Gå til innhold

Innenfor med 20 års aldersforskjell...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Dævendøtte
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja... om du leser tråden så er det jo delte meninger om dette. 

Anonymkode: 61fb1...68f

Noe jeg forøvrig ikke forstår, det er jo bare sex mellom to voksne mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hvor sikter du til at dere skal treffes? 

Anonymkode: f3aba...643

Hva mener du?

TS

Anonymkode: 61fb1...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mener du?

TS

Anonymkode: 61fb1...68f

Er det hjemme hos deg dere brukes å møtes? 

Anonymkode: f3aba...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dævendøtte skrev:

Noe jeg forøvrig ikke forstår, det er jo bare sex mellom to voksne mennesker. 

Det viser seg at en del har satt noen grenser for det tydeligvis. At det er en viss aldersforskjell som er akseptert ettersom hvilken aldersgruppe man er i. Jeg synes forøvrig diskusjonen ble mer interessant enn antatt.

Anonymkode: 61fb1...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det hjemme hos deg dere brukes å møtes? 

Anonymkode: f3aba...643

Er det viktig?

Anonymkode: 61fb1...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Serisøt? Ikke ok om en på 30 og en på 50 har et forhold? Uavhengig av hvem som er eldst/yngst? Du anser en 30-åring som ikke i stand til å vurdere egne valg godt nok og ikke være voksen nok til å ha sex med en på 50? Man er altså ikke voksen før man er 31?

Da jeg var 26 hadde jeg lederansvar for over 20 mennesker i jobben min og jeg hadde allerede brutt en forlovelse. Men om jeg fire år senere hadde hatt et forhold til en på 50 så hadde det vært ugreit? Igjen, så skjønner jeg ikke logikken, men respekterer at du mener/føler det sånn :)

TS

Anonymkode: 61fb1...68f


Men hvorfor spør du om det er greit? Da er det jo noe i deg som sier at det ikke er greit, og det er moralen din, og den skal du høre på. Vi er født med fri vilje , men har en samvittighet, moral og folkesyn som vi skal lytte til.

Anonymkode: 02bfe...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det innenfor å ha en elsker som er nesten 20 år yngre? Han (29) er svært ivrig men jeg (dame 48) holder litt igjen. Men nesten 30 er vel ikke sååå ungt kanskje... :P

Anonymkode: 61fb1...68f

Whatever rocks your boat. Er opp til dere det gjelder å avgjøre om aldersforskjellen betyr noe.

Rent personlig hadde jeg tenkt at det var litt voldsom aldersforskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det viktig?

Anonymkode: 61fb1...68f

ja, vil være spennende nok å vite det. :)

Anonymkode: f3aba...643

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:


Men hvorfor spør du om det er greit? Da er det jo noe i deg som sier at det ikke er greit, og det er moralen din, og den skal du høre på. Vi er født med fri vilje , men har en samvittighet, moral og folkesyn som vi skal lytte til.

Anonymkode: 02bfe...41c

Ja det var et åpent spørsmål på et diskusjonsforum, og jeg har som nevnt fått en mer interessant diskusjon enn jeg trodde. Jeg er mer interessert i den "regelen" du nevnte tidligere. Men som du sier så har det med ens egne synspunkter å gjøre. Moral og spesielt folkesyn..(?) har vel ikke noe med dette. Moral ja... men jeg er overhode ikke redd for å tre over noen "moralistiske" grenser da vi snakker om noen på 29 år. Ikke 19.

Anonymkode: 61fb1...68f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ja, vil være spennende nok å vite det. :)

Anonymkode: f3aba...643

Det har da ingenting med saken å gjøre. Men hvis det er viktig for deg så svarer jeg jo gjerne. Det er i jobbsammenheng. Og før noen begynner å rope ut - nei det er IKKE noen jeg har ansvar for på jobb eller som jobber tett sammen med meg.

Anonymkode: 61fb1...68f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det viser seg at en del har satt noen grenser for det tydeligvis. At det er en viss aldersforskjell som er akseptert ettersom hvilken aldersgruppe man er i. Jeg synes forøvrig diskusjonen ble mer interessant enn antatt.

Anonymkode: 61fb1...68f

Ikke bare aldersgrupper, men også kjønn ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Ikke bare aldersgrupper, men også kjønn ;) 

Ja det har du rett i!

Anonymkode: 61fb1...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har da ingenting med saken å gjøre. Men hvis det er viktig for deg så svarer jeg jo gjerne. Det er i jobbsammenheng. Og før noen begynner å rope ut - nei det er IKKE noen jeg har ansvar for på jobb eller som jobber tett sammen med meg.

Anonymkode: 61fb1...68f

Takk, da gjorde du meg glad! :)

Anonymkode: f3aba...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om han er singel, ja, hvorfor ikke?

Anonymkode: f3aba...643

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk, da gjorde du meg glad! :)

Anonymkode: f3aba...643

Fordi...?

Anonymkode: 61fb1...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi...?

Anonymkode: 61fb1...68f

Fordi det gir sammenheng og helhet. Om dere er trygge på hverandre hvorfor ikke? regner med dere har hatt lange samtaler allerede og kjenner deres egen ståsted.

Anonymkode: f3aba...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PeleWasShite skrev:

For sex: helt ok

For fast forhold: et tegn på mental retardasjon (hos den eldre parten)

God poeng. Og overhode ikke forhold. Kanskje derfor jeg er litt tilbakeholden. Han er litt for ivrig.

Anonymkode: 61fb1...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det gir sammenheng og helhet. Om dere er trygge på hverandre hvorfor ikke? regner med dere har hatt lange samtaler allerede og kjenner deres egen ståsted.

Anonymkode: f3aba...643

Altså... lange samtaler behøver vel ikke nødvendigvis være så viktig hvis man kun er ute etter kroppene til hverandre....

Anonymkode: 61fb1...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man er 45 er man mye mer utviklet enn 25 mtp på mentalt og hvor man står i livet mtp etablering f.eks.  En 45 åring regnes som godt voksen, er mentalt ferdig med ungdomstiden og har etablert seg for 10-15 år siden allerede og sånn sett snart "ferdig med" livet (ikke bokstavelig), mens en 25 åring har nettopp blitt ferdig med å være tenåring og har mye ungdom igjen i seg og er i få tilfeller engang ferdig på skole og har nettopp kommet ut av mors rede og startet livet. En 65 åring igjen vil være mer i samme fase som 45 åringen, og også godt voksen og ikke nettopp flytta ut fra mor. 

Anonymkode: 02bfe...41c

Det varierer veeeldig, du. Det er de som er trebarnsforeldre med hus og hytte i en alder av 25, og de som fortsetter å utdanne seg til de begynner å nærme seg 40. Noen vil ikke ha barn, noen vil ikke gifte seg, noen er opptatt av størst og mest for seg selv, mens noen dedikerer hele sitt liv til andre. Alder kan ha fint lite å gjøre med hvordan man lever/ønsker å leve livet sitt, og hvor langt man har kommet med disse planene. Charter-Svein (56) er f.eks 16 år eldre enn Emmanuel Macron (40), presidenten i Frankrike, men hvis en kvinne datet begge disse, hvem ville hun oppfattet som mest moden? Tror Macron glatt hadde gått av med seieren der. Det tror jeg også han hadde gjort om han var 20!

Her er det ikke engang snakk om å leve sammen, men et elskerforhold. Begge er glade i sex, og har lyst på hverandre. Da er det ingenting som tilsier at det skal være feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...