Gå til innhold

Dagens småbarnsforeldre - superegoister?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.4.2018 den 15.42, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg ikke engang gidder å nedverdige meg selv til å svare deg her. Slik diskusjonteknikk som det der orker jeg ikke involvere meg i. Men ja, mye fornuft her i verden kommer frem når man blir voksen. Bare vent.

Anonymkode: 9a5cf...422

Altså, hva i alle dager er problemet ditt? :sjokkbla:  Har du sett hva du selv har skrevet? Og du mener at du nedverdiger deg ved å svare folk som faktisk viser litt folkeskikk, og som faktisk oppfører seg voksent? Se på din egen diskusjonsteknikk først, kjære deg, før du rakker ned på andre og ber de vokse opp. 

Det hjelper ikke å si at du er voksen, når du åpenbart ikke er det. 

Man må faktisk bare le litt og ta seg en øl når man kommer i kontakt med sånne mennesker som deg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forøvrig ikke noe problem med å svinge utenom folk med barnevogn, da det tross alt er lettere for meg enn de som må styre vognen i  tillegg. Unntaket er hvis jeg går tur med hunden jeg passer av og til, hvis han kvepper hopper han instinktivt ut i veien. Ja, jeg har ham i bånd, så han kommer jo ikke helt ut i bilveien, men han kan rekke å bli påkjørt av en syklist hvis vi er maks uheldig. Så han går alltid inn mot grøfekanten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en barnløs sier de er sliten, og en forelder ikke er der og kan si "ååh, du aner ikke hva sliten betyr", lager det noen lyd?

Anonymkode: 217d0...db7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dagens småbarnsforeldre er bedre enn min egen generasjon var, (født på 70-tallet).

Anonymkode: 24d13...3b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 10.14, AnonymBruker skrev:

Da får du ta permisjon uten lønn. DU har selv satt deg i denne situasjonen, så da får du ta konsekvensen av det selv og ikke dytte det over på kollegene og arbeidsplassen.

Anonymkode: 43fba...d17

Og hva om permisjon uten lønn ikke er ett alternativ, fordi det er bemanningssituasjonen på arbeidsplassen  gjør at man MÅ ta ferie (småbarnsforeldre eller ei) utenom ferietiden i barnehage/sfo...?

Anonymkode: acfe2...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 4.08, nurcos skrev:

Det verste jeg ser er to damer, begge med barnvogn, som går sammen langs fortauet og ikke forstår at andre må gå ut i den traffikerte veien for å komme seg forbi.

Da kan du si ifra, så slipper de deg sikkert forbi. Tenker at de forstår. Når man går tur, med barnevogn eller ei, er det vel hyggeligst å gå ved siden av hverandre?

Anonymkode: 87dec...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...