Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

Flere spoilere fra siste episode:

Spoiler

Likte veldig godt scenen hvor marthaene hjelper June ut. At det viste seg at de hele tiden har hatt et nettverk. At Rita hele tiden har vært med å prøve å få handmaidene ut av Gilead. Likte egentlig denne rømmescenen best. I første rømmescenen i starten av sesongen så vi at det var menn som var villige til å kjempe mot Gilead. Nå ser vi at det er et stort nettverk av kvinner som jobber sammen. Så ut som om alle marthaene  var med på det når June gikk fra hage til hage. Det var både en fin estetisk scene, men også fint å se at de fleste marthaene er mayday. 

Fint at professor-kommandøren Lawrence viste seg å være snill! Men  vi fikk jo aldri forklart dette med at han startet koloniene! 

Hadde virkelig håpt at June skulle komme seg ut. Får virkelig håpe at serieskaperne har pønsket ut noe lurt.  Med lurt mener jeg ikke noe bullshit for å få henne tilbake hos Waterfords. 

 

Anonymkode: 433ee...6ab

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger ikke HBO ut episoden rundt tolv (på natta)? Når legger de den ut ?

Anonymkode: 46bb7...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist uke hadde de ikke lagt den ut klokka 08, og det har de ikke i dag heller.. Fikk dette som svar senere på dagen da jeg spurte HBO: 

 

Hei, ! Den ligger ute nå. Vi har ikke noe eksakt tidspunkt disse legges ut på, da alt avhenger av når vi får tilsendt episodene fra produsenten. Vanligvis legges de ut på formiddagen.

Anonymkode: 592b4...587

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Kunne ikke June bare rømt? 

 

Anonymkode: c161f...093

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Skjønner at June ville være igjen for å redde Hannah også, men hun kunne rømt med Holly og så fått reddet Hannah ut av Gilead fra utsiden. 

Jeg er glad for at Serena endelig forstår at Gilead ikke er helt den drømmen hun så for seg da hun var med å starte dette. 

Og så er jeg veldig glad for at jeg hadde rett ift kommandanten til Emily. Jeg hadde hele tiden følelsen at han var snill og at han ikke kom til å gjøre Emily noe vondt. Hadde ikke Emily prøvd å drepe Aunt Lydia så hadde hun sikkert kunne være en Handmaid i huset hans og hatt det relativt fritt (i forhold til rammene lagt i Gilead).

Jeg håper fortsatt at June og Nick kommer seg unna og kan være sammen. 

Så blir det spennende å se hva sesong 3 bringer. 

Anonymkode: b6eab...52d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virkelig ikke fatte hvorfor June valgte å bli værende i Gilead. Det er et hån mot Marthaene og alle andre som risikerte alt for å gi henne tidenes gullbillett. Og argumentet om å "bli igjen for å redde Hannah" er bare vås. Det må da være mye lurere å dra til Canada og skape bevissthet rundt Gilead der, prøve å få kontakt med motstandsbevegelsen, og ikke minst være med ditt eget spedbarn i et trygt land? 

Dette var skuffende greier. 

Anonymkode: 592b4...587

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge kan de holde på seerne med at June får litt frihet før hun må bli i fangenskap igjen 🤔🤔

Jeg er allerede litt lei. Tre ganger bare denne ene sesongen.... 

Anonymkode: 95d79...a2c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan virkelig ikke fatte hvorfor June valgte å bli værende i Gilead. Det er et hån mot Marthaene og alle andre som risikerte alt for å gi henne tidenes gullbillett. Og argumentet om å "bli igjen for å redde Hannah" er bare vås. Det må da være mye lurere å dra til Canada og skape bevissthet rundt Gilead der, prøve å få kontakt med motstandsbevegelsen, og ikke minst være med ditt eget spedbarn i et trygt land? 

Dette var skuffende greier. 

Anonymkode: 592b4...587

Enig, ble skikkelig skuffa over at June valgte å bli værende. Og hva kommer til å skje med henne nå? Hun har smuglet ut et barn, stor synd i Gilead vil jeg tro.

Anonymkode: a3597...748

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, ble skikkelig skuffa over at June valgte å bli værende. Og hva kommer til å skje med henne nå? Hun har smuglet ut et barn, stor synd i Gilead vil jeg tro.

Anonymkode: a3597...748

Det blir nok ikke lagt frem som at det var noe June gjorde, men noe Emily gjorde. De vinkler det sikkert den veien.

Anonymkode: aab53...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg vil også se! Noen andre som har HBO gjennom Riks-TV og ikke har fått opp den siste episoden ennå?

Anonymkode: 62165...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:
  Reveal hidden contents

Skjønner at June ville være igjen for å redde Hannah også, men hun kunne rømt med Holly og så fått reddet Hannah ut av Gilead fra utsiden. 

Jeg er glad for at Serena endelig forstår at Gilead ikke er helt den drømmen hun så for seg da hun var med å starte dette. 

Og så er jeg veldig glad for at jeg hadde rett ift kommandanten til Emily. Jeg hadde hele tiden følelsen at han var snill og at han ikke kom til å gjøre Emily noe vondt. Hadde ikke Emily prøvd å drepe Aunt Lydia så hadde hun sikkert kunne være en Handmaid i huset hans og hatt det relativt fritt (i forhold til rammene lagt i Gilead).

Jeg håper fortsatt at June og Nick kommer seg unna og kan være sammen. 

Så blir det spennende å se hva sesong 3 bringer. 

Anonymkode: b6eab...52d

Tipper Emily vil få skylda for alt. Og jeg er også glad Serena har begynt å ta til fornuft. Akkurat det jeg trodde kom til å skje skjedde. Som jeg har skrevet flere ganger tidligere i tråden, så trodde jeg Serena kom til å la Holly og June dra. Fordi Serena har endelig åpnet øynene sine. Eller kanskje Fred åpnet dem for henne.

5 hours ago, AnonymBruker said:

Kan virkelig ikke fatte hvorfor June valgte å bli værende i Gilead. Det er et hån mot Marthaene og alle andre som risikerte alt for å gi henne tidenes gullbillett. Og argumentet om å "bli igjen for å redde Hannah" er bare vås. Det må da være mye lurere å dra til Canada og skape bevissthet rundt Gilead der, prøve å få kontakt med motstandsbevegelsen, og ikke minst være med ditt eget spedbarn i et trygt land? 

Dette var skuffende greier. 

Anonymkode: 592b4...587

Kødder du eller? Marthaene gjorde dette først og fremst for Holly/Nichole, de kommer til å forstå at June ikke kunne la den andre ungen sin i stikken.

Det er jo helt åpenbart at June ikke kunne gjort mye utenfra - ALT vi ser fra mannen hennes og resten av verden er hvor hjelpesløse de er når det kommer til å hjelpe folk i Gilead.

Anonymkode: f414e...023

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart ble June igjen for å redde Hannah også, kanskje og for å redde Serena. Ingen stor overraskelse egentlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååå, jeg vil også se! Noen andre som har HBO gjennom Riks-TV og ikke har fått opp den siste episoden ennå?

Anonymkode: 62165...0ab

 Mange utålmodige og irriterte kjerringer (meg selv inkludert) på Riks-TVs Facebookside nå ser jeg. 🤣

Anonymkode: 62165...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

😮😮 kommer det ses 3?? Dette var siste ep.i sesong 2..? 

Anonymkode: 7fa84...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

😮😮 kommer det ses 3?? Dette var siste ep.i sesong 2..? 

Anonymkode: 7fa84...a35

Kommer sesong 3. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt redd for Nick nå. Og Rita, selvfølgelig, siden Fred tydelig så at noe skjedde og at de var med på det.

Anonymkode: aab53...397

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en liten mistanke og et lite håp om at Serena er den som tar livet av Fred til slutt. Men det er jo mulig sesong 3 starter med Serena i koloniene. Hvem vet.. 

Anonymkode: aab53...397

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Tipper Emily vil få skylda for alt. Og jeg er også glad Serena har begynt å ta til fornuft. Akkurat det jeg trodde kom til å skje skjedde. Som jeg har skrevet flere ganger tidligere i tråden, så trodde jeg Serena kom til å la Holly og June dra. Fordi Serena har endelig åpnet øynene sine. Eller kanskje Fred åpnet dem for henne.

Kødder du eller? Marthaene gjorde dette først og fremst for Holly/Nichole, de kommer til å forstå at June ikke kunne la den andre ungen sin i stikken.

Det er jo helt åpenbart at June ikke kunne gjort mye utenfra - ALT vi ser fra mannen hennes og resten av verden er hvor hjelpesløse de er når det kommer til å hjelpe folk i Gilead.

Anonymkode: f414e...023

Skjønner at June ikke kan gjøre noe utenfor Gilead for å redde ungen, men det er jo ikke som hun får gjort noe innenfra heller. Er jo Mayday som arrangerer alt av rømningsforsøk. 

Nå er det egentlig ikke det som er problemet mitt med at June blir. Det som er problemet er om June kommer tilbake til Waterfords, Emily får skylden for alt og man later som om ingenting har skjedd.  Det har man gjort før.  

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sesongen har bokstavelig talt gått SÅ TREGT. June går i slow motion, June snur seg i slow motion, June går i slow motion mot bilen og gir Holly/Nichole til Emily.... Jeg ropte FÅ RÆVA I GIR i den siste scenen. Skuffende sesong, håper det blir mer action i neste.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne hun ikke se til å komme seg til H ut!😡 Utrolig irriterende at hun driver og rømmer, blir tatt, rømmer, blir tatt... På tide med noe nytt snart. Veldig fornøyd med at Emily kommer seg ut da, stakkars dame. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...