Gå til innhold

Han bruker samme klær HVER dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Personen lukter da ikke alltid godt om den har dårlig ånde?

Anonymkode: b0e0a...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest chisandra
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange av de mest smarte og vellykkede menneskene har en hverdagsuniform. Steve Jobs, f.eks. 

Anonymkode: 231e8...751

Samme med Mark Zuckerberg. 

"Jeg vil rense bort alle uviktige ting i livet, sånn at jeg ikke trenger å ta daglige småbeslutninger, men kan fokusere på det som er viktig for selskapet. Små beslutninger som daglig bekledning tar energi fra det viktige"

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/11/07/211402/derfor-har-zuckerberg-pa-seg-samme-t-skjorte-hver-dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror at som mann er det ikke heeeelt uvanlig å ha flere sett av samme klær. Stussa på det samme med typen min også og fikk litt hakeslipp når han hadde 8 like t skjorter og 2 like av skjortene sine. Bukser blir jo ikke møkkete fort så det bruker folk gjerne tre uker i strekk når de driter i om noen andre legger merke til det (sånn som på ungdomsskolen rullerte jeg på tre bukser i uka men vasket de jo ikke mellom hvert bruk ville bare det skulle virke sånn) 

 

Etter vi flytta sammen har vi handla hvertfall noen flere nyanser til han men han elsker 3pk og 5pk salg :P

Anonymkode: 1fe78...c90

Hehm...Sikkert noen menn som er sånn men vi er mange som er stikk motsatt også ;) Garderoben min ser mer eller mindre ut som et kaleidoskop, og jeg har knapt to par sokker som er like ;) Elsker dog å shoppe, så der er vel grunnen...

Bukser vaskes gjerne etter 3-4 dager. Gensere stort sett etter 2, og T-skjorter etter 1.

Anonymkode: 31fe3...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, l86 skrev:

Utrolig rart. Det eneste jeg kan tenke meg er at han kanskje er litt usikker på utseendet sitt og har funnet noen plagg han føler seg komfortabel i og derfor velger å gå i det hele tiden. Og til slutt blir det til en så inngrodd vane at han føler at alt annet han tar på seg ser rart ut. 

Er ikke såå rart vel? Jeg er selv ganske stilbevisst men har funnet min nisje og har flere identiske plagg bare fordi de er favoritter og funker til alt. Jeg bruker kun basisplagg og kun i en farge (sort), når jeg skal pynte kan jeg sprite det opp med sminke, tilbehør, sko og hår. Ellers så har jeg jo også kjoler og annet som jeg kan bruke til fest, men til hverdags så har jeg stortsett en look som jeg varierer med detaljer. Mange tenker nok at jeg har på meg det samme hver dag da 85% av hverdagstøyet mitt består av identiske plagg. Men jeg vasker og skifter klær like ofte som alle andre. 

Jeg tok et bevisst valg når det kom til stilen min som jeg fortsatt etter nesten 10 år elsker. Det er lettvint, det er særegent, økonomisk.  Facebook gründeren har også gjort dette og bruker kun ett antrekk (hans er veldig casual da). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Occulta skrev:

Er ikke såå rart vel? Jeg er selv ganske stilbevisst men har funnet min nisje og har flere identiske plagg bare fordi de er favoritter og funker til alt. Jeg bruker kun basisplagg og kun i en farge (sort), når jeg skal pynte kan jeg sprite det opp med sminke, tilbehør, sko og hår. Ellers så har jeg jo også kjoler og annet som jeg kan bruke til fest, men til hverdags så har jeg stortsett en look som jeg varierer med detaljer. Mange tenker nok at jeg har på meg det samme hver dag da 85% av hverdagstøyet mitt består av identiske plagg. Men jeg vasker og skifter klær like ofte som alle andre. 

Jeg tok et bevisst valg når det kom til stilen min som jeg fortsatt etter nesten 10 år elsker. Det er lettvint, det er særegent, økonomisk.  Facebook gründeren har også gjort dette og bruker kun ett antrekk (hans er veldig casual da). 

Synes det er forskjell på å ha 3-4 forskjellige bukser som er ganske like og 2 kjoler som ligner osv enn å ha nøyaktig den samme t skjorten og buksen hver eneste dag år ut og år inn. Hvis Facebook gründeren kun bruker et antrekk så vil jeg kalle det ganske sært ja.  Det har jeg faktisk aldri sett noen som har gjort, så uvanlig er det nok ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente en gang en som hadde flere par av samme buksa, fordi han likte den og fordi den var på salg. Fant det ut ved en tilfeldighet, hadde da lenge gått og trodd han bare hadde én bukse.

Anonymkode: 470dd...1b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg bodde i USA så kjente jeg en fyr som gikk i hvit t-skjorte, lyse dongeribukser og hvite joggesko hver eneste dag. Eneste gangen han gikk i noe annet var i jobbuniformen og når han var på date med kjæresten, da hadde han et sett finere klær og sko han gikk med. Veldig merkelig, I know! Men sånn han likte det 

Anonymkode: 3f2fc...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjente en gang en som hadde flere par av samme buksa, fordi han likte den og fordi den var på salg. Fant det ut ved en tilfeldighet, hadde da lenge gått og trodd han bare hadde én bukse.

Anonymkode: 470dd...1b1

Ja, men nå bruker mannen samme overdel også.

Anonymkode: 7bd5e...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kollega som vart sånn. Han kjøpte alle klærne sine på Outlet-salg, og når han fant noe han likte kjøpte han fem av hver. Dusja og skifta daglig, men alle nye i bedriften kom på et eller annet tidspunkt til å diskret stille spørsmålet "Bruker Hans de samme klærne hver dag? Vasker han seg aldri?" til en av lederne, og vi måtte forklare innkjøpsstrategien hans på nytt. Ca to ganger i året kom han storfornøyd på jobb og skrøt av hvor billig den nye sommer/vinter-kolleksjonen hans var. "Og siden jeg kjøpte fem av hver fikk jeg 30% ekstra rabatt på den nedsatte prisen, og jeg fikk samme rabatt på jakka og skoene!!!"

Anonymkode: 305b8...765

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tusj og lag et lite merke på ham. Så finner du ut om det er de samme klærne. Men høres jo vanligere enn jeg trodde ut, å ha flere like klær.

Selv har jeg skapet fullt av klær, ingen er like, samlet opp over sikkert 20 år, kjøpt på salg eller til én spesiell anledning og siden spart på... Går jo litt opp og ned i vekt og humøret endrer seg og dermed også klærne jeg føler meg vel i... 

Hørtes jo forsåvidt befriende og minimalistisk ut å bare ha ett antrekk eller fem hele tiden, ville spart enormt med tid på å slippe å rote igjennom alt når jeg skal noe, og prøve antrekk og bli sprø fordi ingenting passer og siden rydde i kaoset... Men det må jo koste mye å fornye garderoben, alt samtidig omtrent da eller? Hvert 2 år? 

 

Anonymkode: 1246d...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ''samme klær'' hver dag.

Har 5-7 av samme type bukser.

Har 15 av samme type t-skjorte.

Har forskjellige jakker. Men f.eks. 2 helt like frakker osv.

Jeg bruker ikke de samme klærne på repeat nei, selvfølgelig ikke: Men den samme klesstilen, ja.

Anonymkode: 837bd...d59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta en tusj og lag et lite merke på ham. Så finner du ut om det er de samme klærne. Men høres jo vanligere enn jeg trodde ut, å ha flere like klær.

Selv har jeg skapet fullt av klær, ingen er like, samlet opp over sikkert 20 år, kjøpt på salg eller til én spesiell anledning og siden spart på... Går jo litt opp og ned i vekt og humøret endrer seg og dermed også klærne jeg føler meg vel i... 

Hørtes jo forsåvidt befriende og minimalistisk ut å bare ha ett antrekk eller fem hele tiden, ville spart enormt med tid på å slippe å rote igjennom alt når jeg skal noe, og prøve antrekk og bli sprø fordi ingenting passer og siden rydde i kaoset... Men det må jo koste mye å fornye garderoben, alt samtidig omtrent da eller? Hvert 2 år? 

 

Anonymkode: 1246d...e06

Mener du at jeg skal tegne på han?

Anonymkode: 7bd5e...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at jeg skal tegne på han?

Anonymkode: 7bd5e...4e0

Ja, bare en liten prikk på ryggen/baken som man kun ser hvis man vet om det. Kom i skade for å bumpe borti ham, lag en prikk/kaffeflekk ect, si ops unnskyld... 

 

Anonymkode: 1246d...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, bare en liten prikk på ryggen/baken som man kun ser hvis man vet om det. Kom i skade for å bumpe borti ham, lag en prikk/kaffeflekk ect, si ops unnskyld... 

 

Anonymkode: 1246d...e06

Jaha

Anonymkode: 7bd5e...4e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
På 16.4.2018 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Det er en person jeg vet om som jeg ser rundt fem dager i uka. Vedkommende bruker samme klær dag, men lukter alltid veldig godt og friskt. Er det normalt å ha mange sett av samme klær, eller tror dere at han vasker klærne hver kveld? 

(Til informasjon har vedkommende gjort dette i minst seks år (samme klær i alle årene.))

Spør bare fordi jeg er nyskjerrig og lurer på om dere har vært borti lignende?

Anonymkode: 7bd5e...4e0

Er det arbeidstøy? 

Det ville hvertfall forklart noe.

Mannen min kjøpte 15 like gensere  en gang fordi de var så kule. Og menn elsker flerpakninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, mannen min går alltid kledt i svart t-skjorte og svart bukse, bortsett fra når han labber rundt i en av de mange like treningsbuksene sin hjemme. Da vi begynte sammen, husker jeg at han bestilte seg 3 identiske bukser og 5 identiske svarte hettgensere. 

Når han kjøper finklær, slår han seg gjerne mer løs, med fine detaljer osv. Det samme gjelder, når han kjøper ytterjakke og sko.

Han har det veldig enkelt når han kjøper klær og har alltid noe som passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Er det arbeidstøy? 

Det ville hvertfall forklart noe.

Mannen min kjøpte 15 like gensere  en gang fordi de var så kule. Og menn elsker flerpakninger. 

Ja, men både bukse og skjorte?

Anonymkode: 7bd5e...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men både bukse og skjorte?

Anonymkode: 7bd5e...4e0

Kan absolutt være mulig. Menn liker ting enkelt. Dessuten så gjør jo alle som har bedriftsarbeidstøy dette så hvorfor ikke når han han kjøpt tøyet selv? Har gått mange år i likt antrekk på jobb jeg. Riktignok pålagt, men lik bukse, genser og tshirt hver dag i årevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire bukser som ser ganske like ut (såpass at man neppe ser forskjell), fire ensfargede skjorter i samme farge og har vel iegentelig to eller tre gensere jeg bytter på. De er like i form, hals (V-hals) og stoff, men litt (og da mener jeg litt) ulike farger. Sko varierer etter sesong, men bruker alltid samme sko innenfor en sesong. Jeg er mann også, om man ikke har skjønt det innen nå.

Så jeg har et ganske standard utvalg, der to av tre plagg er identiske hver dag og det siste bare varierer litt i farge. Jeg har selvfølgelig andre skjorter til andre anledninger, og jeg har penbukser og dress og andre sko. Men jeg går stort sett alltid ganske likt kledd. Litt mer formelt enn de fleste går i hverdagen, men ikke veldig pynttet heller. 

Jeg skjønner at det ikke er like ekstremt som denne fyren, men jeg tror ikke jeg hadde lagt så mye i det. Han liker vel å ikke måtte tenke på det, og så lenge det ikke er stygt gjør det vel ikke noe at det er like variasjon. Ikke at det gjør så mye om det er stygt heller, men man skjønner vel hva jeg mener. Mange (kanskje særlig mange menn) synes klær er gørrkjedelig, og for meg er det bare noe jeg tar på på autopilot og vil bruke minst mulig tid og krefter på å bry meg om. Jeg kler meg altså ganske ordentlig, så jeg går ikke i slitne og hullete klær, men klesstilen min er utrolig lite variert. Jeg er en helt vanlig fyr likevel.

Anonymkode: 6dce2...4f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...