Gå til innhold

Dagens småbarnsforeldre - superegoister?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest GiftMann38
12 hours ago, AnonymBruker said:

 

 

"I arbeidslivet så skal de som har barn forfordeles ang ferier, sånn at hele familien får ha ferie sammen. Det forventes at de som ikke har små/ hjemmeboende barn alltid skal jobbe midt på sommeren - selv om de har hatt sine år der de ikke har hatt ferie sammen for å organisere sommeren. "

Dette bør være opplagt. Familier skal selvsagt kunne reise på ferie sammen. Folk som bare har seg selv å tenke på er langt mer fleksible.

Det forventes at de får fri i høytider som jul. De tror ikke barna vil overleve julaften uten foreldrene sine. De mener at besteforeldregenerasjonen skal jobbe dager som julaften. Men de vil selv komme på julemiddag til dekket bord på julaften, så bestemor skal både jobbe på julaften, samtidig som hun skal holde tradisjonen og diske opp med julemiddag og alt som hører til. 

Barn er det viktigste vi har i dagens samfunn og omgivelsene bør strekke seg langt for at de skal ha det best mulig. En god julefeiring sammen med hele familien bidrar til dette. At en singel person i 20-årene ikke får mors juleribbe blir i den sammenhengen en bagatell.

Det forventes at besteforeldrene stiller opp som barnevakt for å avlaste småbarnsforeldre - selv om besteforeldrene selv er i full jobb. 

Voldsomt generaliserende. Vi er glade når besteforeldre stiller opp, men blir ikke sinte dersom det ikke passer. Normale besteforeldre ønsker da også å tilbringe tid sammen med barnebarn, så det er vinn-vinn for alle.

Besteforeldrene må for all del ikke realisere seg selv når deres barn er voksne og har flyttet - for da er de egoister og tenker kun på seg selv.

Sier hvem? 

Småbarnsforeldre gidder ikke å delta på dugnader som gjerne følger med barnas aktiviteter. De vil heller ikke betale høye konto venter for aktiviteter. Skjønner de ikke at det koster å holde liv i en forening? 

Der vi bor er foreldre svært aktive i idrettslaget, men det kommer vel an på hvor du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange småbarnsforeldre som føler seg over gjennomsnittet truffet her, ser jeg..:sjenert: 

Anonymkode: beaa4...61b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Jeg kjører slik at det er lett å komme seg forbi, har heldigvis ikke fulheten din

Godt for deg, mrs. perfect! 

Anonymkode: 3fd2d...be3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Og i tillegg skal de ha slutt på lekser. Har de ikke tid til å hjelpe barna med leksene, hva f... har de barn for.

Anonymkode: b91da...951

Dette er det dummeste jeg ser. For min del er det kvalitetstid å lære opp barn. Dette kommer til å fortsette når de får lekser også. Kan vel knapt nok bli mer kvalitetstid enn å se at barnas mestring øker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånt blir bare merkelig. De som har barn gjør også ting for andre, i tillegg til barna sine. Altruistiske handlinger er ikke forbeholdt barnløse.

Anonymkode: b47be...f0a

Da går jeg utfra at ab be3 svarer konkret på det siden jeg svarte henne. 

Anonymkode: 33e7a...47b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
3 hours ago, AnonymBruker said:

Da får du ta permisjon uten lønn. DU har selv satt deg i denne situasjonen, så da får du ta konsekvensen av det selv og ikke dytte det over på kollegene og arbeidsplassen.

Anonymkode: 43fba...d17

Hvorfor det? Mye enklere at de som bare har sitt eget lille liv å tenke på tilpasser seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange småbarnsforeldre som føler seg over gjennomsnittet truffet her, ser jeg..:sjenert: 

Anonymkode: beaa4...61b

Mer sjokkert over hvor umodne folk uten familie er. Man blir åpenbart mer egoistisk av å bare sulle rundt i sin egen lille boble hele tiden. Når man får barn skjønner man at det er ting i livet som er større enn seg selv; det blir vanskelig når man er barnløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Barn er det viktigste vi har i dagens samfunn og omgivelsene bør strekke seg langt for at de skal ha det best mulig. En god julefeiring sammen med hele familien bidrar til dette. At en singel person i 20-årene ikke får mors juleribbe blir i den sammenhengen en bagatell.

At mamma ikke er hjemme på julemiddagen en sjelden gang er virkelig ingen big deal i det store og hele. Og en singel 20-åring kan ha sine meget gode grunner til å ville dra hjem julaften. Det er da jammen mange som synes det er greit å jobbe da siden de ikke har familie og tjener ekstra godt med penger. Å ta hensyn begge veier burde da være mulig når man har ønsker. 

Anonymkode: 33e7a...47b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GiftMann38 skrev:

Mer sjokkert over hvor umodne folk uten familie er. Man blir åpenbart mer egoistisk av å bare sulle rundt i sin egen lille boble hele tiden. Når man får barn skjønner man at det er ting i livet som er større enn seg selv; det blir vanskelig når man er barnløs.

Du må nesten konkretisere dine påstander om hvordan barnløse i denne tråden viser at de er umodne. 

Anonymkode: 33e7a...47b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en alvorlig syk mor som trenger mye hjelp. Jeg har en nevø jeg tilbringer mye tid med så han skal knytte bånd til familiemedlemmer utenfor kjernefamilien. Jeg reiser til utlandet og jobber frivillig med min profesjonelle kompetanse i land som er ekstremt mye mindre privelligerte enn vi er i Norge. 

Hva gjør du av altruistiske handlinger for andre enn barna dine?

Anonymkode: 33e7a...47b

Å nei nei.. Den går jeg ikke på. Vi har allerede fastslått at jeg er egoistisk. Jeg kan vel umulig ha andre personlighetstrekk.

Men hvis jeg har lært meg et nytt ord prøver jeg å ikke gjenta det til det kjedsommelige ihvertfall. 

Så tull til side; vi vet alle at om jeg hadde begynt å ramse opp hva jeg gjør som jeg selv anser som gode handlinger ville det bare blitt analysert ihjel og uansett ville det ikke vært godt nok. 

Jeg syns det høres ut som at du stiller opp for dine nærmeste, samt ukjente og trengende. Det er bra og prisverdig. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må nesten konkretisere dine påstander om hvordan barnløse i denne tråden viser at de er umodne. 

Anonymkode: 33e7a...47b

Når man ikke skjønner at man skal vise hensyn til en person som kommer med en diger barnevogn på fortauet så vitner det nesten om manglende utviklede sjelsevner. For å ta et opplagt eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en alvorlig syk mor som trenger mye hjelp. Jeg har en nevø jeg tilbringer mye tid med så han skal knytte bånd til familiemedlemmer utenfor kjernefamilien. Jeg reiser til utlandet og jobber frivillig med min profesjonelle kompetanse i land som er ekstremt mye mindre privelligerte enn vi er i Norge. 

Hva gjør du av altruistiske handlinger for andre enn barna dine?

Anonymkode: 33e7a...47b

Et eksempel til fra meg: jeg tok meg en dags pause i bachelorinnspurt for å hjelpe min utslitte venninne som er helt alene med et barn, slik at hun kom i mål med 17. maiforberedelsene. 

Så noen nedlatende foreldre kan ta den hovne tonen sin og stappe den opp i rævhølet sitt. Heldigvis omgås jeg ikke slike folk irl. 

Anonymkode: 33e7a...47b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
8 minutter siden, AnonymBruker said:

At mamma ikke er hjemme på julemiddagen en sjelden gang er virkelig ingen big deal i det store og hele. Og en singel 20-åring kan ha sine meget gode grunner til å ville dra hjem julaften. Det er da jammen mange som synes det er greit å jobbe da siden de ikke har familie og tjener ekstra godt med penger. Å ta hensyn begge veier burde da være mulig når man har ønsker. 

Anonymkode: 33e7a...47b

Barn er viktigst. Alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du? Livet mitt dreier seg om å kose meg med barna og oppleve ting SAMMEN. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

Da får du la være å jobbe da. En kan ikke forvente at hele verden skal ta hensyn til at du har valgt å få barn? Vi bor også i ett land som gir foreldre enormt mange muligheter og støtteordninger, og så skal de uten barn i tillegg ofre seg slik du skal få være sammen med barna dine? Egoismen lenge leve!

Jeg har forøvrig barn selv, før du drar det kortet. Selvsagt vil jeg også ha tid sammen med familien, men jeg må også gi og ta. 

Anonymkode: bea3a...bf5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GiftMann38 skrev:

Når man ikke skjønner at man skal vise hensyn til en person som kommer med en diger barnevogn på fortauet så vitner det nesten om manglende utviklede sjelsevner. For å ta et opplagt eksempel.

Har det ramla deg inn at det går begge veier? En gang ble jeg presset ut av gang- og sykkelveien og ned i grøfta da barnevognbanden gikk tre-fire i bredden uten tegn til å vike. 

Anonymkode: 33e7a...47b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
Just now, AnonymBruker said:

Har det ramla deg inn at det går begge veier? En gang ble jeg presset ut av gang- og sykkelveien og ned i grøfta da barnevognbanden gikk tre-fire i bredden uten tegn til å vike. 

Anonymkode: 33e7a...47b

Det er syklister som skal ta hensyn til fotgjengere på gang- og sykkelvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da får du la være å jobbe da. En kan ikke forvente at hele verden skal ta hensyn til at du har valgt å få barn? Vi bor også i ett land som gir foreldre enormt mange muligheter og støtteordninger, og så skal de uten barn i tillegg ofre seg slik du skal få være sammen med barna dine? Egoismen lenge leve!

Jeg har forøvrig barn selv, før du drar det kortet. Selvsagt vil jeg også ha tid sammen med familien, men jeg må også gi og ta. 

Anonymkode: bea3a...bf5

Dette handlet om i ferier. Ja, jeg jobber og står på året rundt. Er mer på jobben enn jeg er hjemme og derfor ville jeg satt pris på å være sammen familien I FERIEN. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et eksempel til fra meg: jeg tok meg en dags pause i bachelorinnspurt for å hjelpe min utslitte venninne som er helt alene med et barn, slik at hun kom i mål med 17. maiforberedelsene. 

Så noen nedlatende foreldre kan ta den hovne tonen sin og stappe den opp i rævhølet sitt. Heldigvis omgås jeg ikke slike folk irl. 

Anonymkode: 33e7a...47b

Og heldigvis omgås ikke vi deg. Thank God! 

Anonymkode: 3fd2d...be3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å nei nei.. Den går jeg ikke på. Vi har allerede fastslått at jeg er egoistisk. Jeg kan vel umulig ha andre personlighetstrekk.

Men hvis jeg har lært meg et nytt ord prøver jeg å ikke gjenta det til det kjedsommelige ihvertfall. 

Så tull til side; vi vet alle at om jeg hadde begynt å ramse opp hva jeg gjør som jeg selv anser som gode handlinger ville det bare blitt analysert ihjel og uansett ville det ikke vært godt nok. 

Jeg syns det høres ut som at du stiller opp for dine nærmeste, samt ukjente og trengende. Det er bra og prisverdig. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

Du får komme med eksempler hvis du har dem. Virker som du unnviker å svare på det. Ingenting å komme med da kanskje?

Anonymkode: 33e7a...47b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen her som er så usaklige at dette orker jeg ikke mer. 

Anonymkode: 33e7a...47b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...