Gå til innhold

Mads Hansen


AneKS

Anbefalte innlegg

Gjest MajaKaja

Opplever ikke Mads som en mobber. Han tuller og ironiserer om "influencere" og det er helt på sin plass! De kan ikke være unntatt parodier eller kritikk. Såpass må de tåle uten å bli krenka.

Opplever Ulrikke som litt dobbeltmoralsk. For ei som prøver å bekjempe kroppspress er hun usedvanlig opptatt av kropp. Hvor mange ganger har hun ikke dansa rundt i trusa på Instagram? Hun anser kanskje ikke seg selv som GOALS, men tror mange av hennes følgere mener hun er det. I Skam var hun min favorittkarakter og synes hun var et friskt pust i kroppsdebatten etter serien slutta. Men hun mangler ofte argumenter, noe som ble tydelig i Debatten på NRK. Trodde hun hadde mer tyngde og kunnskap, men hun spiller veldig mye på følelser og empati.

Nå truer hun med å få Mads sin konto stengt? Selv om hun kanskje tuller, så viser det bare hvordan hun ikke evner å ta en ordentlig diskusjon. Jenta er ennå ung, så skal ikke dømme henne for hardt :) Men media bør ikke bruke henne som talsperson eller en stemme som man høre på, kun fordi hun har en stor fanskare etter Skam.

Endret av MajaKaja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulrikke er langt utenfor med sin argumentasjon om at HAN bodyshamer. Hun driver jo med det selv - iallefall mot alle som ikke er overvektige/usexy. Hun ber han kritisere industrien fremfor bloggerne selv, men den samme oppfordringen fikk da hun etter debatten... 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne falt Ulrikke ti hakk, og Mads steg tjue. Han er en intelligent (Mensa medlem) og oppegående mann som er i mot det psyke kroppspresset bloggerne fronter. Noen ganger går han for langt, men han er uansett langt innafor grensa for hva offentlige personer bør kunne finne seg i!! Ulrikke mista meg på veien når hun åpenlyst henger ut SE og KU, harselerer med de, men skal opp på sin høye hest  hva angår Ann Marielle. Det var en fuckings joke! 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler heller ulrikke har laget et navn av seg selv ved å kritisere enkeltpersoner hun ikke liker. Parodier på IG bilder, når hun snakket om kostymet til siv osv..

Mads er til en viss grad en komiker. Og han gjør narr av ALLE, inkludert seg selv og sine nære venner. Enig at det med Isabel kan være over grensa(noe han også har sakt). Men ellers opplever jeg at enkelte kjente profiler rett og slett ikke tåler at det blir laget humor om dem. Vell, da burde de komme seg ut av kjendis livet.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nydelig hvordan Mads Hansen setter lys på hvilken hyklersk adferd Ulrikke Falch har i media! :nori:

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, terteskjell skrev:

Heia Mads Hansen

Whop, whop! Jeg liker virkelig at han er så direkte og setter søkelyset på galskapen i Blogglandia 🤗

 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger han! Han har fått en ny følger her... klarer ikke helt å se at han er en mobber. Etter min mening blir mobbebegrepet brukt litt for raskt og ofte.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Citronella skrev:

Jeg synes både Mads og Ulrikke var like barnslige i denne saken.

Hva var barnslig med Mads sin oppførsel i denne saken? Han ble angrepet og argumenterte sin sak tilbake... lite barnslig over det.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Hva var barnslig med Mads sin oppførsel i denne saken? Han ble angrepet og argumenterte sin sak tilbake... lite barnslig over det.

Det samme tenkte jeg...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 18.22, ssophie skrev:

Mads Hansen er ingen mobber. Han påpeker bare bloggeres ansvar når det gjelder hvordan de tjener penger. Toppbloggen sraad.blogg.no har skaffet seg posisjon ved å forherlige og normalisere kosmetiske operasjoner og inngrep. Det er slik bloggen har blitt en millionbedrift. Senest i slutten av januar var det et innlegg med tittelen "Nå åpner jeg meg om min neste operasjon" (http://sraad.blogg.no/1516565398_n_pner_jeg_meg_om_min_neste_operasjon.html) der bloggeieren igjen forsterket skjønnhetshysteriet og bidro til å skape et kroppspress som er ufattelig farlig for hennes følgere. Likevel uttaler hun seg nå som om hun aldri har frontet operasjoner og inngrep, og at hun utelukkende snakker om medaljens bakside til sine følgere. Det er ren løgn. 

 

Hva privatpersonen Isabel Raad har operert og ikke, er det ingen som har noe med. Men hvordan toppbloggen sraad.blogg.no bruker disse inngrepene til å tjene penger på unge leseres usikkerhet, er av offentlig interesse. Og man er ingen mobber når man tar til orde for at denne bloggeren er blant de verste forbildene vi har her til lands. Bevis: https://imgur.com/EcBy9WY

Ja, Isabel burde ikke tjene penger på unges leseres usikkerhet, men nå er ikke hun den første og kommer heller ikke til å være den siste på dette, men det høres ut som at hun må være den som får all dritten. Samme om det er på en blogg eller ikke, så vil den kroppspressen være mange andre steder enn på en blogg til ei som har gjort noe som hjalp henne. 

Jo mer vi snakker, skriver og kritiserer om dette jo mer oppmerksomhet får dette. Og uansett hva enn vi gjør så kommer dette kroppspresset til å være. Om 50 år? Vel da kan du vel sikkert bare klistre på den rumpe og pupper som du bare kan ta av og på. Ja, vi prøver så godt vi kan å gi unge mennesker et annet syn, men det vil ikke hjelpe, det eneste som vil skje er diskusjoner, kranglingen, kritikker. 

Jeg mener la nå de som har fikset på noe, snakke så mye dem vil om det, det betyr ikke at en ung jente på 20 år leste blogginnlegget til Isabel i går og bestemte seg for å fikse på seg selv i dag. Usikkerhet er noe som rammer en hver, samme om det bare er en skeiv munn, men jeg har snakket med veldig mange som har fikset på seg og det er ikke bare sånn at de bestiller en konsultasjonstime med engang, det kunne ta opptil et år, og lenger, også er det legen som vil forsikre seg om at dette er noe personen vil, om de da skal vente lenger eller om dette er bombesikkert. Så dere vet faktisk ikke hva personen selv føler selv og dere vet ikke hvor mange som faktisk sitter ved siden av dere å har fikset på noe selv uten at dere vet det, og de aller fleste tilfeller er tenkt nøye gjennom, for dette er noe de skal gå med, ikke kan ta av og på. 

Så ja det er kroppspress til tusen, men uansett hva så vil det alltid være det, og tenk på andre som faktisk hater nesen sin og alltid gjort det, men tørr ikke å gjøre noe fordi da blir hun hatet. Kroppspress er ikke kult, men å slenge dritt om folk på sosiale medier fordi de lager kroppspress er fader meg værre, fordi dere mobber de som allerede er usikre og gjør dem mer usikre enn de allerede er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, nilsen19 skrev:

Ja, Isabel burde ikke tjene penger på unges leseres usikkerhet, men nå er ikke hun den første og kommer heller ikke til å være den siste på dette, men det høres ut som at hun må være den som får all dritten. Samme om det er på en blogg eller ikke, så vil den kroppspressen være mange andre steder enn på en blogg til ei som har gjort noe som hjalp henne. 

Jo mer vi snakker, skriver og kritiserer om dette jo mer oppmerksomhet får dette. Og uansett hva enn vi gjør så kommer dette kroppspresset til å være. Om 50 år? Vel da kan du vel sikkert bare klistre på den rumpe og pupper som du bare kan ta av og på. Ja, vi prøver så godt vi kan å gi unge mennesker et annet syn, men det vil ikke hjelpe, det eneste som vil skje er diskusjoner, kranglingen, kritikker. 

Jeg mener la nå de som har fikset på noe, snakke så mye dem vil om det, det betyr ikke at en ung jente på 20 år leste blogginnlegget til Isabel i går og bestemte seg for å fikse på seg selv i dag. Usikkerhet er noe som rammer en hver, samme om det bare er en skeiv munn, men jeg har snakket med veldig mange som har fikset på seg og det er ikke bare sånn at de bestiller en konsultasjonstime med engang, det kunne ta opptil et år, og lenger, også er det legen som vil forsikre seg om at dette er noe personen vil, om de da skal vente lenger eller om dette er bombesikkert. Så dere vet faktisk ikke hva personen selv føler selv og dere vet ikke hvor mange som faktisk sitter ved siden av dere å har fikset på noe selv uten at dere vet det, og de aller fleste tilfeller er tenkt nøye gjennom, for dette er noe de skal gå med, ikke kan ta av og på. 

Så ja det er kroppspress til tusen, men uansett hva så vil det alltid være det, og tenk på andre som faktisk hater nesen sin og alltid gjort det, men tørr ikke å gjøre noe fordi da blir hun hatet. Kroppspress er ikke kult, men å slenge dritt om folk på sosiale medier fordi de lager kroppspress er fader meg værre, fordi dere mobber de som allerede er usikre og gjør dem mer usikre enn de allerede er.

Oi! Her var det mye å ta tak i! Kunne ikke vært mer uenig med deg, men skal holde det kort.

Jeg er i 40 årene og det var ikke kroppspress på denne måten da jeg vokste opp. Når kosmetisk kirurgi blir normalisert så har noe gått fryktelig galt i samfunnet vårt! Kjendiser og bloggere som fronter dette syke kroppspresset er problemet her. Å påpeke at det er sykt er ikke mobbing! Mads Hansen er ingen mobber! Han er i mot at unge jenter legger seg under kniven. Jeg synes det er fint at fler og fler står opp for unge jenter og forklarer dem at dette ikke er ok! For det er det virkelig ikke! 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella
På 22.5.2018 den 13.54, Anonym90059005 skrev:

Hva var barnslig med Mads sin oppførsel i denne saken? Han ble angrepet og argumenterte sin sak tilbake... lite barnslig over det.

Han kunne valgt å reagert helt annerledes, å ikke svare med samme mynt. Jeg liker i grunn både Ulrikke og Mads, men her i denne saken mistet jeg mye sansen for begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Citronella skrev:

Han kunne valgt å reagert helt annerledes, å ikke svare med samme mynt. Jeg liker i grunn både Ulrikke og Mads, men her i denne saken mistet jeg mye sansen for begge to. 

Men forstår du ikke hvorfor har reagerer med samme mynt? Ulrikke hylles av sine fans for hvordan hun "tar" Mads, så når Mads gjør nøyaktig det samme tilbake kan de jo egentlig ikke kritisere han for det. Han gjør jo bare akkurat det idolet deres gjorde. Det er på mange måter genialt, for fansen hennes ville aldri forstått et "voksent" tilsvar. Vi som er minst et tiår forbi russetida ser jo stort sett at adferden til Ulrikke alltid har vært hyklersk, men den yngre fansen ser ikke dette om det ikke fortelles dem på deres "språk". Ulrikke Falch er ikke det forbildet hun tror hun er...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, JackNapier skrev:

Men forstår du ikke hvorfor har reagerer med samme mynt? Ulrikke hylles av sine fans for hvordan hun "tar" Mads, så når Mads gjør nøyaktig det samme tilbake kan de jo egentlig ikke kritisere han for det. Han gjør jo bare akkurat det idolet deres gjorde. Det er på mange måter genialt, for fansen hennes ville aldri forstått et "voksent" tilsvar. Vi som er minst et tiår forbi russetida ser jo stort sett at adferden til Ulrikke alltid har vært hyklersk, men den yngre fansen ser ikke dette om det ikke fortelles dem på deres "språk". Ulrikke Falch er ikke det forbildet hun tror hun er...

Dette blir veldig rart. Det er en godt voksen mann vs ganske unge "fans" du prater om. Han la seg på samme lave nivå, det er ikke noe genialt med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at han ikke glemmer å stå opp for de undervektige også, at det ikke bare går en vei. I det siste har det vært veldig stort fokus på at det er greit at folk kurver, noe jeg syns er utrolig bra vi normaliserer, men samtidig får det meg til å syntes at de glemmer/hakker ned på de som er undervektige og at det er folk som er naturlig tynn, men mange påstår at folk legger press på andre for å være det. I stede for å prøve å normalisere en type kropp mer, hvorfor ikke normalisere alle kroppsfasonger? Det er det jeg liker med Mads ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, neiognei skrev:

Dette blir veldig rart. Det er en godt voksen mann vs ganske unge "fans" du prater om. Han la seg på samme lave nivå, det er ikke noe genialt med det.

Du mener det ikke finnes noe genialt med å ikke snakke over hodet på folk? Det finnes ikke noe genialt ved å snakke et språk målgruppen din forstår?

Nei, men da så.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen til Mads Hansen «Sommerkroppen» er lagt ut nå!!! (Spotify og applemusic) Og jeg elsker den😂 Skikkelig sleivspark til bloggerdamene! 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...