Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Christina73 skrev:

For meg tilsier alt ved Emily sin kommandant at han er på hennes side. Var en ting jeg reagerte på dog, måten han «dyttet» kona inn i rommet igjen 🤔

Hvorfor skulle han hele tiden stille så ekle intime spørsmål? Hvorfor skulle han stille hu spørsmål om legningen hennes, familien og om såret hennes nedentil hadde grodd ordentlig? Ingen med gode intensjoner stiller henne til veggs på den måten og kommer med så direkte spørsmål. Hva var hensikten med det om han er på hennes side og vil henne vel?

Anonymkode: 95d79...a2c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle han hele tiden stille så ekle intime spørsmål? Hvorfor skulle han stille hu spørsmål om legningen hennes, familien og om såret hennes nedentil hadde grodd ordentlig? Ingen med gode intensjoner stiller henne til veggs på den måten og kommer med så direkte spørsmål. Hva var hensikten med det om han er på hennes side og vil henne vel?

Anonymkode: 95d79...a2c

Da oppfatter vi ting bare forskjellig 😆 Så den snutten om igjen og opplever heller at han ( av enda ukjent grunn)  anerkjenner hennes fortid, om enn på en veldig direkte måte. Føler fremdeles det er positivt. Men han dytta kona inn i rommet, det likte jeg ikke. 

Blir spennende å se da!!! 🙏🏼🤗

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden han kommandanten har kunst hjemme hos seg og måten han spør Emily ut på er det mulig at han fortsatt er ond, men at han også setter pris på kunnskap og psykologi. Han er opptatt av hva hun underviste i. Kanskje savner han noe fra tiden da kvinner kunne uttrykke seg selv og være mer enn et objekt og defor er hun spennende siden hun er så utradisjonell. Om han da ender opp med å bruke dette mot henne på en sadistisk måte eller ikke vet jeg ikke. Han virker ikke snill. Måten han var på mot kona virket litt sånn «overbærende undertrykkende» hvis det gir mening. Akkurat som om han tenker om kona at hun er for følsom og svak for å takle det med leirene men at siden hun er kona skal han være overvbærende med henne.

Lurer veldig på hvordan Nick vil ta det med Eden over tid. Kanskje han har for mye skyldfølelse til å kunne involvere seg mer med June.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle han hele tiden stille så ekle intime spørsmål? Hvorfor skulle han stille hu spørsmål om legningen hennes, familien og om såret hennes nedentil hadde grodd ordentlig? Ingen med gode intensjoner stiller henne til veggs på den måten og kommer med så direkte spørsmål. Hva var hensikten med det om han er på hennes side og vil henne vel?

Anonymkode: 95d79...a2c

Enig med du. Ekkel fremtoning og ekkel musikk 😬

Anonymkode: e2369...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som så navnet på ungen?  Jenta heter Nichole. Mistenkelig likt navnet på den virkelige barnefaren Nick. Er det et stikk fra Serena til Fred?  

Anonymkode: 433ee...6ab

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er noe jeg har glemt/gått glipp av, men kan man egentlig vite hvem som er Hollys biologiske far? June ble ikke gravid for Nick eh...tro støttende til, men kan det ikke være Fred som gjorde henne gravid allikevel? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Viktualia said:

Mulig det er noe jeg har glemt/gått glipp av, men kan man egentlig vite hvem som er Hollys biologiske far? June ble ikke gravid for Nick eh...tro støttende til, men kan det ikke være Fred som gjorde henne gravid allikevel? 

Man kan vel ikke vite. Men hun ble jo først gravid etter  hun begynte å ha sex med Nick. Fred har ikke klarte ikke å få den andre handmaiden gravid(eller sin kone om hun kan bli gravid). I tillegg har jo Fred aldri protestert når Serena og June har sagt han ikke er faren. Fred reagerte heller ikke da Serena fortalte han at Nick er faren. 

Så det er jo veldig spesielt å kalle ungen Nichole når både Fred og Serena er enige om at Nick er den biologiske faren. 

Hadde vært litt kult om de brukte noen filmtriks slik det var lett å se at babyen lignet på Nick. :P

Anonymkode: 433ee...6ab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan vel ikke vite. Men hun ble jo først gravid etter  hun begynte å ha sex med Nick. Fred har ikke klarte ikke å få den andre handmaiden gravid(eller sin kone om hun kan bli gravid). I tillegg har jo Fred aldri protestert når Serena og June har sagt han ikke er faren. Fred reagerte heller ikke da Serena fortalte han at Nick er faren. 

Så det er jo veldig spesielt å kalle ungen Nichole når både Fred og Serena er enige om at Nick er den biologiske faren. 

Hadde vært litt kult om de brukte noen filmtriks slik det var lett å se at babyen lignet på Nick. :P

Anonymkode: 433ee...6ab

 

Har også lagt merke til at han ikke reagerer mye. Da aunt Lydia sier at Holly/Nichole ligner på faren stopper han litt opp. Er det fordi han vet at barnet mest sannsynlig ikke er hans eller mer sånn at han er overbevist at det er hans uansett hva noen sier, dvs hva kvinnene sier (i Gilead er det vel bare mannen som kan ha helt rett kanskje :P).

kanskje miniatyr Nick hode på en liten kropp hadde vært bra effekt :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Sarianne said:

 

Har også lagt merke til at han ikke reagerer mye. Da aunt Lydia sier at Holly/Nichole ligner på faren stopper han litt opp. Er det fordi han vet at barnet mest sannsynlig ikke er hans eller mer sånn at han er overbevist at det er hans uansett hva noen sier, dvs hva kvinnene sier (i Gilead er det vel bare mannen som kan ha helt rett kanskje :P).

kanskje miniatyr Nick hode på en liten kropp hadde vært bra effekt :P

Ja, kan være som du sier at Fred ikke bryr seg om hva kvinnene sier. Fred virker uansett å leve i sin helt egen verden så jeg skal ikke si noe for sikkert når det komme til han. 

Anonymkode: 433ee...6ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/8/2018 at 4:33 PM, AnonymBruker said:

Enda en trailer for neste og siste episode. Ingen tvil om at episoden blir intens. 

  Hide contents

 

 

Anonymkode: aab53...397

Det bekrefter bare tanken min om at S vil komme til å hjelpe June og Holly ut av Gilead. Mulig hun er/har vært hjernevasket, men hun har endelig innsett hvorfor jentebarn ikke bør vokse opp i det samfunnet.

6 hours ago, AnonymBruker said:

Man kan vel ikke vite. Men hun ble jo først gravid etter  hun begynte å ha sex med Nick. Fred har ikke klarte ikke å få den andre handmaiden gravid(eller sin kone om hun kan bli gravid). I tillegg har jo Fred aldri protestert når Serena og June har sagt han ikke er faren. Fred reagerte heller ikke da Serena fortalte han at Nick er faren. 

Så det er jo veldig spesielt å kalle ungen Nichole når både Fred og Serena er enige om at Nick er den biologiske faren. 

Hadde vært litt kult om de brukte noen filmtriks slik det var lett å se at babyen lignet på Nick. :P

Anonymkode: 433ee...6ab

Ja, nå vet jeg ingenting om skuespillerens etniske opphav, men jeg synes han har latinske trekk. Hadde jo vært gøy om Holly også hadde det. Men de har kanskje unnlatt det med vilje.

Anonymkode: f414e...023

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det bekrefter bare tanken min om at S vil komme til å hjelpe June og Holly ut av Gilead. Mulig hun er/har vært hjernevasket, men hun har endelig innsett hvorfor jentebarn ikke bør vokse opp i det samfunnet.

Ja, nå vet jeg ingenting om skuespillerens etniske opphav, men jeg synes han har latinske trekk. Hadde jo vært gøy om Holly også hadde det. Men de har kanskje unnlatt det med vilje.

Anonymkode: f414e...023

Leste om Max Minghella (Nick) på Wiki nå, og far (regissør Anthony Minghella) har italienske aner og moren er fra Hong Kong.

Liker Nick i serien, håper det går bra med han ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det bekrefter bare tanken min om at S vil komme til å hjelpe June og Holly ut av Gilead.

Anonymkode: f414e...023

Det hadde i hvert fall vært kult.

Håper også at de får inn Aunt Lydia i episoden og at man får vite litt mer om hennes bakgrunn. 

Anonymkode: 433ee...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Kommandanten til Emily hjelper henne og Holly ut av Gilead. June kunne også ha rømt, men hun vil ikke dra uten Hanna

 

Anonymkode: 801b0...d27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var en spennende vending Emilys historie tok ja. Det nye huset rommer hemmeligheter.

Den lynende intelligente kommandanten, er han ond eller god? Likte kommentaren om seriens Mengele... ikke umulig.

Når det er sagt likte jeg ikke helt scenen der kona hans fikk sammenbrudd og skulle fortelle tjenerinnen alt. Jeg syns den var litt klisje og overspilt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2018 den 13.59, AnonymBruker skrev:

Man kan vel ikke vite. Men hun ble jo først gravid etter  hun begynte å ha sex med Nick. Fred har ikke klarte ikke å få den andre handmaiden gravid(eller sin kone om hun kan bli gravid). I tillegg har jo Fred aldri protestert når Serena og June har sagt han ikke er faren. Fred reagerte heller ikke da Serena fortalte han at Nick er faren. 

Så det er jo veldig spesielt å kalle ungen Nichole når både Fred og Serena er enige om at Nick er den biologiske faren. 

Hadde vært litt kult om de brukte noen filmtriks slik det var lett å se at babyen lignet på Nick. :P

Anonymkode: 433ee...6ab

Kom hit for å nevne det med navnet Serena gav! Forventet nesten at ungen skulle komme ut med store mørke øyenbryn, da hadde det ikke vært noen usikkerhet om hvem som er faren 😂

Og når aunt Lydia sa at barnet lignet på faren sin, også gikk kameraet rett på ansiktet til Nick. Serien er veldig mørk på noen områder, men elsker at de får inn sånne små stikk innimellom. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ooo, spennende siste episode! Jeg skal ikke røpe noe for de som ikke har sett det enda, så tankene jeg skriver nedenfor er tanker jeg har gjort meg opp om serien FØR siste epsiode:

- Jeg synes Serena er en spennende karakter. Det er ingen tvil om at hun begynner å vakle, og at det hun kjempet for ikke ble som hun hadde håpet. 

- Aunt Lydia fascinerer meg, fordi hun virker som den eneste personen i hele serien som faktisk oppriktig tror på dette. Det gjør henne til en av de mer oppriktige karakterene av dem alle.

- Jeg tenker også at Nick kanskje må dø, ser for meg at han ofrer seg selv for June/saken, sånn at June er "fri" til å gå tilbake til Luke. Men så er det et poeng at de to kanskje har vokst fra hverandre.

- Fred forstår jeg meg ikke på. Han skifter mellom å være sadistisk og vennlig hele tiden, utrolig uforutsigbar. Han virker mer sympatisk da han og Serena kjempet for saken sammen, så jeg lurer på om makten har gått ham til hodet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tabris said:

Ooo, spennende siste episode! Jeg skal ikke røpe noe for de som ikke har sett det enda, så tankene jeg skriver nedenfor er tanker jeg har gjort meg opp om serien FØR siste epsiode:

- Jeg synes Serena er en spennende karakter. Det er ingen tvil om at hun begynner å vakle, og at det hun kjempet for ikke ble som hun hadde håpet. 

- Aunt Lydia fascinerer meg, fordi hun virker som den eneste personen i hele serien som faktisk oppriktig tror på dette. Det gjør henne til en av de mer oppriktige karakterene av dem alle.

- Jeg tenker også at Nick kanskje må dø, ser for meg at han ofrer seg selv for June/saken, sånn at June er "fri" til å gå tilbake til Luke. Men så er det et poeng at de to kanskje har vokst fra hverandre.

- Fred forstår jeg meg ikke på. Han skifter mellom å være sadistisk og vennlig hele tiden, utrolig uforutsigbar. Han virker mer sympatisk da han og Serena kjempet for saken sammen, så jeg lurer på om makten har gått ham til hodet.

Setter innlegget mitt i spoiler siden det kan inneholde info fra siste episode:

Spoiler

Serena har jo vært frem og tilbake hele tiden. Men nå må hun vel ha brent alle broer? Hun har fått kappet av fingeren og sendt ungen ut av Gilead. 

Enig. Aunt Lydia virker å være den eneste som faktisk tror på dette gudevåset og hadde vært spennende å få en forklaring på hvorfor. 

Tror ikke Nick dør. De kunne jo gjort han irrelevant ved å få June ut av Gilead. Det var egentlig slutten jeg håpte på i denne episoden. Så kunne man fulgt June i Canada og sett hvordan forholdet med Luke ville fungert. Det hadde passet seg i en dramaserie. Jeg har ikke lyst på June tilbake hos waterfords.  

Nei, Fred er ikke lett å forstå seg på.  Jeg tenker han er en konebanker. Altså åpenbart banker kona, men jeg tenker typen som banker kona for så å fortelle at han elsker henne når hun forsøker å gå.  Konebankere kan jo også h veklse mellom å være snille og sadister. Samt ikke vise forståelse for at man ikke kan mishandle en person, gi noen flotte gaver og så forvente at alt er bra igjen.  Fred får jo holde på med dette for kvinnen kan jo ikke konfrontere han. De kan ikke dra. De må bare akseptere at han er en slik person.  Det gjør det jo bare enklere for Fred å leve i sin egen boble. 

Fred virker jo også å være såpass mentalt tilbakestående at han sikkert tror at ingen gjennomskuer han.  Det blir som Donald Trump. Han er jo også overbevist om at han lurer alle uansett hvor åpenbare løgner han kommer med. Samtidig  så vet jo støttespillerne hans at de ikke kan konfrontere han .

 

 

Anonymkode: 433ee...6ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Setter innlegget mitt i spoiler siden det kan inneholde info fra siste episode:

  Vis skjult innhold

Serena har jo vært frem og tilbake hele tiden. Men nå må hun vel ha brent alle broer? Hun har fått kappet av fingeren og sendt ungen ut av Gilead. 

Enig. Aunt Lydia virker å være den eneste som faktisk tror på dette gudevåset og hadde vært spennende å få en forklaring på hvorfor. 

Tror ikke Nick dør. De kunne jo gjort han irrelevant ved å få June ut av Gilead. Det var egentlig slutten jeg håpte på i denne episoden. Så kunne man fulgt June i Canada og sett hvordan forholdet med Luke ville fungert. Det hadde passet seg i en dramaserie. Jeg har ikke lyst på June tilbake hos waterfords.  

Nei, Fred er ikke lett å forstå seg på.  Jeg tenker han er en konebanker. Altså åpenbart banker kona, men jeg tenker typen som banker kona for så å fortelle at han elsker henne når hun forsøker å gå.  Konebankere kan jo også h veklse mellom å være snille og sadister. Samt ikke vise forståelse for at man ikke kan mishandle en person, gi noen flotte gaver og så forvente at alt er bra igjen.  Fred får jo holde på med dette for kvinnen kan jo ikke konfrontere han. De kan ikke dra. De må bare akseptere at han er en slik person.  Det gjør det jo bare enklere for Fred å leve i sin egen boble. 

Fred virker jo også å være såpass mentalt tilbakestående at han sikkert tror at ingen gjennomskuer han.  Det blir som Donald Trump. Han er jo også overbevist om at han lurer alle uansett hvor åpenbare løgner han kommer med. Samtidig  så vet jo støttespillerne hans at de ikke kan konfrontere han .

 

 

Anonymkode: 433ee...6ab

Hvor så du siste episode? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fjolleriet said:

Hvor så du siste episode? 

Lastet den ned ulovlig. :ninja:

Har HBO så føler meg ikke som en skurk, men klarte ikke vente til i morgen når de legger den ut. :P

Anonymkode: 433ee...6ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...