Gå til innhold

Dagens småbarnsforeldre - superegoister?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du? Jeg må stort sett alltid ta hensyn til mine venner som har barn jeg. Det er fordi de har et barn eller to de må ta seg av. Og det er helt greit det. Bare ikke tro at den nyervervede altruismen din rekker så mye lenger enn til barna dine. 

Anonymkode: 33e7a...47b

Fint at du gjør det da :nori:

Anonymkode: 3fd2d...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

JA TIL ALT. 

Vil tilføye en ting, barnevognkjørere forventer at de har forkjørsrett overalt, alle skal ta hensyn til dem, og de er første prioritet uansett hvor eller hva.  :raven::raven:

Anonymkode: a5664...b94

Og i tillegg skal de ha slutt på lekser. Har de ikke tid til å hjelpe barna med leksene, hva f... har de barn for.

Anonymkode: b91da...951

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Nei vi har ikke forkjørsrett selv om vi går med barnevogn, selv jeg med flerbarnsvogn evner å ta hensyn

Jeg og! Jeg stopper vognen så mååå vedkommende gå RUNDT vogna. Haha! 

Anonymkode: 3fd2d...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og i tillegg skal de ha slutt på lekser. Har de ikke tid til å hjelpe barna med leksene, hva f... har de barn for.

Anonymkode: b91da...951

Nei til lekser! Da vil jeg tilbringe tid med barna mine; ut på fotballbanen, ta med snowraceren i akebakken, lese en bok, snakke om dagen som har vært. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og! Jeg stopper vognen så mååå vedkommende gå RUNDT vogna. Haha! 

Anonymkode: 3fd2d...be3

??

Anonymkode: 33e7a...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

??

Anonymkode: 33e7a...47b

??

Anonymkode: 3fd2d...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg ikke igjen, bortsett fra det med å forvente at besteforeldre stiller opp. Vi er nok bortskjemte akkurat her fordi besteforeldrene på begge sider spør om å få ha barna, både på besøk og overnatting. Viktig å presisere at vi ikke blir sure hvis vi får et nei av og til, er bare vant til at se sier "ja, såklart!"

Eller har vi ikke ferie sammen hvis det ikke passer sånn for arbeidsgiverne våre, vi jobber både påske, juleaften osv. De to siste årene har jeg faktisk hatt fri på juleaften - det er sykt! :ohmy:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neinøff skrev:

Ja, og dagmammaer finner du bare du knipser, ikke sant? Å overlate en 2-åring til en vilt fremmed er jo noe som ligger helt naturlig for alle foreldre! 

Det finnes mange kommunalt godkjente dagmammaer, mine har dagmamma når bh er stengt. 

Vi kan ikke ha fri om sommeren

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Kos deg på neglespa, du!

Anonymkode: b93da...116

I wish.  7 år siden siste gang jeg hadde pedikyr lol.  Men heldigvis har vi en god blanding av venner med barn og venner uten, som klarer å ta hensyn til hverandre for det meste og , i tillegg, er mannen og jeg oppegående nok til å ta hensyn til kollegaer som også er viktig, barn eller ei.  Kanskje du skal prøve det engang lol - men jeg oppdra flinke barn som har lært at det er andre folk som er også viktig å ta hensyn til der ute, istedenfor helt bortskjemte unger som blir til de folk du mislykker - de som er meg meg meg meg meg.  De kommer fra ett sted vettu.  

Anonymkode: cdfea...855

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I wish.  7 år siden siste gang jeg hadde pedikyr lol.  Men heldigvis har vi en god blanding av venner med barn og venner uten, som klarer å ta hensyn til hverandre for det meste og , i tillegg, er mannen og jeg oppegående nok til å ta hensyn til kollegaer som også er viktig, barn eller ei.  Kanskje du skal prøve det engang lol - men jeg oppdra flinke barn som har lært at det er andre folk som er også viktig å ta hensyn til der ute, istedenfor helt bortskjemte unger som blir til de folk du mislykker - de som er meg meg meg meg meg.  De kommer fra ett sted vettu.  

Anonymkode: cdfea...855

Fint at du oppdrar «flinke» barn da. Du vet forresten at du skal være forsiktig med å karakterisere barn som flinke? Les deg opp på emnet :yvonne:

Anonymkode: 3fd2d...be3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men før i tiden så var det også lov å slå barna sine og kjøre uten bilbelte. Kanskje vi skal begynne med det igjen? Siden gode, gamle dager er de beste. :klem1:

Anonymkode: 347cd...f63

Det har aldri vært lov å slå barn, etter barneloven. Derfor fikk også mange barnehjems barn erstatning etter at de kunne dokumentere at de ble slått og fysisk avstraffet på barnehjem og andre institusjoner langt tilbake i tid. At enkelte måtte ha inn med teskje at det var forbudt med fysisk avstraffelse og loven måtte presisere dette førte til lovendring. 

Barneseter var noe opplyste mennesker brukte, selv om det ikke var påbudt. Det samme gjaldt sikkerhetsseler i bil. Når sikringsutstyr ble tilgjengelig og teknisk mulig å motere så ble det nettopp montert og brukt av folk med forståelsen av viktigheten. 

Selv i dag kjører ammetåka og konfliktskye foreldre, besteforeldre og naboer rundt med barn uten skikkelig sikring i bilen. Gjerne fordi de skal bare...det er ikke lenge siden det var en sak sist i media om nettopp den typen uansvarlighet og tankeløshet. Så man trenger ikke dra tilbake til før i tiden for å finne skrekkeksempler, forresten, før i tiden for riktig lenge siden var ikke bilen oppfunnet. :jolie:

 

Anonymkode: a5664...b94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

??

Anonymkode: 3fd2d...be3

Håper du ikke er like umoden irl som du fremstår her. 

Anonymkode: 33e7a...47b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du ikke er like umoden irl som du fremstår her. 

Anonymkode: 33e7a...47b

Hersketeknikker og avsporinger lar jeg meg ikke påvirke av. (Ellers lever jeg godt med - den som sier at andre er dumme, den er dum selv) :P

Anonymkode: 3fd2d...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere «som absolutt ikke er småbarnsforeldre og superegoister» - hva godt gjør dere for andre (og som dere ikke får noe igjen for selv)? Konkrete eksempler takk! 

Anonymkode: 3fd2d...be3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og! Jeg stopper vognen så mååå vedkommende gå RUNDT vogna. Haha! 

Anonymkode: 3fd2d...be3

Jeg kjører slik at det er lett å komme seg forbi, har heldigvis ikke fulheten din

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere «som absolutt ikke er småbarnsforeldre og superegoister» - hva godt gjør dere for andre (og som dere ikke får noe igjen for selv)? Konkrete eksempler takk! 

Anonymkode: 3fd2d...be3

Jeg har en alvorlig syk mor som trenger mye hjelp. Jeg har en nevø jeg tilbringer mye tid med så han skal knytte bånd til familiemedlemmer utenfor kjernefamilien. Jeg reiser til utlandet og jobber frivillig med min profesjonelle kompetanse i land som er ekstremt mye mindre privelligerte enn vi er i Norge. 

Hva gjør du av altruistiske handlinger for andre enn barna dine?

Anonymkode: 33e7a...47b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og i tillegg skal de ha slutt på lekser. Har de ikke tid til å hjelpe barna med leksene, hva f... har de barn for.

Anonymkode: b91da...951

Er tilbøyelig med å være enig i at lekser er oppskrytt, men er for lat til å klage...

Nå er jeg heldig, siden de eldre hjelper de yngste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står det noe sted at jeg faktisk har to egne bein, eller går på to egne bein? Nei, for det gjør jeg nemlig ikke. 

Anonymkode: a5664...b94

Hvis du bruker rullestol er jeg enig i at man skal ta det litt ettersom. Men nei, det sa du ikke, heller ingen grunn til å bli sur. De fleste har fungerende bein å gå på, så jeg gikk utifra det.

Anonymkode: 66a73...cef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må småbarnsforeldre og barnløse settes opp mot hverandre? Kan ikke alle ta hensyn? Man får et mye bedre arbeidsmiljø av det, enn å gå rundt og irritere seg av at man må jobbe i jula selv om man ønsket fri. Selv om småbarnsforelderen fikk fri. 

Da jeg var barnløs jobbet jeg gjerne jul, påske, 17.mai og andre ferier for at småbarnsforeldrene skulle få fri. Hadde jeg hatt samme jobb nå som småbarnsmor, så hadde jeg måtte tatt min runde med helligdager/ferier som alle andre. Hver sin gang. 

Anonymkode: 74150...3ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva gjør du av altruistiske handlinger for andre enn barna dine?

Anonymkode: 33e7a...47b

Sånt blir bare merkelig. De som har barn gjør også ting for andre, i tillegg til barna sine. Altruistiske handlinger er ikke forbeholdt barnløse.

Anonymkode: b47be...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...