Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men var det ikke ennå mer rart da at serena var ung?

Det gikk noen måneder fra jeg leste boka til jeg begynte å se serien så en del detaljer var borte for meg da. Husker det nå når dere skriver det men tenkte ikke på det før nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Maleficenta said:

Men er jo flere eldre damer i serien og

Ja, men ikke i hovedrollene. Jeg kjøper ikke at en yngre Serena skaper bedre dynamikk.  Produsenten sier f.eks at en yngre Serena gjør at de kan få serien også til å handle om at Serena er sjalu på June. Den sjalusien kunne man jo hatt med en eldre Serena også.

Tror nok dette handler om at yngre vakre skuespillere selger bedre enn gamle mindre pene. 

Jeg synes Yvonne gjør en utrolig god jobb i rollen. Men det er jo litt ironisk at en feministisk serie  hindrer kvinnelige skuespillere å få jobb fordi de ikke er pene og unge nok. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Det er forresten en av fordelene ved bøker fremfor film og serier. Filmer og serier koster såpass mye å lage at de må ta rene kommersielle valg. Forfattere  kan ta større risiko og skrive noe for et smalere publikum. 

Sier ikke at jeg ikke liker filmer og serier for det gjør jeg. Synes også denne serien har vært svært god. 

Endret av Skolebolle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skolebolle skrev:

Ja, men ikke i hovedrollene. Jeg kjøper ikke at en yngre Serena skaper bedre dynamikk.  Produsenten sier f.eks at en yngre Serena gjør at de kan få serien også til å handle om at Serena er sjalu på June. Den sjalusien kunne man jo hatt med en eldre Serena også.

Tror nok dette handler om at yngre vakre skuespillere selger bedre enn gamle mindre pene. 

Jeg synes Yvonne gjør en utrolig god jobb i rollen. Men det er jo litt ironisk at en feministisk serie  hindrer kvinnelige skuespillere å få jobb fordi de ikke er pene og unge nok. 

Er syørre grunn til å være sjalu når man er ung og infertil på en dame som er fertil. En eldre dame er naturlig infertil pga alderdom

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Helt forferdelig å sitte å se på at de bare lar seg bli misbrukt og ikke gjør noe. Jeg hadde klikka for lenge siden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Thyroidea skrev:

Helt forferdelig å sitte å se på at de bare lar seg bli misbrukt og ikke gjør noe. Jeg hadde klikka for lenge siden! 

Hva skulle de ha gjort? De blir jo straffet på grusomme metoder om de ikke gjør som de blir fortalt. De har jo ikke mulighet til å bare gå eller stikke av. 

Anonymkode: 87323...18d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Thyroidea skrev:

Helt forferdelig å sitte å se på at de bare lar seg bli misbrukt og ikke gjør noe. Jeg hadde klikka for lenge siden! 

Den ene jenta, husker ikke hva hun het, godtok ikke noe hun ble fortalt og endte opp med et øye mindre. I sesong 2 blir en annen jente sendt til "koloniene". De viser historien til de som "klikker" også. Spesielt sesong 2 👌

Anonymkode: 1eeec...8f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Noen som veit om det skal komme enda flere sesonger ?         

Anonymkode: 412f6...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest COSL Innovator
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Noen som veit om det skal komme enda flere sesonger ?         

Anonymkode: 412f6...832

Har hørt at den kommer i April i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 9.1.2019 den 19.52, COSL Innovator skrev:

Har hørt at den kommer i April i år.

Leste nettopp nå at den er utsatt til 6. juni :sukk:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Rumle said:

Leste nettopp nå at den er utsatt til 6. juni :sukk:

 

Kan det ha noe med at Game og Thrones starter i april og vil bli ferdig i mai?  Men gleder mer uansett til begge seriene. 

Anonymkode: 9af23...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2019 den 2.09, AnonymBruker skrev:

Kan det ha noe med at Game og Thrones starter i april og vil bli ferdig i mai?  Men gleder mer uansett til begge seriene. 

Anonymkode: 9af23...90c

Godt å ha en serie mens man venter på den andre. Får ventetiden til å gå fortere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

 Jeg trodde at denne TV-serien var basert på en veldig tynn bok.     

 Så hvordan klarer egentlog produsentene av denne TV-serien å tyne ut flere sesonger bare basert på dette? 

Anonymkode: 412f6...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva den handler om? Er den blodig/skummel? :) 

Anonymkode: 6921b...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg trodde at denne TV-serien var basert på en veldig tynn bok.     

 Så hvordan klarer egentlog produsentene av denne TV-serien å tyne ut flere sesonger bare basert på dette? 

Anonymkode: 412f6...832

Boka er ca sesong en, og nå skriver forfatteren på en oppfølger. Hun har også vært rådgiver i de første sesongene, og spilt tante ved en anledning.

Anonymkode: 35ad5...452

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sett ferdig sesong 1. Synes den er ganske treg og utsetter å se sesong 2 av den grunn.

Anonymkode: 7b77d...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg trodde at denne TV-serien var basert på en veldig tynn bok.     

 Så hvordan klarer egentlog produsentene av denne TV-serien å tyne ut flere sesonger bare basert på dette? 

Anonymkode: 412f6...832

De lager fortsettelse fra boken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg trodde at denne TV-serien var basert på en veldig tynn bok.     

 Så hvordan klarer egentlog produsentene av denne TV-serien å tyne ut flere sesonger bare basert på dette? 

Anonymkode: 412f6...832

Selve boka er tynn, men den hinter mye til en større historie som den ikke forteller. Når forfatteren også er så involvert i produksjonen av TV-serien er det lett å videreføre historien utover det boken forteller. Serien er altså ikke basert bare på boken, selv om første sesong var ganske tett knyttet til boken, men på hele det universet forfatteren skapte i sitt eget hode da hun skrev den. 

Anonymkode: 47dd8...5f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg trodde at denne TV-serien var basert på en veldig tynn bok.     

 Så hvordan klarer egentlog produsentene av denne TV-serien å tyne ut flere sesonger bare basert på dette? 

Anonymkode: 412f6...832

Boka dekker første sesong. 

Andre sesong er diktet opp av filmprodusentene noe videre sesonger også er. 

Anonymkode: 63f1e...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...