Gå til innhold

Dagens småbarnsforeldre - superegoister?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og du lar ikke vær å få barn fordi du bekymrer deg for planeten. Grow up.

Anonymkode: 9a5cf...422

Skikkelig voksent svar av deg. Man skal vokse opp for man har en annen mening enn deg? Hvordan måte er det å diskutere på?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Fluffe skrev:

Skikkelig voksent svar av deg. Man skal vokse opp for man har en annen mening enn deg? Hvordan måte er det å diskutere på?

Kjenner jeg ikke engang gidder å nedverdige meg selv til å svare deg her. Slik diskusjonteknikk som det der orker jeg ikke involvere meg i. Men ja, mye fornuft her i verden kommer frem når man blir voksen. Bare vent.

Anonymkode: 9a5cf...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Snakker du for de aller fleste voksne? For slik det er nå så har de aller fleste voksne hatt barn og/eller har barn, i tillegg til at svært mange av den barnløse befolkningen også setter de små før voksne. Så du er nok i ett sørgelig mindretall med fjortismeningene dine.

Anonymkode: 9a5cf...422

Om du påpeker deg retten til å snakke for de fleste, så forventer jeg at jeg også har den retten? Eller er det bare slik at du har rett til å mene noe?Fjotismeningene mine? Kan du sitere det du mener er fjotismening? Ta gjerne og send meg en pm om du ikke vil skrive det her. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg ikke engang gidder å nedverdige meg selv til å svare deg her. Slik diskusjonteknikk som det der orker jeg ikke involvere meg i. Men ja, mye fornuft her i verden kommer frem når man blir voksen. Bare vent.

Anonymkode: 9a5cf...422

Kan jeg spørre om hva som gjør deg så utrolig grinette og nedlatene ovenfor andre mennesker på ett forum? Ser du selv hvordan du skriver? Du tar denne diskusjonen ekstremt personlig. Hvor gammel er du egentlig?

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh no, den har man aldri hørt fra barnløse før! No vart eg vondbroten.

Anonymkode: 9a5cf...422

Kan du forklare meg hvorfor ditt barn skulle være viktigere for meg enn min egen familie, selv om dine ikke består av barn? 

Anonymkode: 80e4d...bab

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du lar ikke vær å få barn fordi du bekymrer deg for planeten. Grow up.

Anonymkode: 9a5cf...422

Var jo overhodet ikke det ja sa. Les innlegget på nytt. Jeg brukte ganske enkelt samme type argumentasjon som enkelte foreldre gjør. Hvis noen mener jeg skal takke dem for at de får barn og produserer skattebetalere, burde de like gjerne takke meg for at jeg ikke får barn og ikke bidrar til overbefolkning. 

Men det var visst vanskelig å forstå. 

I øynene til en som ikke vil ha barn, er det helt klart et argument at jeg ikke bidrar til overbefolkning. På samme måte som enkelte ser på det som et argument for å få barn, at de skaper skattebetalere. 

Voks opp selv og lær deg evnen til å se nyansene av ting før du ber andre om å vokse opp. For din egen skyld. 

Anonymkode: beaa4...61b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som overskriften sier, så spør jeg om dagens småbarnsforeldre er så egoistiske som de framstår her på KG, eller er på KG de henger? Bakgrunnen for spørsmålet er noen av innleggene her. 

Det forventes at:

  • I arbeidslivet så skal de som har barn forfordeles ang ferier, sånn at hele familien får ha ferie sammen. Det forventes at de som ikke har små/ hjemmeboende barn alltid skal jobbe midt på sommeren - selv om de har hatt sine år der de ikke har hatt ferie sammen for å organisere sommeren. 
  • Det forventes at de får fri i høytider som jul. De tror ikke barna vil overleve julaften uten foreldrene sine. De mener at besteforeldregenerasjonen skal jobbe dager som julaften. Men de vil selv komme på julemiddag til dekket bord på julaften, så bestemor skal både jobbe på julaften, samtidig som hun skal holde tradisjonen og diske opp med julemiddag og alt som hører til. 
  • Det forventes at besteforeldrene stiller opp som barnevakt for å avlaste småbarnsforeldre - selv om besteforeldrene selv er i full jobb. 
  • Besteforeldrene må for all del ikke realisere seg selv når deres barn er voksne og har flyttet - for da er de egoister og tenker kun på seg selv.
  • Småbarnsforeldre gidder ikke å delta på dugnader som gjerne følger med barnas aktiviteter. De vil heller ikke betale høye konto venter for aktiviteter. Skjønner de ikke at det koster å holde liv i en forening? 

Anonymkode: 3fed1...829

Kjenner meg overhode ikke igjen noe av det du skriver! Ikke har vi barnevakt annet enn når vi skal noe, på 3 år ca 4 ganger. Julaften har vi hjemme, jeg jobber annenhver jul og deltar gledelig på dugnader, så lenge barna kan bli med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Kjenner meg overhode ikke igjen noe av det du skriver! Ikke har vi barnevakt annet enn når vi skal noe, på 3 år ca 4 ganger. Julaften har vi hjemme, jeg jobber annenhver jul og deltar gledelig på dugnader, så lenge barna kan bli med.

Hvor ofte foreldre "skal" noe er jo fullstendig relativt, da.. 

Anonymkode: beaa4...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jolene skrev:

Både de med barn og uten barn må ta hensyn. Derfor er rullering en god idé.

Rullering er jo ikke å ta hensyn.

Anonymkode: b93da...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh no, den har man aldri hørt fra barnløse før! No vart eg vondbroten.

Anonymkode: 9a5cf...422

 

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, faktisk for de aller fleste voksne.

Anonymkode: 9a5cf...422

Se svar under

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker du for de aller fleste voksne? For slik det er nå så har de aller fleste voksne hatt barn og/eller har barn, i tillegg til at svært mange av den barnløse befolkningen også setter de små før voksne. Så du er nok i ett sørgelig mindretall med fjortismeningene dine.

Anonymkode: 9a5cf...422

Så brukeren kan ikke snakke for alle voksne, men du kan?

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du lar ikke vær å få barn fordi du bekymrer deg for planeten. Grow up.

Anonymkode: 9a5cf...422

 

 

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg ikke engang gidder å nedverdige meg selv til å svare deg her. Slik diskusjonteknikk som det der orker jeg ikke involvere meg i. Men ja, mye fornuft her i verden kommer frem når man blir voksen. Bare vent.

Anonymkode: 9a5cf...422

Ja, fordi å be noen vokse opp, attpåtil på engelsk, er en god diskusjonsteknikk. Du hever virkelig standaren her! 

Du kommer med så mange dumme og barnslige utsagn mens du selv tror du er over oss andre som ikke mener det samme som deg. Kan godt være du er over 18, men du skriver som en bortskjemt og kvalmende drittunge. Du tror du er fornuftig og smart. Det er du ikke.

Til trådens tema; jeg tror noen foreldre, særlig småbarnsforeldre, er egoistiske, at avkommet deres kommer i første rekke, alltid. Det er de som krever av staten på vegne av barna sine, men som aldri ville gjort en skit for andre sine barn. Andre er unødvendig og smertelig selvoppofrende, som tror de må oppgi alt fordi de har en baby. Dette ser jeg mye av på KG, at man (jeg mener mor) ikke kan reise vekk fra en baby på 3-4 måneder da denne (babyen altså) kan bli skadelidende. Jeg dro vekk. Ingen amming. Ingen selvutslettende tankegang der jeg kun lever for og gjennom barnet. Come at me! Se, 422, jeg kan også engelsk. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da får du ta permisjon uten lønn. DU har selv satt deg i denne situasjonen, så da får du ta konsekvensen av det selv og ikke dytte det over på kollegene og arbeidsplassen.

Anonymkode: 43fba...d17

Hjelper jo ikke arbeidsplassen det. Noen må jo jobbe om man tar permisjon uten lønn. Men å rulere mener jeg man skal, slik at alle skal kunne ha ferie i juli, en gang i mellom. Det handler om å samarbeide. Det med ferie er også en grunn til å nøye velge bhg som ikke er ferie stengt. Hos oss er bhg stengt onsdag før påske, julaften og nyttårsaften

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte foreldre "skal" noe er jo fullstendig relativt, da.. 

Anonymkode: beaa4...61b

Nå virket det som overskriften gjaldt alle. Min bror kan settes inn i hi. Der var foreldrene mine barnevakt hver helg fra hen var 2 uker. Ikke greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fluffe skrev:

Om du påpeker deg retten til å snakke for de fleste, så forventer jeg at jeg også har den retten? Eller er det bare slik at du har rett til å mene noe?Fjotismeningene mine? Kan du sitere det du mener er fjotismening? Ta gjerne og send meg en pm om du ikke vil skrive det her. 

 

Du prøver å snakke for alle voksne, så blir du motsagt med generell fornuft og ditt svar er å bli aggressiv å kreve svar på pm i stede for å begrunne påstanden sin? Noe mer utdyping om fjortisoppførsel trenger man vel strengt tatt ikke :fnise:

Anonymkode: 9a5cf...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fluffe skrev:

Kan jeg spørre om hva som gjør deg så utrolig grinette og nedlatene ovenfor andre mennesker på ett forum? Ser du selv hvordan du skriver? Du tar denne diskusjonen ekstremt personlig. Hvor gammel er du egentlig?

 

Oh lord...

Anonymkode: 9a5cf...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare meg hvorfor ditt barn skulle være viktigere for meg enn min egen familie, selv om dine ikke består av barn? 

Anonymkode: 80e4d...bab

Ikke det jeg sier. Men det er mantraen til alle aggressivt barnløse (les ikke normal oppegående barnløse) og derfor så har det null virkning som provoserende argument for noen. Det er en helt naturlig ting at sin egen familie er seg selv nærmest. Så det er like åpenbart som å si at grasset er grønt eller himmelen blå. Alle vet det. 

Anonymkode: 9a5cf...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, mye av dette kjenner jeg godt igjen. Jeg er 32, og de fleste venninne mine er etablerte småbarnsforeldre. Dog vil jeg si det er klagerne som klager- de klager uansett på det meste, mann, barn, svigerforeldre, barnehage, kollegaer osv. Heldigvis har jeg og venner som er mer positive og reflekterte. De er ofte takknemelige for hjelp fra barnas besteforeldre og har ikke disse slitsomme spisse albuene.

Vi er vel forskjellige, det er jo og sånn at de spm roper høyest legger man mest merke til, dessverre. 

Anonymkode: 982f1...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Ginavn skrev:

 

Se svar under

Så brukeren kan ikke snakke for alle voksne, men du kan?

 

Ja, fordi å be noen vokse opp, attpåtil på engelsk, er en god diskusjonsteknikk. Du hever virkelig standaren her! 

Du kommer med så mange dumme og barnslige utsagn mens du selv tror du er over oss andre som ikke mener det samme som deg. Kan godt være du er over 18, men du skriver som en bortskjemt og kvalmende drittunge. Du tror du er fornuftig og smart. Det er du ikke.

Til trådens tema; jeg tror noen foreldre, særlig småbarnsforeldre, er egoistiske, at avkommet deres kommer i første rekke, alltid. Det er de som krever av staten på vegne av barna sine, men som aldri ville gjort en skit for andre sine barn. Andre er unødvendig og smertelig selvoppofrende, som tror de må oppgi alt fordi de har en baby. Dette ser jeg mye av på KG, at man (jeg mener mor) ikke kan reise vekk fra en baby på 3-4 måneder da denne (babyen altså) kan bli skadelidende. Jeg dro vekk. Ingen amming. Ingen selvutslettende tankegang der jeg kun lever for og gjennom barnet. Come at me! Se, 422, jeg kan også engelsk. 

Huff og huff nå ble jeg fornærmet. Bittelitt smigret derimot ble jeg for at du tok deg tiden å lette opp innleggene mine og litt stolt av deg for at du kan engelsk. 

Og jeg er over deg. Fordi jeg ser hvor tullete og barnslig det er å skrike ut at man hater barn. At man ikke vil ha barn eller ikke liker unger er fair det, men å føle for å påpeke hvor mye man hater barn er i samme sporet som de som (beklager språket, det er ikke min egen mening jeg ytrer nå) hater svartinger og homser. Det er sosialt tilbakestående. Man sier ikke sånn om man er normalt skrudd sammen. Alle kan vi ha egne meninger, men ikke alle egner seg til å skrike ut med stolthet.

Og SELVSAGT kommer avkommet (som du så sjarmerende sier det) først. Det er sånn vi normale foreldre fra naturen er programmert. Det er en positiv ting som har sørget for artens overlevelse. Om du selv er mor, så vet du dette. Om du ikke skjønner dette og er mor så prat med legen din. For da er det noe galt. 

Drittsekker er drittsekker både med og uten barn og det å få en unge transformerer ikke oppegående voksne til hensynsløse egoister (selv om de naturlig nok redder "avkommet"sitt over deg i en brann), og å hevde at unger transformerer voksne mennesker fra oppegående til grusomme, er som å si at alle som drikker kaffe kan karate. Det har null hold i noe sannhet. 

Anonymkode: 9a5cf...422

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rullering er jo ikke å ta hensyn.

Anonymkode: b93da...116

Hvorfor ikke? Da blir det likt for alle?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 17.16, AnonymBruker skrev:

Huff og huff nå ble jeg fornærmet. Bittelitt smigret derimot ble jeg for at du tok deg tiden å lette opp innleggene mine og litt stolt av deg for at du kan engelsk. 

Og jeg er over deg. Fordi jeg ser hvor tullete og barnslig det er å skrike ut at man hater barn. At man ikke vil ha barn eller ikke liker unger er fair det, men å føle for å påpeke hvor mye man hater barn er i samme sporet som de som (beklager språket, det er ikke min egen mening jeg ytrer nå) hater svartinger og homser. Det er sosialt tilbakestående. Man sier ikke sånn om man er normalt skrudd sammen. Alle kan vi ha egne meninger, men ikke alle egner seg til å skrike ut med stolthet.

Og SELVSAGT kommer avkommet (som du så sjarmerende sier det) først. Det er sånn vi normale foreldre fra naturen er programmert. Det er en positiv ting som har sørget for artens overlevelse. Om du selv er mor, så vet du dette. Om du ikke skjønner dette og er mor så prat med legen din. For da er det noe galt. 

Drittsekker er drittsekker både med og uten barn og det å få en unge transformerer ikke oppegående voksne til hensynsløse egoister (selv om de naturlig nok redder "avkommet"sitt over deg i en brann), og å hevde at unger transformerer voksne mennesker fra oppegående til grusomme, er som å si at alle som drikker kaffe kan karate. Det har null hold i noe sannhet. 

Anonymkode: 9a5cf...422

Jeg har ikke nevnt noe om å hate barn. Det jeg derimot skrev var du ikke kan la noen ytre seg på vegne av andre, mens du selv kan. "Gjør som jeg sier, men ikke som jeg gjør"

Jeg vil også utdype om egoistiske foreldre som krever av staten: Anne er mor til multifunksjonshemmede William på 5 år. Hun driver opplysningskampanjer retta mot sykdommen til William, er i media, og synes det er horribelt at staten ikke gir henne mer (avlastning, pleiere, hjelpemidler). Derimot gir hun er lang, forpult faen i barnekreftsaken fordi de barna er ubetydelige, uverdige, usynlige, sett opp mot William. Det er den egoismen jeg snakker om

Jeg synes også det er helt tragisk at det skal være moralsk forkastelig i Norge å ønske seg babyfri. Noen må si det, først som sist.

Du drar inn masse jeg ikke har sagt, som ingen har sagt. 

Ryddet for brukerdebatt. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...