Gå til innhold

KGs fantastiske lesesirkel! Leser nå Markens grøde


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
8 minutter siden, tunaen skrev:

Yikes... ja tja.. får gi det et forsøk :P leser du på engelsk?

Haha, takk for at du også sa det! :fnise: Ja, vi får gi det en sjanse! 

Jepp, jeg tenkte å lese på engelsk. Liker å lese originalspråket om jeg kan det. Men disse setningene er så lange at om jeg leste høyt måtte jeg stoppet for å puste flere ganger i løpet av en setning. Men jeg har troa! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Rainstorm skrev:

@LightBulb @Vampyrina @tunaen @Angeleye @-lykke- @Elaine Marley @SoWhat? @Thildamor @Lill3My @Kalevala @blåtimen @Senil @Mammabamma

Første bok: David Copperfield - Charles Dickens 

Den kan vi holde på med 3 uker. Til 11.mai. Boken er jo (hinsides) lang, 882 s. så 3 uker er kanskje i minste laget for noen, men jeg bare sier 3 uker nå først, men så ser vi det an om noen sliter med å bli ferdig, og så kan vi utsette det. (Kan jo også hende en del står over akkurat denne, siden den er litt tung?). Haha, jeg tror jeg sier 3 uker, for at jeg skal kunne glede meg til neste bok og at det ikke er så lenge til den! Som motivasjon. 

Det er bare å slenge seg på om flere ramler innom tråden. Jeg noterer bokforslagene deres! Og kommer snart til å endre HI her og ja. Si fra om det er noe jeg burde gjort annerledes, eller om det er noe dere lurer på! 

David Copperfield er allerede lastet ned til Kindlen her i huset, gi meg styrke! :laugh: 

882 sider? :daane:

Hva er det jeg har stelt istand nå da? :P

Neida, forhåpentligvis er den like bra som Oliver Twist. 3 uker høres litt lite ut, men får se hvordan det går.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg ikke lest, så det blir spennende! Elsker bøker med mange sider om historien er god! Er ikke sjelden jeg er frustrert når boka snart er ferdig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med :)

Har ikke lest David Copperfield, eller Dickens forøvrig,og har litt blanda følelser til å lese den. Hadde aldri plukket den selv for å si det sånn - håper jeg blir positivt overrasket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... jeg har boka, men den er bare på 300 og noen sider... biblioteket her har den ikke, og ikke ebokbib.... hva gjør jeg da..? Leser den utgaven jeg har??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte på Kindle og den er 554 sider. Så lenge historien er den samme så må det vel gå? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
16 minutter siden, Vampyrina skrev:

Hmmmm... jeg har boka, men den er bare på 300 og noen sider... biblioteket her har den ikke, og ikke ebokbib.... hva gjør jeg da..? Leser den utgaven jeg har??

Har du Kindle?  Amazon har den i så tilfelle på engelsk til 12 kr elns. 

Ellers pleier biblioteket mitt å raskt få tak i fra de nærliggende bibliotekene om de har. Haha, ellers så har man jo lydbokapper der det er 38 timer med herligheten! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70
6 hours ago, Rainstorm said:

Ja, ikke sant! Det er jo litt av det som er poenget! I sist runde så leste jeg en del bøker jeg ikke bare aldri ville funnet av meg selv, men som jeg hadde en motvilje mot å lese fordi jeg alltid hadde tenkt at de ikke var for meg. F.eks The Shining og Parfymen, men jeg endte opp med gode leseopplevelser! Og ikke minst Oryx and Crake som jeg var sånn "eh, nei!" til, som var helt topp dystopi! Men det var bare at denne David Copperfield har bare helt FÆLE assosiasjoner! :fnise: 

De var det jeg som foreslo sist :biggrin: Har lest Parfymen, som jeg elsket, men leste aldri Oryx and Crake. Sier meg enig i at Dickens virker forferdelig, har jo sett noen filmer så jeg vet hva det går ut på, og jeg har igrunn aldri likt han så jeg tror ikke jeg klarer å begynne på den. Men etter dere har lest den tenker jeg at jeg slenger meg på kanskje...

Jeg kunne tenke meg å lese noe av Dostojevski, Forbrytelse og Straff har jeg lest, så en annen bok... Idioten eller Brødrene Karamasov eller noe? Foreslår også Viviann, hvit av Kari Bøge, som er første bok i en serie om Viviann og venninnen hennes som virkelig tar et litt komplisert vennskap mellom kvinner på kornet. Har lyst å lese alle bøkene om igjen egentlig, men foreslår bare den første, så kan man jo lese resten om man liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rainstorm skrev:

Har du Kindle?  Amazon har den i så tilfelle på engelsk til 12 kr elns. 

Ellers pleier biblioteket mitt å raskt få tak i fra de nærliggende bibliotekene om de har. Haha, ellers så har man jo lydbokapper der det er 38 timer med herligheten! :P

Det ordnet seg. Fant den til 50,- på Ark som e-bok. Da er man i gang! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra initiativ, @Rainstorm! Jeg skal forsøke å henge med. David Copperfield ligger i alle fall nå på min Kindle og venter på at jeg skal fri meg fra alle mine påskudd for ikke å begynne riktig ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står nok over denne runden. Kjenner David Copperfield blir litt for heftig prosjekt for meg akkurat nå :)

Men jeg gleder meg til å se om dere kommer dere gjennom og hva dere syns. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laster den ned nå. Begynner nattvaktuke  til onsdagen, så denne vil jeg lytte til ons -søn, da jeg har lest den før og husker mye, men blir litt en annen bok når man lytter kontra å lese. Dobbel glede med storytel😂Men begynner å bli noen år siden jeg leste meg igjennom klassikerene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne i morgen tenker jeg. Da er jeg ferdig med et arbeidskrav jeg holder på med nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble glad da jeg oppdaget denne tråden. Så bra, takk for at du gjør dette igjen, @Rainstorm! :dagens-rose:

Jeg skriver som AB, så da blir jeg ikke med å stemme, og det er ikke sikkert jeg skriver så mye underveis, men jeg vil veldig gjerne følge med her inne og prøve å lese alle bøkene som blir bestemt av dere. :)

Selv er jeg en som leser heller sjeldent/i perioder (og da som regel krim), er ikke så flink til å fullføre ting, dømmer bøker etter både tittel og omslag gjør jeg også (:rodme:), og jeg tror ikke jeg har lest en eneste klassiker (hehe), så David Copperfield blir en voldsom start her i gården... men, da er jo denne lesesirkelen midt i blinken og jeg satser på en ordentlig mestringsfølelse og videre motivasjon når den første boka er gjennomlest. Nå har jeg lagt nok press på meg selv og jeg gleder meg til å komme i gang.

-Vilde :ac:

Anonymkode: 62675...b95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke kommet i gang enda. Skal se om jeg finner den på biblioteket i morgen, eller så får jeg vurdere lydbok 😊 Gleder meg! Og så kjekt å se at så mange ønsker å være med på denne runden:nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lastet ned på kindlen, håper å komme i gang i kveld! Er egentlig midt i en annen bok, men den har jeg hatt pause på en stund, så kan like så godt begynne rett på ny nå :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...