Gå til innhold

Nordmenn som hater USA er motbydelige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har de glemt at det er takke være USA at vi er et fritt land.

Anonymkode: 10f0b...25f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nordmenn hater bare USA fordi det er et bedre land med bedre folk.

Anonymkode: b5067...28e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hvor mange sånne tåpelige tråder finnes det her på Kvinneguiden nå? 

Anonymkode: 187df...a83

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har de glemt at det er takke være USA at vi er et fritt land.

Jeg tror du har glemt vår gode nabo Sovjet-unionen?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å generalisere når det er et så stort land med så mye folk og vidt forskjellige kulturer innad i landet. Blir for meg tåpelig å HATE. 

På en annen side så var det så vist ikke dagens amerikanere som vant krigen. Verden forandres til stadighet. Venner blir fiender osv osv. Hvordan verden hadde sett ut i dag om USA ikke hadde vært verdenspoliti de siste 70 år kan man bare drømme om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn hater bare USA fordi det er et bedre land med bedre folk.

Anonymkode: b5067...28e

Hvis man skulle anvendt samme regel i sporten som ellers i politikken hadde vi elsket taperne i sporten.

’Du kom på førsteplass, det er gevinst nok i seg selv å komme på førsteplass, så du må hjelpe alle de som kommer bak deg. Hvordan VÅGER du å bare suse forbi de andre? Ta ansvar! La andre få være bra!! Andre som trenger det mer!’

og alle vet at de som trenger det mest er de som er dårligst. For de har så lav kapasitet at det best å la dem skinne. De har jo ikke noe annet, stakkers... 

da kunne pengepremiene ligget på den dårligste og den flinkeste trenger ingen premie. Det er premie nok i seg selv å være flinkest.

Men i idretten så er jo taperne tapere på ekte og vinnerne er vinnerne. Det er ingen som går inn og manipulerer på ‘driften’. 

Såååå, hva er egentlig langtidskonsekvensene av å hylle de dårligste? Jo, man begynner å konkurrere om å være mest mulig patetisk. Akkurat som transetoaletter, etc. 

‘Biggest loser’-konkurranse.  

Anonymkode: 86c76...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
18 hours ago, AnonymBruker said:

Nordmenn hater bare USA fordi det er et bedre land med bedre folk.

Anonymkode: b5067...28e

Det er et dårligere land med noen flotte mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker hverken usa eller amerikanere. De virker for enkle i hodet

Anonymkode: 77228...a52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovjetiske krigsfanger bygde landet, og 13 000 av dem døde her. Fikk de lønn? Takk? Anerkjennelse? Nei. Og hvis ikke de får noen takk for det, tror du virkelig USA får noen takk (og for hva?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 21.21, GauteS skrev:

Jeg tror du har glemt vår gode nabo Sovjet-unionen?

Er en stund siden vi var nabo med Sovjetunionen, du.

Anonymkode: c7dcb...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker hverken usa eller amerikanere. De virker for enkle i hodet

Anonymkode: 77228...a52

Tusen takk 

Anonymkode: 2a0d4...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som drømte om USA og var sikker på det var helt fantastisk. Hun giftet seg og bosatte seg der, og har nå bodd der noen år. Pipa har fått en helt annen låt. Hun rett og slett hater landet. Ikke menneskene, men all korrupsjonen, hvor mye alt koster av forsikringer, hvordan de forsøker lure deg, hvor helt for jævlig det er om man ikke er stinn av penger eller har en feit jobb. Du har så å si null muligheter til å komme deg opp og bedre din situasjon hvis du bare er en vanlig "arbeider" med en vanlig jobb. Blir du syk koster det skjorta for de lurer deg med forsikringen. Du må være ekstremt ressurssterk. Hun har nå bestemt at hun absolutt ikke skal bli boende der. Hun har på ingen måte noe ønske om å bli gammel i "det møkkalandet" som hun nå har begynt å kalle det.

Anonymkode: 5b708...8f6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.4.2018 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Har de glemt at det er takke være USA at vi er et fritt land.

Anonymkode: 10f0b...25f

På hvilken måte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er en stund siden vi var nabo med Sovjetunionen, du.

Anonymkode: c7dcb...4dc

Sammenhengen var: 1. Har de glemt at det er takket være USA at vi er et fritt land? 
2. Jeg tror du har glemt vår gode nabo Sovjet-unionen? 
For 73 år siden var dette gjeldende navn på disse statene. Som du muligens husker fra skolen, skal en ikke bruke vår tids, nye, navn i historisk sammenheng. For 100 år siden var Kristiania Norges hovedstad – å skrive noe annet, er noe som bare anonyme brukere kan gjøre, for ingen venter noe bedre av dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater ikke USA, men er takknemlig for at jeg bor i Norge og ikke i USA.  USA har sakket akterut de siste 50 år, både økonomisk og sosialt.  Kanskje grunnen er kostnadene for Vietnamkrigen? 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, GauteS skrev:

Sammenhengen var: 1. Har de glemt at det er takket være USA at vi er et fritt land? 
2. Jeg tror du har glemt vår gode nabo Sovjet-unionen? 
For 73 år siden var dette gjeldende navn på disse statene. Som du muligens husker fra skolen, skal en ikke bruke vår tids, nye, navn i historisk sammenheng. For 100 år siden var Kristiania Norges hovedstad – å skrive noe annet, er noe som bare anonyme brukere kan gjøre, for ingen venter noe bedre av dem.

Som du sikkert husker fra skolen skal man bruke fortid når man snakker om historiske begivenheter. Dvs ikke "vår gode nabo", men "vår tidligere nabo" evt "daværende nabo". 

Anonymkode: c7dcb...4dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Som du sikkert husker fra skolen skal man bruke fortid når man snakker om historiske begivenheter. Dvs ikke "vår gode nabo", men "vår tidligere nabo" evt "daværende nabo". 

Grammatikk kan du heller ikke. "Nabo" er et substantiv – bare verb kan bøyes i fortid. 
Uansett, landet øst for Grense Jakobselv er ikke vår tidligere nabo, det er fremdeles vår nabo. Det har bare skiftet navn.
Om din datter skifter navn (kanskje hun gifter seg?), er hun ikke plutselig blitt din tidligere datter. 

Jeg vet det: Du innvender at jeg tar feil, du har ingen datter. Da gir jeg opp!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 21.21, GauteS skrev:

Jeg tror du har glemt vår gode nabo Sovjet-unionen?

Sovjetunionen skrives i ett ord

Anonymkode: 77228...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA har liksom rett til å gjøre hva pokker de vil, fordi alle andre land de ikke liker vissnok er noen "slemme skrullinger" og onde terrorister. 

Iløpet av de siste femten årene har USA brukt sin verdensomspennende makt for å angripe nasjoner de ikke liker, fengsle og torturere  uskyldige mennesker, og bomber sivile med droner eller jagerfly. 

Varslere som for eksempel Snowden eller Manning, som forsøker å fortelle sannheten, blir forfulgt, og de blirntruet med fengsel og død. Amerikanske myndigheter lar seg tydeligvis aldri stanse av noen moral, grunnlov eller etiske retningslinjer... 

Anonymkode: cfcd9...eee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...