Gå til innhold

Fått en falsk bekymringsmelding fra BV, er forbannet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en falsk bekymringsmelding? 

Når noen er bekymret for forhold i et hjem med barn, så er ikke bekymringsmeldinger til bvn falske men berettigede. Om bv finner forholdene bekymringsverdige, det avgjør bare bv. 

Bv gjør en viktig jobb. At foreldre ikke liker å bli kikket i kortene det får så være.  Bv er til for barnas beste, ikke for foreldrene. 

Anonymkode: cc32b...00c

Når noen går inn for å sabortere og ødelegge, uten å ha noen reel bekymring. Kun for å prøve å straffe foreldrene, så er bekymringsmeldingen falsk jo! 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En bekymringsmelding er aldri falsk. Det er ikke den som melder som avgjør om noe faktisk er omsorgssvikt, den som melder uttrykker bare sin bekymring, det ligger i ordet. Deretter er det Barnevernet som avgjør om det er grunnlag for å ta det videre. Hva vet vel egentlig du om hvilke hensikter de har eller hvorfor de sendte bekymringsmelding? 

Anonymkode: 8b203...32e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En bekymringsmelding er aldri falsk. Det er ikke den som melder som avgjør om noe faktisk er omsorgssvikt, den som melder uttrykker bare sin bekymring, det ligger i ordet. Deretter er det Barnevernet som avgjør om det er grunnlag for å ta det videre. Hva vet vel egentlig du om hvilke hensikter de har eller hvorfor de sendte bekymringsmelding? 

Anonymkode: 8b203...32e

Den som melder bekymring kan også bare være ute etter å ødelegge familien. Verden i dag er ikke bare god. Barnevernet har heller ikke bare gode hensikter. Det innlegget du skriver her forteller meg at du har noen naive tanker. Hva vet du forresten om de som sender bekymringsmelding til bv? Jeg vet om tilfeller i alle skalaer og sett familier bli rasert på grunn av bekymringsmeldinger som aldri skulle vært sendt. Barnevernet er ikke rosenrødt, men en stor risiko å ta. 

Anonymkode: f63b1...eca

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 20.37, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde latet som ingenting. De ønsker å plage dere og det vil irritere vettet av dem at det ikke blir noen reaksjon. 

Anonymkode: c57f5...38b

Dette. 

De forventer at du skal klikke og at det skal bli en konflikt. Jeg ville glist de rett i trynet. Latt som ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En bekymringsmelding er aldri falsk. Det er ikke den som melder som avgjør om noe faktisk er omsorgssvikt, den som melder uttrykker bare sin bekymring, det ligger i ordet. Deretter er det Barnevernet som avgjør om det er grunnlag for å ta det videre. Hva vet vel egentlig du om hvilke hensikter de har eller hvorfor de sendte bekymringsmelding? 

Anonymkode: 8b203...32e

Selvfølgelig er bekymrings meldingen falsk, om man melder at foreldrene fester og ruser seg hver helg, når man vet at det ikke er sant! Man lyver jo når man melder inn en usannhet sånn. Å man tar opp tid hos BV som kunne blitt brukt på barn som faktisk trenger det. 

 

Anonymkode: 7114a...2c5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En bekymringsmelding er aldri falsk. Det er ikke den som melder som avgjør om noe faktisk er omsorgssvikt, den som melder uttrykker bare sin bekymring, det ligger i ordet. Deretter er det Barnevernet som avgjør om det er grunnlag for å ta det videre. Hva vet vel egentlig du om hvilke hensikter de har eller hvorfor de sendte bekymringsmelding? 

Anonymkode: 8b203...32e

Har du i det hele tatt lest HI?? Selvfølgelig er en bekymringsmelding falsk om den sendes som hevn. Og den tar ressurser fra bv som kunne blitt brukt til å undersøke reelle bekymringsmeldinger!!!

Anonymkode: a8115...58e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i barneverntjenesten, og kan bekrefte at det fra tid til annen kommer bekymringsmeldinger som kun er sjikane fra melder til den meldte. Dette kommer i blant til syne i konfliktfylte skilsmisser. Bvt er ofte gode på å vurdere om meldingen er reell eller trakassering, men alle meldinger må gjennomgås og vurderes. Det er utrolig trist at noen bruker bvt som et ledd i en trakassering.

Anonymkode: 6e844...bbc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i barneverntjenesten, og kan bekrefte at det fra tid til annen kommer bekymringsmeldinger som kun er sjikane fra melder til den meldte. Dette kommer i blant til syne i konfliktfylte skilsmisser. Bvt er ofte gode på å vurdere om meldingen er reell eller trakassering, men alle meldinger må gjennomgås og vurderes. Det er utrolig trist at noen bruker bvt som et ledd i en trakassering.

Anonymkode: 6e844...bbc

Vi har ingen mulighet til å verifisere at du faktisk jobber i bvt og da bør du heller ikke bruke en potensielt fiktiv stilling som argument i en debatt. For alt vi vet kan dette være tull. 

Anonymkode: 8b203...32e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags white trash verden er det du egentlig lever i trådstarter? Helt fascinert over at det finnes slike familieforhold i Norge...

Anonymkode: 2ed3e...e8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ingen mulighet til å verifisere at du faktisk jobber i bvt og da bør du heller ikke bruke en potensielt fiktiv stilling som argument i en debatt. For alt vi vet kan dette være tull. 

Anonymkode: 8b203...32e

Uansett om det er tull eller ikke så er det da en kjent sak at folk bruker falske bekymringsmeldinger for å skade andre.

Anonymkode: 969c8...c2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ingen mulighet til å verifisere at du faktisk jobber i bvt og da bør du heller ikke bruke en potensielt fiktiv stilling som argument i en debatt. For alt vi vet kan dette være tull. 

Anonymkode: 8b203...32e

So f... what? Tviler du virkelig på at det finnes forskrudde mennesker som bruker barnevernet for å hevne seg på folk de ikke liker, og at dette er en problemstilling Barnevernet er obs på? 

Selvsagt finnes det falske bekymringsmeldinger! Ikke meldinger fra folk som er bekymret men tar feil, for disse er ikke falske. Vi snakker om folk som ikke er bekymret men bare ønsker å skade. Slike folk finnes, selv om de heldigvis ikke er mange. Å påstå noe annet er vanvittig naivt. 

Anonymkode: 8553b...54e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en falsk bekymringsmelding? 

Når noen er bekymret for forhold i et hjem med barn, så er ikke bekymringsmeldinger til bvn falske men berettigede. Om bv finner forholdene bekymringsverdige, det avgjør bare bv. 

Bv gjør en viktig jobb. At foreldre ikke liker å bli kikket i kortene det får så være.  Bv er til for barnas beste, ikke for foreldrene. 

Anonymkode: cc32b...00c

Selvfølgelig er det falsk bekymringsmelding om man finner opp en grunn til bekymring 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt i prosessen har dere kommet siden du sier at de ikke bare henla den? Her fikk vi inn en falsk melding for et par år siden, som var så hinsides latterlig at man egentlig ikke skulle tro av bvt kunne ta det på alvor. Men likevel gjorde de det og opprettet en undersøkelse. Vi ble kalt inn til et møte hvor vi gjennomgikk den 8 a4 sider lange meldingen med vannvittige påstander. Mot slutten av møtet spurte vi hva dette egentlig hadde med bvt å gjøre, og fikk til svar at det var egentlig ikke noe som var deres sak noe av det. Likevel måtte vi gjennom et hjemmebesøk, og de innhentet opplysninger fra barnehage, helsestasjon osv. Etter to måneder henla de saken med kommentarer om at vi var flotte foreldre og nå kunne vi være fornøyd med å til og med ha det skriftlig fra bvt at vi var egnet. Her ble saken meldt inn anonymt, og selv om jeg vet hvem som stod bak, så har jeg ingen skriftlige bevis, så jeg valgte å ikke anmelde saken. 

Anonymkode: 7dd0e...10f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Monsieur Beau
På 18.4.2018 den 19.41, AnonymBruker skrev:

For å gjøre historien kort: Broren til mannen og samboeren hans har sendt inn en falsk bekymringsmelding mot oss til barnevernet. Her står det at vi fester nesten hver helg (gjerne med ungen hjemme), at vi ruser oss og at vi ikke tar vare på barnet. Barnet er 2,5 år.

Dette er bare tull. Vi har aldri hatt barnevakt for å dra ut på fest, og har ikke hatt fest siden lenge før jeg ble gravid. Mannen har drukket EN gang siden barnet kom til verden (på julebord, hvor jeg var hjemme med barnet), og vi har aldri ruset oss på noe som helst. Vi er begge velfungerende voksne mennesker som går på jobb hver dag og barnet har en god oppvekst. Det er ingenting som mangler hos oss. 

Grunnen til at denne er sendt er fordi de tror at vi har sendt en melding på de. Det kan jeg si med en gang at vi ikke har, men de tror det fordi vi tidligere har reagert på noen av valgene/drikkingen/festingen som foregår hos de. Vi har likevel aldri gått til barnevernet med dette, men vi vet at de har blitt meldt av andre. Vi vet også hvem det var som meldte denne gangen. 

Det ligger selvfølgelig mye bak her, men nå er jeg så forbannet for at de har sendt en falsk melding. Møtet er ikke noe problem, har vært helt åpne og forklart situasjonen, sagt at de gjerne kan ta både urinprøver og blodprøver av oss begge, at de gjerne må komme på hjemmebesøk og kontakte barnehagen eller fastlege, men de valgte å avslutte saken med en gang. 
Jeg er rasende fordi de har antatt det har vært oss og da gått inn for å ødelegge vår familie som hevn. De tror at barnevernet bare stjeler barn, så deres håp var nok at barnet ble akuttfjernet. Det er egentlig derfor jeg er så sur, fordi de har gjort dette med hensikten om å skade oss som familie for å ta igjen. 
Jeg klarer ikke forholde meg til dem. Jeg er rasende, og jeg vil aldri snakke med de igjen. Det er først i dag at jeg fikk se bekymringsmelding og skjønte at de var de med en gang. Hadde de vært bekymret for noe og meldt hadde jeg ikke blitt så forbannet, men denne meldingen er bare oppspinn. De er IKKE bekymret for at vi ruser oss eller fester hver helg, fordi de vet jævlig godt at vi ikke gjør det. 

Kan jeg anmelde dette? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er bare så sinna! Jeg klarer rett og slett ikke forholde meg til dem lenger. Som sagt, om de hadde vært bekymret eller om meldingen handlet om noe som jeg kunne kjenne meg ett gram igjen i så hadde jeg ikke reagert slikt, men dette er KUN gjort på pur faen. Vi har vært stresset i mange dager for dette møte og virkelig hatt en klump i magen, så viser det seg at det er dette tullet! 

Anonymkode: 20452...39a

Det eneste jeg leser her er en haug med umodne voksne som lager en masse drama og konflikter i familien. 

Hold deg unna med å blande deg inn i hva andre gjør. I tillegg kan ikke noen krangle eller lage konflikt med deg dersom du ikke er delaktig selv. 

Når det gjelder barnevernet så fortell kun det som er sanne ting. Det er ikke deg de er ute etter å ta, det er kun for barnas beste. Vær glad for at vi har dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en falsk bekymringsmelding? 

Når noen er bekymret for forhold i et hjem med barn, så er ikke bekymringsmeldinger til bvn falske men berettigede. Om bv finner forholdene bekymringsverdige, det avgjør bare bv. 

Bv gjør en viktig jobb. At foreldre ikke liker å bli kikket i kortene det får så være.  Bv er til for barnas beste, ikke for foreldrene. 

Anonymkode: cc32b...00c

Åh, herregud. Slutt å tyt på det da. 

En falsk bekymringsmelding er når noen melder fra om bekymring for forhold som de vet ikke er tilfellet. 

Jeg hadde nok i ts sitt sted prata med melderne, fortalt at saken er henlagt og også lagt til det at vi ble anbefalt å anmelde melderne for falsk bekymringsmelding. 

Anonymkode: a3012...018

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Oi. Hvem bruker opp barnevernets ressurser på tull når det er så mange barn som virkelig trenger hjelp? 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en falsk bekymringsmelding? 

Når noen er bekymret for forhold i et hjem med barn, så er ikke bekymringsmeldinger til bvn falske men berettigede. Om bv finner forholdene bekymringsverdige, det avgjør bare bv. 

Bv gjør en viktig jobb. At foreldre ikke liker å bli kikket i kortene det får så være.  Bv er til for barnas beste, ikke for foreldrene. 

Anonymkode: cc32b...00c

Det er utrolig stygt gjort av deg å komme med løgner som at Barnevernet er hele tiden for barnas beste. Det er ikke bare foreldrene som må gå i kamp mot barnevernet når de setter inn tiltak som ikke er nødvendig. Falske bekymringsmeldinger er ikke berettiget når angiver gjør det kun for å ødelegge en familie og får med seg barnevernet på det. Da er risikoen stor for at en familie blir rasert og at samtlige mister all tillit til offentlige og omverden rundt seg. Og det med all grunn. 

Anonymkode: f63b1...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en av de dummeste tingen med barnevernet i dag. Det har blitt noe man bruker mot noen man har en konflikt med og noe onde folk bruker mot andre for morro skyld. Blir desverre ikke tatt særiøst nok, det problemet.

 

BV har nok uansett hatt 100 vis av slike saker og er klar over at nabokonflikt kan føre til bv melding.

Anonymkode: 1a7d0...312

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Monsieur Beau skrev:

Det eneste jeg leser her er en haug med umodne voksne som lager en masse drama og konflikter i familien. 

Hold deg unna med å blande deg inn i hva andre gjør. I tillegg kan ikke noen krangle eller lage konflikt med deg dersom du ikke er delaktig selv. 

Når det gjelder barnevernet så fortell kun det som er sanne ting. Det er ikke deg de er ute etter å ta, det er kun for barnas beste. Vær glad for at vi har dem.

1) Hvor er det du mener TS har blandet seg i andres saker? 

2) Hva får deg til å tro at det er Barnevernet TS er sint på? 

Anonymkode: 8553b...54e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...