Gå til innhold

Spør Thor

Tran09

Anbefalte innlegg

Har noen av dere prøvd "Spør Thor" sine kostholdsplaner for lavkarbo? Erfaringer? Jeg er 175 høy og veier 91.1 kilo - veide 95 kilo for 12 dager siden da jeg begynte moderat lavkarbo. Har fått blod på tann og ønsker dine erfaringer. Jeg vil gå ned 16.1 kilo til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, Tran09 skrev:

Har noen av dere prøvd "Spør Thor" sine kostholdsplaner for lavkarbo? Erfaringer? Jeg er 175 høy og veier 91.1 kilo - veide 95 kilo for 12 dager siden da jeg begynte moderat lavkarbo. Har fått blod på tann og ønsker dine erfaringer. Jeg vil gå ned 16.1 kilo til!

Hvis du ser litt lenger ned på denne siden, så er det en annen som har spurt om akkurat det samme for ca et døgn siden. Ingen svar der heller....

Blir bare nysgjerrig, har du begynt med Thors plan, eller tenker du at du skal? er det slik, dersom du er i gang, at man skal faste 4 døgn på rad i begynnelsen? Skrekk og gru, sier jeg da.....

Anonymkode: ef59c...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gått to uker på thors kostplan! Kjempe fornøyd ! 

Anonymkode: e533a...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Planene blir gitt individuelt utifra dine opplysninger om helse, vekt osv. Planen jeg fikk var helt ok, men ikke noe som passet meg. I min kostholdsplan var det ingen faste. 

Anonymkode: dacea...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er vel en kjent "slanke-gründer" som har forsøkt å tjene penger på andres overvekt i mange år, først og fremst ved å ikke helt korrekt gjengi informasjon fra folk med mer peiling enn ham.

Han har skrevet bok basert på andres bøker, solgt lavkarbo ferdigmat, og nå er det visst disse kostplanene.

Hvis du vil støtte en sånn en, er det sikkert ikke noe galt med kostplanene, for sånne er enkle å lage (og selge til andre til overpris).

Skulle jeg benytte en sånn tjeneste hadde jeg nok gått for kostplanene til lavkarbotips.no. Bare fordi Thor Foseid virker som en sånn skamløs "slankeprofitør".

Anonymkode: 5bb47...735

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er vel en kjent "slanke-gründer" som har forsøkt å tjene penger på andres overvekt i mange år, først og fremst ved å ikke helt korrekt gjengi informasjon fra folk med mer peiling enn ham.

Han har skrevet bok basert på andres bøker, solgt lavkarbo ferdigmat, og nå er det visst disse kostplanene.

Hvis du vil støtte en sånn en, er det sikkert ikke noe galt med kostplanene, for sånne er enkle å lage (og selge til andre til overpris).

Skulle jeg benytte en sånn tjeneste hadde jeg nok gått for kostplanene til lavkarbotips.no. Bare fordi Thor Foseid virker som en sånn skamløs "slankeprofitør".

Anonymkode: 5bb47...735

Har du en plan fra ham? Har du sett en av hans planer? Har du brukt dem? Ikke? 

Det at Thor Foseid har prøvd litt av hvert for å tjene penger har vel ikke skadet hverken deg eller meg? Men at hans plan har hjulpet meg, det kan jeg skrive under på! Joda det finnes mye tips og råd og få rundt omkring, men jeg har enda til gode å finne en konkret matplan tilpasset forskjellige helseutfordringer. 

350kr for en plan vil ikke jeg si er overpriset, en bok koster fort det og mere. 

Det er forskjell på planer, noen skal det fastes på, men du som ser på faste med skrekk og gru, les deg litt opp om emne før du uttaler deg negativt om det. Faste er noe av det bedre vi kan gjøre for vår kropp!

Anonymkode: 8eb97...5ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Annonse

Jeg kjøpte en plan fra han, og da den poppet opp i innboksen min må jeg si at jeg følte meg dum. Hvorfor? Fordi det står akkurat det samme som du finner i en dårlig skrevet avisartikkel. Bare å google "free mealplan diabetic" osv. 

Når det kommer til Facebook gruppa så er den som en kult. Thor er guden og resten er tilhengerne. Spør du et spørsmål blir du enten halshugget i kommentarfeltet av moderatorene, eller så blir tråden stengt med en gang. "spør Thor" heter gruppen, men det er ikke lov å stille spørsmål. 

Bruk de 350 kronene på noe annet enn den kulten. Du finner den samme informasjonen online gratis. 

1/5   fra meg

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Blabkabalba skrev:

Jeg kjøpte en plan fra han, og da den poppet opp i innboksen min må jeg si at jeg følte meg dum. Hvorfor? Fordi det står akkurat det samme som du finner i en dårlig skrevet avisartikkel. Bare å google "free mealplan diabetic" osv. 

Når det kommer til Facebook gruppa så er den som en kult. Thor er guden og resten er tilhengerne. Spør du et spørsmål blir du enten halshugget i kommentarfeltet av moderatorene, eller så blir tråden stengt med en gang. "spør Thor" heter gruppen, men det er ikke lov å stille spørsmål. 

Bruk de 350 kronene på noe annet enn den kulten. Du finner den samme informasjonen online gratis. 

1/5   fra meg

Nå ja.. her var du litt kjapp. Søkte opp "free mealplan diabetic" bare for artig, og dette var en av de som kom opp:

http://www.eatingwell.com/article/290459/the-best-7-day-diabetes-meal-plan/

Her har vi da på en vanlig dag 148 g karbohydrater, derav 49 g sukker, og lite fett. Ergo; en forferdelig dårlig idè for noen som burde spise minst mulig kh. Og du sammenligner hans plan med en slik en? Da kan du neppe ha lest noe som helst av den planen, eller forstått noe som helst av det han har prøvd å formidle.

Er dog enig i at det nærmest har blitt en "kult" inne på facebook-siden hans. Vurderer å droppe ut derifra pga det. Men planene hans er intet annet en helsefremmende. Noe de (fleste) såkalte "gratis-planene" for diabetikere IKKE er.

Anonymkode: 34fbc...702

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

(vet tråden er gammel, dog like aktuell nå)

Jeg kom over guppen hans på facebook, og ble derfor veldig lysten på en kostplan, de hørtes jo fantastiske ut. Men jeg er født litt kritisk og pessimistisk, så jeg ventet før jeg bestilte.

Til slutt droppet jeg hele planen, fordi 1) folk spør om matvarer de ikke har i vanlig butikk 2) prinsippene er veldig enkle. det kan vi fint finne ut av selv.

Anonymkode: 0cb87...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Hei, lavkarbo fungerer for mange og jeg har fått en ny hverdag 😊 Men etter mye søk etter informasjon og kunnskap vil jeg sterkt advare mot Thor Foseid. Det er mange som blir slettet i gruppa dersom de har et bitte lite spørsmål av negativ karakter. Man får e-poster hvor oppgulpet kommer fra han. En mann som kun er opptatt av å bli hyllet/ skryt av for å nå sitt store mål. Det å tjene penger. Altså styr unna Thor Foseid. Han har lite kunnskap om temaet, kun erfaring. Dere finner mange andre på nett som har utdanning, som tåler kritiske spørsmål og samtidig gir gode svar på. Lykke til på din  vei om en bedre helse! 

Anonymkode: 1bf18...fc4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2021 den 8.15):

Hei, lavkarbo fungerer for mange og jeg har fått en ny hverdag 😊 Men etter mye søk etter informasjon og kunnskap vil jeg sterkt advare mot Thor Foseid. Det er mange som blir slettet i gruppa dersom de har et bitte lite spørsmål av negativ karakter. Man får e-poster hvor oppgulpet kommer fra han. En mann som kun er opptatt av å bli hyllet/ skryt av for å nå sitt store mål. Det å tjene penger. Altså styr unna Thor Foseid. Han har lite kunnskap om temaet, kun erfaring. Dere finner mange andre på nett som har utdanning, som tåler kritiske spørsmål og samtidig gir gode svar på. Lykke til på din  vei om en bedre helse! 

Anonymkode: 1bf18...fc4

Enig. Folk blir kastet ut av gruppa for de stiller spørsmål om utdanningen hans. Han har ikke utdanning, og så fort noen stiller spm vedrørende dette blir de kastet ut.

Anonymkode: 92e66...72d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...