spiller.  Serena ønsket ikke å vise frem handmaidene som hadde fått fjernet kroppsdeler da de skulle vise handmaidene til Mexico. Nå er det jo Serena som har fått kuttet fingeren sin. Vil hun da kunne representere Gilead sammen med mannen sin? Landet får vel neppe mye goodwill om man kan se at de kutter kroppsdeler av kvinner som leser Bibelen. 

Samme med nå som familien har mistet en baby. Vil resten av Gilead godta at Waterfords mister babyer og handmaids hele tiden?

Endret av Skolebolle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva skjer egentlig med «døtrene» som vokser opp i familiene? Blir de automatisk husfruer? Og «marthaene», hvorfor har de blitt det? *ikkefulgtheltmeditimen 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Christina73 skrev:

Hva skjer egentlig med «døtrene» som vokser opp i familiene? Blir de automatisk husfruer? Og «marthaene», hvorfor har de blitt det? *ikkefulgtheltmeditimen 🙈

Lurer på det samme! Vet ikke om det har blitt forklart ordentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, murray skrev:

Lurer på det samme! Vet ikke om det har blitt forklart ordentlig.

Kom akkurat på -«marthaene» er kanskje ikke fruktbare? Men de behandles jo bedre, litt ulogisk da at de fruktbare behandles aller dårligst..🤨de som er så «verdifulle». 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christina73 skrev:

Hva skjer egentlig med «døtrene» som vokser opp i familiene? Blir de automatisk husfruer? Og «marthaene», hvorfor har de blitt det? *ikkefulgtheltmeditimen 🙈

Lurte på om Eden var «barnet» til en av konene? Eller om hun var fra en ekte familie. 

Fikk jo egentlig svar på det. Men de «ekte» familiene virker jo veldig kuet, når de angir egne barn på den måten.

Anonymkode: af2a2...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...