Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får mensen neste uke, kanskje.
Men de siste 3 dagene har jeg vært ganske uggen. Ikke sånn kasteopp kvalm, men ganske uggen og kjenner at det "ligger" i halsen. 

Har prøvd i nesten et år å bli gravid, og lurer nå på om jeg faktisk kan være det. 
Eller er det bare kroppen som lurer meg? At nå har jeg hent meg opp i det... 

Det jeg er aller mest redd for nå er at jeg har lest at om man kjenner at man er kvalm så tidlig, så kan det vare store deler av svangerskapet.

Anonymkode: dbdf4...df2

AnonymBruker
Skrevet

Huff! Vi prøvde i nesten 1,5 år før det ble utredning og prøverør osv. Når vi nå får baby om et par mnd er det altså 3 år siden jeg sluttet på prevensjon. Derfor forstår jeg din trang til å tolke og lese og håpe og ønske. Jeg måtte aktivt gjøre andre ting og engasjere meg i andre ting fordi hvis ikke tolket jeg og grublet jeg og håpet jeg meg selv helt sprø. Noen få blir kvalme svært tidlig, men jeg tror kanskje det er tilfeldig hos mange da det er hormoner som gir svangerskapskvalme og det skal mye til at de påvirker kroppen noe særlig så tidlig da mengdene av hormoner er så utrolig små så tidlig. 

Jeg var sammenhengende kvalm i 9 uker jeg fra uke 6 til og med 14, og da sa jordmoren at jeg kunne trøste meg med at det er en sammenheng mellom kvalme (altså tydelig hormonpåvirkning) og litt mindre sjanse for spontanabort. Så jeg trøstet meg med det og var glad til, det hadde jo faktisk skjedd etter over 2 år med prøving og da igjennom IVF :) Så, etter nesten et år med prøving hadde ikke jeg villet vært redd for kvalme, vær glad om dere slipper IVF utredning og behandling istedenfor. 

Krysser fingrene for deg! Du kan jo kanksje merke at noe er annerledes da? Jeg gjorde ikke det det forsøket da spiren satt, først da jeg var 4-5 dager etter forventet mens begynte jeg å merke at kroppen var litt annerledes :) 

Anonymkode: 7e6ea...9bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...