Gå til innhold

KGs fantastiske lesesirkel! Leser nå Markens grøde


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Leste første kapittel på google books. Virker lovende 😃

Dere som har kindle, hadde det vært en god investering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, tunaen skrev:

Leste første kapittel på google books. Virker lovende 😃

Dere som har kindle, hadde det vært en god investering?

Jeg er blitt veldig glad i min hvertfall 😊 Kjøpte den for under ett år siden, og var litt spent på om jeg fikk samme leseopplevelse som ved bøker, og det syns jeg at jeg gjør. I tillegg er den lett og praktisk å holde i, lett å ta med seg, og man kan lese uten lys pga bakgrunnslys i display. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sequel skrev:

Jeg er blitt veldig glad i min hvertfall 😊 Kjøpte den for under ett år siden, og var litt spent på om jeg fikk samme leseopplevelse som ved bøker, og det syns jeg at jeg gjør. I tillegg er den lett og praktisk å holde i, lett å ta med seg, og man kan lese uten lys pga bakgrunnslys i display. 

Hvordan funker det med kjøpt/nedlasting av bøker på en kindle? Hvordan er utvalget av norske bøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sequel skrev:

Jeg er blitt veldig glad i min hvertfall 😊 Kjøpte den for under ett år siden, og var litt spent på om jeg fikk samme leseopplevelse som ved bøker, og det syns jeg at jeg gjør. I tillegg er den lett og praktisk å holde i, lett å ta med seg, og man kan lese uten lys pga bakgrunnslys i display. 

Jeg leser e-bok for første gang, og er faktisk overrasket over hvor praktisk det er. Jeg har alltid vært litt «imot» digitale bøker, men... 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, alli634 skrev:

Hvordan funker det med kjøpt/nedlasting av bøker på en kindle? Hvordan er utvalget av norske bøker?

Jeg har ikke erfaring med norske bøker på Kindle, så det får eventuelt noen andre svare på, men engelskspråklige bøker er det meget enkelt og greit å få tak i.

Fra Kindle har du direkte tilgang til Amazon og kan handle bøker direkte inn på lesebrettet, eller du kan kjøpe bøkene via nettleseren på datamaskinen og få dem sendt automatisk til brettet. Av en eller annen grunn er det mange klassikere som er gratis gjennom nettleseren, men som koster 1,24 dollar gjennom Kindle, så det lønner seg å være litt obs.

Du kan også laste over bøker som du har funnet andre steder enn Amazon (gjennom lovlig så vel som ikke-så-lovlig nedlasting). Det greieste da er å bruke et eget dataprogram til å ta seg av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, tunaen skrev:

Leste første kapittel på google books. Virker lovende 😃

Dere som har kindle, hadde det vært en god investering?

Tidligere var jeg svært skeptisk til lesebrett – kanskje egentlig uten noen særlig grunn til det annet enn at jeg alltid har vært veldig glad i å omgi meg med bøker, samt at jeg vel egentlig ikke var helt klar over i hvor stor grad et lesebrett skiller seg fra et nettbrett – men etter at jeg impulskjøpte en Kindle av enkelte beleilighetshensyn for omtrent et år siden, har pipen fått en ganske annen lyd. 

Kindle har rett og slett vært en suveren investering for meg. Den er med meg hele tiden og har gjort at jeg har lest ikke bare langt flere bøker, men også bedre bøker. En kjempefordel er at jeg alltid har mange bøker av svært forskjellig art tilgjengelig hele tiden, slik at jeg alltid finner noe å lese og ikke er avhengig av at lesehumøret matcher den ene jeg måtte ha for hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, alli634 skrev:

Hvordan funker det med kjøpt/nedlasting av bøker på en kindle? Hvordan er utvalget av norske bøker?

Jeg kjøper via Ark og bruker da enten hjemmesiden eller appen og sender bøkene via appen ved å bruke kindle-e-posten man får i kindlen. Da legger den seg automatisk i kindlen så lenge en er tilkoblet internett :). 

Jeg syns utvalget er veldig bra, tror ikke jeg har opplevd å ikke finne noe jeg har lyst å lese 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sequel skrev:

Jeg kjøper via Ark og bruker da enten hjemmesiden eller appen og sender bøkene via appen ved å bruke kindle-e-posten man får i kindlen. Da legger den seg automatisk i kindlen så lenge en er tilkoblet internett :). 

Jeg syns utvalget er veldig bra, tror ikke jeg har opplevd å ikke finne noe jeg har lyst å lese 😊

Oi, ante ikke det var mulig! Stor sjanse det blir en kindle på meg da 😄 har ipaden, men den funker jo ikke så bra i sollys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, alli634 skrev:

Oi, ante ikke det var mulig! Stor sjanse det blir en kindle på meg da 😄 har ipaden, men den funker jo ikke så bra i sollys

Jeg syns nesten ikke iPad kan sammenlignes med Kindle! En helt annen leseropplevelse. Definitivt verdt å investere i om man leser mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, alli634 skrev:

Oi, ante ikke det var mulig! Stor sjanse det blir en kindle på meg da 😄 har ipaden, men den funker jo ikke så bra i sollys

Kindlen funker helt supert i sollys, oppleves akkurat som en vanlig bokside da!  :smilbla: 

Ellers har jeg fått begynt så vidt på David Copperfield, leste første kapittel på senga i går kveld. Liker det jeg leser foreløpig, om enn en noe uvant fortellerstil og språk (leser på norsk) :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode til kindle. Nå fikk jeg lyst på en...😁

Hvor mye koster en bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
På 22.4.2018 den 21.21, Vampyrina skrev:

Nå har jeg lest litt over 70 sider, og synes det er absolutt leseverdig!

Ja, jeg også! 

Er kommet i gang så det suser jeg! Leser delvis på kindle og hører på lydbok. Er kommet til kapittel 11. Aner ikke hvilken side det er. Blir underholdt jeg. Og har allerede ledd og blitt rørt til tårer i øyekroken. 

Kapittel 10 elns:

Spoiler

Så sårt sånn Peggotty beskrev morens død. 

Angående Kindle til hvem enn som spurte om det, jeg har hatt min i en del år, og den funker fjell fremdeles. Jeg synes absolutt det var en god investering. Jeg får tak i bøker fra engelsk amazon som de aldri har på biblioteket og gjerne som de ikke har oversatt på adlibris f.eks. Samtidig er det mulig å bruke en sånn app-ting (Calibre) til å få andre bøker inn på kindlen, men det har jeg ikke fått til så mye. Det er kjempepraktisk på ferie! Du kan ha med deg mange bøker uten at det tar plass og er tungt i bagasjen. Bruker samme lader som mobilen. Den nærmest frastøter seg sand, så er fin å ha på stranden, og funker supert i mørket og i sollys. Jeg var også en sånn som elsket lukten av "ekte" bøker, men etter en stund hadde jeg lest så mye på kindlen at jeg seriøst trykket på et ord (det er sånn for å få opp forklaring eller uttale i kindlen) i en virkelig bok! :fnise: Og ble da også veldig frustrert når det ikke kom opp! Jeg har nok lært mer engelsk av word wise (en funksjon som hjelper deg hvis det er masse ord du ikke kan), og ja, supert! Blablabla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder min interesse!

Siden jeg er midt i eksamensperioden vil jeg dog først være med i begynnelsen av juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Rainstorm skrev:

 

  Vis skjult innhold

Så sårt sånn Peggotty beskrev morens død. 

 Jeg var også en sånn som elsket lukten av "ekte" bøker, men etter en stund hadde jeg lest så mye på kindlen at jeg seriøst trykket på et ord (det er sånn for å få opp forklaring eller uttale i kindlen) i en virkelig bok! :fnise: Og ble da også veldig frustrert når det ikke kom opp! Jeg har nok lært mer engelsk av word wise (en funksjon som hjelper deg hvis det er masse ord du ikke kan), og ja, supert! Blablabla. 

Ååh det hadde vært supert på denne boka!🙄

Er bareferdig med første kapittel, men virker lovende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2018 den 11.16, blåtimen skrev:

Jeg står nok over denne runden. Kjenner David Copperfield blir litt for heftig prosjekt for meg akkurat nå :)

Men jeg gleder meg til å se om dere kommer dere gjennom og hva dere syns. Lykke til ;)

Ok, jeg prøver likevel. Ble fristet av dere som allerede hadde gode ord å komme med om boka :P

Hører på lydbok på engelsk. Var en behagelig stemme, så jeg tror det skal gå fint!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne boka var ganske lett å komme inn i allerede fra start av, synes jeg, så jeg ble positivt overrasket. :) Jeg valgte å lese den på engelsk og må slå opp ord. Det tar jo litt ekstra tid, derfor er jeg glad det ble nevnt her inne at man kan trykke på et ord i selve "boka" for å få opp definisjonen. Det visste jeg nemlig ikke, sparer jo litt tid på det.

(Jeg har ikke Kindle til å lese på, men jeg lastet ned "Amazon Kindle"-appen og leser på mobilen. Hadde lyst til å kjøpe boka i papirform, men den første jeg fant fram til kostet 4805 (!?) kroner på bokkilden.no (:hakeslepp:). Da gadd jeg ikke styre med å finne "riktig" versjon til mye lavere pris, så jeg endte med å kjøpe e-bok fra Amazon. Det er jeg glad for at jeg gjorde.)

Nå skal jeg begynne på kapittel 6 og gleder meg til å lese videre.

God lesning, alle sammen!

-Vilde :ac:

Anonymkode: 62675...b95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er jeg også i gang! Det ble lydbok på meg, og jeg er spent på hvordan det går med en over 38 timer lang bok :fnise: Men jeg er enig med dere andre, den er overraskende lett å komme inn i, og jeg liker den godt foreløpig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg har blitt veldig glad i boka allerede, og håper det fortsetter sånn! En liten kuriositet; jeg ante ikke at deler av handlingen er lagt til Great Yarmouth (på folkemunnet der borte, bare Yarmouth). Der har koret jeg synger i, vært hvert år i 15 år på rad for å synge julekonserter..... Dette er et sted som for veldig mange nordmenn er helt ukjent. Morsomt å lese om stedet i denne boka når man kjenner området så godt selv! Og på et av hotellene i byen henger det en plakett på utsiden om at Charles Dickens var overnattet der i 2 dager i 1849 😃

Endret av Vampyrina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått begynt enda. Har hatt litt mye annet med arbeidskrav og studier, men så gøy å lese om alle de gode opplevelsene med boka :) Nå gleder jeg meg til å begynne på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lyttet til over seks timer av boka i går og i dag var visst min mentale kapasitet brukt opp for jeg ikke orket tanken på å lytte i dag. Forhåpentligvis er gnisten tilbake i morgen :laugh:

Jeg syns som Vilde nevnte at den var overraskende lett å komme inn i og jeg ble ganske fenget fra starten av. Koser meg med boka mer enn jeg trodde jeg ville gjøre. Men jeg merker også at det er mer krevende språk og setningsoppbygging jeg ikke er vant til så det krever mer fokus enn det jeg pleier å lytte til. Det er en god ting da - hele poenget er jo å gå litt ut av komfortsonen :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...