Gå til innhold

Dagens småbarnsforeldre - superegoister?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har flere venninner som er barnløse og det er ALLTID de, vi andre (med barn) må ta hensyn til. Enten må de sove lenge fordi de var på byen dagen før, eller så skal de på yoga, eller fikse neglene. Oh my God! Jeg er lei. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

HVA?? Vil virkelig mor, far og barn være sammen hverandre i feriene også?? Fy skam! 

 

Anonymkode: 3fd2d...be3

Jeg har 2 barn, så dere kan ikke bedømme meg som du gjør andre barneløse lol.  Begge min mann og jeg har jobber hvor vi kunne ikke ta ut felles ferie, nemlig 5 uker, hvert juli da andre måte også ta hensyn til.  Da fikk vi til da at hvert annet år fikk vi felles ferie, mens året mellom fikk vi da 2 uker felles ferie en annen tid utenom juli (som da blir 2 uker for meg og 2 uker for far).  Synes det var kjempekoselig å dra på stranden og utflukt sammen med mine alene de 2 uker vi var sammen og faren også synes det var bra for hans del. Da har vi to svart knyttet barn til oss begge som har veldig fine minner om alle ferier - sammen og spleiset.  

Så ja, jeg menner virkelig at OSS SOM HAR BARN kan ikke forventer å gå først i koen alltid når det gjelder 5 uker ferie i juli, jul, påske, vinterferier, høstferie osv.  Dette har NULL med meg meg meg å gjøre, men å ta hensyn til behov for alle (og nei, oss med barn HAR IKKE BEHOV for 5 uker felles ferie...alltid jul fri, alltid påske osv). 

Anonymkode: cdfea...855

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere venninner som er barnløse og det er ALLTID de, vi andre (med barn) må ta hensyn til. Enten må de sove lenge fordi de var på byen dagen før, eller så skal de på yoga, eller fikse neglene. Oh my God! Jeg er lei. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

Litt misunnelig?

Anonymkode: 80e4d...bab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har flere venninner som er barnløse og det er ALLTID de, vi andre (med barn) må ta hensyn til. Enten må de sove lenge fordi de var på byen dagen før, eller så skal de på yoga, eller fikse neglene. Oh my God! Jeg er lei. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

Hvordan må du, som har barn, ta hensyn til de?  Dette er en tema for arbeidsgivere, ikke dere som skal på jobb.  Høres også ut som dette ville da ha påvirket ALLE som jobber, ikke bare dere med barn.  Ellers sier du at alle de barnløse på jobb skulker samtidig?

Anonymkode: cdfea...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt misunnelig?

Anonymkode: 80e4d...bab

Haha, jeg visste at det kom en slik kommentar. Nei, kjære deg! Når du forhåpentligvis en gang i fremtiden kjenner på kjærligheten ovenfor ditt eget barn-vil du ikke ha noe annet. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan må du, som har barn, ta hensyn til de?  Dette er en tema for arbeidsgivere, ikke dere som skal på jobb.  Høres også ut som dette ville da ha påvirket ALLE som jobber, ikke bare dere med barn.  Ellers sier du at alle de barnløse på jobb skulker samtidig?

Anonymkode: cdfea...855

Har ingenting med jobb å gjøre - dette er når vi venninner skal møtes privat. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Haha, jeg visste at det kom en slik kommentar. Nei, kjære deg! Når du forhåpentligvis en gang i fremtiden kjenner på kjærligheten ovenfor ditt eget barn-vil du ikke ha noe annet. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

Hva har kjærlighet for barna å gjøre med at du vil bli prioritert i ferie-køen?

Anonymkode: cdfea...855

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har ingenting med jobb å gjøre - dette er når vi venninner skal møtes privat. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

aha

Anonymkode: cdfea...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva har kjærlighet for barna å gjøre med at du vil bli prioritert i ferie-køen?

Anonymkode: cdfea...855

Hva tror du? Livet mitt dreier seg om å kose meg med barna og oppleve ting SAMMEN. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, jeg visste at det kom en slik kommentar. Nei, kjære deg! Når du forhåpentligvis en gang i fremtiden kjenner på kjærligheten ovenfor ditt eget barn-vil du ikke ha noe annet. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

Det tror jeg på. Men de fleste med barn jeg kjenner kan også innrømme at de av og til savner den spontaniteten og friheten fra før de fikk barn. Betyr ikke at de elsker barna no mindre.

Anonymkode: 80e4d...bab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva tror du? Livet mitt dreier seg om å kose meg med barna og oppleve ting SAMMEN. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

Heldigvis for noen av oss klarer vi å elske våres barn uten å utelukke resten av verden.  Din kommentarer er et god eksempel hvorfor mange synes småbarnsforeldre er egoistiske :) 

Anonymkode: cdfea...855

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det tror jeg på. Men de fleste med barn jeg kjenner kan også innrømme at de av og til savner den spontaniteten og friheten fra før de fikk barn. Betyr ikke at de elsker barna no mindre.

Anonymkode: 80e4d...bab

Jepp-  men vil ikke innrømme det høyt ellers mister de sin mammamartyr status. 

Anonymkode: cdfea...855

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for man blir jo automatisk så klok og får så masse livserfaring av å presse ut en unge! Idioter får også barn. 

Forøvrig er jeg glad for at min arbeidsplass deler oppp juli - vi får enten de to første eller to siste ukene i juli. Ingen får hele. 

Anonymkode: 80e4d...bab

Det jeg sa, var at I DENNE TRÅDEN er det morsomt å se hvor liten livserfaring og innsikt barnløse har.

Anonymkode: b93da...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg på. Men de fleste med barn jeg kjenner kan også innrømme at de av og til savner den spontaniteten og friheten fra før de fikk barn. Betyr ikke at de elsker barna no mindre.

Anonymkode: 80e4d...bab

Hihi, livet blir hakket MER spontant etter man får barn, syns jeg! 

Og nei, jeg tviler ikke på kjærligheten foreldre har for sine barn, men det er en type kjærlighet barnløse ikke fullt forstår. Hva som virkelig betyr noe i livet forsto jeg etter at jeg fikk barn. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jepp-  men vil ikke innrømme det høyt ellers mister de sin mammamartyr status. 

Anonymkode: cdfea...855

Kos deg på neglespa, du!

Anonymkode: b93da...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis for noen av oss klarer vi å elske våres barn uten å utelukke resten av verden.  Din kommentarer er et god eksempel hvorfor mange synes småbarnsforeldre er egoistiske :) 

Anonymkode: cdfea...855

Hvorfor skulle jeg bry meg om andre - når de heller ikke tar hensyn til meg og min familie :)

Anonymkode: 3fd2d...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kos deg på neglespa, du!

Anonymkode: b93da...116

Yeah! Og sleng deg innom treningssenteret også :P

Anonymkode: 3fd2d...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere venninner som er barnløse og det er ALLTID de, vi andre (med barn) må ta hensyn til. Enten må de sove lenge fordi de var på byen dagen før, eller så skal de på yoga, eller fikse neglene. Oh my God! Jeg er lei. 

Anonymkode: 3fd2d...be3

Vet du? Jeg må stort sett alltid ta hensyn til mine venner som har barn jeg. Det er fordi de har et barn eller to de må ta seg av. Og det er helt greit det. Bare ikke tro at den nyervervede altruismen din rekker så mye lenger enn til barna dine. 

Anonymkode: 33e7a...47b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kilder takk. Og ja, de har førsteprioritet og skal taes hensyn til fordi det er ett lite barn oppi der. Du derimot er voksen å burde klare å ta vare på deg selv, eller gjør du ikke det? 

Anonymkode: 9a5cf...422

Nei vi har ikke forkjørsrett selv om vi går med barnevogn, selv jeg med flerbarnsvogn evner å ta hensyn

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...