Gå til innhold

Jorda er den eneste planet med intelligent liv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merkelig om jorda er den eneste planeten det er (intelligent) liv på..

Her er en video som gir litt perspektiv på hvor enormt universet er:

 

Anonymkode: a9e28...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2018 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Merkelig om jorda er den eneste planeten det er (intelligent) liv på..

Her er en video som gir litt perspektiv på hvor enormt universet er:

 

Anonymkode: a9e28...5b8

Her er en til. Vi er faktisk egentlig ingenting når det kommer til stykket. Og det finnes mye mer enn vi noen gang kommer til å få vite.

 

Anonymkode: 743ae...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/28/2018 at 6:03 PM, AnonymBruker said:

Det kan du mene. Hittil har vi sett nada.

Anonymkode: 7bd55...9c8

Hittil har du sett nada.

Anonymkode: c8684...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn hundre milliarder ganger hundre milliarder solsystemer da, og vi er det eneste med liv.  Jeg lurer seriøst på om de som mener det troller.

"– Det er mer enn 100 milliarder stjerner i Melkeveien, og mange – over halvparten – har planeter omkring seg. Så det er et svimlende antall solsystem som finnes der ute.

Galaksen vår, Melkeveien, er bare 1 av vel 100 milliarder galakser i det observerbare universet. Så vi kan regne med at universet rommer mange milliarder billioner solsystemer. Et nærmest ufattelig høyt antall."
http://illvit.no/universet/galakser/hvor-mange-galakser-finnes-det-i-universet

Anonymkode: c8684...7fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hittil har du sett nada.

Anonymkode: c8684...7fa

Yepp, og du også. Men 50% sannsynlighet for liv er ikke verst det heller:-)

Anonymkode: 7bd55...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes absolutt liv andre steder enn på jorden. Bibelen gir alle svarene på dette.

Se på det som dette. Den virkeligheten vi lever i er en form for projeksjon innenfor et større rammeverk. Cutting edge forskning indikerer at vi lever i en eller annen form for simulering. Sjekk ut hva Elon Musk sier om disse tingene.

Spør deg selv. Hvem bygde egentlig megalittene på steder som Cusco i Peru, og Baalbek i Libanon? Den dag i dag har vi ikke teknologi til å flytte på de største stenene. Hvorfor går drager, kjemper og demiguder igjen i absolutt alle kulturer fra oldtiden? Dette er de store hemmelighetene folkens. 1 mosebok 6.

Anonymkode: fe0b1...bd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2018 den 2.55, AnonymBruker skrev:

Det finnes absolutt liv andre steder enn på jorden. Bibelen gir alle svarene på dette.

Se på det som dette. Den virkeligheten vi lever i er en form for projeksjon innenfor et større rammeverk. Cutting edge forskning indikerer at vi lever i en eller annen form for simulering. Sjekk ut hva Elon Musk sier om disse tingene.

Spør deg selv. Hvem bygde egentlig megalittene på steder som Cusco i Peru, og Baalbek i Libanon? Den dag i dag har vi ikke teknologi til å flytte på de største stenene. Hvorfor går drager, kjemper og demiguder igjen i absolutt alle kulturer fra oldtiden? Dette er de store hemmelighetene folkens. 1 mosebok 6.

Anonymkode: fe0b1...bd0

Det er sannsynlig at det eksisterte sivilisasjoner lenge før oss som hadde både teknologi og evne til å lage disse tingene. Det kan med rimelig sikkerhet fastslås, siden disse tingene eksisterer.

At svaret er i Bibelen er høyst usikkert.

Anonymkode: 7bd55...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2018 den 12.12, Raven Emerald skrev:

Det er ganske arrogant å tro at det ikke finnes intelligent liv på andre planeter...

Av samme grunn er det val ganske arrogant å tro at det ikke finnes noen Gud?

Anonymkode: ba876...38c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror på intelligent liv på andre planeter. Jeg mener det er naivt å tro vi er de eneste. 

En gang så jeg et sirkelformet «fly» som fløy over himmelen mens jeg lå og så på stjerner. Jeg var helt forbløffet over det jeg så, og undrer enda på hvor i verden vi har runde fly? Jeg var ikke alene, hadde bestevenninnen min der, men hun lå ikke og så på stjerner, hun gikk rundt og snakket i mobilen. Og hun syns stjerner er kjedelig, så hun så mer på meg og på gresset enn opp på himmelen. Da flyet dukket opp ble jeg først litt paff og lurte på hva i all verden for slags fly det var, også pekte jeg opp og prøvde å få henne til å se det. Men hun så selvsagt heller på meg enn opp på det jeg pekte på, så da gikk hun glipp av det hele. 

Jeg har ofte undret om det var noe utenomjordisk jeg så. Som agnostiker, så føles det rart å skulle slå fast at det var det. Men noen må gjerne gi meg en god forklaring på det jeg så. Jeg har aldri vært veldig innbilsk, aldri hallusinert, aldri hatt sånne type problemer, hverken før eller etter denne hendelsen. Det er nå noen år siden. Har ikke sett noe lignende igjen i ettertid. Og jeg snakker heller ikke høyt om det, for jeg forstår selv hvor absurd det er å påstå at man har sett noe utenomjordisk. Men jeg har litt motvillig måttet innrømme for meg selv at det foreløpig ikke er noen annen forklaring for min del. 

Og derfor tror jeg på utenomjordisk intelligent liv. 

Anonymkode: 4d294...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av samme grunn er det val ganske arrogant å tro at det ikke finnes noen Gud?

Anonymkode: ba876...38c

Nei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2018 den 4.30, AnonymBruker skrev:

Ja jeg tror på intelligent liv på andre planeter. Jeg mener det er naivt å tro vi er de eneste. 

En gang så jeg et sirkelformet «fly» som fløy over himmelen mens jeg lå og så på stjerner. Jeg var helt forbløffet over det jeg så, og undrer enda på hvor i verden vi har runde fly? Jeg var ikke alene, hadde bestevenninnen min der, men hun lå ikke og så på stjerner, hun gikk rundt og snakket i mobilen. Og hun syns stjerner er kjedelig, så hun så mer på meg og på gresset enn opp på himmelen. Da flyet dukket opp ble jeg først litt paff og lurte på hva i all verden for slags fly det var, også pekte jeg opp og prøvde å få henne til å se det. Men hun så selvsagt heller på meg enn opp på det jeg pekte på, så da gikk hun glipp av det hele. 

Jeg har ofte undret om det var noe utenomjordisk jeg så. Som agnostiker, så føles det rart å skulle slå fast at det var det. Men noen må gjerne gi meg en god forklaring på det jeg så. Jeg har aldri vært veldig innbilsk, aldri hallusinert, aldri hatt sånne type problemer, hverken før eller etter denne hendelsen. Det er nå noen år siden. Har ikke sett noe lignende igjen i ettertid. Og jeg snakker heller ikke høyt om det, for jeg forstår selv hvor absurd det er å påstå at man har sett noe utenomjordisk. Men jeg har litt motvillig måttet innrømme for meg selv at det foreløpig ikke er noen annen forklaring for min del. 

Og derfor tror jeg på utenomjordisk intelligent liv. 

Anonymkode: 4d294...db8

Du har nok sett en satellitt:-). Kan ofte sees der de glir over himmelen, høyt oppe.

Anonymkode: 7bd55...9c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste riktige svaret er vel at vi ikke har håndfaste beviser på verken det ene eller andre, så vi kan ikke bastant påstå noen av delene. I mine øyne virker det usannsynlig at det i et så gedigent univers ikke finnes andre planeter med intelligent liv, men jeg vet jo faktisk ikke.

Anonymkode: 05569...4fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste riktige svaret er vel at vi ikke har håndfaste beviser på verken det ene eller andre, så vi kan ikke bastant påstå noen av delene. I mine øyne virker det usannsynlig at det i et så gedigent univers ikke finnes andre planeter med intelligent liv, men jeg vet jo faktisk ikke.

Anonymkode: 05569...4fd

Japp. Enten så er vi alene, eller så er vi det ikke. Begge deler er like skremmende.

Anonymkode: 7bd55...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2018 den 11.32, AnonymBruker skrev:

Japp. Enten så er vi alene, eller så er vi det ikke. Begge deler er like skremmende.

Anonymkode: 7bd55...9c8

Ingen av delene er skremmende.

Anonymkode: d8b51...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av delene er skremmende.

Anonymkode: d8b51...4aa

Joda.

Anonymkode: 7bd55...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda.

Anonymkode: 7bd55...9c8

Nei

Anonymkode: d8b51...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei

Anonymkode: d8b51...4aa

Hjelper ikke hva du sier. Du får meg ikke til å endre syn på at det ikke er skremmende. Greit at ikke du syns det, men det er ingen grunn for deg å overkjøre meningene mine for det.

Anonymkode: 7bd55...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/14/2018 at 12:08 AM, AnonymBruker said:

Du har nok sett en satellitt:-). Kan ofte sees der de glir over himmelen, høyt oppe.

Anonymkode: 7bd55...9c8

Kan du linke til noe som bekrefter det du sier? Fant dette, og de sier man kan se en prikk, ikke noe sirkelformet. De satelittene som vises her er heller ikke særlig sirkelformede: http://illvit.no/universet/solsystemet/jorda/satellitt-kan-vi-se-satellitter-fra-jorden

Anonymkode: c8684...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke hva du sier. Du får meg ikke til å endre syn på at det ikke er skremmende. Greit at ikke du syns det, men det er ingen grunn for deg å overkjøre meningene mine for det.

Anonymkode: 7bd55...9c8

Så fordi jeg sa min mening at jeg ikke synes det er skremmende, så mener du at jeg overkjører dine meninger ?

 

Vet du hva jeg kaller slike som deg ? En liten snowflake

Anonymkode: d8b51...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...