Gå til innhold

Har du løpt i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er våren her, og løpere (raske og mindre raske) kommer ut i vårsola fra dvalen (eller ev. fra tredemølla). 

Tenkte det kunne være fint å ha en tråd der vi kan dele løpeturene våre, og generelt alt annet løperelatert. Så enten du løper 10 km på 40 min eller halvannen time, del i vei! 

Anonymkode: b0919...cad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin tråd :)

Har ikke løpt enda i dag, men skal ut og løpe i 15-tiden. Gleder meg! Blir bare en kort tur på 6-7 km siden jeg også må rekke og hente i barnehagen etterpå, men det skal bli deilig likevel :hoppendeglad: 

Anonymkode: b854d...f68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her :) Har ikke løpt enda i dag, men planlegger en tur i ettermiddag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kveldsvakt i dag, så jeg har vært ute på løpetur. Ble 5 km. Pulsen var skyhøy, mistenker at det er fordi jeg undervurderte hvor sinnssykt varmt det var ute :laugh: Uansett var det deilig å løpe ute i sola, men jeg gleder meg til de får vekk all grusen fra fortauene her. Og ikke minst til det er mulig å løpe i marka igjen.

Forøvrig ønsker jeg meg denne toppen:

Image result for i run slow to make you look good

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wolfmoon skrev:

Jeg har kveldsvakt i dag, så jeg har vært ute på løpetur. Ble 5 km. Pulsen var skyhøy, mistenker at det er fordi jeg undervurderte hvor sinnssykt varmt det var ute :laugh: Uansett var det deilig å løpe ute i sola, men jeg gleder meg til de får vekk all grusen fra fortauene her. Og ikke minst til det er mulig å løpe i marka igjen.

Forøvrig ønsker jeg meg denne toppen:

Image result for i run slow to make you look good

SÅ utrolig kul topp! Hvor har du funnet den??

Anonymkode: b854d...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

SÅ utrolig kul topp! Hvor har du funnet den??

Anonymkode: b854d...f68

Jeg har den dessverre ikke selv, men har sett et par som har hatt dem i løp. Fant et par på Ebay, da, men med frakt så ble det litt for dyrt. Rundt 300 kr, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært ute og plogget! Knappe fem km og en full søplesekk!

Anonymkode: aa750...41c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur innom butikken for å kjøpe mat :)

Anonymkode: a1cbe...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk skikkelig dårlig for meg i dag. Smerter her og der i kroppen, og for høy temperatur. Ble så ubehagelig at jeg måtte gi meg tidlig og gå hjem. Kjedelig! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kragebein said:

Gikk skikkelig dårlig for meg i dag. Smerter her og der i kroppen, og for høy temperatur. Ble så ubehagelig at jeg måtte gi meg tidlig og gå hjem. Kjedelig! :(

Kjipt, men det er noe med overgangen fra kaldt til varmt vær, altså :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Kjipt, men det er noe med overgangen fra kaldt til varmt vær, altså :( 

Ja, definitivt. Jeg glemmer det visst hvert år, og ender opp med et par kjipe løpeturer som dette. :fart2: Må bare slutte å tenke at jeg kan løpe tidlig på ettermiddagen for å bli ferdig, og heller løpe om morgenen eller etter at solen har gått ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytta meg så smått fra mølla og ut i vårværet for et par uker siden. Var i Danmark rett før våren brøt ut her hjemme, og der var det bar bakke og herlig vårluft. Det ble 20 km fordelt på to turer i løpet av de tre dagene jeg var der.

I morgen tidlig tar jeg årets første ute-tur her hjemme :) Gleder meg! Men spørs hvor lenge utesesongen min varer før pollen kommer trålende...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Endelig vår. Jeg holder på å trene meg opp til halvmaraton, og har et mål om å løpe under 2 timer. Men sliter med å få opp farten. Har ingen problemer med å løpe langt; i dag hadde jeg en fin tur på 16 km. Men det går ikke akkurat fort! Har liksom bare et tempo, og med en gang jeg kommer over 10 km/t eller 6 min/km så blir det for slitsomt. Tips fra erfarne løpere? Burde jeg trent mer intervaller?

Anonymkode: 7a46a...3be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i dag, men i går kveld. Er så deilig å løpe nå på våren, før pollensesongen kicker inn for fult! Ble 7 km i behgalig tempo. :)

 

Bruker dere å varme opp/tøye før dere løper? Noen gode øvelser å dele? 

Anonymkode: aa750...41c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i dag, men i går kveld. Er så deilig å løpe nå på våren, før pollensesongen kicker inn for fult! Ble 7 km i behgalig tempo. :)

 

Bruker dere å varme opp/tøye før dere løper? Noen gode øvelser å dele? 

Anonymkode: aa750...41c

Gjør drills (søk opp hvis dette er ukjent). Det aktiverer og styrker leggmuskulaturen.

utenom så bruker jeg 10 min først på uttøying. Tøyer alt fra hofter til å strekke på bakside lår, akilles - ja, alt man bruker når man løper :-) Yter uten tvil bedre når kroppen er forberedt på belastningen som kommer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har løpt i dag. 5 km i herlig regnvær :laugh: Men jeg tuller ikke, etter tur i varme og sol sist, så var det deilig å være ute i regnet, ikke minst fordi det da ikke var noe støv i lufta i det hele tatt. Friskt og fint. Min raskeste 5 km i 2018, med særdeles lav puls mesteparten av turen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet joggesesongen med sentrumsløpet på lørdag (10km) og er tidenes støleste person i dag (og i går). Så blir nok ikke så mye mer løping på noen dager...

Anonymkode: 10d4d...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19/04/2018 at 8:55 PM, AnonymBruker said:

Ja! Endelig vår. Jeg holder på å trene meg opp til halvmaraton, og har et mål om å løpe under 2 timer. Men sliter med å få opp farten. Har ingen problemer med å løpe langt; i dag hadde jeg en fin tur på 16 km. Men det går ikke akkurat fort! Har liksom bare et tempo, og med en gang jeg kommer over 10 km/t eller 6 min/km så blir det for slitsomt. Tips fra erfarne løpere? Burde jeg trent mer intervaller?

Anonymkode: 7a46a...3be

Si fra hvis du finner svaret, for jeg har ingen løsninger. Jeg kan løpe langt, men kun i mitt eget tempo. Og det er ikke engang 6 min/km, liksom :laugh: Med en gang jeg øker tempoet noe særlig, så spretter pulsen i været til den store gullmedaljen. Denne sesongen her har jeg tenkt å teste og kun løpe på pulsen. Så 2-3 økter i uka med lav puls, sone 1-2. Og så 1-2 økter med høyere puls/intervaller. Det er bare det at jeg er så skrekklig dårlig på intervaller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Ja! Endelig vår. Jeg holder på å trene meg opp til halvmaraton, og har et mål om å løpe under 2 timer. Men sliter med å få opp farten. Har ingen problemer med å løpe langt; i dag hadde jeg en fin tur på 16 km. Men det går ikke akkurat fort! Har liksom bare et tempo, og med en gang jeg kommer over 10 km/t eller 6 min/km så blir det for slitsomt. Tips fra erfarne løpere? Burde jeg trent mer intervaller?

Anonymkode: 7a46a...3be

Jeg sliter med det samme! 6 min/km i snitt uansett. For min del sitter det i hodet, jeg liker ikke å ha det ubehagelig. Det som hjelper for meg nå er pulsklokke. Og fokus på puls under løpeturen. Klarer nå 10 km med snittfart på 5.20 min/km. Da ligger jeg mellom sone 4 og 5 (helt i grenseland). Så må jeg bare øke lengden og mengden i nettopp den puls-sonen for å bedre meg, tenker jeg.

For meg er pulsen 163/164 når jeg løper på 5.20 min/km. Men vil tro at pulsen blir lavere etterhvert som jeg venner meg til det.

Jeg må ha litt fokus på dette fremover :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...